12.05.2026

Arvostelussa Hwarang' Extreme Glow Ogok Latte Creamy Toner

Minulta toivottiin arvostelua tästä korealaisesta hoitonesteestä, ja täältä se tulee. :)

Tuote on itse ostettu.

EXTREME GLOW OGOK LATTE CREAMY TONER

24,99€ / 205 ml

Ogok Latte Creamy Toner on nimensä mukainen; se on todellakin kermainen, käytännössä koostumus on juoksevaa, öljyvoittoista emulsiota.

Tekeekin mieli muistuttaa kosmetiikan markkinointi-ilmaisuista. Tämä tuote on teknisesti emulsio ja sitä voisi yhtä hyvin myydä ohuena lotion-kasvovoiteena, mutta Hwarang on valinnut markkinoida sitä 'tonerina' eli kasvovetenä. Samaan tapaan moni öljytön seerumi voi olla geeliyttäjillä tihennetty kasvovesi, sana 'seerumi' on vain markkinointitermi ja teknisesti kyseessä on paksunnettu vesi.

👉 Tiesittekö muuten, että Hwarang-brändin konsepti on sama kuin Smuutin? Kyseessä on siis suomalainen yritys, joka ideoi tuotteet Suomessa mutta valmistuttaa ne Koreassa, ja reseptiikka on korealaisen alihankkijatehtaan käsialaa. Smuuti ja Hwarang ovat mielenkiintoisia brändejä, sillä itse tuotteet ovat 100% korealaisia, mutta niitä markkinoiva firma on kotimainen. 🇫🇮🇰🇷 Hwarang-brändin omistaa suomalainen Baestyle Oy, joka tunnetaan Yeppo & SoonSoo -myymälöistään.

Hwarang Ogok Latte Creamy Toner

Yeppon sivulla Ogok Tonerista kerrotaan näin:

"Kasvoveden pohjalla on ogok, perinteinen korealainen viiden viljan yhdistelmä, joka tunnetaan ravitsevista ja ihoa vahvistavista ominaisuuksistaan. Kasvovesi sisältää yhdistelmän riisiä, ohraa, coix-viljaa, mungpapua ja villisoijapapua, jotka ravitsevat ihoa, tukevat suojamuuria ja tarjoavat iholle antioksidanttista suojaa ulkoisia rasituksia vastaan."

Kuulostaa hienolta, mutta tämä viiden viljan yhdiste on vain markkinointiainesosa, ja Ogok Tonerin ravitseva, suojamuuria tukeva ja antioksidanttinen vaikutus tulee tosiasiassa ihan muista ainesosista. Ja siis, don't get me wrong: tämä kasvomaito ON todella hyvä tuote! 😍 Mutta ei ogok-yhdisteen takia, näiden viljojen pitoisuus tuotteessa sekä vaikutus iholla on minimaalinen. Tässä tuotteessa toteutuu oikein klassinen kosmetiikan markkinointitarina; ogok kuulostaa kiinnostavalta ja tehokkaalta - ja siinä on myös uutuudenviehätystä (ne varsinaiset vaikuttavat aineet ovat joko tylsän arkisia tai kuluttajille jo tuttuja), joten se on valittu tuotteen markkinointikärjeksi.

Hwarang Ogok Latte Creamy Toner

Teille, jotka haluatte vain kuulla, miksi tuote on mielestäni hyvä ja mikä tekee siitä erittäin kosteuttavan ja ravitsevan, tässä tiivis breakdown:

MIKSI OGOK LATTE CREAMY TONER ON HYVÄ

⚡️ Se sisältää korkean pitoisuuden lipidejä: soijaöljyä, valkohilppa-, auringonkukka- ja jojobaöljyä, skvalaania, keramideja, lesitiiniä ja beeta-sitosterolia. Nämä tekevät tuotteesta öljykosteuttavan.

⚡️ Se sisältää runsaasti tehokkaita humektantteja: glyserolia, propanediolia, pantenolia, polyglutamiinihappoa ja beetaglukaania. Nämä vastaavat tuotteen vesikosteuttavasta vaikutuksesta, mutta tuote tuo ihoon enemmän öljykosteutta.

⚡️ Se sisältää useita muita monipuolisesti ihoa hoitavia ainesosia: niasiiniamidi, proteaasi, adenosiini, kuparipeptidi, gardeniauute. Näillä on ihoa vahvistavia, kosteuttavia ja antioksidanttisia vaikutuksia.

❗️Itse käyttäisin tätä vesikosteuttavan kasvoveden päällä. Ogok Latte Creamy Toner on käytännössä ohut voide, joten jos ihosi kaipaa enemmän vesikosteutta, laita alle ensin vesivoittoinen kasvovesi/hoitoneste.

Hwarang Ogok Latte Creamy Toner

MILLAISELLE IHOLLE SUOSITTELISIN OGOK TONERIA?

Tuote sopii ehdottomasti parhaiten kuivalle iholle jolta puuttuu lipidikosteutta, sekä iholle, jonka suojamuuri on vaurioitunut. Ogok Toner sopii aika hyvin myös kosteusköyhälle iholle, ja normaalilla & kosteusköyhällä iholla tämä voi riittää yksinäänkin kosteuttavana tuotteena, onhan kyseessä vettä ja öljyjä yhdistävä emulsio.

Tuote ei sovi ihanteellisesti sekaiholle, rasvoittuvalle iholle tai epäpuhtaalle iholle. Niasiiniamidi ei tässä tapauksessa auta tekemään tuotteesta soveltuvaa rasvoittuvan ihon hoitoon, sillä tuotteen muu koostumus ei tue liiallisen talintuotannon tasapainotusta. Päin vastoin, tämä tuote voi tuntua rasvoittuvalla iholla liian "rasvaiselta" ja soijaöljy on miedosti komedogeeninen.

Teille, jotka olette kiinnostuneita syvemmästä analyysista, perkasin auki koko incin. (Ja myönnettävästi myös ihan omaksi ilokseni, rakastan käydä läpi inci-listoja! 😊)

🟡 Pehmentävät aineet eli öljyt ja muut lipidit on merkattu keltaisella. Näistä soijaöljy on pääosassa, ja tästä voimmekin päätellä, että tuotteen ravitseva ihovaikutus on haluttu toteuttaa mahdollisimman kustannustehokkaasti. Soijaöljy on hyvin ravitseva ja edullinen kasviöljy. Sitä näkee paljon edullisten brändien tuotteissa. Muiden lipidien joukosta nostan Ceramide NP:n, se hyödyttää ihoa jo hyvinkin pienellä pitoisuudella ja vahvistaa ihon suojabarriääriä yhdessä skvalaanin, beta-sitosterolin, niasiiniamidin ja kasviöljyjen sisältämän linolihapon kanssa.

🔵 Kosteutta sitovat humektantit on merkattu sinisellä. Tässä tuotteessa on oikein laadukas ja monipuolinen kattaus humektantteja.

🔴 Erityisaktiiviaineet on merkattu punaisella. Tähän ryhmään kuuluu moninaisten ihohyötyjen ainesosia kuten ihon kuntoa kokonaisvaltaisesti kohentavaa "kosmetiikan McGycer"-niasiinamidia, proteaasia (joka on ihoa kuoriva entsyymi) sekä ihoa korjaavaa kuparipeptidiä ja adenosiinia, joilla on ikääntymismuutoksia hoitavia vaikutuksia.

🟢 Tekniset aineet kuten liuottimet, emulgaattorit, tihentäjät ja säilöntäaineet on merkattu vihreällä. Näistä vielä eriteltynä kaksi skin feel -ainesosaa turkoosilla; näitä kahta käytetään ennen kaikkea jotta saadaan ihotuntumasta mahdollisimman miellyttävä, esimerkiksi Maltodextrin vähentää tuotteen öljyjen rasvaista tunnetta.

🟣 Pääasialliset antioksidantit on merkattu violetilla, nämä ovat E-vitamiini ja gardeniauute.

🌾 Ogok-ainesosat on merkattu sinivihreällä.

Nämä ovat mungpapu-, soija-, ohra-, jobinkyynelheinä (coix) ja riisiuute. Myös nämä sisältävät antioksidanttisia yhdisteitä kuten polyfenoleja.

Koska ogok-ainesosat sijaitsevat incissä adenosiinin alapuolella, niitä on kutakin suurella todennäköisyydellä alle 0,1%. Tämän tietää siitä, että adenosiinia käytetään tyypillisesti 0,1% pitoisuudella, se on itse asiassa tehokas jo 0,04% pitoisuudella. Näin pienillä pitoisuuksilla voi ehkä olla hieman antioksidanttista vaikutusta, mutta ei ravitsevaa tai suojabarriääriä vahvistavaa. Soijaöljy, keramidi, lesitiini ja muut lipidit ovat tämän Tonerin ravitsevat ja barriääriä tukevat ainesosat.

Hwarang Ogok Latte Creamy Toner

Muuten - kuulostaako ogok-joukko tutulta..? Sama porukka on mukana myös Whamisan Organic Seeds -hiustuotteissa. Arvelen, että tätä viiden "viljan" yhdistelmää myydään Koreassa valmiina kosmetiikan raaka-aineena. Se kuuluu hanbag-ainesosiin, eli aineisiin, jotka juontavat perinteisestä korealaisesta lääketieteestä.

Summa summarum:

Hwarang' Extreme Glow Ogok Latte Creamy Toner (eikö noiden kuvailevien sanojen kanssa tuotteen nimessä voisi vähän rajoittaa..? 😅) on oikein laadukas kosteuttava lotion-tyyppinen kosteusemulsio kasvoille, erityisesti kuivalle iholle. Sitä voi ihon kuivuuden ja oman mieltymyksen mukaan käyttää paksumman voiteen alla "hoitonesteenä" tai vesimäisen kasvoveden päällä ohuena voiteena. Toki päälle voi myös levittää vielä kasvoöljyä, jos kokee tarvitsevansa lisää lipidikosteutta.

Extravinkki: tuote sopii erinomaisesti myös kuivien säärten kosteutukseen.

P.S. Entä tuo extreme glow..? No, se tulee juuri öljyjen korkeasta määrästä. 👌 Öljyt tuovat iholle välitöntä hehkua.

22 comments on “Arvostelussa Hwarang' Extreme Glow Ogok Latte Creamy Toner”

  1. Kiitos Sanni taas tuote-esittelystäsi. Seuraan blokiasi viikoittain, enkä olisi saanut ihonhoidossani edistystä ilman neuvojasi ja jakamaasi tietoutta. Esittelemäsi TAIKA-tuotesarja on uusin löytöni ja se auttaa todella hyvin couperosa-ihooni.

    Ehdotus:
    Kiinnostaisiko sinua tutkia, millaisia ovat laadultaan seuraavat voiteet:

    S.Naturen Aqua Squalane Moisturizing Cream
    Dr. Althean 345 Relief Cream

    Niistä kirjoitetaan seuraavasti:
    "Saisiko olla lasista ihoa ja korjattua suojamuuria talveksi?

    Somessa trendaa nyt kaksi korealaisbrändien kasvovoidetta, jotka lupaavat ja hehkutusten perusteella myös antavat nämä käyttäjälleen."

    Vastaa

    4
    1. S.Naturen Aqua Squalane Moisturizing Cream

      Vaikuttaa oikein tehokkaasti kosteuttavalta (ihan kärjessä skvalaani, glyseroli, betaiini ja muita humektantteja, alempana incissä myös ksylitolia ja eri hyaluronihappomuotoja 👍) ja mukana myös Argireline-peptidi, jolla on potentiaali rentouttaa mikrolihaksia ja tätä myöten silottaa etenkin ilmejuonteita. Se toki ei käy ilmi, onko Argirelinea tehokas pitoisuus. Mutta ainakin tämä vaikuttaa kosteuttavan hyvin!

      Dr. Althea 345 Relief Cream

      Tämä vaikuttaa olevan ennen kaikkea rauhoittava voide, sisältää paljon rauhoittavia korealaisia rohdosyrttejä. Hyvin tyypillinen korealaistuotteen ainesosalista. Toki tämä myös kosteuttaa, mutta tuo ylempi sisältää tehokkaammin kosteuttavan INCIn.

      Mitään spesifisti suojamuuria korjaavia voiteita nämä eivät ole. Kumpikin sisältää muutamia barriääriä vahvistavia ainesosia, mutta kun puhutaan "suojamuurin korjauksesta talveksi", kuten sitaatissasi lukee, tällöin tarvitaan enemmän keramideja, kolesterolia ja linolihappoa eli runsasrasvaisempia koostumuksia.

      Vastaa

      2
    2. Täällä yksi käyttäjäkokemus: Dr. Althean 345-voide sai ihoni ärtymään ja räjähtämään täyteen pieniä valkopäitä. Lieneekö syynä kasviuutteiden tai ylipäänsä ainesosien suuri määrä… Joka tapauksessa itse en voi tätä voidetta suositella, annoin sen äidille loppuun käytettäväksi.

      Vastaa

      0
  2. Eipä ollut tiedossa Hwarangin 'suomalaisuus', kiitos infosta. Olisi pitänyt jostain päätellä, mutta brändi näyttää kokonaisuutena niin korealaiselta, ettei tullut mieleen taustojen kaivelu.

    Tämäkin emulsio kiinnostaa, mutta vielä enemmän kiinnostaisi kuulla arvio siitä pioni-putsarista..
    Sininen balmi on ollut käytössä jo jonkun aikaa, ja on kiitettävästi toiminut (tosin ripsivärille en ole testannut, jäljellä on vielä jämät erinomaista kaksifaasista Yves Rocherin ruiskaunokkia ...).. se pinkki purkki on ilmeisesti kuivalle iholle..?

    Vastaa

    3
    1. Tämäkin emulsio kiinnostaa, mutta vielä enemmän kiinnostaisi kuulla arvio siitä pioni-putsarista..

      Täytyypä joskus testata se. Eikös sen ole tarkoitus olla vähän kosteuttavampi ja hoitavampi kuin se alkuperäinen Bellflower-putsari?

      Vastaa

      2
    2. Näin olen ymmärtänyt. Eniten kiinnostaa se söpö pakkausmetodi, missä voide pursuaa kannen aukoista muodostaen 'kukan terälehtiä'..

      Vastaa

      3
    3. Eniten kiinnostaa se söpö pakkausmetodi, missä voide pursuaa kannen aukoista muodostaen 'kukan terälehtiä'..

      Joo, se on kieltämättä ihanan näköinen annostelusysteemi..! 😍

      Vastaa

      3
  3. Todella laadukas ja monipuolinen arvio 🙂 Tykkäsin erityisesti siitä, että toit esiin myös käyttötuntuman etkä pelkästään ainesosia tai lupausten listaa. Tuli sellainen olo, että tähän arvioon pystyy oikeasti luottamaan.

    Pakko myös kysyä: miten itse käyttäisit hoitonestettä SPF:n kanssa? Mulla ne alkavat helposti rullautua meikin alla, joten kiinnostaisi tietää missä järjestyksessä tai millä määrillä saat ne toimimaan yhdessä?

    Vastaa

    5
    1. Todella laadukas ja monipuolinen arvio 🙂 Tykkäsin erityisesti siitä, että toit esiin myös käyttötuntuman etkä pelkästään ainesosia tai lupausten listaa. Tuli sellainen olo, että tähän arvioon pystyy oikeasti luottamaan.

      Kiitos. ☺️

      miten itse käyttäisit hoitonestettä SPF:n kanssa?

      Tarkoitatko juuri tätä Hwarangin hoitonestettä vai hoitonesteitä ylipäänsä..?

      En itse juurikaan käytä hoitonesteitä (jotka miellän siis paksuiksi kasvovesiksi), koska itse tykkään eniten suihkutettavista, vesimäisistä kasvovesistä. (Toki jotkut niistäkin on nimetty 'hoitovesiksi', mutta mä näen hoitoveden nimenomaan paksuna ja käsin taputeltavana nesteenä).

      Jos käyttäisin hoitonesteitä säännöllisesti, käyttäisin niitä samoin kuin kasvovesiä. Eli: hoitoneste - seerumi - SPF. (En käytä kesäisin öljyä tai tavanomaista päivävoidetta, koska ihoni ei pysty imemään sekä öljyä/voidetta että SPF-tuotetta.) Olen kerran käyttänyt tätä Hwarangia SPF:n alla, enkä kokenut rullaantumista. Vesimäisiin kasvovesiin tätä rullaantumisongelmaa harvemmin liittyy, koska ne eivät sisällä kalvonmuodostajia, ja juuri kalvonmuodostajat ovat niitä, jotka alle levitetyssä tuotteessa "rullaantuvat", silloin kun ilmiö tapahtuu.

      Vastaa

      1
  4. Kiitos tuotteen esittelystä ❤️
    Täytyy näin tavallisena kuluttajana todeta että on todella vaikeaa osata käyttää tuotteita oikein, ensin oppii että toner ekana sitten seerumit ym.. ja sitten lamppu välähtää päässä et hei tässähän on öljyjä missähän kohtaa tää laitetaankaan !
    Tarvitsenko ”tavallisen” kasvoveden vielä lisäksi, koska just oppinut että hyaluronihappo tulee kosteelle iholle mutta sehän on vesipohjainen !
    Miljoona ongelmaa kun ostaa jonkun tuotteen 😬 ja haluaisi käyttää oikein että hyöty myös näkyisi ja tuntuisi, mutta eihän tavallisen kuluttajan tiedot ja taidot riitä. Luulisi että valmistajat haluisivat että tuote ostetaan uudestaan ja ohjeet olisivat selkeästi purkin kyljessä.
    Sun julkaisut ja opit on kyllä todella tarpeeseen että osaa ees jotenkin oikein käyttää tuotteita. Ei ole helppoa valita tuotetta mikä sopii omalle iholle saati kun ei osaa käyttää sitä oikein 😅

    Vastaa

    4
    1. tavallisena kuluttajana todeta että on todella vaikeaa osata käyttää tuotteita oikein, ensin oppii että toner ekana sitten seerumit ym.. ja sitten lamppu välähtää päässä et hei tässähän on öljyjä missähän kohtaa tää laitetaankaan !

      Joo, I feel you. Se, että valmistajat käyttävät näitä ilmaisuja täysin mielivaltaisesti ja ihan sekaisin, ei helpota kuluttajan "työtä". Kasvoöljykin voi olla nimeltään "facial oil" tai "serum", ja joku sitten luulee sen korvaavan perinteisen eli vesimäisen seerumin, mitä se EI tee. Mun maailmassa kasvoöljy ei koskaan ole seerumi.

      Etenkin Koreassa tunnutaan usein käyttävän Toner-nimitystä paksusta hoitovedestä. En ymmärrä tätä logiikkaa lainkaan.

      Sun julkaisut ja opit on kyllä todella tarpeeseen että osaa ees jotenkin oikein käyttää tuotteita.

      Kiitos. 🙂🙏🏻

      Vastaa

      1
  5. Kiitos esittelystä!
    Mainitsit, että soijaöljy on miedosti komedogeeninen. Öljyjen "tukkivuus" kiinnostaa (ja sinäkin olet muistaakseni aihetta avannut aikanaan). Mikäli olen oikein ymmärtänyt, kookosöljy on VAHVASTI komedogeeninen. Siksi minua ihmetyttää, että varsinkin luonnonkosmetiikan tuotteet sisältävät aika usein kookosöljyä.
    Kommenttisi?

    Vastaa

    1
    1. Mikäli olen oikein ymmärtänyt, kookosöljy on VAHVASTI komedogeeninen. Siksi minua ihmetyttää, että varsinkin luonnonkosmetiikan tuotteet sisältävät aika usein kookosöljyä. Kommenttisi?

      On hyvä muistaa, että komedogeenisyys on seikka, jolla on merkitystä vain helposti tukkeutuvalle iholle, eli tyypillisesti rasvoittuvalle ja sekaiholle. Normaali- ja kuivaihoisilla komedogeenisyys ei käytännössä vaikuta. Kuivaihoisen iho toimii aivan eri tavalla kuin rasvoittuva ja herkästi tukeutuva, ja huokoset ovat aivan erilaiset, eikä komedogeeninen aine tällöin vaikuta samalla tavalla kuin se tekee epäpuhtauksiin taipuvaisella iholla.

      Luonnonkosmetiikassa on paljon kookosöljy-pitoisia tuotteita, koska kookosöljy on hyvä ravitseva ainesosa kuivalle iholle. Tyypillisesti kookoöljyä sisältäviä tuotteita markkinoidaankin kuivaihoisille. Pieninä määrinä kookosöljy on usein ongelmaton myös rasvoittuvalle ja sekaiholle. Kuitenkin, lähtökohtaisesti kookosöljy-tuotteet on kehitetty kuivalle ja/tai normaalille iholle, eikä kemisti valitsisi kookosöljyä pääraaka-aineeksi rasvoittuvan tai epäpuhtaan ihon tuotteisiin.

      Vastaa

      2
  6. Ei liity tähän tuotteeseen, mutta kiinnostaisi mielipiteesi Lily Lolo bb-voiteesta. Kahlasin läpi lilylolo postaukset eikä osunut silmiin. Lisäksi olen mieltönyt lilylolon mineraalimeikkeihin, miten tämä bb-voide suhtautuu tähän. Onko ihan luonnonkosmetiikkaa vai taviskosmetiikkaa?

    Vastaa

    2
    1. Mulla on muistikuva, että olisin joskus muinoin testannut Lily Lolon BB:n, mutta en löydä siitä itsekään mainintaa blogissa. Voin ainakin tehdä sen johtopäätöksen, että JOS olen joskus sen testannut, niin ilmeisesti se ei tehnyt suurta vaikutusta, sillä se ei ole jäänyt käyttöön.

      INCI vaikuttaa kyllä täysin luonnonkosmetiikan mukaiselta.

      Vastaa

      1
  7. Voiko tällaista kuorivaa hoitonestettä käyttää silmänympärysiholla? Tai onko sitä hyvä käyttää ylipäätään aamuin illoin, eikö se kuori ihoa liikaa?

    Vastaa

    1
    1. Voiko tällaista kuorivaa hoitonestettä käyttää silmänympärysiholla?

      Tämä on todella miedosti kuoriva, hyvin, hyvin miedosti. Voi käyttää aamuin illoin.

      En kuitenkaan käyttäisi sy-iholla.

      Vastaa

      2
  8. Moi!

    Asiani ei liity tähän postaukseen vaan yllätys yllätys aurinkovoiteisiin. :) Huomasin yhtenä päivänä että kirjoitit Instagramin tarinoihin aurinkorasvasta merkiltä Dr Ceuracle Cica regen. Oliko niin että se voide olisi kevyehkö joka ei jätä valkoista ja tahmaista pintaa kasvoihin?

    Minun pitäisi löytää joku hyvä veden- tai hikoilunkestävä voide kasvoille enkä oikein tiedä mitä lähtisin kokeilemaan. Cosrx:n voide on ollut tosi ihana ja kevyt mutta ei ole vedenkestävä. Minulla on hieman epäpuhdas/rasvoittuva iho ja olen herkkä palamaan. Minulta on löydetty kerran yksi melanoomaluomi joten voide saisi olla hyvä.

    Olen käyttänyt LRPn uvmune400 fluidia, mutta se jättää niin tahmaisen ja rasvaisen tunteen kasvoihin että en tykkää siitä yhtään. Patykan voiteita kokeilin myös, mutta sävyttämätön jättää valkoisen kajon ja se vaalein sävyllinen on liian tumma. Koitin sekoittaa sopivaa sävyä niistä mutta se oli aika hankalaa ja voide jätti epäsiistin näköisen pinnan ja kerääntyi juonteisiin.

    Vastaa

    1
    1. Oliko niin että se voide olisi kevyehkö joka ei jätä valkoista ja tahmaista pintaa kasvoihin?

      Olen testannut voidetta vasta kerran (kasvoihin), ja mun iholla se ei jätä minkäänlaista vaaleutta. (Ja 0% tahmainen.) Se kuitenkin sisältää partikkelimaisen Tinosorb M -filtterin, joka voi joillain tummemmilla ihonsävyillä mahdollisesti näyttäytyä vaaleana kajona, tosin vaaleuden efekti on paljon miedompi, kuin mineraalifilttereillä.

      Minun pitäisi löytää joku hyvä veden- tai hikoilunkestävä voide kasvoille enkä oikein tiedä mitä lähtisin kokeilemaan.

      Olen juuri ostanut testiin kolme vedenkestävää korealaista aurinkovoidetta; Dr. Ceuraclen lisäksi myös Holika Holikan ja Beauty Of Joseonin (jälkimmäinen tosin on vartalolle). Ainakin tuon yhden testikerran perusteella voisin suositella Dr. Ceuraclea, muut kaksi ovat vielä testaamatta.

      Holika Holikaa on kyllä kehuttu, yksi mun seuraaja suosittelis sitä minulle ja sanoi "ettei tunnu iholla miltään".

      https://bearel.fi/fi/kauppa/holika-holika-aloe-cica-waterproof-sunscreen-spf50/

      Vastaa

      2
  9. Olen käyttänyt kumpaakin balmia ja itse en mitenkään isoa eroa ole huomannut. Kumpikin toimii itselle (ikä 48,ei mitään isompia ongelmia ihon kanssa) todella hyvin. Pioni ehkä aavistuksen verran hoitavamman/kosteuttavamman oloinen.

    Vastaa

    1

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *


  • Sanni

  • Arkisto

    • 2026 (78)
    • 2025 (146)
    • 2024 (124)
    • 2023 (149)
    • 2022 (174)
    • 2021 (178)
    • 2020 (227)
    • 2019 (203)
    • 2018 (227)
    • 2017 (298)
    • 2016 (284)
    • 2015 (343)
    • 2014 (389)
    • 2013 (400)
    • 2012 (214)
    • 2011 (226)
    • 2010 (287)
    • 2009 (206)
  • Avainsanat