02.11.2010

Black Violet + (anti)-aging issues

Tänään huulilla Cliniquen Long Last Soft Shine Lipstick sävy 11, Black Violet.

BlackViolet1

Sävy ei ole mielestäni millään lailla 'violet', vaan enemmänkin tumma punaruskea.

BlackViolet_lips

Pahoittelen erittäin epäseksikästä kuvaa, kai tääkin yritti olla jotenkin hauska.

Kasvot_BlackViolet

Näin tummien huulien pariksi sopi jälleen pelkkä musta eyeliner. Vaaleaa luomiväriä sävytin hieman viileänruskealla varjostuksella.

Kasvoilla mineraalimeikkipohjan lisäksi vain varjostus Dr. Hauschkan aurinkopuuterilla sekä poskipäällä valoa tuomassa L'orealin Golden Beige -luomiväriä.

BlackViolet

Tässä taas hieman vertailukuvaa meikittömän ja meikatun olemukseni välillä. Jopa huuleni ovat täysin värittömät. Kulmakarvatkin olisivat vielä vaaleammat, mutta niissä on hieman jäljellä kuukauden takaista kestovärjäystä.

...

Nuutuneen naturel-kuvani tarkastelu toi mieleeni "ikääntymiskriisini". En olekaan tästä aiheesta vielä blogissa kirjoittanut.

Olen sikäli onnellisessa asemassa, että 31 ikävuottani eivät vielä aivan täysin näy kasvoillani, ja useimmat ihmiset luulevat minua nuoremmaksi. Minulla ei ole juurikaan juonteita rypyistä puhumattakaan, ja ihoni on vielä suhteellisen kuulas ja kiinteä. Tai niin olen luullut.

Vaikka kuinka haluaisin uskotella itselleni jotain muuta, niin tämänkin ikinuoren "namutädin" iho alkaa väistämättä menettää kimmoisuuttaan. Yksi selkeä osoitus siitä on ihon palautuminen. Eräänä aamuna aloin melkein kirkua peilin edessä, sillä vastaan tuijotti nainen, jonka silmäkulmasta lähti poskipään yli syvät "harakanvarpaat". Mistä ne olivat siihen ilmestyneet? Hieroin ihoa kauhuissani kosteusvoiteella, ja yritin keksiä äkillisen vanhenemiseni syytä. Päivän aikana juonteet katosivat.

Kun parin päivän kuluttua sama ilmiö toistui, osasin jo yhdistää mistä rypistyminen johtui. Olin käynyt parvekkeella kuvaamassa jotain auringonpaisteessa, ja siristellyt silmiäni. Iho rypistyi silkasta mekaanisesta rasituksesta. Nuoren ihmisen iho palautuu siristelyn aiheuttamasta "ruttutilasta" sekunneissa, mutta kun iho ikääntyessä menettää elastisuuttaan, eivät rutut katoakaan hetkessä. Ihon palautuminen vie aikaa. Ilmiö korostuu ihon ollessa erityisen aliravittu tai rasittunut, esimerkiksi juuri aamuisin ennen päivävoiteen levitystä ja kesäisin voimakkaassa auringossa (-> rannalla ilmestyvät "harakanvarpaat").

On minulla muutamia muitakin merkkejä ikääntymisestä.

Kasvot_detail1

Nämä pienet pigmenttiläiskät silmänympärysiholla voivat näyttää jonkun mielestä naurettavan vähäiseltä syyltä huolestua, mutta itse olen alkanut taisteluun niitä vastaan. En nyt väitä että menettäisin niiden vuoksi yöuneni, mutta minua on alkanut harmittaa, että en ole aina suojannut silmänympärysihoani auringossa. Silmänympärysaurinkovoiteen keksin vasta viime kesänä, ja sitä ennen käyttämissäni aurinkolaseissakaan ei ole aina tainnut olla UV-suojaa.

Jos pigmenttitäplissä on jotain hyvää, niin ainakin se, että nyt minulla on syy testata markkinoiden maksaläiskä- & pigmenttimuutosvoiteita. Olen käyttänyt kahta eri voidetta paikallisesti täplien päällä kesästä lähtien, ja voin kertoa etten ole ainakaan vielä havainnut minkäänlaista vaikutusta. Kokeilu jatkuu, ja siitä raportoidaan myöhemmin. Oletan, että pigmenttiä vaalentavia tai hajottavia voiteita tulee käyttää kuukausia ennen havaittavia tuloksia.

Kasvot_detail2

Toinen anti-aging -hoitoa vaativa kohta kasvoissani on huultenympärysiho. Ja nimenomaan ylähuulen.

Minulla oli 14-vuotiaana huultenympärysihossa joku outo, sitkeä ihottuma, jota jatkui useita kuukausia. Iho halkeili, hilseili ja välillä pahimmillaan märki. Käytin siihen hydrokortisonivoidetta, eikä kukaan terveydenhuollossa kertonut silloin kortisonivoiteen haittavaikutuksista. Pitkittynyt käyttö ohentaa ihoa, ja voi aiheuttaa pigmenttihäiriöitä. Ja minähän käytin voidetta monta kuukautta putkeen. :/

Ihottuma parani lopulta, enkä silloin ajatellut että ihoni olisi mitenkään vaurioitunut kortisonin käytöstä. Ihohan näytti ihan hyvältä. Voiteen vaikutukset alkavatkin näkyä kunnolla vasta ihon ikääntyessä.

Muutama vuosi sitten huomasin, että ylähuulen iho on todellakin ohentunut, ja sen pinta näyttää ihan erilaiselta ympäröivään ihoon verrattuna. Viime kesinä olen myös pannut merkille auringon vaikutuksen; ylähuulen iholle muodostuu auringossa muuta ihoa tummempi laikku. Iho näyttää ikäänkuin likaiselta, ja tumma läikkä tekisi mieli pestä tai pyyhkiä pois, mutta sehän ei tietenkään onnistu. Tänä kesänä huomasin kauhukseni myös, että  ylähuulen iho on jo sen verran ohut, että siihen alkaa selvästi pian muodostua juonteita. Nyt on tehtävä jotain!

Onneksi töissä on laaja kirjo kaikenmaailman ryppy- ja huulivoiteita kokeiltavana, ja olenkin hoitanut ylähuulen ihoa jo useallakin eri tuotteella. En osaa vielä sanoa vaikutuksista muuta, kuin että iho ei ole ainakaan enää mennyt huonompaan suuntaan, ja syksyn tullen tummat laikutkin hälvenivät. Yksi asia on kuitenkin varmaa: ylähuuleni kuuluu jo ehdottomasti anti-aging-tuotteiden alueelle. Ihan hirveää ajatella, että minulla voisi jo muutaman vuoden kuluttua olla kreppipaperia muistuttavat huulenympärykset, ja sitä en aio sallia! Olen tietysti surullinen kortisonivoiteen tuomasta vauriosta, mutta ainakin pääsen nyt testaamaan, onko anti-aging-voiteista mihinkään.

Onko kellään lukijoilla jo kokemusta anti-aging-tuotteista? Miten ylipäänsä suhtaudutte näihin tuotteisiin?

0 comments on “Black Violet + (anti)-aging issues”

  1. Nyt en vastaa varsinaiseen kysymykseen, mutta toi outo ihottuma kuulostaa tutulta: teini-iän alussa mulla oli ihan samanlaista ihottumaa, jota tietysti lääkitsisin myös hydrokortisonilla...

    Mulla ihottuma ilmestyi muutamaksi viikoksi silloin tällöin useamman vuoden ajan, ja aina kortsonituubi laulamaan. Vielä en ole huomannut ihon ohentumista tms., mutta mullahan onkin vielä muutama vuosi aikaa, jos ne tosiaan ilmestyvät vasta monen vuoden päästä... jaiks. T. Linda 23v.

    Vastaa

    0
  2. Hei,

    En ole aiemmin kommentoinut mitään, mutta nyt ajattelin raapaista... Sulla on tosi mahtava blogi ja olet tosi kaunis:) Mitä olen joskus miettinyt, on se, että vaikka tosiaan muuten näytät nuorelta, niin otsassasi on tosi syvät poikkirypyt, joita ilmeisesti mineraalipohja korostaa. Ja ne kyllä äkkiä kavaltaa oikean iän jos osaa katsoa... Oletko kokeillut niihin mitään täyttövoidetta? Itse olen jo muutaman vuoden käyttänyt ihan halpis L'Orealin Collagen Filleriä (olen 36-vuotias) ja kunhan sitä käyttää koko ajan, niin kyllähän se "ryppykittinä" toimii. En kyllä laita sitä meikin alle, vaan ainoastaan yöksi, koska se tuntuu keräävän meikkiä itseensä.

    Vastaa

    0
    1. Hmm, "tosi syvät poikkirypyt" on omasta näkökulmastani hieman liioiteltu ilmaisu... Ilmeryppyjähän on meillä kaikilla otsassa, ja minun kuvissani ne näkyvät ehkä korostetusti, koska nostan kulmiani lähes jokaisessa kuvassa = otsa rypistyy. Mitkään fillerit eivät varmaankaan auta otsan ja kulmakarvojen lihasten aiheuttamaan ihon kurtistumiseen...! ^_^

      Ymmärrän, että kuvistani ei välttämättä tajua, että nostan kulmiani aina ylös todella voimakkaasti. Useilla ihmisillä kulmakarvat kaartuvat luonnostaan niin, että ne ovat hieman kulmikkaat tai kaaren muotoiset. Minun kulmakarvani ovat rennossa tilassa täysin suorat, ja näytän tältä:

      http://i74.photobucket.com/albums/i249/Supervixen79/Sannin_otsa.jpg

      En mielelläni näytä kuvissa noin äkäiseltä, joten rypistän sitten otsaani! ^_^

      Vastaa

      0
    2. Huomasin jo aikoja sitten tuon kulmakarvojen nostelun :D Olen aina ajatellut että teet sen siksi, että silmämeikki näkyy silloin paremmin.

      Tuosta kommentista tuli muuten mieleen joskus aikoinaan lukemani teinitytön paniikkipostaus, jossa hän kysyi apua tyyliin "Kun nostan kulmakarvojani, otsaani tulee ryppyjä. Miten pääsen niistä eroon??!!"

      Vastaa

      0
    3. Mulla on vähän sama ongelma ja olen ratkaissut sen vaan hymyilemällä kuvissa leveästi, mielummin hymyrypyt kuin otsarypyt :). Toisaalta silmämeikit ei varmaan sitten tulisi ollenkaan niin hyvin esille.

      Vastaa

      0
    4. :D

      Ihan totta, eihän ne otsarypyt mikään kaunistus kuvissa ole. Mä en vaan jotenkin tullut edes ajatelleeksi niiden olemassaoloa ennenkuin joku blogin lukija kommentoi asiasta jo vuosi sitten. Mun pitäisi kai alkaa leikkaamaan naamakuvista otsa pois, että silmämeikki näkyisi mutta kurtut ei..! ^_^

      Vastaa

      0
    5. Siis voi apua, että voikin olla niin samanlaiset noi kulmat kun mulla! Ja siis nimenomaan noi kulmaluut.
      Mä joudun aina valokuvissa kohottelemaan kulmiani, ettei silmät olisi kulmien alla piilossa.. Jollain toisella bloggaajallahan taisi olla samaa "ongelmaa" kulmaluiden kanssa...
      Mutta sun meikkaukset siitä huolimatta vaan näyttää aivan mahtavan upeilta. Kyllä täytyy vaan uskoa, että "kuoppasilmistäkin" saa kauniin näköiset, jos vaan jaksaa nähdä vaivaa ;)

      Vastaa

      0
    6. Puolustuspuheenvuoro nro. 2. Minullakin on ollut tapana rypistellä otsaani koko ajan, ihan huomaamattani. Ei nuo otsarypyt vanhenemisesta johdu, ilmeryppyjä ne vain ovat. Jos haittaa, niin botox on ainoa mikä minkäänlaisiin ilmeryppyihin tehoaa. :D Ja miksi pitäisi haitata? Esimerkiksi naururypythän kertovat hauskasta elämästä! :)

      Vastaa

      0
    7. minullakin on yksi syvä poikkiryppy otsassa ja olen 22v ja iho on vielä erittäin rasvoittuva. Jostain olen kuullut, että sillä jolla on kolmikymppisenä sileä otsa on ollut huoleton elämä :P

      Vastaa

      0
  3. Ikävä kyllä geenit ovat tässä pääroolissa ja toki elämäntavat.Kyllä voiteilla on TODELLA pieni osa ikääntymisen jarruttelussa.Mutta saahan sitä yrittää!:)
    Niin no toki iho kannattaa pitää kosteutettuna,mutta siihen riittänee melkein mikä tahansa voide.
    Mutta pitäähän sinun kaikenlaisia voiteita kokeilla,jotta voit pitää tätä blogia:)

    Vastaa

    0
    1. Kyllä voiteilla on TODELLA pieni osa ikääntymisen jarruttelussa.

      No tämähän on mulla enemmänkin kuin tiedossa...! ^_^ Siksi onkin mielenkiintoista katsoa, saavatko ne aikaan ylipäänsä mitään. Ja tähänastiset kokemukset vain vahvistavat sitä perusolettamustani, että eivät saa. Muuta kuin kosteusvoiteen ominaisuudessa. Siltikin eräänkin maahantuojan edustaja väittää kivenkovaa että kyllä sen pigmenttiseerumin pitäisi ihan oikeasti vaalentaa läiskiä, ja että on todella omituista että niin ei ole jo tapahtunut.... :P

      Mutta pitäähän sinun kaikenlaisia voiteita kokeilla,jotta voit pitää tätä blogia:)

      Itse asiassa ei. :) Tämä on edelleenkin pääasiallisesti meikkiblogi, eikä minun täydy kokeilla yhtään mitään voiteita tätä blogia varten. :) Sen sijaan päivätyössäni on tarpeen, että tunnen ja testaan monia tuotteita.

      Vastaa

      0
    2. Pääasiassa meikkiblogi,mutta aikas paljonhan täällä rasvoja, hiustuotteita tms esittelet ja hyvä niin.
      Olinkin jo yhden rasvan sinun myötävaikutuksella tilaamassa, mutta onneksi pankkiyhteys sekoili ja jäi sitten tilaamatta :)

      Vastaa

      0
    3. Ei voiteen hinta päätä huimannut,mutta olen huono käyttämään voiteita,joten kaapissa se olisi vielä vuodenkin päästä :)

      Vastaa

      0
    4. No, mä täytin just 50. Nelikymppiseksi mentiin suunnilleen Erioililla mutta sen jälkeen on ollut paremmin rahaa ja olen voinut kokeilla kaikenlaista (Erioil ei silti ole jäänyt ohjelmasta koska se toimii!) Anti-aget on ihan sitä samaa suttua kuin kaikki muukin. Kuten Nuu sanoo, tärkeintä että ylipäätään pitää kosteutettuna. Sitten kun vielä älyää välttää aurinkoa ja valitsee hyvät geenit, niin sitten on tehty kaikki mitä voi.

      Ihmiset on kauhean kohteliaita ja silleen, mutta en ole kuullut että joku olisi suoraan arvellut muakaan viiskymppiseksi. Eli sovitaan, että em. toimet riittää :-)

      Vastaa

      0
    5. tärkeintä että ylipäätään pitää kosteutettuna. Sitten kun vielä älyää välttää aurinkoa ja valitsee hyvät geenit, niin sitten on tehty kaikki mitä voi.

      Näinhän se juuri on. :) Kaikenmaailman fillereillä voi kai väliaikaisesti hieman "meikata" ihoa sileämmäksi, mutta en vaan pysty uskomaan että mikään voide voisi peruuttaa jo tapahtunutta ihon ikääntymistä. Niin kauan kuin purkeissa lukee "ennaltaehkäisee blaa-blaa", niin uskon lupauksiin jonkun verran - sillä huolellinen kosteutus ja UV-suoja todellakin hidastavat ihon ennenaikaista vanhenemista. Mutta sitten kun purkki lähtee väittämään, että "korjaa jo olemassaolevia vaurioita", niin mä väitän että se on aikamoista bullshittia. Ihoa voi "nuorentaa" vain veitsellä tai neuloilla.

      Vastaa

      0
    6. Uh, auringon välttäminen (tai ei kokonaan välttäminen, D-vitamiinia olisi parasta saada auringosta...) mutta kasvojen suojaus on parasta mitä kasvoilleen voi tehdä. Auringon vaikutukset peittoavat kevyesti kaikki voiteet ja jopa geenit.

      Olen itse polttanut itseni muutaman kerran todella pahasti kasvoista - tyypillisesti laskettelureissun aluksi, kun ei tajua että sitä voidetta pitäisi lisätä kerran tunnissa tai edes pari kertaa laskupäivän mittaan. Nyt muutaman vuoden viiveellä ongelma alkaa näkyä: ihossa on palaneilla alueilla pientä kuivaa pintaruttua joka tulee tietyillä ilmeillä esiin ja näkyvimpänä ongelmana ovat kasvavat maksaläiskät. Muuten ikä ei onneksi vielä paina (itsellänikin tuo 31 plakkarissa) mutta nuo muutamat huolettomat naamankuorintaviikot olisivat voineet jäädä kyllä kokeilematta. Ainakin siis palamisen osalta.

      Laskettelua en kyllä lopeta. :) Mutta nykyään mukana on aina 50 suojakerroin, ja pian varmaan siirryn sinkkivoiteeseen (ja kestän nolostuksen rinteessä). Joskus on tullut mieleen kokeilla näitä kosmetologien vaurionkorjaushoitoja mutta en saa itseäni yli humpuukifiiliksistä, olipa niissä tehoa tai ei.

      Noin muuten en kyllä jaksa ilmerypyistä ja vastaavista stressata - pienet ilmerypyt kun mielestäni sopivat ihmisille, miksi joku haluaisi edes olla vahakuva...

      Vastaa

      0
  4. Samanikäisiä ollaan :) ja papereita kysellään tasaisin väliajoin kaupassa, Alkossa jne. eli ikä ei (vielä) näy, mutta samoja huolenaiheita on itselläkin. Etenkin tuo ylähuulen yläpuolisen ihon tummuminen (koko matkalta!) etenkin kesäisin on tuttu juttu, ilmestynyt ihan parin vuoden sisällä. Kerropa jos löydät hyvän tuotteen siihen, jos kerrankin itsekin panostaisi vähän ihonsa hyväksi - nimim. markettituotteilla tähän saakka pärjännyt :)

    Vastaa

    0
    1. Näköjään muillakin kommentoijilla on ollut samaa ongelmaa. Enpä arvannutkaan että se on suhteellisen yleistä...!

      Huultenympärysiho on jo valmiiksi sen verran ohutta, että aurinko varmasti vaikuttaa siihen eri tavalla kuin paksumpaan ihoon, ja siihen muodostuu jostain syystä enemmän melaniinia kuin muualle. Tämän kai on oltava selitys. Pitäisiköhän yrittää ensi kesänä laittaa aurinkoa ottaessa ylähuulelle paksu kerros Santen aurinkorasvaa (kuivuu iholla puuteriseksi) ja katsoa auttaisiko se mitään.... Näytän tietysti tosi fiksulta "maitoviikseltä", mutta tällä hetkellä olen valmis näyttämään kuinka dorkalta tahansa estääkseni ylähuulen ennenaikaisen kreppaantumisen...! ^_^

      Vastaa

      0
    2. Hei tuosta ylähuulen tummenemisesta. Parilla alle 25-vuotiaalla tutulla ylähuuli tummuu kesäisin e-pillereiden vaikutuksesta (!). Kun toinen tuttu lopetti pillerit, niin katosi ylähuulen pigmenttihäiriökin (tai mikä lie sitten oli). Että sekin voi olla syys, ainakin joillain.

      Vastaa

      0
  5. En olisi muuten arvannut sun ikää, oma veikkaukseni olisi ollut jotain 28 vuotta! :)

    Osaatko vinkata luonnonkosmetiikan puolelta UV-suojavoiteita kasvoille? Olen testannut muutamia ja ne ovat olleet todella tahmeita. Kesät olenkin mennyt yhdistelmällä keholle tavisaurinkovoiteita ja kasvoille mineraalimeikin tuoma 15spf. Ensi kesäksi ajattelin hankkia bareMineralsin 30spf puuterimaisen aurinkosuojan, mutta epäilen, etteivät mineraalit riitä - ainakaan sille silmänympärysiholle, joka on itselläni ilmeisesti herkkä.

    Mulla muuten oli vähän tuon sun ylähuulen kaltaisia ongelmia silmänympärysiholla pari vuotta sitten. Vuoden sisällä ihoni teki neljästi jonkin kuivumis + ärtymiskohtauksen, erityisesti silmäympärysiho oli punainen, poltteleva ja karhea. Ihan tuskaa oli, pitkin päivää piti sivellä jotain voidetta kasvoille, myös silmänympäryksille jotka turposivat ohuista voiteista huolimatta.. Huh, onneksi niitä ei ole tullut enää.

    Vastaa

    0
    1. Mä olen kokeillut luonnonkosmetiikan aurinkokasvovoiteista vain Santea, josta kirjoitin täällä:

      http://karkkipaiva.indiedays.com/2010/07/06/playa/

      Se ei ole yhtään tahmeaa, vaan päinvastoin kuivuu iholle puuteriseksi ja jättää matan pinnan. Mutta erikoiseltahan se kyllä tuntuu tavanomaisiin aurinkorasvoihin verrattuna. Tuon voiteen alle kannattaa erikseen laittaa kosteusvoide, tai muuten iho voi mennä voiteesta todella kuivaksi.

      Vastaa

      0
  6. Itse olen vasta 19-vuotias ja minulla lisääntyy kokoajan väripigmenttihäiriöt naamassa. Siis joka kesä tulee enemmän pisamia, ja nykyään niitä jää talveksikin näkyviin.. Tänä vuonna minulle on syntynyt "kauneuspistekin", joita olen aina inhonnut:DDD

    En kyllä ajatellut, että se on vanhenemisen merkki... oi voi.. Minä en edes ole ikinä viihtynyt auringossa.. :S

    Niin ja ostin muuten suosittelemaasi Oliv-antioksidanttivoidetta ja pakko sanoa, että se koostumus oli kyllä aivan fantastinen!:) Ihan kuin levittäisi jotakin Diorin voidetta kasvoilleen.. Kiitos sulle vinkistä älyttömän paljon!:)) Vielä kun se oli alennuksessakin!

    Vastaa

    0
    1. Hei, tosi hienoa kuulla että Olivin voide toimii sullakin!

      Mitä pigmenttihäiriöihin tulee, ei ne kaikilla varmasti ole ikääntymisen merkki. Toisten ihohan on jo luonnostaan sellainen, että se reagoi aurinkoo maksaläiskillä tai jopa luomilla. Iästä riippumatta. Mutta vanhemmiten nekin ihmiset, joiden iho ei ole aiemmin "täplittynyt", alkavat saada pigmenttiläiskiä. Se vain jotenkin kuuluu ihon ikääntymiseen.

      Vastaa

      0
  7. Anti-aging tuotteet tuntuvat toimivan hyvin (siis näkee selvää parannusta ihon kunnossa) ensimmäiset pari viikkoa, mutta sitten tuntuu, että iho ikään kuin "tottuu" tuotteeseen ja olisi aivan sama, vaikka käyttäisi jotain marketin peruskosteusvoidetta.

    Itse olen kohta kolmekymppinen ja aloin muutama kuukausi sitten käyttämään Lancomen Primordiale -yövoidetta, joka on tarkoitettu ensimmäisiin ikääntymisen merkkeihin ja se tuntuikin toimivan kuin unelma (vauvanpehmeä, kimmoisa iho), mutta nyt tuntuu, että se ei ole ihan hintansa arvoista. Luulen, että tämän kyseisen voiteen vaikutus perustuu silikoneihin ja niitähän on pullollaan suurin osa voidepurkeista, eli luultavasti löytäisin vastaavan tuotteen halvemmistakin merkeistä.

    Minä "pelkään" eniten auringon aiheuttamia vaurioita, sillä olen todella vaalea ja palan joka kesä, vaikka en ota aurinkoa ja käytän ympäri vuoden vähintään aurinkokerrointa 30. Olen huomannut poskipäissäni samanlaisia pieniä, luomennäköisiä, pigmenttiläiskiä kuin mitä sinulla on sy-iholla. Varsinaisia ryppyjä/juonteita minulla ei (vielä) ole. Poikittaiset otsarypyt kai ovat enemmän lihaksistosta tms. johtuvia kuin varsinaisesti ikääntymisestä. Onhan joillain lapsillakin poikittaiset otsarypyt ja minä taas en saa otsaani ryppyyn, vaikka kuinka rutistaisin naamaani! :)

    Itse kallistun siis myös siihen suuntaan, että anti-aging tuotteet eivät oikeasti saa mitään aikaan, mutta silti tulen varmasti käyttämään niitä myös jatkossa. Onhan se ihan eri asia käyttää nätissä purkissa olevaa, hyväntuoksuista voidetta kuin rumassa muovituubissa olevaa perusvoidetta! ;)

    Vastaa

    0
    1. ja minä taas en saa otsaani ryppyyn, vaikka kuinka rutistaisin naamaani! :)

      Oho..! :) Mitä siis tapahtuu, jos nostat kulmakarvojasi?

      Onhan se ihan eri asia käyttää nätissä purkissa olevaa, hyväntuoksuista voidetta kuin rumassa muovituubissa olevaa perusvoidetta! ;)

      Näin on! Ihonhoito on myös kokonaisvaltaista hyvinvointia, ja jo se, että tulee hyvälle mielelle käyttäessään ylellisen näköistä ja tuoksuista voidetta, on jo tarpeeksi hyvä peruste kyseisen voiteen käyttöön! ^_^

      Vastaa

      0
    2. Kun nostan kulmakarvojani, otsassani ei tapahdu oikeastaan yhtään mitään, eli pysyy aivan sileänä (koko otsa ikäänkuin nousee ylöspäin rypistymättä). En tiedä, mistä kyseinen asia johtuu, äidilläni on aivan sama juttu, vaikka ikää on lähemmäs 60 vuotta. Meidän suvussa tuo leukaperien valahtaminen on suurempi ongelma, jota minäkin kyllä vähän pelkään. Äidilläni tämä korostui etenkin silloin, kun häneltä putosi sairauden myötä paino lähes 20 kg. Ottaisin milloin tahansa mieluummin otsarypyt kuin bulldog-naaman tai kanankaulan! :)

      Vastaa

      0
    3. Jännää...! Mun tekisi ihan mieli päästä näkemään sun otsa! ^_^ Teillä on sitten suvussa sellainen "luonnollinen botox-ilmiö".... :D

      Vastaa

      0
  8. Tällä läskipäällä ei ole rypyn ryppyä missään. Jos tässä parinsenkymmentä kiloa laihtuisi, tulisi juonteitakin, ihan siitä syystä ettei kolmikymppisenä iho palaudu samallalailla, täytyy siis olla lihava =).

    Kiva puna, sulle sopii noi ruskeaankin menevät.

    Vastaa

    0
  9. Mulla on hieman asiaa sivuava kysymys. Miten millainennkin naamassa oleva nahka käyttäytyy vahemmiten? Siis minulla olisi luulo, että ohueen ja kuultavaan ihoon tulisi aikaisemmin ja helpommin pikkuryppyjä, mutta vanhemmiten se pysyisi kauniina. Itselläni on tosi paksu iho kaikkialla ja ajattelen ettei pikkkurypyt heti löytäis tietään naamaan, mutta vanhana olisi sitten kunnon uurteet ja näyttäisin norsulta.
    Että voiko näin pelkistetysti jo varautua johonkin?

    ..ja KYLLÄ, olen 20 ja mietin näitä :D Ei sillä että kuvittelen jotain kiinnostavan se jos näytän ennenaikaisesti vanhentuneelta (tai vanhempana oikeasti ikäiseltäni), mutta ihan itseni takia haluaisin ehkäistä kaiken mahdollisen..

    Vastaa

    0
    1. Mä olen ymmärtänyt, että rasvainen ja paksu iho säilyy rypyttömänä parhaiten, kun taas kuivalla ja ohuella iholla rypyt näkyvät nopeammin. Mutta ennenkaikkea ryppyihin ja muihinkin ikääntyvän ihon ilmiöihin vaikuttavat elämäntavat; tupakointi, liikunta (tai sen puute), ulkoilu ja ravinto. Kaikkihan tietävät, miltä 30 vuotta tupakoineen ihmisen iho näyttää.....

      Vastaa

      0
  10. Marikan kommenttiin liittyen, minäkin kaipaisin vähän neuvoja aurinkosuojien suhteen (luonnonkosmetiikkana tai sitten ei)!
    Olen nuorempana ollut tosi laiska käyttämään aurinkovoiteita, ja vähän pelottaa, että se tulee muutaman vuoden päästä näkymään.
    Nyt haluaisinkin pelastaa sen mitä pelastettavissa on ja löytää hyvän suojavoiteen kasvojen iholle. Kaikki tähän asti kokeilemani ovat olleet tosi tahmeita. Osaatko vinkata jotain kevyttä ja miellyttävää voidetta, jossa kuitenkin olisi asiallinen suojakerroin?
    Ehkä aurinkorasva-postaus sopisi paremmin keväälle, mutta semmoinen olisi ihan mahtava :)

    Vastaa

    0
    1. Linkkaan sullekin tämän viimekesäisen postauksen, jossa kerroin arvioitani Santen ja Biothermin aurinkokasvovoiteista:

      http://karkkipaiva.indiedays.com/2010/07/06/playa/

      Kovin monia kasvoille tarkoitettuja aurinkovoiteita en ole ehtinyt elämäni aikana kokeilla, sillä käytin Clarinsia niin monta vuotta, mutta ensi kesänä ostan varmaankin tuota Biothermia ja kokeilen muutkin liikkeen naama-aurinkorasvat.

      Vastaa

      0
  11. Moi! Ite oon jo 38 ja voin kertoa, että tuo 30 kauneuskriisi ei oo vielä mittää.... Ihon hoidon Tärkein pointti on mielestäni puhdistus ja säännöllinen kuorinta. Ite käytän Jo n. 10 vuotta seerumeita, silmänympärysvoidetta, päivä sekä yövoidetta. Sarjana Chanelin Line repair ja sublimace. Toi viimeksi mainittu on tosi kallista(siitä mulla vaan silmävoide), mutta tosi hyvää on. Ei oo ryppyjä ei. Kävin ennen lapsia kerran kuukaudessa ihonhoidossa kosmetologilla, mutta nyt en sitä ajanpuutteen vuoksi tee. Samaan tulokseen pääsee mielestäni hyvillä tuotteilla. Ja parhaisiinkin tuotteisiin iho tottuu, joten kannattaa silloin tällöin vaihtaa merkkiä. Kiva blogi!

    Vastaa

    0
    1. Ihon hoidon Tärkein pointti on mielestäni puhdistus ja säännöllinen kuorinta.

      ...ja varmaankin myös se kosteutus...? :) Mä en ihan allekirjoita tuota, että kuorinta on välttämätön kaikille ihotyypeille, mutta huolellinen puhdistus ja kosteutus ovat kaiken a ja o. Ja terveet elämäntavat! ^_^

      Vastaa

      0
  12. oho, mä olisin taas veikannut toiseen suuntaan sun ikää :) en ole sen tarkemmin edes miettinyt, mutta oon jostain saanut (varmaan omassa mielessäni keksinyt) sellaisen kuvan, että olet todella "hyvinsäilynyt" nelikymppinen :D
    iho tosi kaunis niinkuin tiedätkin ;) eli ehkä sun kasvojen muoto, siis kulmikkuus ja sellainen pyöreyden puuttuminen (johtuen varmaan sun hoikkuudesta) luo sellaisen ehkä vähän kuivuneen kuvan tyyliin kovasti urheillut ja itsestään huolta pitävä vähän vanhempi nainen, esim. Madonna tai Sarah Jessica Parker (http://www.dailymail.co.uk/tvshowbiz/article-474034/Sarah-Jessica-Parker-gets-Carrie-d-away-ultra-muscular-arm-look.html näissä kuvissa molemmat vähän liiankin lihaksikkaita kyllä :)
    Tai en tiedä, oisko se osittain myös tuo otsankurtistus tai sitten ne Ahvenanmaa-jutut :)
    Oon kyllä ollut aina ihan toivottaman huono arvioimaan ihmisten ikää... Ei siis eka kerta kun menee 10 vuodella pieleen. Nyt kun vertaan noita kuvia niin ei sulla tosiaan ole lähellekään niin paljon ryppyjä kuin noilla kahdella naisella...

    Vastaa

    0
    1. mutta oon jostain saanut sellaisen kuvan, että olet todella “hyvinsäilynyt” nelikymppinen :D

      Huh...! ^_^ That's a first! :D

      Livenä mua luullaan yleensä noin 23-25-vuotiaaksi. Asiaan vaikuttanee sileää ihoa enemmän mun ruumiinrakenne ja ei-aikuismainen olemus, mä siis liikun ja elehdin sellaisella, noh, sanotaanko lapsekkaalla innolla, joka on vaan hyvin kaukana seesteisestä aikuisesta..! ^_^

      Tai en tiedä, oisko se osittain myös tuo otsankurtistus tai sitten ne Ahvenanmaa-jutut

      Hehee, mikäs Ahvenanmaassa tekee ihmisestä 4-kymppisen? ^_^

      Vastaa

      0
    2. ei varmasti oikeasti mikään! jostain syystä mun omassa päässä ahvenanmaa yhdistyy suomenruotsalaisiin vanhuksiin... en edes tiedä miksi :)

      Vastaa

      0
    3. siis mun täytyy nyt sanoa, että itekkin oon kuvitellut hänet jotain tätä ikäluokkaa olevan! mutta ei siis pahalla.

      Vastaa

      0
  13. Hei! Miten pääsit eroon siitä ihottumasta huulten ympärillä?! Minä kärsin jatkuvasti ylähuulen reunassa ja sen yläpuolella olevasta hilseilevästä ihottumasta ja hydrokortisoni on kovassa käytössä vaikka tiedän sen ohentavan ihoa. Ja sekin varmaan aiheuttaa jonkun jatkuvan kierteen... Kylmällä ilmalla ylähuulen ja nenän välinen iho tulee täyteen punaisia läikkiä ja näky on jotain todella kamalaa. Välllä en voi käyttää meikkivoidetta, puuteria yms. lähes ollenkaan sillä alueella hilseilyn ja ihottuman takia. Mä olen kokeillut hammastahnan vaihdot ja ruisleivästä luopumisen jatkuvan veden juomisen, mutta ei auta. Huulirasvaa kuluu tolkuttomasti ja merkkejä on vaihdeltu. Lääkärit vaan määrää kortisonipohjaisia voiteita ja sanoo, ettei varmaan kannattais käyttää meikkejä...=S
    Help!

    Vastaa

    0
    1. Mä en tiedä mikä siihen ihottumaan lopulta auttoi, tai siis kuvittelin sen olevan juurikin se hydrokortisoni, mutta jossain vaiheessa ihottuma vain poistui. Eikä enää koskaan palannut. Oletko käynyt erikoislääkärillä? Yleislääkärit ja terveydenhoitajat ei tuollaisiin varmaan mitään muuta osaakaan neuvoa kuin kortisonin, mutta ihotautilääkärillä voisi olla laajempi tietotaito.

      Vastaa

      0
  14. Uskon tällä hetkellä A ja C-vitamiineihin, eli C-vitamiinia aurinkosuojan alle ja otan vakituiseen käyttöön retinolin sitten heti kun nasolabiaalijuonteet alkavat syventyä. Hyaluronihapposeerumi tuntui jostain syystä tekevän vain lisää ryppyjä, jotka katosivat kun lopetin sen käytön. Olen siis melkein ikätoverisi. Silmien alla on jotain pieniä ryppyjä, mutta nukun varmaan yleensä liikaa.

    Vastaa

    0
  15. Nuo otsarypyt löytyy minultakin, ihan näin btw :DDd

    t. Jasmine 15v ;)

    Ja tuo huulipunan sävy on ihana! Itselläni en osaa huulipunia käyttää muita kuin verenpunaista (♥ rakkaus vaalean meikkipohjan ja kivan silmämeikin kanssa) mutta sulle sopii tosi hyvin! Oot muuten aivan ihanan näköinen ilman meikkiäkin. Vaikka oonkin lukijakuntasi nuorimmasta päästä niin blogisi on antanut mulle paljon ja seuraan sitä innolla! :)

    Vastaa

    0
    1. Nuo otsarypyt löytyy minultakin, ihan näin btw :DDd

      Jee...! Meitä on muitakin...! ^_^

      Ja punastuneet kiitokset kehuista. Tummat silmänaluseni ovat aivan erityisen otettuja kohteliaisuudesta..! :)

      Vastaa

      0
  16. Vähän hirvittää jo oman pärstän vanheneminen - 14 vuotiaasta saakka olen tasaisin välajoin laittanut kasvojen iholle kortisonivoiteita vaikean atooppisen ihottuman takia. Onneksi vastikään lääkäri määräsi kortisonin korvikkeeksi limuusivoidetta, mutta koska se on niin saakutin kallista, muulle kropalle joudun edelleen käyttämään kortisonia. Tälläkin hetkellä puoli kättä ja kaula ovat punaisen ihottuman peitossa :(

    Vastaa

    0
    1. Voi että. :( Tosi ikävä kuulla. Voiko ihosi paremmin kuitenkin kesällä kun saat aurinkoa? Eikös aurinko yleensä helpota atopian oireita?

      Vastaa

      0
  17. Minä havahduin muutama kuukausi sitten kaikenmaailman ryppyihin, kalkkunakauloihin yms mitä ikä alkaa "sitten joskus" tuomaan. Eihän se ole eikä saisi olla maailman loppu, mutta tottakai ajatus ihosta 30 vuoden päästä hieman hirvittää. Minulla on vielä todella ohut ja läpikuultava iho -> rypyt tulevat luultavasti helpommin (yhyy).

    Olen alkanut sivelemään kosteuttavia yövoiteita kaulalle ja decoltee-alueelle (en ole aikaisemmin sivellyt ^^') näin myöhäisenä ennaltaehkäisynä.

    Silmänympäryksille pitäisi löytää joku hyvä ja sopiva tuote, mutta siihen en ole vielä törmännyt. Osaisitko suositella jotakin minulle sopivaa :)? Minulla on jo nyt sellaiset ilmejuonteet (kosmetologin mukaan ilmejuonteet) silmien ympärillä kun hymyilen että phuhheijaa. Niille tuskin voi mitään tehdä, mutta että saisin edes ne pahimmat silmäryppyset estettyä niin olisi ihan hyvä juttu. En tahdo näyttää vanhana mopsilta :'D.

    Kun nyt nuorena olen hymyillyt ja nauranut paljon, niin jos vanhana sitten mökötän ja jurotan niin eikös sen ihon pitäisi silloin suoristua ja tiukentua kun ilmeet menevät päinvastaisesti ;)?

    Vastaa

    0
    1. Kun nyt nuorena olen hymyillyt ja nauranut paljon, niin jos vanhana sitten mökötän ja jurotan niin eikös sen ihon pitäisi silloin suoristua ja tiukentua kun ilmeet menevät päinvastaisesti ;)

      Hahhaa....! ^_^ Kun menisikin niin.... no ei vaiskaan, mieluummin näytän vanhana naururyppyiseltä kuin botoxin jähmettämältä vahakabinettirouvalta.

      Mitä silmänympärysvoiteisiin tulee, niitähän on markkinoilla pilvin pimein, mutta ne voi karkeasti luokitella kolmeen eri koostumukseen; ohuet geelimäiset, ohuet voidemaiset ja paksut voidemaiset. Geeleissä ei ole yhtään rasvaa, joten ne eivät sovi kuivalle iholle. Mikäli ihosi on normaali ja olet vielä nuori (niinkuin Panda onkin!), niin suosisin kultaista keskitietä eli ohut voidemainen sy-tuote. Ja ei niissä kaupan sy-voiteissa niin huimia eroja ole, joten sanon ihan suoraan että mikä vaan käy. ^_^ Pääasia, että kosteuttaa jollain. Luulen, että niin Lumenen, Pirkan kuin Biotherminkin sy-voide ajaa ihan saman asian.

      Hyviä ohuita voidemaisia ovat esimerkiksi Lumenen Sensitive Touch, Biothermin Aquasource Biosensitive ja Estee Lauderin Hydra Complete (ns. geelicreme).

      Vastaa

      0
    2. Kiitos vastauksesta :).

      Käytin jossakin välissä Niveän silmänympärysvoidetta, mutta aamulla silmät tuntuivat aivan kuin olisin itkenyt koko yön. Vähän turvonneilta ja sellaisilta vetisiltä :/.

      Estee Lauderin Hydra Completesta minulla on pieni sampletuubi ja se oli kyllä ihan kiva. Imeyty kivasti eikä tuntunut valuvan "silmään" kuten tuo Nivea teki.

      Myös äitini kokeili tuota sampletuubia ja tykkäsi siitä. Ei kuulemma kiristä nyt silmänympäryksiä samalla tavalla kuin oli hetken ilman voidetta (edellinen loppui ja ei ole ostanut vielä uutta). On kuulemma vielä parempi kuin entinen :). En muista yhtään sen merkkiä...

      Isken vielä toisella kysymyksellä, eli olisiko äidilleni joku "tuhdimpi" silmänympärysvoide kannattavampi? Hän meinasi mennä nimittäin ostamaan joko tuon Estee Lauderin version tai sitten jonkin muun. Hänellä on suht normaali iho, hieman pintakuiva aina välillä ja pientä kuperoosaa näin maallikosti sanottuna.

      Vastaa

      0
    3. Jos äitisi koki, että Hydra Complete tuntui hyvältä, eikä iho jäänyt kiristämään, niin silloin ko. voide varmasti "riittää". Mikäli iholla ei ole mitään ertyistarpeita, eli silmänympärykset ei ole erityisen ryppyiset tai veltot tai rutikuivat, niin peruskosteuttava sy-voide riittää vallan mainiosti. Jos taas henkilö kokee, että haluaisi tasoittaa ryppyjään tai napakoittaa sy-ihoa, niin silloin voi hankkia enemmän tehoja sisältävän voiteen.

      Kosteutushan on kuitenkin se, joka parhaiten ennaltaehkäisee niitä ryppyjä. Jos tahdotaan häivyttää jo olemassaolevia rypyjä, niin silloin kuvaan astuvat filler-tyyppiset voiteet.

      Vastaa

      0
  18. Voi, olispa mullakin noin vaaleat huulet! Mua pukee nudemeikki parhaiten, mutta huulet ovat luonnostaan aika tummat. Väritönkin huulikiilto saa mun huulet näyttämään tummasti meikatuilta. Vaaleat kiillot ja punat taas näyttävät helposti hassuilta, eivät jotenkin asetu tummien huulten päälle. Siksi en yleensä käytä huulimeikkiä ollenkaan.

    Heräsin tässä hiljattain siihen, että nyt olen siinä iässä, jonka olen aina kuvitellut olevan oikea ikä ehkä aloittaa mahdollinen anti age -tuotteiden käyttö - "sitten joskus". En taida aloittaa. :) Kasvojumppaa voisin kokeilla ja pitää elämäntavat jatkossakin kunnossa.

    Vastaa

    0
    1. En taida aloittaa. :)

      Ihan hyvä päätös. :) Kyllä minustakin tuntuu todella oudolta, että olisin jo nyt, 3-kymppisenä, valmista kauraa joillekin anti-aging -tuotteille. Olen aina ollut sitä mieltä, että "less is more", ja tämä linja jatkuu vastaisuudessakin. Minusta on sangen outoa myydä töissä jotain "ikääntymisen ensimerkkeihin" olevia tuotteita oman ikäisilleni, jotka siis eivät näytä vielä millään lailla olevan muun kuin peruskosteutuksen tarpeessa.

      Mikäli en olisi alalla töissä, niin täytyy myöntää että en olisi kyllä mennyt varta vasten ostamaan voiteita pigmenttiläiskiini ja huultenympärystölleni. Se vain tuntuisi "väärältä" kun olen "vasta" 31. Nyt kun minulla työn kautta on siihen mahdollisuus, niin kokeilen täsmähoitoja kyllä mielenkiinnolla.

      Vastaa

      0
    2. Olen samaa mieltä, että tuollaiset vaaleat huulet ovat todella kauniit - ottaisin itsellenikin nuo milloin vain! Omasta tummasta huulten sävystä en tykkää, mutta nyt saan valokynällä niistä kivasti hieman vaaleammat (etenkin reunoilta). Mutta siis sinun meikittömässä kuvassasi ei ole mitään häpeämistä!

      Vastaa

      0
  19. Iik, tuo tummempi läikkä huulen yläpuolella kuulostaa tutulta. Kesällä ihmettelin kun näytti siltä kuin mulle olis yhtäkkiä ilmaantuneet viikset. Ei sentään mitään kekeroosbereita mutta jotain tummaa huulen yläpuolelle. Arvaa olenko töissä kytännyt vaalentavia voiteita ensi kesää ajatellen...

    Vastaa

    0
  20. Nyt muistan kysyä kun aina unohdan. Minkälaisilla siveltimellä levität noita voidemaisia luomivärejä? Esim Indelible :)?

    Vastaa

    0
  21. Moikka! Taas kerran katoin noita kuvia sun meikeistä ihastuneena ja miettien että voi että miksen ite osaa meikata noin! Aaaaaah olisin onneni kukkuloilla jos osaisin tehä noi kaikki silmämeikit TAI edes korostaa poskipäitäni noin ihanasti ja hyvin yms :o Ja oivoi, oot niin ihana kirjottaja ja meikkaaja ja rakastan lukea sun blogia =)) Kerroinpa vaan sen!

    Vastaa

    0
  22. Mun 4v poika pyysi yksi päivä äitiä "tekemään niitä raitoja naamaan." Oli tämä äiti hetken hieman kummissaan, että mitä ihmeen raitoja. No poika tarkoitti otsaryppyjä... Olihan se vähän lohduttavaa, että ne on lapselle kivoja "raitoja". Iski siinä kyllä pieni kriisi ja ikää "vasta" 33 vuotta.

    Vastaa

    0
  23. Kaunis meikki. Taas!! :) Huulipunan sävy on henkilökohtaiseen makuuni vähän turhan rusehtava mutta sinulla se näyttää kyllä hyvältä. Onpas kiva tällainen huulipunaviikko, innolla odotan seuraavaa postausta!

    Itse lähestyn neljääkymmentä uhkaavasti. En ole juurikaan jaksanut/viitsinyt pohdiskella varsinaisia anti ageing tuotteita ja harvemmin sellaisia tulee hankittua. Toki joitakin rasvaputeleita on tullut hankittua kun se 30 ja 35 ylittyi ja purkin kyljessä lukee jotakin 30+ tms. Silmänympärysvoiteissa olen kyllä yrittänyt viime aikoina keskittyä rypyttömyyteen. ;-) Ainoa mikä oikeasti harmittaa ja ottaa päähän vähän enemmän on huultenympärysihon vanheneminen. Ei se vielä mitään mahdotonta kreppipaperia ole mutta omaan silmääni se ikävästi jo pompsahtaa. ;-( Otin jo hyvän aikaa sitten tavaksi sipaista huulten ympärille pikkuisen silmänympärysvoidetta mutta vainoharhaisena olen alkanut kuvitella, että sen jälkeen iho vasta alkoikin selkeästi ylähuulen päällä vanheta...

    Ihoni on ohut ja läpikuultava ja yleensä kuivakka. Geenit taitavat kuitenkin pitää aika hyvin huolta siitä, että ikä ei ihan heti näy siitä huolimatta. Sain lapset nuorina ja olin pitkään kotiäitinä. Sitten aloin opiskella ja esim. iltaelämä ulkona tyttöjen kanssa alkoi uudestaan. Nuorena harvemmin kysyttiin papereita mutta kun sitten noin 32-vuotiaana aloin uudestaan luuhata baareissa en päässytkään yllättäen sisälle. En tokikaan ollut osannut ajatella, että minulla pitäisi olla paperit mukana enää siinä iässä. No, enää ei kysellä henkkarien perään mutta pääsääntöisesti minua kuvitellaan melkein 10 vuotta ikääni nuoremmaksi. Tosin viime aikoina on ilmejuonteet lisääntyneet ja myös silmänympärösiholla on selkeästi nähtävissä pieniä juonteita. Graah!!

    No, ikääntymiselle ei voi mitään, aika kulkee eteenpäin vääjäämättä. Niinpä olenkin yrittänyt psyykata itseni siihen, että haluan näyttää mahdollisimman upealta "vanhemmalta" naiselta, ryppyjen kera tahi ilman, ihan sama. Jos naururyppyni jotakuta häiritsevät niin voi harmi, sille siis jota ne häiritsevät, ei ole minun ongelmani! ;-D Yritän ajatella noita lisääntyviä pysyviä juonteita ja rypynalkuja kauniina, elämästä kertovina lisäkoristuksina kasvoillani. Jonkun mielestä se voipi kuulostaa itsepetokselta mutta mieluummin minä huijaan itseäni kuin itken kaiket illat joutavien ryppyjen takia. Ja mitäs huijausta tai petosta se edes on jos oikeasti uskon siihen mitä itselleni uskottelen. ;-D

    Vastaa

    0
    1. otin jo hyvän aikaa sitten tavaksi sipaista huulten ympärille pikkuisen silmänympärysvoidetta mutta vainoharhaisena olen alkanut kuvitella, että sen jälkeen iho vasta alkoikin selkeästi ylähuulen päällä vanheta…

      No johan on vainoharha..! ^_^ Tosin tavallaan voin tuon ymmärtää, sillä itsekin ajattelin ennen, että jos alan käyttää "vanhan ihon" tuotteita liian aikaisin, ihoni lakkaa toimimasta itsekseen ja tulee riippuvaiseksi voiteesta ja alkaa oikeastikin vanheta ilman ko. voidetta. Äiti tai joku oli minua tuollaisella pelotellut joskus nuorempana.

      olenkin yrittänyt psyykata itseni siihen, että haluan näyttää mahdollisimman upealta “vanhemmalta” naiselta, ryppyjen kera tahi ilman, ihan sama.

      Tämä on mullakin tavoitteena...! ^_^ Mä kyllä uskon, että oma persoonakin vaikuttaa siihen, miten "nuorelta tai vanhalta" näyttää, sillä toiset ovat nuorekkaita hamaan mummokerhoon saakka. Esimerkiksi lauantaina 4-kymppisiään juhlinut Diana näyttää kyllä lähikuvissa ikäiseltään, mutta jos hänet tapaa livenä, ei tule ensimmäisenä mieleen että kyseessä on neljän lapsen 40-vuotias äiti. Hänen tyylinsä, olemuksensa ja persoonallisuutensa on kaikkea muuta kuin "vakavan" aikuisen, eikä siinä parit rypyt vaikutelmaa muuta. :) Toivon olevani itsekin yhtä nuorekas 9 vuoden kuluttua!

      Vastaa

      0
  24. Kirjoituksesi osui mainioon saumaan, ostin nimittäin viikonloppuna elämäni toisen (ensimmäinen unohtui parin käyttökerran jälkeen kaappiin)silmänympärysvoiteen. Ongelma on vain se, että en oikeasti tiedä miten sitä pitäisi oikealla tavalla laittaa? Jostain blogista löysin ohjeen, että nuppineulan pään kokoinen määrä jaetaan molemmille poskiluiden (tms?) päälle ja taputellaan siitä silmänurkkaan. Vaikka olen nyt toiminut kuten ohjeessa, on aamulla ollut silmäpussit. Pullistaa ainakin rypyt pois :D No, joku menee nyt pieleen, vaikka en ole laittanut voidetta silmän lähelle. Miten sitä voidetta nyt sitten pitäisi laittaa?

    Kiitos mielenkiintoisista luonnonkosmetiikan testeistä. Sinun juttujen perusteella uskalsin ostaa Laveran ripsarin ja olen todella tyyttyväinen. Minulle se on paras ripsiväri ikinä. Olen kuitenkin käyttänyt ripsareita Lancomesta Kanebon ja monen muun kautta Lumeneen, ja mikään ei ole ollut niin toimiva kuin Lavera. Ainakin sopii mulle, ja se on pääasia. Kun olin etsimässä luonnonkosmetiikka ripsaria, luin mm. uuden mustan testin, ja sen perusteella olin jo luovuttamassa koko homman. Onneksi guuglailin asiaa lisää, ja löysin sinun kirjoittaman jutun asiasta.

    Menee nyt kiittelyksi, mutta en ole aikaisemmin kommentoinut, joten kaikki tulee tässä kerralla. Kiitos nimittäin myös meikkijutuista, kiva nähdä ihan oikeasti miten meikkaus voi muuttaa. Lehtien meikkikuvat on niin photoshopattu, että niitä ei todellakaan voi katsoa vinkkien lähteenä. Sinun blogissasi on sen sijaan oikeasti hyödyllistä tietoa ja mielenkiintoista nähdä miten meikki tehdään ja miten värit muuttavat.

    Vastaa

    0
    1. Kiitos kommentistasi, Rilla, ja kiva että blogista on ollut sinulle hyötyä..! :) Olen samaa mieltä lehtien meikkikuvista. Itsekin tykkään mieluummin katsoa blogien "oikeiden ihmisten" näköisiä kuvia.

      Jos sy-voide aiheuttaa sinulle turvotusta, voisit kokeilla vaihtoa geeliin tai seerumiin. Nykyään on olemassa lähes nestemäisiäkin sy-voiteita.

      Sy-voidetta laitetaan tosiaan erittäin vähän, mutta kyllä se saa olla lähellä silmää. Ulkonurkat ovat ehkä tärkein alue ryppyjen ehkäisemiseksi. Voidetta ei ole hyvä levittää liikkuvan luomen alueelle, ellei purkissa toisin mainita, mutta muuten voide saa olla silmän lähi-iholla.

      Vastaa

      0
  25. Ihan yleisesti tuli vaan mieleen, kun monet ovat maininneet henkkareiden näyttämisestä:
    monissa paikoissa työntekijöitä ohjeistetaan, että jos henkilö näyttää esim. noin 25 vuotiaalta (tai nuoremmalta), niin paperit pitää kysyä. Eli se ei tarkoita sitä, että jotain kolmekymppistä luultaisiin 16-vuotiaaksi ;)

    Ja minulla ainakin olisi kauheita vaikeuksia päättää silmänräpäyksessä onko joku vieras ihminen 25v. vai 30v., nolaisin varmaan itseni kysymällä paperit melkein kaikilta alle nelikymppisiltä. Pitäisi oikein tuijottaa että näkisi näkyykö ilmehtiessä ikäjuonteita tai ei-enää-niin-pinkeää ihoa...

    Vastaa

    0
    1. Ja minulla ainakin olisi kauheita vaikeuksia päättää silmänräpäyksessä onko joku vieras ihminen 25v. vai 30v.,

      Ihan totta. Mulle ainakin menee tosi vaikeaksi iän arviointi 20 ikävuoden jälkeen. Mulla on kollegoina mm. 19-vuotias, 24-vuotias ja 27-vuotias, ja voin kertoa että 19- ja 24-vuotiaat näyttävät vanhimmilta. 24-vuotiasta pidän minuakin vanhemman näköisenä, koska hän on pitkä ja liikkuu jotenkin arvokkaasti. ^_^ Itse olen sellainen säheltäjä.

      Joitain kuukausia sitten menin baariin seurueessa, johon kuului 26-vuotias ystäväni ja hänen juuri 18-vuotta täyttänyt sisarensa. Ovimies ei kysynyt papereita ystävältäni, mutta kylläkin minulta ja sisarelta. :)

      Vastaa

      0
  26. Voi ahdistus. Itselläni nimittäin juurikin 14-vuotiaana oli jokin paleltumis-ihottuma-jokin-ongelma nenänvarressa, ja nyt lähes joka vuosi sen jälkeen se sama kohta hilseilee pirusti muutaman kerran vuodessa. Yleensä niin, että iho menee siitä kohtaa jopa rikki, eikä siihen hilseilyynkään minkään maan voiteet ole vielä auttaneet kunnolla (Soft laser-hoito auttoi hetkeksi :/). Ja silloin 14-vuotiaana jonkun verran tuli hydrokortisonia aseteltua nenälle, joskin pidättäydyin viikon, kahden kuureissa.

    Rumassa kyömynenässäni on tätä nykyä pieni arpikin, jonka kyllä läheltä katsottaessa huomaa. Ja iho on ohut siitä kohtaa. Nyt siis on mahdollisesti ehkä syytä epäillä, että olen 40-50-vuotiaana kaikkien lasten pelkäämä ryppynenäinen noita :S

    Vastaa

    0
  27. Kaunis meikki jälleen kerran. Tykkään tuollaisesta klassisesta tumma rajaus + tumma huulipuna -yhdistelmästä (vaikken itsellä osaa tummaa huulipunaa käyttää). Ihmettelin juuri pari päivää sitten yllättävän tiheää harakanvarvasmuodostelmaa silmäkulmissani, apua. Muistaapahan silmänympärysvoidetta käyttää.. Olen laittanut aamuisinkin kevyesti sy-voidetta UDPP:n alle, ei kai siinä ole ongelmaa?

    En muuten usko että 15 vuoden takainen muutaman kuukauden hydrokortisonivoidekäyttö olisi vahingoittanut ihoasi pysyvästi. Käyttö on kuitenkin ollut lyhytaikaista ja paikallista ja hydrokortisoni on mieto kortisoni. Kyllä kortisoni ohentaa ihoa, mutta enemmänkin niillä, jotka joutuvat käyttämään sisäisesti pitkiä aikoja/jatkuvia kuureja (reuma(astma). Joka tapauksessa kannattaisi hankalissa ihottumissa käydä ihotautilääkärillä, jottei tuloksetta tartteisi hoidella sillä ja tällä.. Minun pigmenttiongelmani alkoivat noin parikymppisenä ja ainoa kunnon apu on ollut väh. 50-kertoiminen aurinkovoide kevään ekoista päivistä alkaen meikin alle, reilusti ainakin viiksialueelle. Pigmenttiä vaalentavat voiteet eivät ole auttaneet ja vaikea uskoa miten kosmeettisilla voiteilla voisi niistä eroon päästä. Laserhoidoilla päästään ymmärtääkseni hyviin tuloksiin hankalammissa tapauksissa.

    Vastaa

    0
    1. Hei, nyt mä vähän huojennuin...! Tosin käytin kyllä hydrokortisonia oikeasti lähemmäs puoli vuotta, se oli tosi pitkä periodi ja luulin etten koskaan pääse ihottumasta eroon. Muistan vain kun joskus "kuurin" keskivaiheilla juttelin asiasta jonkun asioista paremmin perillä olevan kanssa (liekö joku lääkärituttu tai sairaanhoitaja), ja tämä henkilö oli ihan järkyttynyt että miten voin käyttää kortisonivoidetta monta kuukautta putkeen. Hän sitten kertoi että ihoni on varmasti ohentunut voiteen vaikuuksesta.

      Vastaa

      0
  28. Voi herran jestas, että sua luullaan 22v - mä en ole varmaan niiden mielestä edes syntynyt! Saan aina kuulla ihmettelyjä iästäni "että sä olet nuoren näköinen".
    Viime keväänä bussissa istui mies viereeni ja kysyi "mikä sinusta tulee isona ja ajattelitko hakea yliopistoon?"
    nim. Hymyilevä 30-vuotias
    jk. hymyillen vielä leveämmin kun täytän 50v ja mua onnitellaan 30v päivistä :)

    Vastaa

    0
  29. Kerro minulle oi ihanainen Sanni, olenko kaamea kerettiläinen kun en jaksa käyttää silmänympärysvoidetta kaikkialle vaan länttään vaan koko naamalle samaa rasvaa, silmänympärykset mukaan lukien. Voiko tästä olla jotain haittaa?

    En nää voiteiden tehossa mitään eroa ja Ostolakko-Virve taisikin paljastaa, että samaa kamaa niissä on kuin muutenkin, pienemmässä purkissa vain.

    Vastaa

    0
    1. Jee, kiitos kun muistutit tästä postauksesta. Minä lahopää tietty luen kaikki mutta olin unohtanut jo :D

      Vastaa

      0
  30. Pakko vielä kommentoida. Tänä aamuna kun vilkaisin peiliin niin väkisinkin tuli tämä postaus mieleen. Taas kerran kulki ohimolta poskelle ehana juova. Mulla on sellainen "avaruustyyny" ja siihen ei oikein normi tyynyliina istu. Niinpä se aina joskus menee ruttuun yön aikana ja sehän tarkoittaa, että ne rutut siirtyy naamaan. Harmi vaan, että nykyään kun ei toi ihon kimmoisuus todellakaan ole entisensä niin ne rutut sitten kanssa pysyy siinä naamassa puoli päivää. ;-( Mukava selitellä keskellä päivää, että juu, ei kun ne on uniryppyjä vaan!

    Vastaa

    0
  31. En ole oikein koskaan oppinut ymmärtämään ryppyjen kauheutta. Miksi niitä vastaan pitää taistella? Nehän vain kertovat eletystä elämästä. Enkä muista ketään, jota pitäisin ryppyjen takia epäviehättävänä... mutta tiedän yhden, jonka silmäryppyihin ihastuin! Ja olen niistä rypyistä kateellinen.

    Vastaa

    0
  32. En tiedä kiinnittikö joku muu tähän jo huomiota mutta eikös violet tarkoita myöskin orvokkia. Ja orvokkejahan on olemassa "mustiakin"... eli käytännössä siis niitä hyvin tummia punaruskeita. Jospa nimi tuleekin siitä. ;)

    Vastaa

    0
    1. Niin joo tarkoittaakin, en tullut ajatelleeksikaan tuota...! Nimi tarkoittaa sitten varmastikin kukkaa, sillä violettia tuosta ei oikein saa tekemälläkään.

      Vastaa

      0
  33. Mun mielestä kaikki nää anti age -jutut sun muut on suurinta kusetusta ikinä. Ja miks ylipäätään pitäis näyttää joltain muulta kuin siltä mitä on? Kaikki me vanhetaan, sellasta tää elämä nyt vaan on.

    Vastaa

    0
  34. Rypyistä en tiedä, mutta musta tuntuu, että BM-geeli ois pienentänyt mun ihohuokosiani poskissa.
    (Toisaalta, ne kyllä on aina näyttäneet eri aikaan kuusta erilaisilta, vähän niinkun kaikki muukin naamassa ja kropassa...)

    Vastaa

    0
  35. Siis ainoa voide jolla oikeasti on tieteellisesti todettu mitään ryppyjä oikeasti "parantavia" vaikutuksia on puhdas retinolivoide, eli a-vitamiinivoide. Kaupoissa ei kunnollisen retinoli-pitoisuuden sisältäviä voiteita saa myydä, johtuen siitä, että se mielletään lääkkeeksi (koska se oikeasti tehoaa, daa). Iholääkäriltä saa reseptin, suht edullinen tuubi (suhteessa mittaamattoman kalliisiin merkkisarjojen purkkeihin) kestää ymmärtääkseni hyvin.

    Kaikki muut kaupasta ostettavat tuotteet on vain hetkellisen silottavan vaikutuksen tuottavia silikonirasvoja. Ilman reseptiä tuotehan ei saakaan imeytyä/vaikuttaa ihon pinnan alle.

    Ryppyjen estämiseen ennen niiden ilmestymistä vaikuttaa geenit, elämäntyyli ja kunnollisen aurinkorasvan käyttö.

    Vastaa

    0
    1. Kaikki muut kaupasta ostettavat tuotteet on vain hetkellisen silottavan vaikutuksen tuottavia silikonirasvoja.

      Siinä olet oikeassa, että kaupan voiteet vaikuttavat vain niin kauan kuin niitä käyttää, eli väliaikaisesti. Silikonia ei kaikissa anti-ageing-tuotteissa kuitenkaan ole, vaan silottavat, kohottavat ja ryppyjä "madaltavat" ainesosat voivat olla ihan muitakin. Ja ovatkin.

      Vastaa

      0
  36. Todella upea blogi sinulla! Vaikka itse olen pian 17 , minulla on selvät ilmerypyt suun ympärillä. Itse olen huomannut että tummille silmänalusille toimii parhaiten reilut yöunet! Todellakin toimi, kun 7-8 tuntia vaihtui 9 tuntiin. Tämä on kaikille varmaankin itsestäänselvyys, mutta omasta kokemuksestani huomasin että pienikin muutos saa ihmeitä aikaan. :) Milaista silmänympärysvoidetta suosittelisit sekaiholle? Tarkoituksena olisi löytää hyvä silmänympärysvoide, osa ihosta talvella todella kuivaa ja osa rasvoittuu.. :s

    Vastaa

    0
    1. Silmänympärysiho ei käytännössä voi rasvoittua, sillä sy-alueella ei ole talirauhasia. 17-vuotiaalle sopii kevyt geelimäinen tai geelivoidemainen tuote. Mikäli silmänympärysihosi tuntuu kuivalta, valitse rasvaisempi tuote. Cliniquen All About Eyes on loistava geelivoidemainen silmänympärysvoide, ja All About Eyes Rich täyteläisempi versio kuivalle iholle. Edullisemmasta hintaluokasta suosittelen vaikkapa Lumenen Arctic Aqua -silmänympärysgeeliä tai Sensitive Touch -silmänympärysvoidetta.

      Vastaa

      0

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *


  • Sanni

  • Arkisto

    • 2025 (17)
    • 2024 (125)
    • 2023 (149)
    • 2022 (174)
    • 2021 (178)
    • 2020 (227)
    • 2019 (203)
    • 2018 (227)
    • 2017 (298)
    • 2016 (284)
    • 2015 (343)
    • 2014 (389)
    • 2013 (400)
    • 2012 (214)
    • 2011 (226)
    • 2010 (287)
    • 2009 (207)