15.06.2016

Suuri Everyday Minerals -postaus

Täältä se vihdoin tulee :)

EDM_IMG_2375_2

Sain keväällä testattavaksi Everyday Minerals Suomelta aika läjän amerikkalaisen Everyday Mineralsin meikkejä ja siveltimiä. (Jostain syystä olen muuten jo vuosien takaa vakiintunut lyhentämään merkin EDM:ksi, en EM:ksi mikä olisi loogisempaa, puhun siis jatkossakin EDM:stä ^_^)

Kerronpa alkuun vähän minun ja EDM:n historiasta. Kivutessani mineraalibuumin kärryille vuonna 2006 oli Everyday Minerals Lily Lolon ohella yksi niistä merkeistä joista netin kauneuspalstoilla puhuttiin eniten. Muita suosittuja merkkejä tuohon aikaan olivat Pure Luxe Minerals, Mad Minerals, Alima ja Meow Cosmetics, muut paitsi Pure Luxe ovat vielä mukana bisneksessä. Monet kilpailussa selvinneet merkit ovat kasvattaneet markkinoitaan, kehittyneet ja laajentuneet, näihin kuuluvat mm. Everyday Minerals ja Alima.

Kuka muistaa LaurEssin ja Morgana Mineralsin... Fyrinnaen.. oi mitä nostalgiaa, tässä lipsahtaa helposti menneiden fiilistelyyn  ^_^ Tuolloin mineraalit olivat jotain ihan uutta, erilaista ja superjännää. Ai että kun mun ensimmäinen mineraalisampletilaus saapui... sitä kutinaa näpeissä..! :) Kabukitekniikan varovaista opettelua, luomivärien foilausta... Ihania aikoja <3

 EDMkuva

Minä valitsin Lily Lolo -vankkurit. Ja kun persoonaltani olen sellainen (kaiken muun kuin silmämeikkien kohdalla ;)), että oikein hyvän tuotteen löytyessä menetän suuremman mielenkiinnon testailla muita merkkejä, jäi EDM monen muun ohella kokeilematta. No, näin oli ainakin ennen blogiaikoja.

Vuoden 2006 jälkeen EDM on muuttunut paljon, olen välillä seurannut mitä merkin sivuilla tapahtuu vaikka en koskaan meikkejä testaillutkaan. EDM:n meikkipohjien ainesosatkin ovat vaihdelleet vuosien saatossa, tosin korjatkaa paremmin tietävät ihmeessä jos sekoitan nyt johonkin toiseen merkkiin. Mielestäni EDM:n pohjissa oli välillä synteettisiäkin, tai ainakin ei-mineraalipohjaisia ainesosia, kuten lauroyl lysineä. Nyt pohjat ovat Jojobaa lukuunottamatta 100-prosenttisesti mineraaleista koostuvia, Jojobassa on lisänä kosteuttavia ja kermaista fiilistä tuovia jojobaestereitä.

EDM_IMG_3726

Sain testiin Jojoba- ja Semi Matte -pohjat. Näiden lisäksi EDM:n valikoimassa on vielä kolmas meikkipohjalaatu, Matte.

EDM_Jojoba

  • Inci: mica, jojobaesterit, titaanidioksidi, rautaoksidit (=väripigmentit)
  • Kaikki ihotyypit mutta erityisesti kuiva iho. Jojobaesterit sitovat kosteutta.
  • Peittävyys EDM:n mukaan: full coverage
  • Jälki & Sannin kokemus: kuulas, läpikuultava, pehmeä. Ei järin peittävä.

EDM_SemiMatte

  • Inci: mica, titaanidioksidi, rautaoksidit
  • Kaikki ihotyypit, erityisesti normaali iho
  • Peittävyys EDM:n mukaan: full coverage with satin finish
  • Jälki & Sannin kokemus: selvästi hohtava pinta, Jojobaa valoaheijastavampi. Peittävyys samaa laatua, yhtä läpikuultava.

EDM_Matte

  • Inci: mica, titaanidioksidi, rautaoksidit
  • Kaikki ihotyypit, erityisesti sekaiho ja rasvoittuva iho
  • Peittävyys EDM:n mukaan: buildable
  • Kuriositeetti: kuvassa lukee "low glow", mutta tarkemmissa tuotetiedoissa "without a hint of shine"

 

EDM_IMG_3724

Matte-pohjaa en siis saanut kokeiltavaksi, joten sen koostumuksesta ja peittävyydestä en osaa sanoa.

Jojoba ja Semi Matte tuntuvat ihollani peittävyydeltään, ja itse asiassa koostumukseltaankin, ihan samanlaisilta. Jojoba ei estereistään huolimatta tunnu mitenkään "kermaiselta". Kummatkin ovat miellyttävästi levittyviä ja iholla kauniin näköisiä läpikuultavalla peitolla.

Ainoa ero on hohtavuudessa, Semi Matte on mielestäni selvästi hohtavampi kuin Jojoba, vastoin EDM:n virallista määritelmää.

EDM_IMG_3733_2

Sain kokeiltavaksi sävyt Light 2N, Golden Light 2W ja Golden Beige 3W. Numero kertoo sävysyvyyden, jonka asteikko on EDM:llä 0-7, ja kirjain ihon pohjasävyn. N = neutraali, W = lämmin, C = kylmä.

Olin itse valinnut 2N:n ja 2W:n kuvien perusteella, ja 3W oli laitettu extrana mukaan. 2N osoittautui aivan liian vaaleaksi, kuten kuvastakin voi nähdä kun sen rinnalla on viime talvet käyttämäni Flow Kosmetiikan Peach. Hätkähdin kun swatchasin sävyt, koska 2W ja 3W näyttävät myös Peachia paljon vaaleammilta, ja ennen kaikkea Peach, joka sekin virallisesti määritellään lämpimäksi, näyttää niiden rinnalla ihan punaiselta. Kuitenkin kaikki mukautuvat ihooni luontevasti. Taas hyvä esimerkki siitä, miten mukautuvia mineraalimeikkipohjat ovat.

FlowPeach_vs_EDM2N_IMG_2377

Kuvailun perusteella olin kuvitellut 2N:n olevan lähellä Peachia, mutta ei ihan... ^_^

EDM_SemiMatteBase_ennen_jalkeen

Semi Matte Golden Light 2W, ennen ja jälkeen. Sisällä salamavalon kanssa otetussa kuvassa pohjan hohto tulee paremmin esiin kuin ikkunan äärellä luonnon valossa otetuissa, kuten alla.

EDM_SemiMatteBase_IMG_3096

Pyörittelen mineraalipohjaa iholle aina 2-3 kerrosta. EDM:n pohjat eivät mielestäni kerrostu juurikaan, eikä peittävyys lisäänny merkittävästi lisäkerroksilla.

Semi Matte on kaunis pohja kuultavasta ja luonnollisesta jäljestä pitävälle, jolla ei ole paljon peitettävää.

EDM_ennen_jalkeen_lahis

Semi Matte 2W luonnonvalossa. Iholla on tässä meikissä myös Jojoba Color Corrector sävyssä Brighten, jota kommentoin lisää alempana.

EDM_siveltimet_IMG_3492

Otetaan tähän väliin vähän siveltimiä.

Sain kokeiltavaksi kolme kasvosivellintä: tuplakuitusiveltimen (Blender), pitkävartisen kabukin ja "flat top" -kabukin. Kahden jälkimmäisen ero on koossa (flat top on vähän pienempi) ja leikkauksessa, flätti on leikattu tasaiseksi kun taas normaali kabuki leikataan pyöreäksi. Itsestäänselviä asioita monelle mutta ei ehkä ihan jokaiselle, joten suottehan yliselittämisen ^_^

Kaikki EDM:n siveltimet ovat vegaanisia.

EDM_siveltimet_IMG_3495

Blender face brush on oikein mukava peruskasvosivellin puuterille, poskipunalle ja aurinkopuuterille kun haluaa kevyttä jälkeä. Omistan entuudestaan MACin vastaavan siveltimen joka on säännöllisessä käytössä aurinkopuutereiden kanssa ja kun laitan voimakaspigmenttisiä poskipunia. EDM:n sivellin tuntuu ehkä vähän jäykemmältä MACiin verrattuna mutta on oikein mainio, materiaali tuntuu laadukkaalta ja ihofiilis on mukava.

Pitkävartinen kabukisivellin ja flätti eivät toistaiseksi ole laadukkaasta tunnustaan huolimatta jääneet minulla säännölliseen käyttöön. Kabuki näyttää tiheältä mutta on käytännössä yllättävän löysä, vähän liian löysä makuuni. Harjakset nuljuvat iholla sen sijaan että kulkisivat tasaisesti ja "jämptisti" pakaten mineraalipohjan ihoon peittävästi. Mitä löysempi sivellin, sitä vähemmän peittävä tulos. Voi olla, että tulos paranee käytön myötä kun siveltimeen "tallettuu" puuteria, kabukithan ovat aina parhaimmillaan käytettyinä ja suoraan sanottuna puolilikaisina.

Se, tykkääkö käyttää pyöreäksi vai tasaiseksi leikattua kabukia, on makuasia. Itse kokeilin nyt "flättiä" ensimmäistä kertaa, enkä kovin ihastunut. Mutta tosiaan, kyse ei ole siitä että sivellin on huono vaan itse vain pidän pyöreän tunnusta enemmän iholla. Olen käyttänyt EDM:n Flat top brushia merkin primereiden ja color correctoreiden levitykseen, ja siihen se sopii hyvin koska primer täytyy luonnollisestikin levittää jollain muulla kuin samalla siveltimellä jota käytetään värilliseen pohjaan.

EDM_ennen_jalkeen

EDM_IMG_2363_2

COLOR CORRECTORS eli korjausvärit

EDM_Korjausvarit

Everyday Mineralsilla on valikoimassaan neljä erilaista ihon värivirheitä korjaavaa Jojoba Color Correctoria. Korjausväri laitetaan iholle aina alimmaiseksi jotta se pääsee taittamaan korjattavan kohdan väriä mahdollisimman tehokkaasti.

Vihreää Mint-sävyä käytetään punakkuuden korjaamiseen ja esimerkiksi punoittavien finniarpien ja couperosan häivytykseen.

Liilaa Brighten-sävyä käytetään samealle, harmahtavalle iholle ja kirkastamaan silmänalustummuutta.

Keltaista Sunlight-sävyä käytetään taittamaan pois sinisen sävyjä kuten pintaverisuonia ja tummia silmänalusia.

Beige Cover-sävy sisältää eniten pigmenttiä ja toimii vahvan peiteaineen tavoin. Käytetään esimerkiksi todella tummien silmänalusten ja muiden voimakkaiden sävyerojen tasoitukseen. Peittävämpi kuin EDM:n varsinaiset peiteaineet.

Sain Color Correctoreista testiin Cover- Brighten ja Sunlight -sävyt.

EDM_JojobaCorrector_Cover

Ennen ja jälkeen Cover Correctorin

Cover-sävyä olen käyttänyt silmänalusilla ja vaikka peitto ei vahvuudessaan ole verrattavissa voidemaisiin tai vahamaisiin voimakasta peittävyyttä lupaaviin synteettisiin serkkuihin, on jälki silti oikein kiitettävä ja Cover Corrector on ollut minulla testikuukaudet ahkerassa käytössä. Käytän tätä yhtä mielelläni kuin vahamaisia/voidemaisia peiteainesuosikkejani Estee Lauderia ja Idunia.

Lily Lolon mineraalipeitejauheeseen verrattuna EDM:n Cover Correctorin koostumus on pehmeämpi ja jotenkin miellyttävämmin levittyvä (vaikkei Lolossakaan mitään vikaa ollut). Se johtunee color correctorien sisältämistä jojobaestereistä --> siitä nimi Jojoba Color Corrector.

EDM_JojobaCorrector_Brighten_IMG_3478

Brighten-sävy kirkastaa ihon lupauksensa mukaisesti, ja tuo jopa selvästi peittoa, mitä se myöskin lupaa.

EDM_Jojoba_ColorCorrector_Brighten_IMG_337

Tässä kasvoilla pelkkä Brighten Corrector. Tekee kasvoista selvästi kirkkaammat ja ihosta tasaisemman sävyisen.

Keltaiselle Sunlight-sävylle en ihoni puolesta ole paras mahdollinen testihenkilö, joten siitä en sano sen kummempia. Sinertäviä pintaverisuonia minulla on jonkin verran silmien alla mutta koko alue on niin tumma ettei Sunlightin teho riitä mitenkään sen neutralointiin vaan parhaan tuloksen tuo ilman muuta kunnon peiteaine.

EDM_Blush_AllSmiles_IMG_3489

Poskipunista sain testiin lämpimän oranssipersikkaisen All Smiles - ja viileämmän korallipinkin Peony Petal -sävyn. Kummatkin ovat vahvapigmenttisiä ja satiinisia, jättävät semimattaisen, himmeästi hohtavan pinnan.

Joudun nyt tunnustamaan, että kuvamateriaalia EDM-testailuista on niin paljon että en jaksanut enää editoida lisää kuvia että saan tämän jutun joskus ulos, ja Peony Petal -kuva kuuluu niihin jotka jäivät postauksen ulkopuolelle. (Huomasin sen just nyt.) Peony Petalia siis luvassa joskus myöhemmin.

EDM_IMG_3409

Kasvoilla Semi Matte 2W -pohja ja All Smiles -poskipuna.

Luomilla She's Delightful -luomiväri.

Tajusin tässä samalla, että eihän postauksessa ole yhtään kuvaa Jojoba-pohjastakaan mun kasvoilla... :p Vaikka tulos ei kylläkään kuvissa juuri eroa Semi Mattesta. No, lisään Jojoba 3W-kuvan tänne myöhemmin tai teen oman postauksen ^_^

3W-sävy on ollut minulla käytössä toukokuusta lähtien kasvojen saatua toukokuun auringossa vähän väriä. :)

EDM_IMG_6195

Luomivärit.

Niitä sain testiin kolme kappaletta Everyday Minerals Suomen henkilökunnan valitsemana, toivoin persikkaisia sävyjä.

EDM_IMG_6200_2

Testi-trio muutamalla sanalla: koostumukseltaan hyvin mattaisia ja kuivia, jälki läpikuultavaa ja hillittyä. Punertavaa She's Imaginative -sävyä lukuunottamatta sävyt ovat nudeja, iholla käytännössä lähes huomaamattomia.

En voi sanoa että näiden kolmen laatu olisi minulle mitenkään erityisesti mieleen. EDM:n luomivärivalikoima näyttää kokonaisuudessaan todella neutraalilta ja arkiselta, kaikki sävyt kulkevat nuden ihonsävyn, rusehtavan ja harmaan maailmassa.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Koko luomella She's Imaginative.

.

EDM_Primers

 

Loppuun muutama sana EDM:n primereista. Sarjaan kuuluu myös jauhemaisia primereita joiden sävymaailma ja idea noudattaa Color Correctoreita, myös näillä voi siis neutraloida ihon sävyvirheitä.

Sävyjä on yhteensä kuusi. Minulle lähetettiin kokeiltavaksi yleissävy White joka sopii kaikille ja Yellow joka sopii punoittavalle iholle.

Primerin inci:

Mica, Silica, Bambusa Arundinacea (Bamboo) Stem Extract, Maris Sal (Dead Sea Salt) Sodium Chloride, Sambucus Nigra (Elderberry) Fruit Extract. May contain ±: Iron Oxides (CI 77491, CI 77492, CI 77499), Ultramarines (CI 77007), Manganese Violet (CI 77742)

Primer ei siis ole 100-prosenttisesti mineraalia ja sisältää esimerkiksi bambu-uutetta (lupaa hillitä kiiltoa ja tasapainottaa ihoa) ja merisuolaa (lupaa vain ympäripyöreää hoitavuutta). Mun tieto-taidoilla tulkitsisin, että EDM:n primerissa silica on lähinnä se ainesosa, joka tuo primeriin meikin kestoa lisäävää ominaisuutta. Silica imee iholta tehokkaasti talia ja kosteutta, ja auttanee näin meikin pysymistä ainakin rasvoittuvammilla ihotyypeillä.

EDM_kuvitus

Oma ihoni ei rasvoitu eikä minulla ole juuri koskaan ongelmia meikin pysymisen kanssa, joten primereiden tehosta en valitettavasti osaa sanoa mitään. Minun ihollani niillä ei ollut minkäänlaista vaikutusta meikin tasaisuuteen, peittävyyteen tai muuhunkaan.

EDM:n primerit ovat "fancyn" kuuloinen cocktail ja mahdollisesti jopa hoitavatkin ihoa jotenkin, mutta saman kiiltoa imevän ja täten meikin kestoa lisäävän efektin saa todennäköisesti myös pelkällä silica-puuterilla, jota myös käytetään paljon viimeistelevänä puuterina :)

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Tässä meikissä kasvoilla:

Yellow Primer

Cover Jojoba -peiteaine

Golden Light 2W -meikkipohja

She's Imaginative-luomiväri

Lily Lolo Sculpt & Glow Contour Duo

*

Tällaisia fiiliksiä Everyday Mineralsista :)

Loppuun vielä mietteet tiivistettynä:

  • Oikein hyvän tuntuiset mineraalipohjat ja jälki mineraalimeikille tyypillisen kaunista, kuulasta ja luonnollista
  • Peittoa saisi olla hitusen enemmän (ehkä voisin sekoittaa joukkoon Cover Correctoria?)
  • Luomivärit lievä pettymys
  • Siveltimet hyvälaatuiset
  • Extraplussaa laajasta ja eri ihotyypit huomioivasta valikoimasta
  • Primerit ovat kiinnostava ja kilpailijoista erottava lisä, mutta tuovatko ne lopulta olennaisen eron meikin lopputulokseen ja kestoon vai ovatko enemmänkin ns. trendikäs lisämyyntikikka..? Kertokaa te, jotka olette EDM:n primereita kokeilleet :)

.

Everyday Mineralsia myy Suomessa nettikauppa everydaymineralssuomi.fi sekä lukuisat kivijalkajälleenmyyjät ympäri maan.

Hintatietoja:

Mineraalipohja 19,90€ / 4,8 g

Poskipuna 15,90€ / 4,8 g

Primer 22,90€ / 4,8 g

Color Corrector 13,90 € / 1,7 g

Long handled kabuki 19,90 €

Flat Top Brush 19,90 €

Blender Face Brush 20,90 €

Muut kuvat kuin itse ottamani: Everydayminerals.com

68 comments on “Suuri Everyday Minerals -postaus”

  1. En ole vielä lukenut tätä EM-postausta, mutta tulen kyllä lukemaan, kun vain aikaa piisaa jossakin vaiheessa.

    Jonttu on nyt testaillut EkoPharman Vadelma 24h -voidetta, ja tuntuu, ettei kosteuta tarpeeksi. Tuo voide tosin vain yökäytössä, sillä päiväkäytössä on tietenkin se EkoP:n aurinkosuojavoide. Mádaran Regenerating Night Cream on kosteuttavampaa kuin tuo Vadelma, mutta Vadelma kyllä levittyy kymmenen kertaa paremmin.

    Vastaa

    0
    1. Mä en ole tuota Mádaran yövoidetta kokeillut joten en pysty tähän itse heittämään mitään vastakokemusta :) Mutta meillä on varmaan muutenkin hyvin erityyppiset ihot..? Mulla Vadelma 24 h riittää täysin kosteuttamaan, no, mun ihollahan riittää näin kesäisin pelkkä vedenohut seerumikin :)

      Vastaa

      0
  2. Ja vielä ennen kuin ennätän lukea tämän jutun, niin pakko sanoa, että on kyllä niin ihanat ja sinulle sopivat rajaukset, että tällaisen meikkitaidottomankin on varmaan pakko suunnata huomenna vähän kaupoille ja etsiä käsiini joku värikäs rajausväri. :)

    Vastaa

    0
    1. että tällaisen meikkitaidottomankin on varmaan pakko suunnata huomenna vähän kaupoille ja etsiä käsiini joku värikäs rajausväri. :)

      Oho, katsos..! :) Jokos jotain tarttui mukaan..? :) Kesäksi turkoosi on aina klassinen valinta, etenkin jos on päivettyvää tyyppiä :) Mun mielestä kaikki siniseen taittavat sävyt on kesällä jotenkin aivan erityisen ihania.

      Vastaa

      0
  3. Kiitos kattavasta esittelystä :) Miten nuo EDM sävyt jos vertaa esim. Lily Lolon Blondieen? Jojoba pohjaa täytyy kyllä kokeilla :)

    Vastaa

    0
    1. Mulla ei ole ollut Blondie-sävyä enää vuosiin käytössä (kun ihonsävyni on pysyvästi tummentunut), joten en pysty swatch-vertaamaan. Voi olla että Blondie on lähellä 2N:ää, ainakin kumpikin on samaa sävysyvyyttä ja neutraalilla taitolla.

      Vastaa

      0
    2. Okei täytyypi vertailla:) Juu mulla on jäänyt mieleen että käytit blondieta :D

      Vastaa

      0
  4. Olipa kiinnostavaa lukea kokemuksistasi! Itse nimittäin olen kokenut Lily Lolon ja EDM:n just toisinpäin. LL jää mielestäni jauhoiseksi ja pakkeloituu, jos yritän paremman peittävyyden toivossa kerrostaa. EDM on minusta peittävämpi ja sulaa paremmin iholle. Mulla on rasvoittuva, epäpuhtauksiin taipuvainen iho. Joudun kyllä peittämään tuoreet näpyt ja arvet muulla peitetuotteella erikseen, mutta niin on aina. Käytän EDM:n matte-pohjaa, mutta nyt ostin vahingossa kesäsävyn semi mattena. Kuinkahan käy... Ei tuo mattekaan oikein jaksa tätä naamaa mattana pitää, vaikka muuten onkin aika hyvä.

    Vastaa

    0
    1. Sun kokemukseen saattaa kenties vaikuttaa käyttämäsi EDM:n Matte-laatu ;) Sitä laatuahan mä en tässä arviossani kommentoinut lainkaan. Sehän voi vaikka ollakin Loloa peittävämpi.

      Toki kokemukset myös vaihtelevat yksilöittäin ja jokaisen oma kokemus on tietysti se millä on merkitystä ^_^

      Vastaa

      0
  5. Mä olen käyttänyt pari vuotta semi matte-pohjaa, tosin siitä on jokunen vuosi jo aikaa. Tykkäsin kovasti, koska ei kiiltänyt ja peitti mielestäni ihan hyvin. Tulee siis mieleen sun kokemuksiin verrattuna, että onkohan koostumusta tosiaan muutettu tässä välissä? Vai voiko ihot olla niin erilaisia ja reagoida niin eri tavalla? Tuskin nyt peittoon ainakaan. Tarviipa kotona tarkistaa incistä onko mun versiossa samat aineet. Tuo hohtavuus on ainakin niin eri, mitä mä koin. Kokeilin ensimmäiset mineraalipohjat Bare Mineralsilta ja kiilsin kuin kuumehullu niiden kanssa. Ei siis mulle kiitos! :D Ja Lily Lolon en kokenut peittävän yhtä hyvin kuin EM:n, että kyllä mielenkiintoisia eroja!

    Mutta kuvissa kyllä nuo pohjat näyttävät sulla tosi kauniilta. Tai siis iho näyttää niiden kanssa kauniilta ja luonnolliselta. :) Jaksaiskohan itekin kaivaa taas pohjat ja kabukit esille...

    Vastaa

    0
    1. Tulee siis mieleen sun kokemuksiin verrattuna, että onkohan koostumusta tosiaan muutettu tässä välissä? Vai voiko ihot olla niin erilaisia ja reagoida niin eri tavalla?

      Mä uskon että kyse on usein siitä, että koemme asiat eri tavalla. Toki ihokin voi vaikuttaa, mutta luulen että kyse on enemmänkin siitä miten kukin kokee mattaisuuden ja hohtavuuden. Toisille esim. pienikin satiinisuus on jo "kimallusta" kun taas sama efekti voi toisen silmään olla mattaisen himmeä.

      Mä olen tottunut Lily Lolon ja Flow Kosmetiikan himmeään hohtotasoon ja niihin verrattuna Semi Matte oli mun silmään välittömästi valoaheijastavampi. Olen joinain päivinä laittanut toiselle puolelle kasvoja Jojobaa ja toiselle Semi Mattea, ja kyllä SM hohtaa selvästi enemmän. Ainahan voi myös olla, että juuri minulle lähetetty näytepurkki on jostain tavallista hohtavammasta Semi Matte -erästä :D Kuka näitä tietää ^_^

      Tarviipa kotona tarkistaa incistä onko mun versiossa samat aineet.

      Inci ei useinkaan auta etenkään mineraalipohjan hohtavuuden määrittelyssä, sillä 100-prosenttisissa mineraalipohjissa hohto tulee aina micasta, ja mican laatu (miten se on jauhettu, minkä kokoisia partikkeleita) vaikuttaa hohdon vahvuuteen. Incissä lukee siis vain 'mica', mutta mica itsessään voi olla hyvin erilaatuista. Mattapohjissakin käytetään micaa.

      Bare Mineralsin Original -pohjassa "hullun kiillon" :D tuo vismuttioksikloridi joka ei ole mineraali. Se on helmiäinen, voimaista pehmeyttä tuova ainesosa. Sen ansiosta BM:n Original on niin mielettömän "butteryn" tuntuista. :)

      Vastaa

      0
  6. Hauskaa, itse käytän talvisin 2N:ää ja kesäisin 2W:tä :D

    Flat top on mulla ainoastaan yhdessä käytössä, levitän sillä Mint -correctoria poskipäille (ynnä milloin minnekin punoittavalle alueelle), kaikista alimmaiseksi. Silmien alueella käytän pohjustuksessa Multitaskingiä ja nykyään myös sen alla sunlightia tummissa alusissa.

    Peittävyyskommentti hieman ihmetyttää, ok itsellä harvemmin on superpaljon peiteltävää, mutta kyllä semi-matte peittää. Se vaan vaatii 2-3 kerrosta. En tiedä laitoitko vain yhden kerroksen, vai eikö se kerrostu sinulle (esim. mulle ei tarttunu Lily Lolo sitten millään, oli kuin kuivaa hiekkaa (ja sen tuntuista)).

    Mut hei anyways, supersiistiä, kun tuli tämä postaus vihdoin! Oon odottanut tätä jo vuosia! Ihanaa kesää :)

    Vastaa

    0
    1. EDM ei vain kerrostu mulla, laitan aina 2-3 kerrosta. Peittävyys ei juurikaan parane vaikka kuinka pyörittelen lisää, ja mitään jauhomaiselta näyttävää paksua puuterikerrosta en sentään halua :D Mutta kauniiltahan tuo näyttää vähän läpikuultavanakin, sinällään kevyt peittävyys ei siis tee EDM-meikkipohjasta mielestäni millään lailla huonoa. Nyt vain kun iho ikääntyessä alkaa muuttua hieman kirjavammaksi (pigmenttiläiskät, couperosa), niin huomaan kaipaavani parempaa peittoa. Vaikkei sillä oikeasti ole mitään väliä :D ^_^ Muuta kuin se että poskipuna asettuu kauniimmin kun alla oleva punoitus on kunnolla neutraloitu - ja sehän on varsin triviaali syy ;)

      Ihanaa kesää sinnekin :) Mineraalit rules! <3

      Vastaa

      0
  7. Olen kyllä vähän eri mieltä tuosta Semi-matte -pohjan kerrostettavuudesta ja peittävyydestä. Omalla ihollani saan kahdella kerroksella aivan täysin peittävän lopputuloksen, kunhan sävy ei ole liian vaalea. Tulos ei silloinkaan ole pakkelimainen, ja tykkään kovasti.

    Jojoba-pohjaa olen kokeillut myös, eikä se ole makuuni, sillä en saa peittävää pintaa, vaikka kuinka yrittäisin.

    Matte-versio on kaikista huonoin ihollani. Vaikka se levittyykin hyvin, ei se juurikaan peitä.

    Vastaa

    0
    1. Olen kyllä vähän eri mieltä tuosta Semi-matte -pohjan kerrostettavuudesta ja peittävyydestä. Omalla ihollani saan kahdella kerroksella aivan täysin peittävän lopputuloksen

      En epäile yhtään :) Kokemuksia on varmasti yhtä monia kuin käyttäjiä :)

      Vastaa

      0
  8. Jes, kiitos tästä! :) Musta on Karkkipäivän lukemisen (tai ehkä sittenkin iän? :D) myötä tullut viime vuosina enemmän ja enemmän kosmetiikkahifistelijä, haluan kokeilla uutta vaikka vanhakin olisi hyvä. Oon vasta viime vuosina oppinut pyytämään testereitä, mutta silti aina välillä tulee tehtyä hutiostoja, ja sekös tällaisen budjettipirkon mieltä harmittaa. Nykyään jos mietin jonkun tietyn tuotteen ostamista, googletan ensin mitä mieltä sinä olet kyseisestä tuotteesta. :D Näitä EDM tuotteita halusin kuitenkin testiin heti kun suomalainen nettikauppa avautui, sillä mulla on ollut joskus aikoinaan, varmaan siis n. 10 vuotta sitten käytössä heidän meikkejään, mutta tilaaminen ulkomailta tuntui liian työläältä. Löysin ennen tuon suomalaisen nettikaupan avaamista kaapin perukoilta ikivanhan Mint-korjausvärin, jonka nyt uudelleen totesinkin oikein toimivaksi.

    Oon käyttänyt muutaman vuoden ajan pääasiassa Flown mineraalipohjaa, vaihdellen talvi- ja kesäiholleni sopivia Peach ja Amber sävyjä. Aina välillä olen kokeillut muitakin, niin mineraalipohjia kuin myös "tavallisia" meikkivoiteita. Flowssa miellyttää suomalaisuus ja hyvä peitto kuitenkin luonnollisella lopputuloksella. Lisäksi se on aika paljon edullisempi kuin EDM:n pohjat. Mutta ne sävyt... Jostain syystä erityisesti tuo peach ei sulaudu talven vaaleaan ihooni ihan täydellisesti, vaan näyttää ihan aavistuksen liian punertavan sävyiseltä verrattuna kaulan tai rinnan ihoon, vaikka ei mitään rajaa jätäkään.
    Tilasin EDM:n N ja W sävyjä useampaa tummuutta testaukseen, ja kaikki 2 ja 3 sävyt, jopa N4 sulautuvat iholleni täydellisesti! Muutenkin tykkään näiden jättämästä lopputuloksesta, vaikka se hieman liian läpikuultava on minunkin ihollani, eikä peittoa saa riittävästi edes kerrostamalla tai levittämällä kosteana. Tällä hetkellä, ainakin näin kesällä, valitsen kuitenkin mieluummin kevyen, täydellisesti ihonsävyyn sulautuvan pohjan. Nyt olen tilannut testiin myös peiteaineen, joka peittää hyvin ja kuitenkin sulautuu yhtä täydellisesti ihon sävyyni kuin mineraalipohjatkin, eli kyllä, olen tosi tyytyväinen EDM:n meikkipohja ja peiteaine yhdistelmään.

    Ostin myös tuon valkoisen mineraaliprimerin, mutta tosiaan, ei se kyllä rasvoittuvalla ihollani toimi riittävän hyvin verrattuna normiprimeriin siinä, mitä tulee meikin kestävyyteen. Huokoset se mielestäni kuitenkin peittää/häivyttää kiitettävästi, tasoittaa ihonsävyä ja tuo kaunista kuulautta. Jos ihoni olisi hieman paremmassa kunnossa, voisin kuvitella käyttäväni sitä kesäpäivinä jopa yksinään, ilman peittävämpää mineraalimeikkiä sen päällä.

    Sitten vielä kysymys mikä ei mitenkään liity aiheeseen. Osaatko sanoa, saako lentomatkustaessa käsimatkatavaroiden 1L pussiin laittaa desin minigrip-pusseissa nesteitä? Hieman epämääräinen kysymys, mutta oikeastaan mietin sitä, että onko sulla kokemusta, osaavatko ne kentillä arvioida miten hyvin pienen minigrip pussin koon, kun itse pussissa ei ole merkintää vetoisuudesta? Pieneen pussiin saisi niin paljon "vähemmän tilaavievästi" pakattua esim. shampoon, jota viikonkin reissulla tarvitaan jo jonkin verran, eikä pienet näytepussit riitä ihan koko viikoksi.

    Vastaa

    0
    1. Ja miksi aina nämä mun kommentit näyttää niiin pitkiltä? Ihan nopeasti vain yritän muutaman sanasen kommentoida.

      Vastaa

      0
    2. Ja miksi aina nämä mun kommentit näyttää niiin pitkiltä?

      Koska olet innoissasi ja tykkäät kirjoittaa innostavista asioista - niinkuin minäkin ^_^ Silloin ei huomaa että "nopea ajatus" onkin rönsynnyt aaneloseksi... :) Se on vain hyvä juttu, jos multa kysytään ^_^

      Vastaa

      0
    3. Nykyään jos mietin jonkun tietyn tuotteen ostamista, googletan ensin mitä mieltä sinä olet kyseisestä tuotteesta. :D

      Wow mikä kunnia..! :D Mutta lopulta en varmaan ole ottanut kantaa kuin pikkuiseen murto-osaan kosmetiikkamarkkinoiden tuotteista... ^_^

      Hei, mullakin on Flow'lta käytössä nimenomaan Peach ja Amber :) Amber on just passeli kesäsävy. Peachin punertavuudesta - se kiistatta on punertava kun katsoo näitäkin swatch-kuvia, vaikka siis on lämmin sävy (joten voi ymmärtää miksi se etenkin talvella voi näyttää jonkun lämminsävyisen iholla "väärältä"). Swatchaus on kyllä hyvä keino nähdä miten eri merkkien saman värilämmön sävyt eroavat toisistaan, ja lämmintä (niinkuin kylmääkin) on hyvin monenlaista. 'Lämmin' voi olla beigeä, selvästi keltaista tai punertavaa oranssia.

      On ihmeellistä miten niinkin eri näköiset sävyt kuin Peach ja EDM 2W voi sulautua mun ihoon niin että tulos on luonnollinen ja näyttää omalta. Jos laitan sävyjä samanaikaisesti eri puolille kasvoja niin näenhän mä silloin eron, mutta yksinään käytettynä kumpikin luo yhtä toimivan, sopivan sävyisen kokonaisuuden. Niin hassua :D No, ei mun tätä tarvitse sulle selittää kun koet itsekin samaa noiden 2, 3 ja 4 -sävyjen kanssa ^_^ Mullekin menee aivan varmasti 4-syvyyden sävy loppukesästä. Tai ehkä se ei näyttäisi hullulta nytkään..? Jos kerran Peach, joka näyttää EDM3W:täkin tummemmalta, menee mulle talvella...! :D

      Kiva kun kommentoit tuota White Primeria, on kiinnostavaa kuulla muidenkin kokemuksia siitä :) Hienoa että luonnonmukaisia primereita pyritään kehittämään, vaikka eiväthän ne tosiaan mitenkään voi voittaa synteettisiä kestävyydessä.

      Osaatko sanoa, saako lentomatkustaessa käsimatkatavaroiden 1L pussiin laittaa desin minigrip-pusseissa nesteitä?

      Kyllä :) Itse olen vienyt litran pussissa mm. aurinkorasvaa ja kasvoputsarigeeliä minigrip-pusseihin pakattuna. Eikä läpivalaisussa ole inahdettu mitään. Vaikka pienimmän tilavuus on 0,25 l eli suurempi kuin sallittu 1 dl:n pakkauskoko ^_^ Mutta ei ne jaksa tuollaisiin puuttua, me thinks. Silmämääräisesti pussi näyttää niin pieneltä että sen kokoa on lopulta aika vaikea arvioida.

      Vastaa

      0
  9. Tervehdys!

    Heti pahoittelut alkuun kun olisin kysynyt muuta kuin tähän postaukseen liittyvää! En löytänyt tuoreempaa keskusteluaihetta tästä.
    Oletko koskaan kokeillut L.A. Girl Pro Conceal HD Concealeria? Tuote lupaa pysyvyyttä ja vedenkestävyyttä. Toki heti herää mielenkiinto kun omaa suonekkaat silmänaluset ja tämä ollut aika useassa ulkomaalaisessa postauksessa esillä. Tällä hetkellä stikkimäiset peittarit käytössä ja toisaalta haluaisi siirtyä voidemaisiin peittareihin tai vähän enemmän pigmenttiä sisältäviin valokyniin kun herkästi silmänaluset näyttää kuivilta. Joskus ollut estee lauderin double wear käytössä ja en nyt muista miksi, mutta käyttö loppui (oliko kenties liian paksua tai ei tarpeeksi peittänyt). Osaatko suositella hyvää valokynää? Ennen kova YSL käyttäjä, mutta se on niin kuultavaa ja antaa puuteroinnin jälkeen hieman oranssihtavan rajan vaikka on häivyttänyt. On aina niin mukava lukea postauksia meikkikokeiluistasi! Kiitos sinulle!

    Vastaa

    0
    1. Oletko koskaan kokeillut L.A. Girl Pro Conceal HD Concealeria?

      En, kuulen koko merkistä nyt vasta ensimmäistä kertaa. Mä seuraan niin huonosti noita ulkomaisia kauneusguruja/Tubettajia... :/

      Vinkkaan Vichyn Dermablend-stickistä, se on miellyttävän pehmeän ja ei-kuivattavan tuntuinen ollakseen stick ja tosi pigmenttinen.

      Tässä kuvamateriaalia:

      https://karkkipaivablogi.com/2014/02/27/dermablend-peiteaine-silmanalusilla/

      Valokyniä en valitettavasti osaa suositella sillä en itse kuulu lainkaan niiden ystäviin (tai edes ymmärtäjiin :D). Jos omaa todella tummat silmänaluset jotka haluaa tasoittaa tehokkaasti, ei valokynästä ole mitään hyötyä, ainakaan peiteaineeseen verrattuna. Valokynissä on aina vähemmän pigmenttiä kuin varsinaisissa peiteaineissa, koska niiden ei ole tarkoitus peittää vaan vain taittaa valoa, kirkastaa ja hieman tasoittaa ihon sävyä. Monihan laittaa valokynää sipaisun peiteaineen päälle saadakseen tuon kirkastusefektin samalla kun peiteaine on pitänyt huolen tummuuden neutraloinnista.

      Jos joskus tulee vastaan valokynä joka myös peittää kiitettävästi, lupaan tehdä supermegahehkutuspostauksen ^_^

      Vastaa

      0
  10. Mä sain näistä pahan allergisen reaktion. Ensin pientä punaista näppyä, jota en edes tajunnut yhdistää näihin. Kolmannella vai neljännellä kerralla turposi myös silmät ja sen jälkeen nämä testerit lensivät roskiin. Mulla oli siis testissä poskipunaa sekä jojoba- ja semi-matte -pohjia muutamassa eri sävyssä.

    Vastaa

    0
    1. Olisi kyllä kiinnostavaa perehtyä mineraalien allergisoivuuteen, mitkä aineet/yhdisteet niissä voivat aiheuttaa allergiaa..?

      Voisin melkein kysyä Iduniltan joka markkinoinnissaan korostaa tuotteidensa erityistä puhtautta ja ei-allergisoivuutta. Millä toimenpiteillä heidän käyttämänsä mineraalit on saatu vähemmän herkistäviksi..? Idunin meikkipohjalla on Ruotsin Allergia- ja Astmaliiton tunnuskin.

      Vastaa

      0
    2. Mä yritin kerran kokeilla Everyday Minerals meikkipohjaa, mutta iho alkoi kutisemaan ihan törkeästi.. :D nurinkurista omasta mielestä kun muuten iho kestää vaikka mitä.

      Vastaa

      0
  11. Ei vitsit. Kolmas yritys; ei ole helppoa nakkisormisen ihmisen elämä :D Eli: kauniit meikit!

    Kiitos taannoisesta vinkistä koskien EDM:n viimeistelypuuteria! Se todella toimii öljyisen rasvoittuvalla ihollani ihan sellaisenaan, tosin täytyy muistaa kosteuttaa hyvin. Sun ansiosta olen tutustunut mineraalimeikkeihin, ja viimeistelypuuteristakaan en ollut ennen kuullutkaan. Lily Lolon suosituksesi tilasin myös, mutta en ole vielä ehtinyt testata (aika paljon pidempi toimitusaika). Lämmin kiitos siis jälleen kerran, Sanni! <3

    Vastaa

    0
    1. Ole hyvä Kanerva <3 Ihana kuulla että EDM:n viimeistelypuuteri oli toimiva hankinta :)

      Vastaa

      0
  12. Niin kauniit meikit taas! Nämä mineraalipostaukset on superantoisia, kun vertaat niin montaa merkkiä toisiinsa. Paljon kivempi kuin lukea vain yhden merkin esittelyä. Olisi hienoa jos testaisit myös Alima puren, joka on tullut Jolien valikoimaan. Myös Hynt beautyn voisit testata:)

    Vastaa

    0
    1. Aliman voisin ottaa ensi vuoden projektiksi :D

      Hynt Beautyn mineraalipohja on näemmä ei-100-prosenttisesti mineraalia ja kuuluu näihin luksuksempana markkinoitaviin sarjoihin. "Better than just mineral, better than just natural, and purer than typical luxurious makeup". Tuollaiset pompöösit ilmaisut saa näpit heti syyhyämään testaamaan lunastuvatko lupaukset käytännössä... ^_^

      Huvittaa monien luonnonmukaisten brändien (niinkuin nyt Hyntinkin) ikuinen vakuuttelu siitä, että ainesosat ovat "the safest" ja "the purest", koska jokainen vähänkään kosmetiikan kemikaaleihin ja ihoherkkyyksiin perehtynyt tietää, että kasviuutteet ja -öljyt, niin luonnollisia kuin ne ovatkin, eivät missään nimessä ole sen puhtaampia ja turvallisempia kuin synteettiset kemikaalit, vaan allergisoivat itse asiassa paljon herkemmin kuin synteettiset. Syitä, ja hyviä syitä valita luonnonkosmetiikka on monia, mutta "turvallisuus" ja "puhtaus" verrattuna synteettiseen kosmetiikkaan ovat motiiveina ontuvia. Mutta tunnetasolla ne vetoavat :)

      ...ja itsehän siis käytän luonnonkosmetiikkaa ehdottomasti mieluummin kuin synteettistä, mutta en siksi että kuvittelen sen olevan puhtaampaa :)

      Vastaa

      0
    2. Heh, juurikin koska arvasin että ajattelet näin, kiinnostaisi lukea arviosi Hynt beautysta:) usein näistä saa lukea vain silkkaa hehkutusta. En itsekään ihan usko kaikkea mitä markkinointitekstit lupaavat ;)

      Vastaa

      0
    3. Tuli tästä vaan mieleen, että oletko Sanni ikinä tehnyt postausta, jossa olisit yleisellä tasolla käsitellyt tätä luonnollinen vs. synteettinen -polemiikkia? Olisi tosi kiinnostavaa lukea sellainen. Olen itse täsmälleen samaa mieltä siitä mitä vastasit Sannan kommenttiin. Mielestäni asia ei ole läheskään niin mustavalkoinen kuin mitä luonnonkosmetiikan markkinoinnissa usein väitetään.

      Vastaa

      0
    4. Tuli tästä vaan mieleen, että oletko Sanni ikinä tehnyt postausta, jossa olisit yleisellä tasolla käsitellyt tätä luonnollinen vs. synteettinen -polemiikkia?

      En ole, mutta joskus kyllä pyöritellyt mielessä sellaisen mahdollisuutta :)

      Vastaa

      0
  13. Olen itsekin käyttänyt mineraalipohjia, mutta kun kävin ihotautilääkärillä, hän sanoi että kaikki jauhoiset pohjat/meikit vain korostavat ihon epätasaisuuksia. Piti nestemäisiä meikkivoiteita parhaimpina vaihtoehtoina jos iho on epäpuhdas / tarvitsee peittoa.

    Vastaa

    0
    1. Erikoinen kommentti lääkäriltä. Kuitenkin sinällään aika subjektiivinen kokemus. Lisäksi huomioon ottaen se miten eri tuotteet sopivat iholle. Jos mineraalituotteet sopivat omiin mieltymyksiin, tarvitseeko niitä muuttaa tuollaisen kommentin perusteella? :) Käyttää sitä mikä omimmilta tuntuu.

      Vastaa

      0
    2. Erikoinen kommentti lääkäriltä. Kuitenkin sinällään aika subjektiivinen kokemus.

      Samaa mieltä.

      Mutta lääkäreillä on tietysti omia mielipiteitä ja mieltymyksiä, niinkuin kaupan myyjilläkin.

      Voidemaiset ja vahamaiset tuotteet kyllä peittävät lähtökohtaisesti paremmin, siinä lääkäri on oikeassa. Eivät tietenkään kaikki, mutta voidemaisesta tuotteesta on mahdollista saada paljon peittävämpi kuin puuterimaisesta. Onhan esim. joku Joe Blasco tai Dermablend ilman muuta peittävämpi kuin mineraalipohja. Se taas sitten on ihan yksilöllinen seikka kummanko tyyppisestä meikistä iho tykkää enemmän: paksusta voiteesta vai kevyemmästä puuterista. Mineraalipohjassa ainakin on paljon vähemmän kemikaaleja joihin iho voi reagoida, eli herkistymis/tukkimispotentiaalin kannalta mineraalipohja voittaa vähäainesosaisuudessaan aina.

      Mitä enemmän ainesosia = sitä enemmän mahdollisuuksia että joukossa on joku josta iho ei tykkää. Yksinkertaista matematiikkaa :)

      Vastaa

      0
  14. Voisiko vielä tehdä videon, miten näitä mineraalimeikkejä käytetään? Miten levitetään iholle jne. Pöllyääkö ne kaikki paidan rinnuksille, kun puuterimaisia.

    Vastaa

    0
    1. Video:

      https://karkkipaivablogi.com/2012/02/16/video-mineraalimeikkipohja/

      :)

      (...ja huomaatte miksi en harrasta videoita Karkkipäivässä, eivät tosiaankaan mun vahva puoli ^_^)

      Mineraalipuuterit eivät pöllyä, kun muistaa a) kopauttaa siveltimestä aina ylimääräiset pois ja b) hieroa jauheen kunnolla siveltimen sisään, niin että sivellin annostelee sitä sisuksistaan samalla kun pyörittelet sitä iholla.

      Mineraalipuuterin ei siis kuulu jäädä paksuna kerroksena siveltimen "päähän" vaan sitä otetaan vähän kerrallaan ja jauhe painellaan siveltimen "sisään" (esim. pyörittelet jauheeseen dipattua sivellintä purkin kantta vasten niin jauhe painuu harjasten väleihin).

      Vastaa

      0
  15. Mä oon kyllä kateellinen siitä miten kauniilta sun iho näyttää mineraalimeikkipohjalla :) Itse haluaisin tykätä niistä, mutta ne ei sovi mun iholle yhtään, se näyttää mineraalimeikkipohjalla aina tosi kuivalta ja "kireältä". Oon kokeillut kunnon kosteutuksella ja ilman, primerilla ja ilman ja kosteussuihkettakin mutta aina sama lopputulos. Näytän jotenkin "pölyiseltä" ja meikatulta (toisin kuin sinä). En usko että on kiinni määrästä, koska sama ilmiö toistuu vaikka laittaisin vähänkin. Olen kokeillut bare mineralsia ja idunia.

    Oh well, ihot on erilaisia :). Muuten, mun mineraalimeikkiaikoina aloin jossain vaiheessa ärsyyntyä siihen, että tuntui aina kun meikkiä pyöritteli sillä siveltimellä, että sitä meni hengityksen mukana suuhun ja nenään. Käykö muille ikinä näin? Itse koin sen tosi häiritseväksi, tuli sellainen tunne että oli konkreettisesti jotain jauhoa kurkussa.

    Vastaa

    0
    1. Ehkä voisin vielä tarkentaa että tajusin kyllä pitää suun kiinni :D Mutta siitä huolimatta tuntui että meni nenän kautta sisään ja että pölyä jäi vielä leijailemaan sen verran että kenties hetken päästä suuhunkin.

      Vastaa

      0
    2. Näytän jotenkin ”pölyiseltä” ja meikatulta (toisin kuin sinä). En usko että on kiinni määrästä, koska sama ilmiö toistuu vaikka laittaisin vähänkin.

      Toisten iho ei vain "synkkaa" jauhemaisen meikin kanssa eikä kyse tosiaan ole tottumisesta tai väärästä tekniikasta tai muustakaan. Ihon ja kosmeettisen valmisteen välinen kemia vain ei toimi parhaalla mahdollisella tavalla. Jänniä juttuja nämä. Samaan sarjaan kuuluu ilmiö "toisten ripset eivät synkkaa 38-ripsarien kanssa" ^_^ :D Jne ^_^

      tuntui aina kun meikkiä pyöritteli sillä siveltimellä, että sitä meni hengityksen mukana suuhun ja nenään. Käykö muille ikinä näin?

      Olen kuullut tuosta ilmiöstä mutta mulle ei ole koskaan käynyt noin, kai mä annostelen sitä sen verran vähän kerrallaan :)

      Vastaa

      0
  16. Joskus olisi ihan hauskaa kokeilla mineraalimeikkipohjaa, kun joka paikassa saa lukea, miten ylivoimainen se on meikkivoiteisiin verrattuna. Joskaan en usko, että pelkkä mineraalipohja pystyisi peittämään couperosaa, joka rehottaa etenkin poskilla. Ja no, kun on tottunut tekemään meikkipohjan kombolla meikkivoide+meikkipuuteri,voisi mineraalipohja olla vähän semmoinen "onko tässä nyt naamassa mitään" -kokemus.

    Mikä mahtaa muuten olla tuo kerrassaan ihastuttava rajausjuttu, joka näkyy noissa she's imaginative -kuvissa?

    Vastaa

    0
    1. kun joka paikassa saa lukea, miten ylivoimainen se on meikkivoiteisiin verrattuna.

      Vaikka mineraalileiriin kuulunkin, niin en väittäisi noin missään tapauksessa. Ihot (+ tarpeet ja mieltymyksetkin) ovat niin erilaisia. Toisten iholla voidemainen meikkipohja on kauniimpi kuin puuterimainen, toisten iho melkein "hylkii" puuterimaisia pohjia ja ne jäävät yrityksistä huolimatta aina kuivan ja jauhoisen näköisiksi.

      Sitten taas joidenkin iholla mineraalit sulavat ja peittävät ihon lähes taianomaisella tuhkimoefektillä luoden täysin huomaamattoman, luonnollisen ja samalla kuitenkin virheet peittävän ja pinnan kirkastavan tuloksen.

      Mikä mahtaa muuten olla tuo kerrassaan ihastuttava rajausjuttu, joka näkyy noissa she’s imaginative -kuvissa?

      Se on saksalaisen BeYu-merkin aivan ihana nestemäinen eyeliner jota ei enää saa Suomesta Kicksin luovuttua BeYu'n myynnistä. Kovasti toivon löytäväni joku päivä jostain vastaavanlaisen metallinvihreän eyelinerin, BeYu'kin on jo niin vanha että teen suorastaan kosmetiikkarikoksen kun ylipäänsä vielä käytän sitä :D XD Ei vain voi luopua kun väri on niin törkeän ihana.

      Vastaa

      0
  17. Sopivatko mineraalimeikit jos kasvoilla on paljon poskinukkaa? Korostaako ne kasvojen karvoja vielä enemmän ? Usein tummemmilla naisilla vähän villiintynyt karvojen kasvu myös kasvoilla.

    Vastaa

    0
    1. Kyllä puuterimaiset tuotteet korostavat aina karvoja, tältä pohjalta puuteripohja ei ole ihanteellisin "nukkaisella" iholla. Tämän vuoksi en esimerkiksi itse käytä mineraalipeiteainetta huulten ympäryksillä (jossa minulla on etenkin kesäisin vahvoja pigmenttimuutoksia), koska jauhe tuo esiin huulten ympärysten "viiksikarvat". Tällä alueella käytän voidemaista peiteainetta.

      Vastaa

      0
  18. Kiitos aiemmasta Lily Lolo vinkistä! Tuntuu että tuo on peittävin ja toimivin mineraalipohjista, joita olen kokeillut. Ei tosin riitä yksistään. Jos alla esimerkiksi Lily Lolon oma BB, niin silloin peitto juuri ja juuri riittää, ja näyttää suunnilleen samalta kuin käyttämäni meikkivoiteet.

    Minulla siis aknearpia, punoittelua, sekä suuria ihohuokosia.
    Onko siis jotain vielä peittävämpää mineraalimeikkiä kuin Lily Lolo? Tai mitä ei-mineraalia meikkivoidetta suosittelisit? Iho on muutoin talvella todella (pinta)kuiva, ja kesällä varmaan normaali sekaiho.

    Minulla samansuuntaiset kokemukset EDM:sta. Peitto ei riittänyt, ja jojoba-base oli jotenkin rakeisempi ja vielä kuivemman oloinen kuin semi matte. Semi matte, oli ihan semi ok. Mutta ei kyllä todellakaan paras minun kaltaiselleni iholle.

    Vastaa

    0
  19. Kiitos EDM-arvostelusta!
    Oon tykännyt arvosteluistasi luonnonkosmetiikan ja mineraalimeikkien saralla perusteellisia ja informatiivisia kun ovat.

    Mulla on ollut EDM käytössä jo lähemmäs 10 vuotta. Välillä oon siirtynyt käyttämään muuta kosmetiikkaa tai testaillut toisia mineraalimerkkejä. Nyt kun testattuina on ainakin Lolo, Alima, Iredale, EDM, Zuii ja pari muutakin merkkiä olen palannut omalle iholle ja tarpeille sopivimman eli EDM:n pariin.
    Tilasin hiljattain kotimaisesta nettikaupasta uuden purkin loppuneen tilanne ja tässä välissä nuo sävykoodit oli ehtineet muuttua. Uusi vastaava väri tuntuu paljon vaaleammalta ja mietinkin oisko noita vaaleiden sävyjen määrää lisätty.

    EDM:N siveltimistä oon tykännyt, mutta mulla on sama kokemus pohjan kabukin kanssa, eli esim. toi long handed kabuki ei ole tarpeeksi tiivis pohjan rakentamiseen. Paras tähän mennessä on Lolon aloitussetistä joskus aikoinaan saatu kabuki, joten teen pohjan sillä.

    Kerrostavuudesta sanottakoon, että yllä mainitulla kabukilla oon saanut kerrostettua meikin, mutta tähän vaikuttaa mielestäni ihon rasvaisuus. Pintakuivalle sekaiholle ei talvella välttämättä saa meikkiä kerrostettua samalla tavalla kun kesäiholle (joskaan silloin sitä ei tarvitsisi). Erityisen hyvin onneksi kerrostuu sekaiholla t-alueelle, eli sinne minne sitä kaipaankin.

    Ikääntymisen myötä olen vaihtanut mattapohjan semi-matteen tässä vuosien saatossa. Onneksi on sit vielä tuo jojoba odottelemassa seuraavalla vuosikymmenellä jos niikseen tulee :).

    Vastaa

    0
  20. En tiedä onko EDM:llä enää myynnissä tota Intensive mineraalipeiteainetta kun omani on melkein vuosikymmenen vanhaa, mutta mulla se pyöri vuosia käyttämättömänä meikkipussin pohjalla kun en keksinyt että miten sellaista jauhetta oikein käyttäis, ja sit kun vihdoin otin sen käyttöön - voi vitsit, peitti mun mustat silmänaluset paremmin kuin Joe Blasco, ja peittää finnit sun muut punoitukset ihan sikahyvin.

    Ajatella että tollanen helmi mulla oli ja suunnilleen linkasin sen mäkeen kun en keksinyt sille muka mitään käyttöä :D

    Vastaa

    0
    1. En tiedä onko EDM:llä enää myynnissä tota Intensive mineraalipeiteainetta

      Ei ole sen nimistä laatua enää valikoimassa, vain nuo Jojoba, Matte ja Semi-Matte.

      Harmi että noin peittävän kuuloinen helmi on lopetettu :/

      Vastaa

      0
  21. Ai joo ja piti kommentoida noita hintoja - huh huh kun ovat nousseet, muistan kun ostin oman ton pyöreän kabukin ja sen flat topin, ne oli jotain 8-10 dollaria silloin? Nyt puolet kalliimpia :O Mutta on ne mulla kyllä kestäneetkin tosi hyvin.

    Ja muistan ostaneeni joskus 5 kpl noita 5.5 gramman mineraalipohjia vajaalla parilla kympillä (oli joku tarjous kai), nyt 1 purkki maksaa sen kakskymppiä, hui :D Mut grammamäärä taitaa niissä olla nyt suurempi?

    Vastaa

    0
    1. nyt 1 purkki maksaa sen kakskymppiä, hui :D Mut grammamäärä taitaa niissä olla nyt suurempi?

      Purkin koko on 4,8 g eli alle puolet vähemmän (!!) kuin esim. Lily Lolon purkissa.

      Vastaa

      0
  22. Kiitos jälleen informatiivisesta postauksestasi! Oletko verrannut sävyjä Lily Loloihin? Luottomineraalipohjani Warm Peach on loppumaisillaan ja voisi iholleen jotain muutakin kokeilla monen vuoden Loloilun jälkeen :).

    Vastaa

    0
    1. Oletko verrannut sävyjä Lily Loloihin?

      En, mutta voin joskus ehtiessäni tehdä kattavamman swatch-vertailun Lily Loloon. Mulla on kotona näyte Warm Peachista joten senkin vertaus onnistuu. :) Olisin muuten voinut kertoa sulle saman tien miten Warm Peach suhtautuu noihin mun EDM-testisävyihin mutta olen Ahvenanmaan asunnolla vielä heinäkuun alkuun saakka enkä pääse sitä ennen tekemään vertailua.

      Vastaa

      0
  23. Iteki oon kokeillu tota white pohjustajaa eikä kyllä yhtää paremmin pidä t-alueen kiiltelyä pois... Harmi, kesällä olis tarvetta. Tajusin vasta tässä postauksessa, että edm on myös kalliimpi kuin flow! Ehkä en siis kokeilekaa edm pohjia:) osaisitko suositella hyvää, lyhyt tuotesisällöistä (mineraali) viimeistelypuuteria, joka ei olis irtopuuteri? (helpompi kantaa päivällä mukana) Idun mineralsin tuva on ollu mietinnässä, mutta korkean hinnan vuoksi vielä mietinnässä:)

    Vastaa

    0
    1. osaisitko suositella hyvää, lyhyt tuotesisällöistä (mineraali) viimeistelypuuteria, joka ei olis irtopuuteri?

      Valitettavasti en, kun en itse käytä sellaisia. :/ Aniharvalla mineraalimerkillä on sellaisia, mieleen tulee Idunin lisäksi vain BareMinerals, mutta tuotteet ovat ihan "normikosmetiikkaa", eivät mineraalipuutereita:

      http://www.bareescentuals.com/bareSkin-Perfecting-Veil/USmasterperfectingveil,en_US,pd.html
      http://idunminerals.fi/index.asp?val=202&osid=203&mt=2

      BM:llä on nykyään valikoimassaan enemmän normikosmetiikan tuotteita kuin puhtaaksi mineraalimeikiksi laskettavia, tai niin on saattanut kyllä olla jo ihan alusta saakka. Idunin puuterissa on lyhyempi inci mutta ei sekään mikään varsinainen mineraalituote ole vaan reseptiikaltaan ihan tavallinen puuteri, tosin talkiton sellainen.

      Vastaa

      0
  24. "Käytän tätä yhtä mielelläni kuin vahamaisia/voidemaisia peiteainesuosikkejani Estee Lauderia ja Idunia."
    Onko sulla kokemusta Bare Mineralsin peiteaineesta? Pitkään pohdin sen ja Estee Lauderin välillä ja päädyin kuitenkin BM:n peiteaineeseen, lähinnä haluaisin kuulla siitä miten vertaisit sitä tuohon Lauderiin koska se nyt jäi kauppaan, peitto-ominaisuudet, jääkö silmän alueella helposti uurteisiin etc... Nyt arveluttaa tuliko sittenkin huti vai osuma. :)

    Vastaa

    0
    1. Onko sulla kokemusta Bare Mineralsin peiteaineesta?

      Tarkoitatko sitä alkuperäistä jauhemaista? Se tuli muinoin töissä erittäin tutuksi, mun mielestä se oli ihan ok peittävyydeltään mutta sävyt oli outoja, niissä ei ainakaan siihen aikaan ollut tarpeeksi vaaleaa sävyä monellekaan tyypillisen suomalaisen sävytyksen omaavalle asiakkaalle.

      Niihin voidemaisiin en ole tutustunut lainkaan, ne tulivat valikoimaan sen jälkeen kun lopetin työt kosmetiikkamyyjänä.

      Vastaa

      0
    2. Sitä voidemaista nimenomaan tarkoitan. Siinä on kosteuttavaa seerumia mukana jonka pitäisi olla hyvä kuivahkolle, ikääntyneemmälle iholle. Sillä argumentilla myyjä sen minulle myi. Väri tuntuu hyvältä, samaten peittävyys näin ensituntumalta. Suositteli jopa että jättäisin silmänympärysvoiteen alta pois kokonaan tuon peiteaineen kanssa mikä tuntui oudolta (en uskalla!) Lähinnä noista hoitavista ominaisuuksista ja pysyvyydestä olisin kiinnostunut.

      Vastaa

      0
    3. OK :) Kuulostaa kyllä hyvältä tuotteelta ainakin argumenttiensa perusteella. :)

      Vastaa

      0
  25. siitä asti, kun nuo uudet pohjustajat tuli niin oon miettinyt, että miks viimeistelypuuteria ei vois käyttää myös "pohjustajana"? molempien tarkoitus on pitää iho raikkaana ja imee ylimääräistä rasvaa iholta pois... (jos ei mitään color correctorii hae pohjustajasta) esim. wayne goss on sanonu, että voi käyttää viimeistelypuuteria ennen nestemäistä meikkivoidetta (https://www.youtube.com/watch?v=EyQsVyGadbY). miksei tää kikka toimis puuterimeikkivoiteenki kanssa? :D pitäis kokeilla oikeestaan... pitäis vaan löytää hyvä mineraaliviimeistelypuuteri kiiltoontaipuvalle mutta kuivalle iholle (suosituksia??:)) joskus käytin lumenen "mineraali" irtopuuteria ja sillon mun iho ainaki meni kiiltävästä suoraan korpun kuivaks. pahoittelut pitkästä "pikaisesta" kommentista. olin vaan niin innolla oottanu tätä postausta! (ja etenkin sunkaltaisen mineraalimeikkigurun mielipidettä näistä pohjustajista)

    Vastaa

    0
    1. oon miettinyt, että miks viimeistelypuuteria ei vois käyttää myös ”pohjustajana”?

      Niitä voikin :)

      Esim. Bare Minerals on aina suosittanut omaa Mineral Veil -viimeistelypuuteriaan myös pohjimmaiseksi etenkin rasvoittuvalle ihotyypille ja kosteaan ilmastoon. Puuterin sisältämä maissitärkkelys toimii silican ja saviyhdisteiden tavoin kosteuden ja ihotalin imijänä ja jos asiaa tosiaan miettii loogisesti, niin parhaitenhan nämä aineet pääsevät toimimaan jos ovat suoraan kosketuksissa ihoon. :)

      pitäis vaan löytää hyvä mineraaliviimeistelypuuteri kiiltoontaipuvalle mutta kuivalle iholle (suosituksia??:))

      Valitettavasti ei omakohtaisiin kokemuksiin perustuvia, sillä itse olen luopunut viimeistelypuuterin käytöstä lähestulkoon kokonaan. Kannattaa kokeilla paria erilaista, esim. EDM:n on tykätty ja pohjautuu maissitärkkelykseen. Lololla on kolmekin erilaista viimeistelypuuteria joista Matte sopii kiillon hillitsemiseen ja sitä voisi varmaan käyttää pohjustajanakin (pohjautuu kaoliiniin) ja kaksi Silk-laatua (pohjautuvat micaan). Silkit tosin eivät toimi pohjustajina koska mica ei ole absorbentti.

      (ja etenkin sunkaltaisen mineraalimeikkigurun mielipidettä näistä pohjustajista

      Hihii, olenko mä mineraalugur? ^_^ Kivaa jos olen jotenkin onnistunut sellaisen statuksen saavuttamaan :D

      Vastaa

      0
  26. Olen aiemmin käyttänyt EDM:n mattea yhden purkin, mutta nyt Idun on kiilannut ehdottomaksi suosikiksi. Ihollani on paljon peitettävää ja Blascokin on aikanaan tullut tutuksi monenkin purkin voimin. Tälläkin hetkellä löytyy lastikosta Blascon nappi, mutta olen niin tyytyväinen Idunin pohjan peittoon, että en ole Blascoon tarttunut aikoihin :) En tiedä, olenko jo niin sinut ihoni kanssa, että en kaipaa täyttä peittoa, mutta jotenkin tuntuu, että Idunillakin saa halutessaan todella hyvää jälkeä ja se on valintani jopa juhlatilaisuuksissa. Nyt tosin ajattelin, että kokeilisin EDM:n pohjaa kesäsävyssä, kun on kuitenkin Idunia huokeampi vaihtoehto. Siveltimenä käytän nykyään lähes poikkeuksetta Zoevan tasapäistä sivellintä, tuntuu, että sillä saisi paremman peiton kuin esim. Ecotoolsin sisäänvedettävällä kabukilla.

    Vastaa

    0
    1. Kivaa kuulla muidenkin kokemuksia Idunista ja erityisesti vahvistus tuolle, minkä itsekin olen kokenut, että Idun on sieltä peittävämmästä päästä mineraalimeikeissä. :)

      Siveltimellä on tosiaan valtava merkitys pohjan peittävyyden suhteen, löysällä ja liian liukkaalla siveltimellä ei vain saa kovin kummoista peittoa. Tuon Ecotoolsin sisäänvedettävän kabukin laatu on muuten kuulema muuttunut lukijakommenttien mukaan, en tiedä milloin se on muuttunut mutta tällä hetkellä myynnissä oleva on kuulema löysempi ja kaiken kaikkiaan huonomman tuntuinen kuin vanha.

      Vastaa

      0
  27. Ihanan kattava postaus! Ite kans tykkään EDM:n tuotteista. Käytän mattapohjaa, joka ei tosin ole ihan täysin matta kuitenkaan. Eli en usko sen poikkeavan kovasti tuosta semimatasta. Lisäkestoa ravaiselle iholle saa juurikin primerilla ja viimeistelypuuterilla. :)

    Peony Petal ja primrose punat muuten esittelyssä täällä: http://charlottaeve.com/2016/06/03/kaunis-sotku/

    Vastaa

    0
  28. Kannattaa kokeilla matta-pohjaa, tämä postaus ehdottomasti tarvitsee sitä tasa-puolisuuden nimissä :) Olen kokeillut sekä EDM:n semi-mattaa että mattaa ja matta on selvästi hyvin paljon peittävämpi, ei hohda ja myös erittäin kestävä meikkipohja. Suosittelen lämpimästi kokeilemaan. Itselläni edelleen yli 30- vuotiaana hyvin punoittava ja rasvoittuva akneiho, ja matte-pohja on ensimmäinen joka peittää loistavasti olematta pakkelin näköinen ja kestää siistinä koko päivän. Ja uskokaa pois, kaikkea mahdollista on luksusmerkeistä halpiksiin 20 vuoden aikana kokeiltu:) Myös multitasking peiteväri on huippu!

    Vastaa

    0
  29. Jojoba on mulle tuntematon juttu, ja mietinkin että tukkiiko se ihoa?

    Vastaa

    0
    1. Joidenkin lähteiden mukaan jojoba on yksi parhaita öljyjä akneiholle koska ei ole yhtä potentiaalisesti tukkiva kuin jotkut muut öljyt, mutta koska kaikkien iho reagoi yksilöllisesti, vasta kokeilemalla selviää.

      Vastaa

      0

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *


  • Sanni

  • Arkisto

    • 2024 (94)
    • 2023 (148)
    • 2022 (174)
    • 2021 (178)
    • 2020 (227)
    • 2019 (203)
    • 2018 (227)
    • 2017 (298)
    • 2016 (284)
    • 2015 (343)
    • 2014 (389)
    • 2013 (400)
    • 2012 (214)
    • 2011 (226)
    • 2010 (287)
    • 2009 (207)