10.05.2026

Dermosilin kesä 2026

Kaupallinen yhteistyö: Dermosil 

Tänään esittelyssä Dermosilin kesäkokoelman tuotteita! 🙂

Kesäkokoelman teema on kukat - ja voisipa myös sanoa pastelliliila sävy, sillä moni kesäkokoelman tuotteista on liiloja. 💜

Katsokaa miten suloinen kukkatunnelma on loihdittu myös Dermosil-myymälöihin..! 😍 Joku asiakas oli Vaasassa kuulema kysellyt, milloin kampanja päättyy ja voisiko hän vaikka saada kukat kotiinsa sen jälkeen..! 🥰 🌸

Aloitetaan esittely uusista aurinkovoiteista. Nämä jäävät vakiovalikoimaan.

Nyt on Dermosilinkin valikoimassa viimein kokonaan uuden sukupolven UV-filttereillä formuloidut aurinkovoiteet. 🌞 Aiemmatkaan eivät sisältäneet haitallisimpia vanhoja UV-suodattimia, kuten niitä jotka on osassa maailmaa kielletty ympäristösyistä, mutta uudet ovat joka tapauksessa täysin modernit. Very much Sanni approved!

SUN LOTION SPF 30 14,90€ / 150 ml

Vartalolle kehitetty SPF 30 -aurinkovoide on erittäin vedenkestävä, mikä tarkoittaa, että se säilyttää tehostaan vähintään 50% 80 minuutin vedessä oleskelun ajan. Hyvä juttu vesipedoille! ☺️

SPF 30 -vartaloaurinkovoiteen laadukas UV-suojasysteemi koostuu viidestä modernista UV-filtteristä: Uvinul A Plus (UVA), Uvinul T 150 (UVB), Tinosorb S (UVB+UVA), Iscotrizinol (UVB+UVA2) sekä Tinosorb A2B (UVB+UVA2). Erinomainen kattaus! Tinosorb A2B on muuten markkinoiden tehokkain UVA:n ja UVB:n välialueen kattava filtteri.

SUN PROTECTION FACIAL CREAM SPF 50

12,90€ / 50 ml

Kasvoaurinkovoiteessa on käytetty samaa viiden UV-filtterin yhdistelmää kuin vartaloaurinkovoiteessa. Ero tulee suojakertoimen ohella vedenkestävyydestä; vartalovoide on vedenkestävä, kasvovoide ei. Edit. Selvisi, että myös kasvovoide on erittäin vedenkestävä. Tietoa vain ei ole painettu pakkaukseen, ja tämä tullaan ilmeisesti myöhemmin korjaamaan.

Kosteuttavassa koostumuksessa on glyserolia, hyaluronihappoa ja skvalaania.

Hämmästyttävää on se, että kumpikin näistä tuntuu mun iholla yhtä kevyeltä..! Sokkotestasin koostumuksia, enkä erottanut, kumpi oli SPF 30 ja kumpi SPF 50, vaikka perinteisesti SPF 50 on kemiallisissakin aurinkovoiteissa tuntunut hieman kolmeakymppiä paksummalta. Toisaalta, vedenkestävyyskin voi tehdä voiteesta paksumman. Nämä ovat kumpikin ohuita ja erittäin miellyttävän tuntuisia! 💯

Myös kasvovoide on hajusteeton.

FLOWER MILD SOAP

7,50€ / 500 ml

Talvella kun oli puhe mahdollisimman hellävaraisista käsisaippuoista, niin tässäpä on sellainen: sulfaatiton, saippuaton, hajusteeton ja kosteuttava. Mild-saippua (eli käytännössä nestemäinen käsienpesuneste) on pH-ystävällinen ja sopii koko perheen kuivalle ja atooppiselle iholle.

Mild Soap kuuluu myös pysyvään valikoimaan ja Dermosilin Sensitive-linjaan, ja on nyt julkaistu kesän kukkaiskuosissa limited edition -versiona. Itse havahduin tämän ultramiedon saippuan läsnäoloon vasta tänä vuonna - eräs seuraajani vinkkasi siitä kun mun IG-kanavalla käytiin vilkasta keskustelua käsisaippuoista. Osa kuluttajista on herkistynyt sulfaateille ja tarvitsee sulfaatittoman käsienpesuaineen, enkä tiennyt Dermosilin valikoimassa olevan sellaisen. Mutta onhan siellä! Nyt olen itsekin testannut tämän, ja se on erittäin hyvä! 😍

FLOWER BODY WASH

7,50€ / 500 ml

Myönnettävästi ihan jo tämä söpö violetti kuosi veti minua puoleensa, rakastanhan liilaa. 💜 💕 Flower-sarjassa on ihania pakkauksia tällaiselle liila-fanille - ja nuo liilat pyyhkeetkin kuuluvat kesäkokoelmaan..! 😍

Flower-suihkuvaahdossa on kosteuttavina aineina glyserolia, betaiinia, koivunmahlaa ja maitohappoa. Tuotteessa on mieto kukkainen tuoksu. Tällä kertaa Dermosil-tuoksua voi muuten todella pitää mietona; mielestäni tässä Flower-sarjassa on selvästi hillitympi tuoksu kuin Dermosilin hajustetuissa ihonhoitosarjoissa tyypillisesti. 🌸 🌼🪻

FLOWER BODY LOTION

7,50€ / 500 ml

Flower-vartalovoiteessa on mukavan semitäyteläinen ja ihoa välittömästi pehmentävä, kosmeettisesti erittäin miellyttävä koostumus. Hoitaviin ainesosiin lukeutuvat sheavoi, manteliöljy, skvalaani ja rohtosalkoruusun uute.

Rohtosalkoruusu on mielenkiintoinen ja vähemmän tunnettu kosmetiikan ainesosa, mutta tehnyt viime vuosina nousua ja huomaan törmääväni siihen yhä useammin. Rohtosalkoruusun (Althea Officinalis) juuresta valmistettu uute on kevyesti emollienttinen eli kevyesti öljymäinen, ja on tehokas rauhoittamaan, suojaamaan, pehmentämään ja kosteuttamaan ihoa. Se sisältää runsaasti antioksidantteja ja polysakkarideja sopii erityisen hyvin herkän ja ihottumaisen ihon hoitoon.

CALAMINE LOTION

8,50€ / 100 ml

Kalamiinivoide on MEDI-linjan uutuus, ja jää pysyvään valikoimaan. Se on tehokkaasti ihon punoitusta, ärtymystä ja kutinaa rauhoittava hoitovoide.

"Mikä ihmeen kalamiini?" Kalamiinivoide on kevyempi ja kosmeettisesti miellyttävämpi versio perinteisestä sinkkivoiteesta. Kalamiini on sekoitus sinkkioksidia ja rautaoksidia, ja rautaoksidi tuo siihen sen vaaleanpunaisen sävyn. Kalamiinia sisältävät tuotteet ovatkin väriltään hennon vaaleanpunaisia.

Siinä missä sinkkivoiteet formuloidaan perinteisesti vedettömiksi ja ovat hyvin paksuja ja rasvaisia, kalamiinivoiteet ovat vesipohjaisia ja koostumukseltaan monipuolisempia ja voisiko sanoa hienostuneempia, Dermosilin Calamine Lotion mm. sisältää skvalaania ja hyaluronihappoa. Sinkkivoide jättää ihon rasvaisen tuntuiseksi, kalamiinivoide taas jättää iholle himmeän, ei-rasvaisen pinnan. Kokeile kalamiinivoidetta, jos koet sinkkivoiteet epämiellyttävinä!

Kalamiinivoide sopii esimerkiksi auringonpolttaman, hyönteisten puremien tai muiden ihoärsytysten hoitoon.

FLOWER -PYYHKEET

Suloisen mylittlepony-liilat Flower-pyyhkeet on kuin tehty mun kylppäriin. ☺️

Käsipyyhe (50 x 90 cm) maksaa 9,90€, jalkapyyhe / kylpyhuoneen matto (50 x 70 cm) 12,90€. Pyyhkeet ovat 100% puuvillaa.

SUIHKU- JA KYLPYÖLJY

8,50€ / 250 ml

Ehdoton muistutus kesään: suihkuöljyllä poistat vedenkestävän tai fysikaalisen aurinkovoiteen. 👍 Vain öljypohjainen puhdistusaine poistaa vedenkestävän koostumuksen kunnolla. Itse kuulun niihin, joilla vedenkestävä aurinkovoide ei oikein irtoa ollenkaan tavallisella suihkuvaahdolla, joten ei ole kesää ilman suihkuöljyä. 🙏🏻

Kaiken lisäksi suihkuöljy on iholle erittäin hellävarainen ja puhdistaa kuivattamatta. Pienten lasten iholle suosittelen Dermosilin hajusteetonta Sensitive-suihkuöljyä. Tässä MEDI-linjan suihkuöljyssä on mieto sitruksinen tuoksu.

FLOWER SPARKLY EYE SHADOW

5,90€ / 10 ml

Kesän voidemaiset limited edition -luomivärit näyttävät tältä.

Metallinhohtoiset voideluomivärit kestävät iholla fantastisen hyvin ilman pohjustustakin, mun silmäluomilla nämä eivät hievahdakaan! 👍 Lähtevät kuitenkin helposti pois silmämeikinpoistoaineella.

Champagne Pink on metallinen roosapinkki, Festive Gold on metallinen kulta. Hohtavan silmämeikin ystäville!

Tässä silmämeikissä Champagne Pink. ☺️

*

Jos asut Turussa tai Vaasassa, käy inspiroitumassa kesän tuotteista Dermosil-myymälässä. :)

18 comments on “Dermosilin kesä 2026”

  1. Oletko testannut Dermosilin sk30 aurinkovoidesprayn? Kumpaa suosittelisit koostumuksen ja INCIn perusteella: dermosilin vai Änglamarkin sk30 sprayta? Pidän siis itse kevyemmästä koostumuksesta, mutta voin olla väärässäkin, kun ei ole tullut ostettua tuubissa olevia voiteita hetkeen..

    Vastaa

    1
    1. Oletko testannut Dermosilin sk30 aurinkovoidesprayn?

      Olen kyllä, mun aiempi Dermosil-aurinkovoiteiden esittely löytyy tästä postauksesta.

      Kumpaa suosittelisit koostumuksen ja INCIn perusteella: dermosilin vai Änglamarkin sk30 sprayta?

      Dermosilin Spray on ehkä aavistuksen helpommin levittyvä ja hieman kevyemmän tuntuinen. Tämä oletettavasti johtuu siitä, että siinä on käytetty vesiliukoista Ensulizole-UV-filtteriä, joka vähentää tuotteen öljyfaasia. Kummassakin tuotteessa on samat uuden sukupolven UV-filtterit, ja UV-suojan kokonaisuus on erittäin tehokas, Dermosilissa vain on vielä lisänä tuo Ensulizole. Ensulizole on vanhan koulukunnan filtteri, mutta se on se ainoa käytännössä ongelmaton sellainen, verrattuna muihin vanhoihin. Se ei imeydy kehoon eikä sillä ole mitään tunnettuja ympäristöhaittoja.

      Vaikea tehdä suositusta. Minusta nämä ovat kummatkin hyviä.

      Vastaa

      4
  2. Tämä flower-sarja on ulkoasultaan aivan ihana! :)

    Verkkokauppaa selaillessa kiinnittyi huomio myös Flower huuliöljyyn, jossa on SPF 30. Onko sulla sen uv-ainesosista mielipidettä?
    Mietin myös että toimiikohan aurinkosuoja tuollaisessa nestemäisessä huulituotteessa kuinka hyvin, vai onko käytännön "teho" paljon heikompi kuin jossakin stick-tyylisessä tuotteessa joka ehkä kiinnittyisi huulille tiukemmin.
    Ja vielä sellainen pohdinta, että onkohan uv-suojan kannalta haittaa jos käyttäisin tuota huuliöljyä vähän kuin huulikiiltomaisesti huulipunan päällä. Onko siitä huulipunasta siellä alla mitään haittaa aurinkosuojan muodostumiseen?
    Jos tuote itsessään on aika väritön niin jonkun kirkkaan huulipunan laittaminen sen alle toisi välillä vähän laittautuneempaa oloa.

    Vastaa

    1
    1. Onko sulla sen uv-ainesosista mielipidettä?

      Siinä on pääosin (2/3) vanhan koulukunnan UV-filtterit. Sama pätee käytännössä kaikkien brändien suojakertoimellisiin meikkituotteisiin; niissä käytetään vanhan teknologian filttereitä. Koska vanhan koulukunnan UV-filtterit ovat edullisia, yritykset käyttävät niitä mielellään meikkituotteissa, joiden ei ole tarkoituskaan toimia kunnollisina aurinkosuojina. Tämä on kustannustehokkaampaa.

      Mietin myös että toimiikohan aurinkosuoja tuollaisessa nestemäisessä huulituotteessa kuinka hyvin, vai onko käytännön "teho" paljon heikompi kuin jossakin stick-tyylisessä tuotteessa joka ehkä kiinnittyisi huulille tiukemmin.

      Mikäli huulikiilto ei ole kovin tahmea, UV-suojateho on heikompi, sillä teho liittyy olennaisesti siihen, miten tiukasti ja tasaisesti UV-suojakerros tarttuu ihoon (huuleen). Siinä vaiheessa kun huulikiilto liukenee pois paikoiltaan eikä enää peitä huulten pintaa tasaisena kerroksena, UV-suoja heikkenee merkittävästi. Olettaisin tahmean stickin tuovan paremman suojan, mutta toisaalta, jos lisäät huulikiiltoa tiheästi, senkin suoja pysyy.

      Ja vielä sellainen pohdinta, että onkohan uv-suojan kannalta haittaa jos käyttäisin tuota huuliöljyä vähän kuin huulikiiltomaisesti huulipunan päällä. Onko siitä huulipunasta siellä alla mitään haittaa aurinkosuojan muodostumiseen?

      Huulipuna alla ei haittaa UV-suoja-aineiden toimintaa. Toisin kuin yhä yleisesti luullaan, kemiallisen UV-suoja-aineen ei tarvitse imeytyä ihoon toimiakseen. Se absorboi UV-säteilyä, vaikka olisi asettunut jonkin toisen aineen päälle iholla. UV-säteilyn neutralointi ei siis ole riippuvainen siitä, onko UV-filtteri imeytynyt ihoon. (Toki hyvin imeytynyt aurinkovoide pysyy iholla paremmin kuin ei-imeytynyt, ja siinä mielessä antaa toki paremman suojan.)

      Vastaa

      1
    2. Okei, harmi että siinä onkin aika paljon vanhaa teknologiaa. No, toki tuollaisessa tuotteessa harvakseltaan käytettynä ei pahemmin haittaa. Tosin se että se on nimenomaan huulituote on vähän harmi. Tai en tiedä vaikuttaako se, mutta mun logiikalla luulisi että menee siitä helpommin elimistöön :P Mutta hyvä muistutus joka tapauksessa tuo että meikkituotteissa tilanne on aurinkosuoja-ainesosien suhteen ihan eri.

      Sitten vielä yksi kysymys. Yves Rocher jaksaa edelleen kirjeitään mulle lähettää, ja heidän kuvastosta bongasin tosi kivan muotoisen kasvo-aurinkovoide-tuubin SPF50+, joka sopisi hyvin reissuun mukaan otettavaksi. Kävin katsomassa ulkomaisesta verkkokaupasta ainesosat ja jos osasin oikein tulkita niin näyttivät aika modernilta teknologialta, vai oletkohan samaa mieltä? Mutta listassa kolmantena oleva Phenoxyethyl caprylate kiinnostaa sen verran, että onko kyseessä joku spf-boosteri?

      AQUA, DIETHYLAMINO HYDROXYBENZOYL HEXYL BENZOATE, PHENOXYETHYL CAPRYLATEC, 12-15 ALKYL BENZOATE, DIBUTYL ADIPATE, DICAPRYLYL CARBONATE, METHYLPROPANEDIOL, BIS-ETHYLHEXYLOXYPHENOL METHOXYPHENYL TRIAZINE, PHENYLBENZIMIDAZOLE SULFONIC ACID, DIMETHICONE, ETHYLHEXYL TRIAZONE, TROMETHAMINE, VP/EICOSENE COPOLYMER, PEG-100 STEARATE, GLYCERYL STEARATE, SODIUM STEAROYL GLUTAMATE, STEARYL ALCOHOL, ERYNGIUM MARITIMUM EXTRACT, ETHYLHEXYLGLYCERINGLYCERIN, XANTHAN GUM, PARFUM, BENZYL ALCOHOL, ISOEUGENOL, TOCOPHEROL, 1393v0

      Vastaa

      2
    3. Kävin katsomassa ulkomaisesta verkkokaupasta ainesosat ja jos osasin oikein tulkita niin näyttivät aika modernilta teknologialta, vai oletkohan samaa mieltä?

      Kyllä, tässä on uuden sukupolven filtterit + vanhoista se vähiten ongelmallinen: Ensulizole eli PHENYLBENZIMIDAZOLE SULFONIC ACID (käytännössä ei juuri lainkaan tunnettuja, käytännön olosuhteissa toteutuvia haittavaikutuksia).

      Mutta listassa kolmantena oleva Phenoxyethyl caprylate kiinnostaa sen verran, että onko kyseessä joku spf-boosteri?

      Incidecoderin mukaan kyseessä on pehmentävä aine joka toimii myös UV-filtterien apuliuottimena ja parantaa SPF-suojaa, eli kyllä, se on myös SPF booster. Se ei kuitenkaan buustaa UV-suojatehoa absorboimalla UV-säteilyä, kuten jotkin boosterit, vaan sen SPF Booster -ominaisuus liittyy formulaation stabilointiin sekä voiteen levittymisen sekä kalvon tasaisuuden parantamiseen. UV-filtterien laadun ohella ratkaisevan tärkeää UV-suojan tehossa on myös se, miten tasaisesti ja kestävästi UV-filtterien verkko levittyy iholle, ja monet kalvoa muodostavat ainesosat ovat tässä tärkeitä apureita. Phenoxyethyl Caprylate on tällainen apuri.

      Vastaa

      1
    4. Kiitos jälleen asiantuntemuksestasi! Tuo Yvesin voide lähtee kyllä sitten tilaukseen. Tosi hieno juttu kyllä että heillä sitten vaikuttaisi olevan hyvät ainesosat käytössään aurinkotuotteissa. Saisi tuotevalikoima olla vaan vähän helpommin kaikille saatavilla..

      Näköjään aurinkotuotteet nyt pyörii vaan kokoajan enemmän päässä tässä kohtaa kevättä, ja niitä tuleekin nyt hankittua, niin vaivaan sittenkin vielä yhdellä kysymyksellä.. :D

      En tiedä oonko ainut jolla on tämmönen ongelma, mutta miehelle aurinkovoiteita valitessa ongelmana on monesti, että voiteet tarraavat kiinni parransänkeen ja jäävät niihin kohtiin vähän valkoisena näkymään. Joku läpinäkyvä geelimäinen tuote olisi ehkä toimiva mutta sellaisia vaan ei pahemmin ole, ja liekö mahdotontakin valmistaa. Nyt viimeisimpänä sain päähäni voisiko joku suihkemainen toimia, esim LR-P:n anthelios anti-shine mist. Sen uv-ainesosia en vielä edes katsonut mutta mietin että voisiko tuommoinen suihke oikeasti antaa kunnon suojan kasvoille vai onko se käytännössä vaan sellaiseksi lisäsuojaksi tarkoitettu jota vähän suihkautetaan tavallisen voiteen päälle päivän mittaan. Ja sitten taas, käyttäytyykö nuo uv-suoja-aineet niin että menevät suihkautettavasta tuotteesta hengitykseen ja keuhkoihin ja tekevät jotakin haittaa paljon enemmmän kuin voidemainen tuote..? Tuo tuntuisi vaan ideana niin helpolta miehelle käyttää, suihkuttaisi vaan kasvoille silmät kiinni.. :D (jostain syystä se voiteiden tasainen levittäminenkin on vähän oma haasteensa.. :P)

      Vastaa

      1
    5. Nyt viimeisimpänä sain päähäni voisiko joku suihkemainen toimia, esim LR-P:n anthelios anti-shine mist. Sen uv-ainesosia en vielä edes katsonut mutta mietin että voisiko tuommoinen suihke oikeasti antaa kunnon suojan kasvoille vai onko se käytännössä vaan sellaiseksi lisäsuojaksi tarkoitettu jota vähän suihkautetaan tavallisen voiteen päälle päivän mittaan.

      Se sisältää L R-P:n tyypillisen UV-filtterimixin, eli 3 uutta ja 2 vanhaa filtteriä.

      Suihkemainen tuote ei anna kunnollista suojaa, koska sitä ei voi levittää iholle yhtä paljon ja yhtä tasaisesti kuin voidetta, eli suoja jää aina huomattavasti vähäisemmäksi kuin voiteella. Se kuitenkin toimii ihan hyvänä lisäsuojana.

      käyttäytyykö nuo uv-suoja-aineet niin että menevät suihkautettavasta tuotteesta hengitykseen ja keuhkoihin ja tekevät jotakin haittaa paljon enemmmän kuin voidemainen tuote..?

      Joo, suihkutettavan tuotteen (oli se sitten UV-suoja, hiuslakka tai mikä tahansa) kohdalla tulee aina yrittää välttää sisäänhengitystä. En ole lukenut, onko noista uusista UV-filttereistä todettu haittoja sisäänhengitettynä (mineraalifilttereistähän on), mutta joka tapauksessa kosmetiikan kemikaalit eivät kuulu keuhkoihin.

      Jokin hyvin ohut, geelimäisehkö aurinkovoide voisi toimia hyvin parran kanssa, kuten COSRX:n Ultra-Light Invisible Sunscreen.

      Vastaa

      1
    1. Siinä on täysin uuden sukupolven UV-filtterit ja vaikuttaa oikein hyvältä. En ole sitä vielä itse testannut.

      Vastaa

      2
  3. Onpa kiva että Dermosilillekin tuli tällaiset turvallisten filtterien aurinkovoiteet!

    Vastaa

    1
    1. Eivät ne aiemmatkaan filtterit sinällään "epäturvallisia" olleet, mutta osa niistä oli kuitenkin sellaisia, jotka imeytyvät ihon suojakerroksen läpi tai ovat vesistöille haitallisia (Octisalate ja Avobenzone). Onneksi niitäkin on vanhemmissa koostumuksissa tosi vähän!

      Vastaa

      1
  4. Hei! Kiitos blogista ja pitkistä, asiantuntevista postauksista. Nyt olisi postaustoive: nuoren iholle sopivat hoitotuotteet, mitä suosittelisit ja mitä välttää. Oma 12-vuotias on esim. ostanut Normalista retinol-silmänympärynaamioita, ei mitään järkeä, takavarikoin omaan käyttöön. 😀 Eli mitä tuotteita käyttää, jos into kosmetiikkaan ja ihonhoitoon on suuri mutta varsinaista tarvetta ei vielä ole. 😊

    Vastaa

    2
    1. Nyt olisi postaustoive: nuoren iholle sopivat hoitotuotteet, mitä suosittelisit ja mitä välttää.

      Täältä löydät postaukseni nuoren ihonhoidosta tuotesuosituksineen:

      https://karkkipaivablogi.com/2024/08/teinin-ihonhoito-murrosikaisen-ihonhoito/

      Oma 12-vuotias on esim. ostanut Normalista retinol-silmänympärynaamioita, ei mitään järkeä, takavarikoin omaan käyttöön.

      Hyvä! 👍 12-vuotias ei todellakaan tarvitse retinolia..!

      Eli mitä tuotteita käyttää, jos into kosmetiikkaan ja ihonhoitoon on suuri mutta varsinaista tarvetta ei vielä ole. 😊

      Tällöin kannattaa valita vain mietoja, pelkästään hellästi kosteuttavia (ja puhdistavia tuotteita). Esimerkiksi Ruohonjuuren omaan Juuri-sarjaan tuli tänä keväänä sellaiset tuotteet, ovat mielestäni tosi hyvät iholle, jolla ei juuri ole erityistarpeita:

      https://www.ruohonjuuri.fi/collections/juuri-by-ruohonjuuri-nuorten-ihonhoitosarja

      Dermosilin tuotteet ovat vieläkin edullisempia, sieltä suosittelisin vaikka näitä:

      https://www.dermosil.fi/kasvojenhoito/kasvojen-puhdistustuotteet-kasvovedet/4178-youth-puhdistusgeeli/
      https://www.dermosil.fi/kasvojenhoito/4179-youth-rauhoittava-geelivoide/

      Jos lasta kiinnostaa kasvovesi / nestemäinen ihon kosteutus, niin tämä voisi olla hyvä:

      https://www.dermosil.fi/kasvojenhoito/4224-berry-boost-kasvosuihke/

      Vastaa

      3
  5. Kiitos taas ihanasta postauksesta ja huippu blogista! Mun on pitänyt jo monta kertaa kysyä et teetkö itse mikrorollausta kotona tai onko sulla mitään infoa siitä? Jos on niin olisi aivan mahtavaa kuulla! Ja jos ei oo ja oot kuullu mikä luonnonkosmetiikan seerumi voisi olla tosi hyvää rullailun jälkeen niin otan vinkkejä tosi mielellään vastaan:)

    Vastaa

    1
    1. Mun on pitänyt jo monta kertaa kysyä et teetkö itse mikrorollausta kotona tai onko sulla mitään infoa siitä?

      En tee. Koen itse mikroneulauksen sen tason toimenpiteeksi, että en tekisi sitä kotiolosuhteissa vaan jättäisin ammattilaisen hoidettavaksi. Mikroneulausta VOI myös toteuttaa kotioloissa oikein, mutta riski sille, että tekee jotain väärin ja iho tulehtuu - tai neulat ovat liian lyhyet eikä mitään vaikutusta tule lainkaan - on olemassa. Itse en halua ottaa mitään riskejä ihoni suhteen, enkä halua tehdä niin sanottuja invasiivisia eli ihon puhkovia toimenpiteitä kotioloissa. Oma ihoni on hitaasti parantuvaa laatua johon jää pienistäkin naarmuista herkästi näkyviä arpia ja pigmenttimuutoksia, joten jos ihoni vaurioituisi väärin tehdyn mikroneulauksen seurauksena, olisi seurauksena todennäköisesti näkyvät arvet, enkä pidä mikroneulausta tämän riskin arvoisena.

      Vastaa

      3
  6. Harmittaa, että body wash sisältää sulfaatteja.
    Onneksi edes käsisaippuaa voi tilata. "Sulfaatti syynin" jälkeen kotona on kuivaihoisten kädet ja ihot paljon paremmassa kunnossa!

    Vastaa

    0
    1. Joo, ilahduin kun bongasin Dermosililta tämän sulfaatittoman käsienpesuaineen. :) Vaikka en itse ole herkistynyt sulfaateille ja voin niitä käyttää, tiedän, että kaikki eivät voi, ja siksi on hienoa, että on myös sulfaatiton vaihtoehto.

      Vastaa

      0

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *


  • Sanni

  • Arkisto

    • 2026 (77)
    • 2025 (146)
    • 2024 (124)
    • 2023 (149)
    • 2022 (174)
    • 2021 (178)
    • 2020 (227)
    • 2019 (203)
    • 2018 (227)
    • 2017 (298)
    • 2016 (284)
    • 2015 (343)
    • 2014 (389)
    • 2013 (400)
    • 2012 (214)
    • 2011 (226)
    • 2010 (287)
    • 2009 (206)
  • Avainsanat