11.05.2013

Kommentteihin vastaamisesta

Sain tänä aamuna kommentin lukijalta, joka oli pahoittanut mielensä siitä että "aina väistän hänen jättämänsä kysymykset". Hän ei enää blogiani jatkossa lue koska "on mennyt into koko blogista kun aina sama juttu".

Ensin hätkähdin kommentista ja melkein suivaannuin - enhän toki millään logiikalla jätä vastaamatta jonkun tietyn henkilön täysin asiallisiin kommentteihin. Sitten tulin vähän surulliseksi. Henkilö oli kuitenkin näin kokenut ja loukkaantunut.

Siksi päätin nyt omistaa kommentteihin vastaamiselle tämän pienen puheenvuoron. Rakkaat lukijat, teen parhaani kommenttilaatikossa esitettyihin kysymyksiin vastaamisessa ja pyrkimykseni on ehdottomasti vastata kaikkiin (aikani puitteissa), mutta on mielestäni täysin inhimillistä että välillä kysymyksiä jää väliin. Usein käyn koneella vain hyvin  nopeasti hyväksymässä kommenttejanne (saatan olla tekemässä jotain ihan muuta, esim. olla ruokakaupassa jossa hyväksyn kommentteja mieheni puhelimella), eikä minulla ole aikaa jäädä varsinaisesti vastaamaan. Tai saatan vastata yhteen ja jättää seuraavan odottamaan. Kun myöhemmin palaan kommentteihin paremmalla ajalla, on sillä välillä saattanut jo tulla lisää kommentteja ja ne muutamat aiemmin bongaamani kysymykset saattavat vieriä ohjausnäkymässä niin monen sivun taa että ne vain unohtuvat. En luonnollisestikaan tarkoita loukata ketään jättämällä jonkun kysymyksen väliin, mutta sitä vain tapahtuu ja toivoisin ettei kukaan ottaisi siitä itseensä.

Jos huomaat, että olen unohtanut vastata jättämääsi kysymykseen, oletko kiltti ja muistuta minua asiasta. Varmasti viimeistään tässä vaiheessa vastaan. :)

Sanni--

Minusta on tosi ikävää että joku oikeasti loukkaantuu ja ajattelee minun tarkoituksella välttelevän omia kysymyksiään. Tulee ihan kauhea olo kun alkaa miettiä että pitäisikö minun käydä kaikki päivän aikana tulleet kommentit kamman kanssa moneen kertaan läpi ettei vain ole kysymys jäänyt vastaamatta ja joku ottaa sen sitten henkilökohtaisena dissauksena. Vaikka näin haluaisinkin tehdä, ei minulla ikävä kyllä ole siihen aikaa. Siispä; olen iloinen jos muistutatte minua unohdetun kysymyksen kohdalla ja annatte minulle uuden tilaisuuden reagoida kommenttiinne. :)

Sanni

64 comments on “Kommentteihin vastaamisesta”

  1. Ikävää, mutta ei ole blogistin velvollisuus vastata jokaikiseen lukijan kysymykseen - siihen ei voida velvoittaa :)
    On niin helppo pahoittaa mielensä.... toivottavasti lukijasi ymmärtää, ettet tarkoituksella aiheuttanut mielipahaa.
    Iloista kevättä!

    Vastaa

    0
  2. Tuttu tunne tavallaan. Itse vastaan aina samalla, kun julkaisen kommentin, mutta joskus kotona odottaa useampi kommentti samalta tyypiltä (kaikki vielä jätetty noin tunnin sisään), kuinka inhottava olen, kun en julkaise hänen kommenttejaan. Joita siis en ole näiden useampin kommenttien välissä edes nähnyt.

    Millähän sen "kommentti julkaistaan hyväksynnän jälkeen" -tekstin saisi isommaksi? Tai ihmisten päähän sen, ettei bloggaaja välttämättä käy blogissaan moneen PÄIVÄÄN julkaisemassa kommentteja. Epäreilulta tuntuu tästäkin aiheesta syyllistäminen. :(

    Vastaa

    0
    1. Itse vastaan aina samalla, kun julkaisen kommentin

      Mä olen välillä harkinnut tuonkin systeemin käyttöönottoa, siis että jättäisikin kysymyksen sisältävän kommentin julkaisematta siihen saakka kun on aikaa vastata (niin se ei ainakaan unohdu), mutta olen arvellut että julkaisun lykkääminen aiheuttaisi todennäköisesti vielä suuremman loukkaantumismahdollisuuden kommentin jättäjän ihmetellessä, miksi muut postauksen kommentit on julkaistu paitsi hänen. :/

      Epäreilulta tuntuu tästäkin aiheesta syyllistäminen. :(

      Niin minustakin.

      Vastaa

      0
  3. "Tulee ihan kauhea olo kun alkaa miettiä että pitäisikö minun käydä kaikki päivän aikana tulleet kommentit kamman kanssa moneen kertaan läpi ettei vain ole kysymys jäänyt vastaamatta ja joku ottaa sen sitten henkilökohtaisena dissauksena. Vaikka näin haluaisinkin tehdä, ei minulla ikävä kyllä ole siihen aikaa"

    Mulla on jotenkin ajatuksena että bloggaajan 'arkeen' kuuluu lukea kaikki kommentit. Miksi edes julkaista jos ei niitä lue kun sitten jää noita vastaamattomia kysymyksiä roikkumaan. Luulisi että sua kiinnostaa mitä tänne kommentoidaan. Jotenkin vaan kuulostaa karulle...

    Ja mitä nyt vilkaisin nii kommentit viimeisten postausten osalta on 5-55 ja osissa mukana sun vastauksiakin. Ei siis kovin paljoa. Mielestäni voisit sitten vaikka julkaista materiaalia hieman harvemmin kuin jättää lukijoiden kommentit katsomatta...

    Vastaa

    0
    1. Mulla on jotenkin ajatuksena että bloggaajan ‘arkeen’ kuuluu lukea kaikki kommentit. Miksi edes julkaista jos ei niitä lue kun sitten jää noita vastaamattomia kysymyksiä roikkumaan.

      Mielestäni voisit sitten vaikka julkaista materiaalia hieman harvemmin kuin jättää lukijoiden kommentit katsomatta…

      "Jos ei niitä lue"...? "Jättää kommentit katsomatta"....? Mistä tämä oikein tuli....? Kerroin juuri, että minulla jää välillä kysymyksiä vastaamatta, (mitä pidän enemmän kuin inhimillisenä), ei lukematta. Luen joka ikisen kommentin jonka saan.

      Vastaa

      0
  4. Älä lannistu! Monikohan tällaista kritiikkiä antava olisi valmis panostamaan blogiin yhtä paljon kuin sinä? Itse en ainakaan odota että olet koko ajan blogin äärellä meitä lukijoita varten, eri asia jos tämä olisi leipätyösi.. Jatka samaan malliin, omilla ehdoillasi! :)

    Vastaa

    0
  5. Aivan höperöä loukkaantua moisesta. En seuraa blogeja kovinkaan aktiivisesti mutta on aina seuratessa pistänyt silmään tämä ihmisten valitus, kun bloggari ei vastaa tai jos vastaa niin ei kuitenkaan vastaa nätisti tai jotain mutta aivan hölmöä.

    Blogimaailma on mennyt jotenkin yli siinä mielessä, että siitä on tullut monelle blogeja lukevalle että myös monelle bloggarille universumin keskus. Päivityksiä pitää tulla joka päivä ja kaikki yksityiasiat pitää kertoa ja jokaiseen älyttömäänkin kysymykseen on vastattava.

    Blogi nyt kuitenkin on - tai ainakin sen pitäisi olla - harrastus jota puuhastellaan muun elämän ohella. Silloin minusta blogikin säilyttää kiinnostavuuden kun ei tarvitse kyhätä sellaisia kauheita pakkopäivityksiä kuin "aamupuuroni" tai "tässä olen kassajonossa".

    Mutta tämä nyt vain oma mielipide, jokainen varmaan hakee erilaisia asioita blogeista.

    Vastaa

    0
  6. Hassua. Minusta Karkkipäivä taas on blogi, jossa saa aina vastauksen. Jokaiseen kommenttiin ei toki tarvitsekaan vastata, ja minusta sellaiset "Kiitos :)" -kommentit ovat joka vähän rasittavia, mutta kukin tietysti tyylillään. Sen sijaan asiallisiin ja selkeän kysymyksen sisältäviin kommentteihin olisi kohteliasta vastata. Näin mielestäni olet toiminutkin, joten ei mitään valittamista.

    P.S. Tähän kommenttiin ei tarvitse vastata. ;)

    Vastaa

    0
  7. Varmasti moni lukija helposti unohtaa, että jo pelkkien tekstien kirjoittamiseen ja kuvien ottamiseen ,muokkaamiseen ja julkaisemisen menee bloggajalla helposti useampia tunteja päivästä. Kyllähän Karkkipäivästäkin näkee, että jokainen postaus on tehty huolella ja ajan kanssa :) Hyvän blogin pitämiseen menee aikaa, ja paljon, joten minun mielestäni melkoisen kohtuutonta pahoittaa mielensä lukijana siitä, ettet käytä kaikkia vuorokauden tuntejasi Karkkipäivän parissa! Kuitenkin kirjoitat meille ihania tekstejä, täysin omalla ajallasi , ja vielä ilmaiseksi.

    Löysin kerran yhdestä blogista vihaisen kommentin, jonka jättäjä oli suuttunut bloggaajan ilmoitettua lähtevänsä kahden viikon lomalle. Hänen mielestään oli väärin, että kirjoituksiin tuli nyt 2 viikon tauko! Mitä kirjoittajan olisi pitänyt tehdä - perua kesälomansa? Muuttaa pysyvästi koneen ääreen istumaan?

    Teet todella paljon työtä laadukkaan blogin eteen jo nyt, älä suotta pahoita mieltäsi :)

    PS. Itselläni on käytössä automaattinen kommenttien julkaisu, Blogger suodattaa roskapostin melkein täydellisesti. Vastaan kommentteihin myöhemmin ajan kanssa mutta ainakin ne on julkaistu saman tien.

    Vastaa

    0
  8. Ymmärrän lukijasi kommentin - odotan myös itse vastavuoroisuutta kommenttien suhteen :) Olen lakannut kokonaan kommentoimasta tiettyjä blogeja, joissa kommentteihin ei vastata (tai vastataan tökerösti), sillä siitä tulee kurja fiilis. Kuin kommenttini ei olisi arvokas. Sinun blogissasi olen kuitenkin tottunut siihen, ettei kaikkiin kommentteihin vastata - että kommenttiboksi elää omaa keskusteluaan myös ilman sinun kommenttejasi :) Hyvä että otit aiheen esiin!

    Vastaa

    0
    1. Sinun blogissasi olen kuitenkin tottunut siihen, ettei kaikkiin kommentteihin vastata

      Tosiaan, kaikkiin kommentteihin en koskaan osaisi/ehtisi vastata, se on aina ollut Karkkipäivän tyyli. Tästä olen myös kirjoittanut aiemmin blogiin puheenvuoron. Ymmärrän että osa lukijoista odottaa vastausta vaikka ei kommentissaan mitään kysymystä esittäisikään, ja osa on varmaan blogini lukemisen jättänytkin kun tapaani ei kuulu kommentoida erikseen jokaista kommenttia. Se on tietysti ikävää, mutta koen että resurssini eivät veny parempaan. Olen mietiskelevä ihminen ja saatan joskus pohtia yhtäkin vastausta 10-15 minuuttia. Aikani ei vain riittäisi joka ikisen kommentin vastakommentointiin, ja jos/kun joku tästä syystä pitää Karkkipäivän Sannia nuivana bloggarina jota ei jaksa lukea, niin toki tulen siitä surulliseksi mutta hyväksyn että kaikkia en voi miellyttää ja ilahduttaa vaikka kuinka haluaisin.

      Meitä on niin erilaisia. Yksi bloggari veistää hetkessä mukavan verbaalit ja persoonalliset moikat, terkut ja kannanotot jokaiseen blogiinsa jätettyyn kommenttiin, kun toisella menee jopa tunti muutamaan kysymykseen vastaamiseen. Olisin mielelläni tuo ensimmäinen bloggari. Mutta en ole. :(

      Tämän kommentin kirjoittamiseen meni 12 minuuttia. :)

      Vastaa

      0
    2. Minusta on mukavaa kun kuitenkin julkaiset kaikki kommentit :)
      minua harmittaa yhdessä nimeltä mainitsematomassa blogissa se ettei minun kommentteja ole koskaan hyväksytty, vaikka kaikki ovat olleet positiivisia, ei kovinkaan pitkiä myöskään

      Vastaa

      0
  9. Ymmaran minakin, etta tuollaista voi tapahtua, mutta ymmarran kylla etta tuollainen voi suivaannuttaa lukijaa.

    Tiedan, ettei kommenteihin vastaaminen ole bloggarin velvollisuus, mutta jokainen joka ottaa omaa aikaansa kirjoittaakseen sinulle kommentin ansaitsisi saada edes jotain takaisin, pienta vuorovaikutusta. Vaikka se olisi vain tylsa "Kiitos kun kommentoit" on sekin jo mielta lammittavaa. Lukijat ovat blogin suola! Hyvin usein kun bloggaaja paasee johonkin portaaliin, on se jonkin nakoinen paalu, suoritus, jonka jalkeen lukijoiden arvo tippuu heidan silmissaan. Mutta ei siella "korkealla" pysyta ihan ypoyksin kovin kauaa ilman niita lukijoita.

    Suosittelisin sinua ottamaan hiukan jareammat aseet kayttoon kommentivastauksessa. Miksi on pakko epajarjestelmallisesti silloin talloin muiden puhelimilla kaupan kassajonossa hyvaksya kommentteja?
    Mikset ota ihan oman ajan jolloin hyvaksyt suuremman osan kommentteja ja vastaat niihin jarjestelmallisesti. Tai sitten miksipa et hankkisi alypuhelinta helpottamaan hommaa jos kerta miehesi puhelintakin olet tahan samaan asiaan tottunut jo kayttamaan?

    Minua ainakin lukijana ei arsyta jos kommentit julkaistaan suuremmallakin viivella, JOS niihin ollaan myos sitten kommentoitu :)

    Vastaa

    0
    1. mutta jokainen joka ottaa omaa aikaansa kirjoittaakseen sinulle kommentin ansaitsisi saada edes jotain takaisin, pienta vuorovaikutusta. Vaikka se olisi vain tylsa “Kiitos kun kommentoit” on sekin jo mielta lammittavaa.

      Mutta eikö sellainen "Kiitos kun kommentoit" -vastailu tunnu aikamoiselta liukuhihnahommalta...? Mä olen tässä ilmeisesti vain todella Erilainen Ihminen, kun omaan sellaisen näkemyksen että pelkät "Kiitos / kiva / OK / LOL / - vastaukset ovat jotenkin turhia ja tuntuvat tosi persoonattomilta. Mutta ehkäpä ne eivät ole sitä lukijoille..?

      Otan harkintaan jos vaikka seuraavan kuukauden ajan vastaan jokaiseen kommenttiin edes jotain. :) Katsotaan miltä tuntuu.

      Mikset ota ihan oman ajan jolloin hyvaksyt suuremman osan kommentteja ja vastaat niihin jarjestelmallisesti.

      Olen tätäkin miettinyt. Ja joskus niin tehnytkin - eli jättänyt jonkun postauksen koko kommenttiskaaran odottamaan rauhallista hetkeä jolloin voin käydä kaikki ajatuksella läpi. Mutta useimpina päivinä tällainen ei vain jotenkin sovi mun rytmiin.... Vaikea selittää. Olen itse kuitenkin ajatellut, että lukijalle on tärkeintä että hänen kommenttinsa ylipäänsä julkaistaan. Useinhan esimerkiksi muut lukijat saattavat osata auttaa jossain kommentissa esitetyssä kysymyksessä, johon minä en ole osannut sanoa mitään. :) Kommentit ovat siis myös yleistä keskustelua, eivät vain minua varten. Näin minä sen koen.

      Vastaa

      0
    2. Täällä toinen "Erilainen", eli mieluummin lukijanakin luen oikeaa asiaa, enkä oikein tykkää siitä, että puolet kommenteista on pelkkiä lyhyitä kuittauksia.

      Ehkä ikäkin vaikuttaa asiaan. Me vähän vanhemman sukupolven (sori Sanni, taidat olla pari vuotta minua nuorempi :-P ) ihmiset ollaan kasvettu ilman kännyköitä ja nettiä, jolloin ihmiset eivät aina vastanneet puhelimeen tai olleet muuten tavoitettavissa.

      Voin vain kuvitella sitä stressiä, joka minulle tulisi, jos jokaiseen kommenttiin pitäisi vastata. Itse yritän muistaa käydä katsomassa, onko omiin kommentteihini tullut vastauksia (muiltakin siis), mutta joskus ei niitäkään kaikkia muista, vaikka en niin usein kirjoittelekaan.

      Vastaa

      0
  10. Minust taas Sanni vastaa ja julkaisee moneen muuhun bloggariin verrattuna todella ahkerasti kommentteja. Ja huomaa, että hän näkee vaivaa myös vastauksen laadussa.
    En ole missään vaiheessa kyseenalaistanut sitäkään, että kommentti julkaistaan ensin ja mahdolliseen kysymykseen vastataan sitten myöhemmin.
    Kyseisen viestin lähettäjällä on varmasti käynyt vain huono tuuri jos on useampi kysymys peräkkäin jäänyt vastaamatta :(

    Vastaa

    0
  11. Minä en ainakaan ymmärrä, miksi siitä pitää pahoittaa mielensä, ettei jokaiseen kommenttiin vastata. En itse ainakaan odota, että minkä tahansa blogin pitäjät viettävät sen parissa 24/7 ja vastaavat samantien jokaiseen kommenttiin jne. Ei edes, vaikka blogi olisi ns. leipätyö ja siihen olisi käytettävissä kaikki vuorokauden tunnit.

    Olen ymmärtänyt että Sanni käy palkkatöissä ja että Karkkipäivä on blogi, jota pidetään sitten sillä vapaa-ajalla. Ja ihmisellä pitää olla myös sellaista vapaa-aikaa, jolloin ei tarvitse tehdä mitään ja koneella ei tarvitse olla. Minusta on aika kohtuutonta vaatia, että jokaiseen kommenttiin pitää vastata. Mielestäni Sanni on vastannut esitettyihin kysymyksiin todella hyvin, mutta itsekin pidän sellaista tyhjän kommentoimista ärsyttävänä, että jokaiseen kommenttiin pitäisi laittaa jotain tyyliin "lol/ok/joo" jne. Se tukkii myös sen keskusteluosuuden kun välissä on sivuja joilla ei ole mitään muuta kuin jonkun kommentti jostain tyyliin "kiva blogi sulla" ja monta viestiä pelkästään yksittäisiä "olen-lukenut-ja-hyväksynyt-kommentin-ja-vastaanpa-nyt-jotain"- kommentteja.

    Varmasti se tuntuu bloggareista kivalta saada niitä kommentteja, ja jokaisella lukijalla on oikeus sellainen jättää, mutta mun mielestä siitä ei tartte vetää palkokasvia otsaonteloon asti jos ei bloggari ehdi, jaksa tai halua jokaiseen kommenttiin kuitata että nyt on luettu. Ymmärrän ettei edes jokaiseen kysymykseen välttämättä ole aikaa vastata, vaikka kuinka haluaisi. Ihmisillä, myös bloggareilla, on oma elämä siellä blogin ulkopuolella. Siihen ei tarvitse blogin lukijoiden kuulua millään tavalla, eikä bloggaaja ole mielestäni tilivelvollinen lukijoilleen.

    Vastaa

    0
  12. Tyhmältä tuntuisi, jos jokaiseen kommenttiin tulisi jokin "kiva kun kommentoit"-kommentti. Itse tykkään, että kommenttilaatikko on "tiivis", eli jos postauksessa näkyy olevan paljon kommentteja, niin oletan, että on myös paljon _keskustelua_,

    On myös hyvä, että julkaiset kommentit heti, etkä jää panttaamaan niitä. Kuten itse sanoitkin, niin kommenttilaatikko on usein yleistä keskustelua, ja muiden kommentit saattavat olla jo vastaus omaan kysymykseen.

    Yleisellä tasolla ymmärrän, että jotakuta saattaa ärsyttää, jos kommentissa esitettyyn kysymykseen ei vastata, etenkin, jos bloggaajan yleinen linja on ollut vastata kaikkiin kysymyksiin. Se on sitten eri asia, jos bloggaaja on vaikka toivonut, että kysymykset jotain tiettyä kautta. Joskus taas oikein ihmettelen, kun bloggaajalle jätetään jatkuvasti ihan älyttömästi "tyhmiä" kysymyksiä, ja oletetaan, että niihin kaikkiin vastattaisiin. Toki itsekin olen kysynyt useasti vaikka tuotesuosituksia, mutta johan se olisi oikea järjen riemuvoitto kysyä, että "apua apua, minkä ripsarin ostan seuraavaks kun edellinen loppu??"-tyylisiä kysymyksiä. (No ok, oli ehkä vähän huono esimerkki, mutta ehkä siitä jotain tajuaa! :D )

    Kaiken kaikkiaan olen siis oikein tyytyväinen Karkkipäivän linjaan, enkä lähtisi sitä muuttamaan. Miksi korjata jotain, mikä ei ole rikki?

    Vastaa

    0
  13. No voi hyva ihme taas.

    Ma oon samoilla linjoilla Sannin kanssa siina, etta kommentit on tavallaan keskustelua kaikkien lukijoiden valilla, ei pelkastaan kommentteja blogin pitajalle. Tai ainakin tassa blogissa mulla on semmoinen olo. Ja mun mielesta on kivempi etta kommentteja julkaistaan sita mukaa kun niita tulee, jos luen uuden postauksen ja sitten parin paivan paasta siina on 50 kommenttia, en valttamatta jaksaisi alkaa niita lukea. Pienemmat erat on parempi.

    Ja ala hyva ihminen aloita sita, etta jokaiseen kommenttiin on vastattu jotain "kiva", "kiitti", "lol" tyylista. Tahan asti mun mielesta tan blogin kommentit on valtaosin olleet mielenkiintoista luettavaa, eika ne mun mielesta vaadi noita "tyhjanpaivaisia" vastauksia, ei ne ainakaan mulle tuo mitaan lisaa, painvastoin, arsyttavaa luettavaa.

    Karkkipaivassa vastataan mun mielesta tosi hyvin kaikkiin sellaisiin kommentteihin, joissa on esitetty joku selkea kysymys esim. jotain tuotetta koskien, harmi jos joku on kokenut etta jaa taysin huomiotta. Ja olen itsekin huomannut, etta on blogeja, joissa kirjoittaja ei juurikaan vastaa edes kommenteissa esitettyihin kysymyksiin, enka itsekaan viitsi sellaisissa blogeissa mitaan kysya. Mutta ainakin itse olen saanut Karkkipaivassa aina vastauksen jos olen sellaista tarvinnut ja muihin kommentteihin en valttamatta vastausta odotakaan.

    Vastaa

    0
  14. Minä koen sellaiset lyhyet, jokaiseen kommentiin vastatut "kiitos/ok/kiva" -vastaukset nimenomaan persoonattomina ja tietynlaisina "velvollisuuksina" , enkä todellakaan toivoisi kenenkään bloggaajan harrastavan niitä. Varsinkin jos alkuperäinenkin kommentti oli lyhyt "kiva blogikirjoitus" - tyyppinen. Toisaalta kommenttiosio on myös eräänlainen keskustelupalsta itsessäänkin, eikä aina riippuvainen bloggaajan kommenteista. Jos kommentti sisältää kysymyksen, on kohteliasta vastata, ja mielestäni Sanni on sen lähes aina tehnytkin.
    Mitä taas tulee kommenttien julkaisuun, mielestäni on ihanaa, että kommentteja julkaistaan usein - vaikka sitten ilman vastauksia. Itse kun pidän blogikirjoitusten lisäksi myös kommenttien selaamisesta. Jos kommenteissa on kysymys, johon itsekin olen kiinnostunut saamaan vastauksen, käyn sitten myöhemmin katsomassa josko bloggaaja olisi ehtinyt vastaamaan.. Sinällään ikävää, jos joku on kokenut tulleensa usein ja tietoisesti vältellyksi. Luultavasti vain huonoa tuuria.

    Vastaa

    0
  15. Musta sun blogi on kiva ja ymmärrän kyllä, että kaikkiin kommentteihin ei ehdi vastata. :-) Joskus on jäänyt vähä harmittamaan, kun et ole vastannut (harvemmin sellaisissa kommenteissa olen kuitenkaan sen kummempia kuin "oletko käyttänyt tätä tai tätä tuotetta"-tyyppisiä kysymyksiä kysynyt :)). Olen aina kuitenkin olettanut sinun lukeneen kommentin mikä lämmittää jo mieltä, etenkin nyt kun tosiaan kerrot lukevasi jokaisen kommentin (olen sen hyväksymis-systeemin perusteella näin päätellytkin!) - puoletkaan bloggareista ei tee edes sitä. :) Joten kiitos! Itse pidän juuri siitä, että vastaat kunnolla ajatuksella, etkä heitä mitään "Ai, kiva!/Jep :)/Kyllä" tms. vastauksia. Pidän siis tyylistäsi :)

    Mielestäni on siis ihanaa että jaksat vastata niin moneen kommenttiin kuin ehdit kunnolla ja ajatuksella, jatka samaan malliin! xx

    Vastaa

    0
    1. Kiitos Taru! :)

      Todellakin, ymmarran etta jos lukija on kirjoittanut vaikkapa pitkan, pohdiskelevan kommentin (vailla kysymysta) enka vastaa siihen mitaan, niin varmasti se voi harmittaa ja tulla sellainen tunne "Etta eiko mun kommentilla ollut valia ja luettiinko sita edes"... Mutta kaikki luen viimeista sanaa myoten ja reagoin "sisimmassani", saatan taalla koneen aarella hymyilla tai vaikka nauraa tai sitten tuntea empatiaa, iloa tai vaikka surua (kommentin sisallosta riippuen) lukijan puolesta.

      Jos minulla on aikaa vastata ajatuksella, niin sitten sen teen. :) Mutta mitkaan liukuhihna-"kiva-kun-kommentoit" -jutut eivat ole mun juttu ja tuntuisivat todella väkinäisiltä, eivatka arvostavilta lukijaa kohtaan. Mulla on aina blogin alkuajoista saakka ollut sellaisena perusolettamuksena, etta lukijat ymmartavat minun tottakai lukevan jokaisen kommentin - ja ARVOSTAVAN niita, ja etta vastaan jos spontaanisti silta tuntuu tai kommentissa esitetaan kysymys. Hammastyin kun minulle myohemmin selvisi, etta on sellaisiakin lukijoita, jotka pitavat blogin kirjoittajan velvollisuutena jokaiseen kommenttiin vastaamista. En tanakaan paivana taysin ymmarra sita. Minusta blogipostaukset ovat itsessaan kirjoittajan kommentti jostain asiasta, ja lukijoiden kommentit sitten reaktioita tahan kommenttiin. En jotenkin vain nae tarkoituksenmukaisuutta siina, etta naihin reaktioihin viela "kuuluisi" erikseen jokaiseen jotain vastata. Ja etta jos ei niin tee, niin jollain lailla muka aliarvostaa lukijoitaan. En vain tata ymmarra.

      Mutta mukavaa etta on myos monia sellaisia, jotka suhtautuvat asiaan niinkuin esimerkiksi sina Taru. :)

      P.S. Anteeksi ääkkoseton teksti, en jaksanut ä:tä laittaa joka sanaan kun kirjoitan tata barcelonalaisen ystavani konelta.

      Vastaa

      0
  16. Voi sentään :( Ei mitään niin hyvää ettei joku laita eikä mitään niin hyvää ettei joku kiitä.
    Kun katsoo tätä Karkkipäiväblogiin tulevien kommenttien määrää niin EI VOI olettaa että niihin kaikkiin ehtii vastata. Hyvänen aika sentään.
    Ja kun tällaista blogia JAKSAA joku pitää, niin ei saa vetää hernettä nenään jos blogin pitäjä ei jokaiseen kommenttiin vedä vastausta. On aivan eri asia kirjoittaa blogia jossa on lukijoita vain jonkun verran, niihin kommentteihin ehtiikin vastata. Ja tähän tahtiin mitä tänne tulee postauksia niin se jo on huh-huh.
    Kukaan blogin pitäjä ei tarkoita loukata tai väheksyä kenenkään kommenttia jos ei siihen vastaa, aika vain on rajallinen kaikille.
    OIKEIN LEPPOISIA PÄIVIÄ; meille kaikille.

    Vastaa

    0
  17. Voi hyvää päivää näitä mielensäpahoittajia!

    Älä Sanni ota näistä/heistä turhia paineita. Sulla on todella paljon lukijoita, ja tyylisi on musta oikein hyvä (vastaat kaikkiin selviin kysymyksiin, sekä sellaisiin, jotka saavat sussa aikaan spontaanin reaktion). Jos tulisi max 10 kommenttia per postaus, olisi realistista kommentoida jotain kaikkiin. Mutta sun tapauksessa niitä tulee kymmeniä, joskus satoja...

    Hymy huulille, Sanni, jatka samaan malliin!
    :)

    Vastaa

    0
  18. Yksi neuvo: älä masennu tuollaisten ammattiloukkaantujien takia. Lukijoiden pitäisi tajuta, että kaikkiin kysymyksiin ei vain aina saa vastausta ja toisaalta tämä on sinun blogisi, ei mikään "kysy mitä vaan"-palsta. Bloggaajalla ei ole mitään velvollisuutta vastata yhteenkään kommenttiin tai kysymykseen, jos ihan tarkkoja ollaan. Suositut blogit saavat jatkuvasti kommentteja, täälläkin näyttäisi olevan muutama kymmenen kommenttia lähestulkoon jokaisessa kirjoituksessa ja kun kirjoituksiakin tulee useita viikossa (tainnut viime aikoina olla lähes teksti päivässä -tahti?) niin eihän sitä ehtisi muuta tehdäkään kuin vastata kommentteihin! Kukaan ei voi tällaista omistautumista odottaa bloggaajalta, vaikka sitä nyt työkseen tekisikin.

    Vastaa

    0
    1. niin eihän sitä ehtisi muuta tehdäkään kuin vastata kommentteihin!

      ....ja sitten on niita lukijoita, joiden mielesta kommentteihin vastaamisen pitaisi olla prioriteetti numero 1, ja vaikka sitten vahentaa postausten maaraa ja kayttaa se aika kommentteihin vastaamiseen jos ei muuten ehdi. :/

      En voi mitaan mutta kuulun tassa asiassa vain ilmeisesti aivan eri galaksille. Kylla mina uskon, etta 90 prosenttia lukijoista lukee mieluummin uusia postauksia kuin niiden tilalla "Kiitos kommentistasi" -kuittauksia aikaisempien postausten kommenttibokseissa.

      Vastaa

      0
  19. Mun mielestä kommenttiboksi on myös lukijoiden keksinäitä ajatusten vaihtoa varten. Eli en todellakaan odota, että bloggaaja ehtisi vastata kaikkiin kommentteihin, tai ainakaan niihin joissa ei edes kysytä bloggaajalta mitään! Ja monissa kosmetiikkablogeissa lukijat tuntuvat pitävän bloggaajaa heidän henkilökohtaisena (ja ilmaisena) kosmetologinaan, mikä on todella huvittavaa :D

    Sanni älä ota stressiä vastaamisesta, vaan tee omien resurssiesi mukaan, kaikkien ei tarvitsekaan ymmärtää <3 :) Ehkä ymmärtävät joskus, jos pitävät itse suosittua blogia! Sun blogistasi kyllä huomaa, että panostat tähän todella paljon.

    Vastaa

    0
  20. Mua taas vähän tökkii sellaiset blogit joissa bloggaaja vastaa jokaikiseen saamaansa kommenttiin, tulee jotenkin imelä fiilis.

    Ja jos ei bloggaajalta saa vastusta niin mikäänhän ei estä googlettamasta, luulis että kaikkeen löytyy sieltä vastaus ;)

    Vastaa

    0
  21. Hmm.. Mulle tuli kyllä yllätyksenä, että bloggaajalla pitäisi vastata kaikkiin kommentteihin. Ja höpö höpö ;) Jatka vain samaan malliin Sanni!

    Vastaa

    0
  22. voi sanni sanneroinen ^^ ei kannata surullistuu moisesta. tuo on jo silkkaa itseen ottamista. vaikuttaa melkein siltä, että tyypillä on ittensä kanssa ongelmia, jos voi ottaa moisen asian henkilökohtaisesti. eihän tollasella luulolla oo mitään suhdetta todellisuuteen! oot mahtava bloggari, ja monesti ihmettelen, miten jaksat vastailla kommenttilootassa vaikka minkälaisiin kysymyksiin! nyt surut pois :)

    Vastaa

    0
    1. Haluan korostaa etta en siis missaan nimessa tuntenut mitaan antipatiaa tata loukkaantuneen kommentin jattajaa kohtaan, vaan painvastoin tulin oikeasti pahalle mielelle etta olin hanta tietamattani loukannut. On kylla uskomattoman huonoa tuuria jos oikeasti olen joka kerta onnistunut hyppaamaan juuri hanen kysymyksensa yli. Jos nain todella on kaynyt, niin varmasti han on ollut ihmeissaan ja loukkaantunut.

      Siksi halusinkin kirjoittaa taman puheenvuoron jotta jotain vastaavaa taholtani kokeneet lukijat ymmartaisivat, etten todellakaan tarkoituksella jata kenenkaan kysymyksia vastaamatta.

      Vastaa

      0
    2. niin ja selvennyksenä, että tarkoitin että tämä asiasta möksähtänyt vaikutti ottaneensa asiasta itseensä, et sinä :) en ajatellutkaan että sulla olisi antipatioita :D hmm, näköjään pitäisi miettiä miten asiansa esittää tai pidättäytyä kirjoittamsta umpiväsyneenä... joka tapauksessa, varmaan suurin osa lukijoista on oikein tyytyväisiä kommenttikäytäntöösi :)

      Vastaa

      0
  23. Mun mielestä toi on vähän naurettavaa että lukijana suuttuu jos bloggari ei vastaa. Ei sitä pidä ottaa henk koht! Ehkä voisi hieman tutkiskella itseäänkin, että mistä ne tunteet lähtee.

    Vastaa

    0
  24. Minusta on ihan epärealistista olettaa sinun vastaavan jokaiseen kommenttiin. Kovat ovat vaatimukset, ottaen huomioon myös kommenttien kirjavan laadun ja määrän. Toivottavastí kukaan bloggari ei tuollaiseen orjuuteen suostu pelkästään ihmisten miellyttämisen takia. Vastailuun kuluisi valtavasti aikaa, jonka voit käyttää laadukkaiden postausten tekoon (tai vaikka lukemiseen, jumppaan ja itsestäsi huolehtimiseen).

    Eihän sitä aina tarvitse olla niin superkiltti, kunnollinen ja kaikille mieliksi.

    Kiitos laadukkaasta blogista, tämä piristää aina arjen keskellä.

    Vastaa

    0
  25. Aivan käsittämätöntä, että siis blokkarin pitäisi vastata kaikkiin kommentteihin?? Siis kommenttiin! Kommenttihan tarkoittaa,että sen kirjoittaja esittää OMIA ajatuksiaan tai mielipiteitään LUKEMASTAAN kirjoituksesta. Voi esittää kritiikkiä, vastaväitteitä tai yhtyä kirjoittajan mielipiteeseen, mutta hyvät ihmiset sentään, eihän tämä mikään kysymys ja vastaus -palsta ole!

    Ja kun ottaa huomioon, että blokkarit tekee tätä ilmaiseksi omalla ajallaan, niin... varatkaa aika aika kauneusneuvojalle, jos haluatte saada vastauksia kysymyksiinne! Mielestäni Sanni vastailee jo aivan ylenpalttisen ystävällisesti kaiken maailman mikä mulle sopisi / suosittele jotain -kysymyksiin, jotka eivät usein edes liity millään lailla ko. postaukseen....

    Ihan oikeasti, miettikää nyt vähän mitä kirjoitatte. Sannin tässä pitäisi mielensä pahoittaa, jos jonkun.

    Vastaa

    0
  26. Bloggaamisessa näyttävät vallitsevan samat lainalaisuudet kuin muissakin toiminnoissa: Kaikkia ei voi miellyttää.

    Itse olen ihmetellyt, miten Sulla on ylipäänsä aikaa muun elämän ohella ottaa ja ladata kuvia ja kirjoittaa näitä juttuja. En ole aiemmin edes tullut ajatelleeksi, kuinka paljon aikaa mahtaa kulua myös kommenttien lukemiseen ja niihin vastailuun! Nähtävästi jotkut ihmiset pitävät bloggaamista bloggareiden Työnä, johon pitää panostaa vähintäänkin sataprosenttisesti.

    Jatka vain vanhalla hyvällä tavalla!!!
    ...jos joku lopettaa blogin lukemisen noin pikkumaisesta syystä, ei hän varmaankaan ole ollut oikeasti kovin kiinnostunut alun perinkään...

    Vastaa

    0
  27. Voi hyvänen aika. Ei kai blogin päätarkoitus ole se, että vastaa jokaiseen kommenttiin? Itse en ainakaan näin ajattele. Joskus palautteita voi tulla vaikka kuinka paljon, eihän sellaiseen voi olla kenellekään aikaakaan. Ellei nyt tietysti välttämättä tahdo ja blogi ole päätyö...

    Vastaa

    0
  28. Sanni ihanainen, älä välitä moisista kommenteista! Seuraamistani kosmetiikkablogeista sinä olet kyllä se, joka ahkerimmin vastaa lukijoilleen. Tykkään lukea myös kommentteja ja minusta olisi todella ärsyttävää ja turhauttavaa, jos olisit vastannut joka ikiseen kommenttiin "kiitos", tai muuta vastaavaa. Ne nimittäin haittaisivat kommenttien lukemista mielestäni. Minua ei haittaa jos kirjoittaja ei vastaa minulle mitään, enpä toisaalta kyllä yleensä mitään kysykään. Silloin kun olen kysynyt, olen vastauksen saanut. :)

    Ei ole todellakaan sinun velvollisuutesi kuluttaa koko päivääsi blogiin, sen kirjoittamiseen tai kommentteihin vastailuun. Minusta jokainen tekstisi on kuin lahja tai päivän piristys, luen ne aina yhtä innokkaana ja kiitollisena siitä, että olet käyttänyt aikaasi huolelliseen tekstiin. Pääasia on, että luet kommentit. Äläkä missään nimessä hanki omaa älypuhelinta vain kommentoidaksesi useammin!! Haluan, että sinullakin on hyvä mieli kirjoittamisesta, eikä tule pakkopullaa kuten olet joskus pohtinut. Olet ihana, muista se! :)

    Vastaa

    0
  29. "Mä olen tässä ilmeisesti vain todella Erilainen Ihminen, kun omaan sellaisen näkemyksen että pelkät “Kiitos / kiva / OK / LOL / – vastaukset ovat jotenkin turhia ja tuntuvat tosi persoonattomilta. Mutta ehkäpä ne eivät ole sitä lukijoille..?"

    Tässä voisin ilmoittaa itsestäni lukijana, hei vain! Olen lukenut Karkkipäivää pari vuotta - mutta harvemmin kommentoin yhtään mitään. Silloin tällöin esim. arvontapostauksiin ja muihin, mutta ns. liukuhihnapostauksiin en ole koskaan kokenut tärkeäksi laittaa mitään "kiva postaus" "oi näyttääpä ruoka ihanalta" tjms, koska en ole kokenut että osaisin tuoda esille mitään uutta tai rakentavaa, mitä joku muu ei olisi jo sanonut.
    Tästä päästääkin aiheeseen, että miten bloggaaja kokee tämän käytöksen? En aiemmin ole huomannut että siinä olisi mitään "väärää", mutta hetkittäin olen alkanut miettimään että josko bloggaajalle olisi tärkeää tietää, että useampikin ihminen on samaa mieltä? Miten bloggaaja ottaa ne ympäripyöreät kivakiva-kommentit/niiden puuttumisen? Entä lasketaanko aktiiviseksi lukijaksi ihminen, joka ei koskaan kuitenkaan kommentoi mitään?

    Sama juttu kysymysten kanssa: olen saanut kaiken tarpeellisen tiedon joko suoraan postauksistasi tai googlettamalla.

    Loppuun vielä jätän suurimmat kiitokseni blogistasi, se on pitkään ollut yksi suosikkejani :-)

    Vastaa

    0
    1. mutta ns. liukuhihnapostauksiin en ole koskaan kokenut tärkeäksi laittaa mitään

      Mita tarkoitat liukuhihnapostauksella..? :D

      mutta hetkittäin olen alkanut miettimään että josko bloggaajalle olisi tärkeää tietää, että useampikin ihminen on samaa mieltä? Miten bloggaaja ottaa ne ympäripyöreät kivakiva-kommentit/niiden puuttumisen?

      Siis tarkoitatko, etta toivoisinko useamman kommentoivan esimerkiksi johonkin ruokapostaukseen etta "Onpas kivan nakoisia" tai vastavaa? :) En oikeastaan. En ma ajattele sita silla lailla. Tai sanotaanko vaikka nain, etta jos en saa yhtakaan kommenttia, niin toki teen silloin paatelman etta okei, tama nyt ei ollut monestakaan kovin kiinnostava juttu, mutta en ma siita mitenkaan pahastu. Tottakai jokainen kommentti ilahduttaa, oli se sitten yhden sanan "Kiva!" tai 20 rivin pitka pohdiskelu, eli siina mielessa 17 samanlaista "Kiva!" -kommenttia on tietysti kelle tahansa bloggarille mukavampi asia kuin ei yhtakaan kommenttia, silla kommentti kertoo aina reaktiosta. Ja jos postaus herattaa reaktion, niin se on tietysti kirjoittajalle mieluisaa. :)

      Sen muuten haluan viela sanoa, etta minulle ei ole ensisijaisen tarkeaa etta joku on nimenomaan samaa mielta kanssani, reaktio saa aivan hyvin olla painvastainenkin. Eli en kirjoita saadakseni pelkkia "peesaavia" kommentteja, mielestani on ihan tervetta etta joku jattaa eriavankin nakemyksen. Niinhan sen kuuluu elamassa ollakin :)

      Entä lasketaanko aktiiviseksi lukijaksi ihminen, joka ei koskaan kuitenkaan kommentoi mitään?

      Tottakai! :) Kyselyjen mukaan vain n. 2-3% lukijoista kommentoi lukemiaan blogeja. Luonnollisestikin niiden loppujen 98% joukkoon mahtuu myos erittain aktiivisia lukijoita. He vain ovat aanettomia sellaisia, eika siina ole mitaan pahaa. Jos klikkaat itsesi Karkkipaivan sivuille useammin kuin kerran viikossa niin kylla mina silloin lasken tallaisen lukijan aktiiviseksi. :) Mutta tokikaan naista lukijoista ei tule tuttuja, he ovat olemassa nakymattomana "tukijoukkona". :)

      Kiitos itao kun nait vaivaa nain pitkan kommentin ja kysymysten jattamisessa, kiva kuulla sinusta ja saada "persoonallisuus" taas yhdelle tyypille siella ruudun takana! :)

      Vastaa

      0
    2. Kiitoksia :-) ja "liukuhihnapostaus" oli kyllä nyt kökösti muotoiltu, eikä kuvaa asiaani yhtään. Tarkoitin ennemminkin sellaisia arkipostauksia, missä tehdään ruokaa ja kerrotaan mitä kuuluu. (toim. huom. termi kuvaa paremmin joitakin lifestyleblogeja missä kirjoitetaan toisinaan vain siksi että kirjoittaisi ylipäätään jotakin - postauksia postaamisen vuoksi) Tarkemmin ajateltuna, liukuhihnapostaus ei ole tänne sopiva termi ollenkaan :D Joten jätetäänkö se. Ero "normipostausten" ja arvontojen tjms. välillä onkin varmaan se, että jälkimmäisissä lukija saa mahdollisuuden hyötyä jotakin aineellista ilman kuluja. Ja kaikki ilmainenhan tietysti ihmisiä aina kiinnostaa? Ja tällöin viitsii nähdä vaivaa kommentoida, kun voi siitä itse sitten hyötyä jotain. Kummallista kerrassaan, koska moni lukija on jo varmasti hyötynyt blogistasi monella tavalla: saanut uusia meikkivinkkejä, säästänyt rahaa lukemalla tuotevertailuja etukäteen (välttää suurimmat hutiostokset), saanut aikaa kulumaan mielenkiintoisella tavalla.. Vaikka mitä vielä, mutta harvemmin tätä tulee ajateltua kun se "hyötyminen" on lähinnä tietopuolista eikä fyysistä :D Niin ehkä moni rinnastaa tiedostamattaan bloggaajan tiedon lukemisen googletteluun..? Ja siksikään ei tule mieleen jättää puumerkkejään. En tiedä, tätä voisi analysoida loputtomiin. Uskon kuitenkin, että moni lukija on saanut täältä irti paljon iloa ja hyötyä ja on siitä iloinen - vaikkei siitä olisi koskaan maininnutkaan :-)

      Vastaa

      0
    3. Tarkemmin ajateltuna, liukuhihnapostaus ei ole tänne sopiva termi ollenkaan :D Joten jätetäänkö se.

      OK :D Mutta joo, ymmärsin nyt mitä tarkoitit :)

      Vastaa

      0
    4. Juuri liukuhihnojen puuttuminen tekeekin tästä blogista niin huipun. Sillä tuli mikä postaus tahansa, se on aina laatua. Se voi olla lyhytkin ja jotenkin seuraavaa postausta enteilevä, mutta niin hyvin tehty, että saa lukijan jännityksen valtaan.

      Vastaa

      0
  30. Heips! Kurja jos joku on ottanut henkilökohtaisesti kommentteihin vastaamisen/vastaamattomuuden. Itse ajattelen myös, että kommenteissa keskustellaan eikä bloggaajan tarvitse olla siellä koko ajan kommentoimassa :-) Tietenkin on kiva jos siellä meille vastailet yms! Kaikkien pitäisi kuitenkin ymmärtää, että sinulla on muutakin tekemistä kuin vastailla meidän kommentteihin. Harrastuksen takia kannata stressata tai ostella uusia puhelimia :-) Itse jatkan lukemista vastaat meille tai et! :-)

    Vastaa

    0
  31. No, itse olen nyt alkanut jättää tänne kommenttejani. Yksinkertaisesti siksi että tämä on hauska blogi ja minusta on mukava kirjoittaa tänne jotain. Mutta en odota että saan näihin vastauksen "kiitos" - "kiva kun kävit" - jne. TIEDÄN että Sanni lukee nämä, sen näkee jo tämän blogin tyylistä. "Kommenttisi odottaa hyväksyntää" merkitsee sitä että bloggaaja lukee sen kommentin ennen julkaisua, joten kaikki kommentit on silloin luettu.
    Minäkin lukijana luen kaikki kommentit, koska näen silloin erilaisia mielipiteitä ja saan jopa hyviä vinkkejä.
    Jatka Sanni entiseen tahtiin äläkä ala tästä stressaamaan, koskaan ei voi miellyttää kaikkia, valitettavasti.

    Vastaa

    0
  32. Ymmärrän tekstisi hyvin ja mielestäni käyt aika paljonkin keskustelua lukijoiden kanssa, ei sitä kaikki bloggaajat todellakaan tee. Ymmärrän senkin, että sinulle tulee uskomattoman paljon kommentteja, jotka eivät liity blogikirjoitukseesi ollenkaan. Ei sinulla ole mitään velvollisuutta vastata esimerkiksi jokaiseen kysymykseen, joka jollain lailla vaan liittyy kosmetiikkaan! Monet pitävät sinua jonain kosmetiikkatietopankkina, jolta voi käydä aina kyselemässä kaiken, mitä mieleen tulee... (Millainen puuteri sopisi minulle? Mistä saan tilattua sitä tätä ja tuota? Miten valitsen meikkisävyn? Mikä on paras ripsari? jne jne jne...) Etköhän joudu tätäkin tekemään töissä jo tarpeeksi, et ole velvollinen vastailemaan jokaiseen tällaiseen. ;)

    Vastaa

    0
  33. No niin.. eli olen itse tuo suivaantunut lukija. Ja kyllä, suivaannuin asiasta sen vuoksi, että musta todella tuntui, ettei mun kommenteilla/kysymyksillä ole mitään arvoa. Ja tämä olo tuli sen vuoksi, että olen kommentoinut ajan saatossa (lukenut blogia miltei alusta saakka) harvemmin. Ja niistäkin kerroista kun saan vastauksen yhteen kymmenestä, niin toki se harmittaa. Ja tässä tapauksessa siis suivaannutti eniten se, että olin itse kysynyt asiasta. Siihen ei vastattu. Mutta sen jälkeen oli kommentti jostain aivan muusta, eikä todellakaan kysymys. Siihen vastattiin. Eli täten toki ärsyynnyin ja loukkaannuin.

    Mutta selvennyksen vuoksi, en todellakaan oleta Sannin ehtivän vastaamaan kaikkiin. En todellakaan. Enkä myöskään itse pidä järkevänä kuitata vaikka kaikkia kehuviestejä sanalla kiitos. Ihan vain mielestäni kysymyksiin olisi hyvä vastata, muutoin sillä ei niin olisi merkitystä. Toki ne pienetkin huomioinnit lämmittää mieltä kun pääsee vuorovaikutukseen, mutta minua ehkä silloin alkaa ärsyttää jos ei juuri koskaan vastata kysymyksiin mutta muille vastataan näihin "kävipä hauska juttu" -tyylisiin juttuihin. Siten tulee olo, että tämä toisen kommentti kyllä ansaitsi huomion ja vastauksen, mutta oma kysymykseni ei.

    Ja koska vastasit kommenttiini silloin kuitenkin sitten asiallisesti kun asiasta olin loukkaantunut, niin jatkoin silti täällä joskus käymistä. En niin usein kun aiemmin, mutta käväsin ja huomasin tämän postauksen. Olen likemmäs kolmikymppinen, eli ikää kyllä on, enkä loukkaannu aivan pienistä :) Ja varmasti onkin niin, että minulla on sitten käynyt vain todella huono tuuri asioissa ja juuri mun kommentit on jääneet vastausta vaille.

    Mutta olen blogista pitänyt, joskaan en aina siitä että olet kommenteista suivaantunut. Mutta nyttemmin olen huomannut, ettet enää suivaannu vaan reagoit niihin nykyisin asiallisemmin mikä on todella hyvä asia :) ja kyllä, mulla saattoi olla huono hetkikin sillo ni siks harmistuin enemmän. Mutta todellakin, en oleta että jokikiseen kommenttiin vastattaisiin ja mielestäni jokaisella bloggarilla on ja pitääkin olla oma elämä :)

    Vastaa

    0
    1. Ja tässä tapauksessa siis suivaannutti eniten se, että olin itse kysynyt asiasta. Siihen ei vastattu. Mutta sen jälkeen oli kommentti jostain aivan muusta, eikä todellakaan kysymys. Siihen vastattiin. Eli täten toki ärsyynnyin ja loukkaannuin.

      Tuo on siis todellakin enemman kuin ymmarrettavaa. :) Varmasti olisin loukkaantunut itsekin. On kylla tosi tylsaa ja huonoa tuuria etta sulle on pitanyt kayda noin useammankin kerran.

      Kiva kuulla etta sain sinulta kuitenkin anteeksiannon ja jait blogin lukijaksi. Yritan tosiaan tsempata kysymyksiin vastailussa entista paremmin vastaisuudessa! :)

      Mukavaa kevaan jatkoa sinulle!

      Vastaa

      0
  34. Hassu kommentti omasta mielestäni :) Toisaalta ymmärrän lähettäjän mielipahan. Olet sympaattinen ihminen ja vastaat _useisiin_ viesteihin. Jos se oma viesti aina jää jalkoihin voi siitä jäädä ikävä fiilis. Kuitenkin olisi kaikkien hyvä muistaa, että sullakin on päivän aikana muuta puuhaa kuin bloggailu. Pakkohan sun on jotenkin priorisoida tätä hommaa.

    Viesteihin vastaamisesta pitää sanoa, että itse tykkään tyylistäsi keskustella lukijoiden kanssa. Tuntuu että vastailet oikeasti ajatuksella etkä vaan kirjoittele jotain aivopieruja näytölle. Vastauksissasi on pointti mikä tekee kommenttien lukemisesta mielenkiintoista. Ja tietysti olet jotenkin niin mukavan oloinen ihminen, että mielellään tänne kommentoikin :D Ihan oikeasti! Itse ainakin "tiedän" että luet kommentit ja sen takia niitä kirjoittaakin mielellään.

    Itse ainakin käsitän asian niin, että en minäkään joka postaukseen löydä sanottavaa. Joten ei kai sinullakaan ole aina kirjoitettavaa/vastattavaa kommenttiin, vaikka se olisikin hyvin kirjoitettu.

    Hyvää kesänjatkoa sinne! :D

    Vastaa

    0
    1. Itse ainakin käsitän asian niin, että en minäkään joka postaukseen löydä sanottavaa. Joten ei kai sinullakaan ole aina kirjoitettavaa/vastattavaa kommenttiin, vaikka se olisikin hyvin kirjoitettu.

      Tama oli kylla tosi hyvin tiivistetty, kiitos HH! :) Juuri nain minakin ajattelen ja koen - siis usein ei vain loyda mitaan spontaania sanottavaa vaikka kommentti olisi niin ajatuksia herattava etta siihen todella tekisi mieli sanoa jotain. Jos sanottavaa ei tule spontaanisti, sitten en jaa koneelle roikkumaan ja muotoilemaan "vakisin" vastausta.

      ja tietysti olet jotenkin niin mukavan oloinen ihminen, että mielellään tänne kommentoikin :D Ihan oikeasti!

      No voihan....! :) <3 Kiitos...!

      Vastaa

      0
  35. musta on ihailtavaa että yrität osiaan vastata kaikille ja otat sen niin tosissaan ja mainitsemilaiset kommentit voivat pahoitaa mielenkin. se kertoo minusta siitä aitoudesta joka blogistasi tulee muutenkin läpi.

    voi olla että jos blogisi suosio vaan kasvaa niin jossain kohtaa kommentteja on niin paljon ettet enää oikeasti ehdi vastaamaan kaikkiin, mutta sitten pitää vaan ottaa se tosiasiana ja informoida lukijoita siitä. sinullakin on vapaa-aika ja muuta elämää, joten blogia hoidetaan silloin kun on sille aikaa, vaikka selkeästi se on korkealla sun prioriteetti-listalla.

    kiitos ajatuksella kirjoitetuista postauksista.

    Vastaa

    0
  36. Omituista vaatia bloggaajalta, että pitäis aina vastata kommentteihin tai kysymyksiin, eihän sitä muuta ehtis sitten tehdäkään! Vähän aikaa sitten näin kun yhdelle toiselle bloggaajalle oli kommentoitu jotenkin tähän tyyliin, että "Mikset vastaa?? Olet ylimielinen, ei sulla voi koko ajan olla niin kiire." Pisti ihmettelemään, ei blogi ole mikään maksullinen asiakaspalvelukanava. Älä Sanni stressaa, kaikkia ei voi eikä tarvii miellyttää :)

    Vastaa

    0
  37. itao: Ihan huippukommentti!

    Minä olen aktiivinen lukija, mutta harvoin kuitenkaan kommentoin mitään :) Ja vielä harvemmin luen kommentteja, joita sinulle kirjoitetaan. Nyt tein sen ja järkytyin! siitä, miten pahasti sinulle saatetaan kirjoittaa. Älä ole liian kiltti, vaan vedä rajat. Sinä pidät meille ihanaa blogia eikä meillä ole mitään oikeutta käskyttää sinua. Uusia lukijoita tulee aina lisää :)

    Vastaa

    0
    1. Kiitos Sansa! Mutta ma en kylla taida paasta kiltteydestani mihinkaan, en halua missaan nimessa koskaan pahoittaa tarkoituksella kenenkaan mielta ja jos onnistun niin tekemaan, niin voi menna mielenrauha pitkaksi aikaa.

      Valilla on vaikea ymmartaa joidenkin lukijoiden vaatimuksia (ja nyt en siis viittaa tahan tassa postauksessa esiin tuomaani tapaukseen). Kylla siita menee vahan siipi maahan kun lukee, etta jonkun mielesta ma aliarvostan lukijoita jos en vastaa jokaiselle jotakin. Mutta kaikkia ei vain voi ymmartaa. Me ollaan vaan niin erilaisia.

      Vastaa

      0
  38. Minusta taas on vähän tympeää, jos jokaisen kommentin jälkeen näkyy bloggaajan "kiitosraita". Mielestäni ei ole keskustelua, että vastataan yhdellä lauseella "kiitos kommentoinnista, hyvää päivänjatkoa", niin kuin olisi kaupan kassalla. Lisäksi se jotenkin mielestäni häiritsee keskustelua. En osaa selittää tätä tunnetta kunnolla, mutta se asiallisten ja informatiivisten vastausten haravointi kiitosten välistä on mielestäni vaivalloista.

    Joskus jätän itse kommentoimatta, koska pointtini on jo muiden toimesta sanottu paljon paremmin kuin itse olisin osannut.

    Vastaa

    0
    1. En osaa selittää tätä tunnetta kunnolla, mutta se asiallisten ja informatiivisten vastausten haravointi kiitosten välistä on mielestäni vaivalloista.

      Ma ainakin ymmarran taysin mita tarkoitat.

      Vastaa

      0
  39. Juu ei munkaan mielestä todellakaan pidä kaikkiin vastata ja se on todella ala-arvoista jos alettaisiin kaikesta valittaa. Blokkaajilla kun on muutakin elämää, tosin niillä nuorilla usein ei ole kiirusta mihinkään ni he eivä sitä niin ymmärrä ;) Lähinnä viittaan siis itseeni :D Mä ku saatoin joskus nuorena ihmetellä, et miksei joku vastaa kun kirjoitan, vaikken siittä valittanukaa kyl :D (ja ei, en odota tällaisiin höpötyksiin vastausta :D )

    Vastaa

    0
  40. En jaksanut lukea kaikkia lukijoiden kommentteja, koska harvoin luen lukijoiden kommentteja/kysymyksiä. Itse kyselen harvoin enkä odota vastausta hetimmiten, koska enhän minäkään kyttää vastausta, vaan katson, kun ehdin. Tärkeintä on bloggaagan itse postaus. Minusta "kiitos kommentistasi" yms. tyhjät vastaukset bloggaajalta ovat turhia. Parempi pitää blogi tiiviinä. Minä olen vanhempaa sukupolvea, jota ärsyttää esim. kun, joka tekstariin pitää vastata edestakaisin "kiitos" ja tuntuu, ettei viestitys lopu. Ja, jos jotakin vastausta todella tarvitsee, niin kysyvä ei tieltä eksy eli kysyy uudestaan, kuten Sanni sanoitkin. Kuka tässä ei aina jotain unohtaisi ja sinullakin on niin suuri lukijakunta, että heikompaa hirvittää. Eli pidä tyylisi, tsemppiä:)

    Vastaa

    0

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *


  • Sanni

  • Arkisto

    • 2024 (119)
    • 2023 (149)
    • 2022 (174)
    • 2021 (178)
    • 2020 (227)
    • 2019 (203)
    • 2018 (227)
    • 2017 (298)
    • 2016 (284)
    • 2015 (343)
    • 2014 (389)
    • 2013 (400)
    • 2012 (214)
    • 2011 (226)
    • 2010 (287)
    • 2009 (207)