03.12.2010

Järkyimmät julkkismeikit

Ajattelin taas lanseerata Karkkipäivään uuden sarjan. Järkyimmät julkkismeikit. Katsoin tässä yksi päivä miehekkeen kanssa Vesku-dokumenttia, ja siinä esiintynyt Hannele Lauri kirvoitti minussa idean. "Tahdon tehdä Hannele-meikin...!" Idea jalostui siitä sitten eteenpäin sarjaksi, jossa poimin mielestäni karuimpia julkkismeikkejä ja luon niiden pohjalta oman "inspiraatio"meikin.

Ensimmäisessä jaksossa vuorossa Hannele Lauri.

Hannelen_kasvot

Hannele tunnetaan vahvasta meikkityylistään. Lookin tunnusmerkkejä ovat voimakkaat, mustat ja sotkuiset silmänrajaukset ja täysin ylilyödysti rajatut huulet.

Vahva meikki sopii Hannele Laurin persoonaan - mutta miksi se täytyy tehdä niin epäsiististi? Hannelen rajaukset ovat lähes poikkeuksetta erittäin sottaiset, ja luomivärivarjostukset häivyttämättömät. Huulimeikkiä ei voi edes kommentoida vakavalla naamalla. Miksi huulet täytyy rajata täysin eri sävyisellä, ja eri tummuusasteen kynällä kuin huulipuna? Sarjassamme don't try this at home.

Mitä omaan tulkintaani tulee, minä oikeasti yritin saada aikaan sotkuista rajausta, mutta en kyennyt saavuttamaan autenttista Hannele-tulosta. En tiedä miten hän pystyy siihen. Vedin omani suoraan teroittamattomalla kajal-kynällä enkä häivyttänyt tai siistinyt rajaa yhtään, ja silti se on siisti Hannele-silmiin verrattuna.

Hannele_inspiration

Silmämeikissä sovelsin, ja tein varjostuksesta erimallisen kuin perus-Hannele-meikissä. Ideana kuitenkin tehdä meikistä mahdollisimman tumma ja huonosti häivytetty. Huulten rajauksiin en myöskään kyennyt saamaan ihan hannelemaista kontrastia. Mutta ainakin meikki on karu! Ja vanhentaa minua ihan pirusti. Tämä menee kyllä täysin Meikkimokia-postauksen henkeen.

Hannele_inspiration2

Itseni tuntien sarjasta ei varmaankaan tule kovin säännöllistä, mutta teen postauksia aina kun bongaan tarpeeksi järkyttäviä julkkismeikkejä. Johanna Tukiainen olisi tietysti itsestäänselvä aihe, mutta toisaalta vähän turhankin itsestäänselvä.

Kellä julkkiksella teidän mielestänne on hirvein meikkityyli?

Edit. Muokkasin otsikkoa, ettei se enää huuda nimeä. Sain palautetta, jonka mukaan postaus oli vähän turhan tyly Hannelea kohtaan. Otan palautteesta opikseni, eikä tämä ehkä ollut parhaan maun mukainen kirjoitus. Olen tosin edelleen sitä mieltä, että Laurin meikkityyli on aikamoisen karu, ja "persoonallisista" meikeistä on hauska kirjoittaa,  mutta postauksen tyyli olisi kaivannut hiontaa. Pahoitteluni.

106 comments on “Järkyimmät julkkismeikit”

  1. Ymmärtäisin sen hyvin, että aina ei ole hyvä "meikkipäivä", kuten ei ole hiuspäiväkään.
    Mutta että aina...
    Jos ihmisellä ei ole itsekritiikkiä, eikä kukaan uskalla sanoa, että tuo nyt menee vähän överiksi, homma jatkuu.
    En muista kuka vanha, rikas nainen oli vuosi sitten ns. muuttumisleikissä jonkun lehden sivuilla. Ylimeikattu, musta tupeerattu pehko oli föönattu kauniisti. Myös ennen mustalla leveästi rajatut silmät ja kulmat oli meikattu ammattilaisen otteella kauniisti. Iästä lähti heti 20 vuotta pois. Kohde ei oppinut tästä mitään, vaan palasi entiseen.
    Vesa ei vaan tajuu. ;)

    Vastaa

    0
  2. ihan kuten mainitsit, tukiainen olisi ehkä liiankin selkeä tähän kategoriaan, mutta toisaalta, olisi hauska nähdä meikki "sanni goes johanna tukiainen" :D huhuh, sellaisen meikin tekeminenkin hupimielessä voisi olla hauskaa.

    ei mielestäni ollenkaan huono idea, vaikka itsestäänselvä onkin :>

    Vastaa

    0
  3. no ei oo hirveimmässä kategoriassa tuksun voittanutta..
    mut sit se jenkkiläinen taylor momsen on kans välillä aika järkky..

    Vastaa

    0
  4. Ilmeisesti vaatii todella paljon taitoa saada Hanneleen sotkuinen tulos.. Tosin nuo huulet ovat niin järkyttävät, ettei huomio juurikaan edes kiinnity sotkurajauksiin.

    Onhan tuo sun versio huomattavasti parempi. Vanhentaa kyllä, mutta on kuitenkin siististi tehty ja värit sopivat yhteen.

    Tukiaista odotellessa. ;)

    Vastaa

    0
  5. Tuksu taitaa tosiaan olla hiukan itsestään selvä. Mutta miten olisi joku BB-tähti? Esim. Henna Kurhinen?
    Tai Kirsti "Pandasilmä" Paakkanen?

    Vastaa

    0
  6. Ei kyllä tuksun voittanutta ole noissa "hirvein meikki"-kategorioissa :D

    Eipä sen puoleen, jos joskus innostut tekemään erittäin rajun, mutta kuitenkin vakavastiotettavan meikin, kokeile jotain Lady Gagan meikkiä. Se voisi olla kiva tutorial :)

    Vastaa

    0
  7. Mulle tuli ekana mieleen Jordan eli Katie Price. Sillä ei kyllä aina ole ihan kamalat meikit - ainoastaan liian isot tissit ja liikaa pinkkiä päällä. :) Mutta löytyy niitä kamaliakin.

    Toinen, mikä tuli mieleen, on Amy Winehouse ihkuinen siipirajauksineen.

    Nyt ei tule mieleen kuin miespuolisten aikuisviihdenäyttelijöiden nimiä, mutta sillä alalla taitavat meikit olla lähes poikkeuksetta aika övereitä. Tulipas yksi: Jenna Jameson. Mutta sillä oli ainakin googlessa aika normaaleja smoky-meikkejä...

    Ozzyn tyttö kelly Osbourne oli ainakin ennen välillä aika kamala.

    Vastaa

    0
  8. Tuksu-meikki voisi tosiaan olla mielenkiintoinen, komppia myös Lady Gagalle. Kiinnostaisi nähdä sun toteutuksesi jostain niistä fantasiameikeistä.

    Jännä juttu muuten, kun rupesin miettimään muita järkkyjä meikkailijoita, niin aika monen meikki on loppujen lopuksi suht. lähellä tätä Hannele-lookkia. Siis tosi vahvat tummat silmät ja erilaisia viritelmiä huulimeikissä. Mikähän siinäkin on? Onko vaikea meikki tehdä vai muuten vain sellainen että se ei välttämättä kantajalleen niin sovi? Vai kiinnittääkö voimakas meikki vain huomion tehokkaammin?

    Vastaa

    0
  9. Jännästi sitä on jotenkin tottunut tuohon Hannele Laurin meikkaustyyliin. Tarkoitan siis sitä, että kun näkee kuvia hänestä, niin ei oikeastaan edes kiinnitä huomiota siihen, että miten suttuinen hänen meikkinsä loppujen lopuksi on.

    Toisaalta, aika harvoin näen hänen kuviaan, koska minulla naistenlehtien lukeminen jää aika vähiin. Olen esim. onnistunut täysin välttymään noilta 2 ylimmäisen kuvan huultenrajaustyyleiltä. Onhan niissä alemmissakin kuvissa käytetty tummempaa rajausta, mutta noissa kahdessa ylemmässä kuvassa ne on ihan eri planeetalta.

    Vastaa

    0
  10. Mun mielestä on vaan hyvä asia, että meikkaustapoja on jos jonkinlaisia. Jos haluaa pandasilmät niin siitä vaan. Jos kaikilla olisi samanlainen banaanimeikki niin hohhoijjaa. Tokihan minun mielestäni joku voi näyttää paremmalta niin ja näin ja noin, mutta se on kuitenkin vain minun mielipiteeni. Itse rakastan katsella överimeikattuja, jopa suttuisia goottityttöjä, on ihanaa että he eivät taivu "yleisen mielipiteen" mukaisiksi banaaneiksi.

    Vastaa

    0
    1. En minäkään sitä peräänkuuluta että kaikilla pitäisi olla samanlaiset banaanivarjostukset, ja rakastan persoonallisia ja överejäkin meikkityylejä. Mutta sotkuinen meikki muuten näyttävällä, aikuisella naisella on minusta rumaa.

      Vastaa

      0
  11. Sofi Oksasen meikkaustyyli ei sinänsä ole järkky, vaan hyvin omintakeinen (ei kyllä ole mun makuun millään tavalla... :) Jossain lehdessä oli juttu, jossa hänet oli meikattu perinteisesti, luonnollisilla sävyillä, ja jäi mieleen että oli tosi kaunista jälkeä :)
    Ei nyt sinänsä liittynyt "kenellä järkyin meikki"-aiheeseen mutta tulipahan mieleen.

    Vastaa

    0
  12. Hui kuinka karua! :D Ja tosissaan meikki vanhentaa, ensimmäinen ajatus kuvat nähdessä oli, että "kamala miten keski-ikäistä!!"

    Olen bongannut kanssa aivan järkyttäviä meikkiversioita vähän varttuneemmilta ihmisiltä. Pahimmat on varmasti yliopistolla n. 60v täti, jonka ainoa meikki on sähkönsininen/violetti alarajaus melkein puoli senttiä ripsien alapuolella, ja sitten toinen +40v täti, jolla olisi aivan mahtavat meikkisilmät, mutta käyttää ainoastaan tummanruskeaa rajausta, jonka vetää silmän ympäri, luonnollisesta taas kilometrien päähän ripsistä! :X Mikähän siinä on, että pitää tuollaista tyyliä jotenkin sopivana?

    Vastaa

    0
  13. Hauska sarja, jään varmasti seuraamaan :D Et tosin näytä edes sadasosan niin kauhealta noissa kuvissa kuin "esikuvasi". Ehkä huulet olisi voinut rajata tummalla ja laittaa vaaleampaa punaa?

    Itseäni kiinnostaisi nähdä jotain Dynastia-tyylisiä kauheuksia (Joan Collins & Co. lommoposkineen) tai sitten esim. Christina Aguileran h***ameikki (Conan O´Brienia lainatakseni).

    Vastaa

    0
  14. En tiedä tykkäätkö tästä (tämä on siis kohteliaisuus) mutta musta näytät tosi kauniilta HL-meikissä. :D Hannelilla itsellään ne meikit on kyllä aika... hurjat, mutta tosiaan aika vaikeeta kuvitella naista ilmankaan. Muita "hurjia" (ja järkyttäviä) julkkismeikkejä löytyy Katie Priceltä/Jordanilta, Amy Winehouselta, Taylor Momsenilta ja Pamsulta. :D Näin alkajaisiksi. Ihan loistava idea tämmönen muuten!

    Vastaa

    0
  15. Vaikka ei välttämättä ihan julkkiskategoriaan mene niin ainakin naistenlehtien sivuilta tuttuja...Nyt kun itsenäisyyspäivä on tulossa, niin ainakin tulee mieleen Elina Kiikko ja Maria Jungner. Etenkin ensimmäinen näyttää meikeissään jotenkin suttuiselta. Jossain lehdessä oli Elinasta juttua ja ammattilainen meikannut ja sehän olikin oikeasti ihan kaunis nainen.

    Vastaa

    0
    1. Maria? Minusta Maria on aina todella kaunis, en ole ikinä kiinnittänyt huomiota hänen meikkeihinsä. Ne eivät siis ole pistäneet mitenkään silmään.

      Vastaa

      0
  16. Tee ehdottomasti just tuksu tai joku muu julkkiswannabe, joka ei ehkä ihan hoksaa, mikä omaan naamaan parhaiten sopisi ;)

    Oon jo vuosia ihmetellyt tuota Hannelen tyyliä. Tai kun tummat silmämeikit on ihan jees, ei siinä, mutta se toteutus on niin epäsiisti. Ja noi erivärisellä rajatut huulethan on ihan legendaarista :D

    Vastaa

    0
    1. Mun mielestä Kaarina K:n meikit on itse asiassa ihan hienoja..! Tummia kyllä, mutta siististi toteutettuja ja sopivat hänen tyyliinsä.

      Vastaa

      0
  17. Rajaukset ovat sotkuisemmat hänellä, koska silmät ovat ryppyiset. Lörpöissä silmissä on todella vaikea saada pysymään mitään tasaista, jollei ole kaltaisesi meikkivirtuoosi ;)

    Vastaa

    0
  18. Eeeih, Johanna Tukiainen olisi loistava tähän! Pidä ainakin korvan takana jos joskus on muut ideat ihan loppu, heh :p

    Tuo Hannelen meikki on kyllä melkoisen järkyttävä ja erityisesti nyt kun noista silmistä sanoit... luulisi että hänenlaisensa ihminen voisi kääntyä ammattilaisen puoleen kun edustustehtävissä on :/

    Vastaa

    0
  19. Miten mun silmään näyttää siltä, että rajaukset on Hannelella kyllä ihan suht siistit, mutta ripset on ihan kaameissa paakuissa, josta tuo epäsiisteys sitten tulee esiin...

    Vastaa

    0
  20. Tahtoo nähdä Tukiaisen meikin, pliiis!

    En huomanut noita Hannelen silmien rajauksia, kun noi huulten rajaukset vei kaiken huomion. Alhaalla vasemman kuvan silmämeikki on kyllä aika raju.

    Vastaa

    0
  21. Sie oot huono tekkeen huonoja meikkejä ;)! Eihän tuo oo ollenkaan yhtä paha ju nuo Hannelen meikit. Ei kyllä sovi sulle yhtään, mutta paljon parempi silti ku ykskään noista.

    Ja julkkis jonka meikkityylistä en tykkää yhtään on Sofi Oksanen.

    Vastaa

    0
  22. Haha, loistava postaus! Ehdottomasti lisää näitä järkyimpiä julkkismeikkejä! Tuksu, Kirsti Paakkanen, Lenita Airisto (liekö hänen meikkinsä nyt niin järkky, mutta ainakin melko näyttävä punaisine huulineen). Hitsi, ei tule nyt mitään mieleen. Marilyn Manson ;D

    Vastaa

    0
  23. Hahah, ihana teema :D Höh, et maininnut Hannelen KAMALISTA kulmakarvoista mitään... Noh, ei tuo meikki yhtä hirveä ole, mutta tosiaan vanhentaa sua.

    Hirveännäköisistä julkkiksista, niin yleisesti pornotähdillä näkee aika karuja viritelmiä usein, ja Tuksu on tietenkin yksi mahis myös :) Christina Aguileralla oli jossain vaiheessa myös aika överi kausi.

    Vastaa

    0
  24. en nyt tiedä mikä tarkoitus tällä postauksella on, sinua lainatakseni "pahoittaa toisen mieli"

    Vastaa

    1
  25. Mitenköhän tuo Hannele pääsee lopputulokseensa? Kaunis nainen on on pilannut itsensä suttuisella meikillä ja kaikenlaisilla kiristys- ja täyttöoperaatioilla. Voi voi.

    Tuksu on kyllä niin mainio tapaus, että olisi kiva nähdä sun versio. Yksi karmeimmista kuvista on mielestäni tämän alla olevan linkin takana. En tiedä miksi polusta tuli noin pitkä, mutta toivottavasti kuva löytyy sen takaa. Otsikkona on "Johanna Tukiainen esiintyy jälleen". Siellä on myös video.

    http://www.google.fi/imgres?imgurl=http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs827.snc4/68705_160552393976678_100000657560546_369572_5742019_n.jpg&imgrefurl=http://kamerantoisellapuolella.blogspot.com/2010/10/johanna-tukiainen-esiintyi-jalleen.html&usg=__vyzISkfe0P9v-O7rGQBu7h7W9_4=&h=720&w=540&sz=85&hl=fi&start=71&sig2=a9SJDO5CDCeoWVSwvbM59A&zoom=1&um=1&itbs=1&tbnid=A0tqE7-lXCmL1M:&tbnh=140&tbnw=105&prev=/images%3Fq%3Dseiska%2Btukiainen%26start%3D54%26um%3D1%26hl%3Dfi%26client%3Dfirefox-a%26sa%3DN%26rls%3Dorg.mozilla:fi:official%26ndsp%3D18%26tbs%3Disch:1&ei=Itf4TKfgFNWO4gb3yvjoBA

    Vastaa

    0
  26. Täytyy sanoa että osaat kyllä tehdä siistimmin Hannele Lauri meikin kuin nainen itse. ;)
    Mutta se miten huulten rajaus on erivärinen kuin itse huulipuna on kyllä todella häiritsevää.

    No ekana tuli kyllä mieleen tuksu että kuka julkkiksista meikkaa karmeimmin mutta kuten jo itse sanoit, sehän on itsestään selvyys.

    Ei oikein nyt tule mieleen mitään julkkista jolla olisi karmea meikki... Ehkä voisit kokeilla jotain Audrey Kitching tyylistä meikkiä joskus? Kuten vaikka tässä:
    http://2.bp.blogspot.com/_Bi3tLk1ueiw/Sag1_jV9eoI/AAAAAAAAAKw/Xn0OHcP-3gc/s400/audrey-kitching-scene+copy.jpg

    En tiedä tiedätkö naista tai oletko jo kokeillut mutta naisella näkyy erilaiseja meikkityylejä kyllä silmissä. :D

    Vastaa

    0
    1. Oho, tuohan on ihan kiva! Näyttää joltain kuvausmeikiltä, siististi ja ammattimaisesti toteutettu.

      Vastaa

      0
    1. Ei voi olla totta...... nuokin niin kauniita ihmisiä, ja sitten vasiten laittavat naamansa noin. :/

      Vastaa

      0
  27. Haluaisin nähä kyl sen tukiaismeikin :D Ton Hannelen huulet on kyllä aivan järkyttävät noissa ylimmissä kuvissa. Päässä vain kaikuu "miksi??" "ei näin" :D

    Vastaa

    0
  28. Joku jo tossa edellä mainitsikin jenkkiläisen Taylor Momsenin. Ne silmämeikit on jotain järkyttävää. Suomalaisista sanoisin, että esimerkiksi Merja Satulehdon meikki muutamaan Dancen jaksoo oli täysin epäonnistunut; liikkuvalla luomella pelkkää hohtavan valkoista, jonka yläpuolella jollain tummalla (punertavalla?) sävyllä häivyttämätön "varjostus" (pikemminkin raita). Silmät oli rajattu hakien varmaan nuorekkuutta.. Pieleen meni.

    Vastaa

    0
  29. Noissa "kauheissa" meikeissä yleisenä trendinä on suttuisuus, liian voimakkaat värit ja rajaukset ja se ettei meikkiä häivytetä. Ihminen ei myöskään välttämättä opettele meikkaamaan uudelleen, kun ikää tulee lisää ja esim. ryppyjä.
    Huulimeikeissä jotkut kai vain tykkäävät tuollaisesta rajaamisesta (en tiedä miksi?), koska olen muillakin tuota tyyliä nähnyt. Sama juttu liiallisen tai väärän sävyisen meikkivoiteen kanssa.

    On mielenkiintoista nähdä kun jäljittelet jotakin meikkityyliä, mutta en pidä tästä negatiivisesta sävystä.

    Sofi Oksasen meikki olisi kiva nähdä, vaikka ei sekään minusta ole sinällään kamala vaan sopii hänen tyyliinsä ja toisekseen hän osaa tehdä sen todella hyvin.

    Vastaa

    0
    1. On mielenkiintoista nähdä kun jäljittelet jotakin meikkityyliä, mutta en pidä tästä negatiivisesta sävystä.

      Olet oikeassa. En minäkään pidä. Tulipahan ainakin kokeiltua, mikä ei välttämättä sovi Karkkipäivän tyyliin.

      Tosin toiset taas tykkää...
      V
      V

      Vastaa

      0
  30. Tuksua kannatan minäkin! se olisi hauska nähdä. :D
    Lenita Airistokin voisi olla aika mielenkiintoinen.

    Vastaa

    0
  31. Täytyy nyt sanoa tähän väliin hieman poikkeava mielipide. En ymmärrä ylipääsä postauksia, joiden tarkoitus on dissata jonkun ihmisen tyyliä/ulkonäköä/meikkiä. Oli se ihminen sitten julkkis tai ei.

    Mikä siinä Tukiaisten sun muiden lyttäämisessä on niin kivaa? Onko se oikeasti sitä myötähäpeää, vai onko se enemmän oman itsetunnon kohotusta - ainakaan en ole noin alas vajonnut tyyppisesti? Kysynpä tätä nyt ihan yleisesti, en vain sinulta Sanni:)

    Minusta on ihan hienoa, jos ihminen pukeutuu/meikkaa sillä tavoin kuin itsestä hyvältä tuntuu. Oli se sitten muiden silmissä liian nuorekasta, halvan näköistä tms. Joskus vain tuntuu, että naiset tarvitsevat näitä "kansakunnan sylkikuppeja" johonkin. Harvoimpa kukaan miesten ulkonäköä sen kummemmin ruotii.

    Mutta juu... itse en ikinä oikein tämän tyyppisistä postauksista mitään saa irti tai ymmärrä niiden tarkoitusta/huumoria. Vähän tuli vain surullinen mieli Hannelen puolesta. ELi komppaan tässä kyllä Nelliinaa ja sanon, että antaahan kaikkien kukkien kukkia:)

    Vastaa

    1
    1. Mikä siinä Tukiaisten sun muiden lyttäämisessä on niin kivaa?

      Minusta siinä ei ole mitään kivaa, enkä häntä henkilönä ikinä lähtisi lyttäämään. Päällimmäinen tunne Tukiaista kohtaan on sääli ja toive siitä, että media jättäisi hänet rauhaan eikä tarttuisi hänen juttuideoihinsa. Tuksun meikin arvostelun irrotan hänestä itsestään. Tukiainen on kuitenkin meikkitaiteilijan koulutuksen saanut ihminen, hänen meikkaustaitojaan voi sillä pohjalla kritisoida täysin yleisesti.

      Vastaa

      0
    2. Minusta tuo Tuksun meikkityyli on samanlainen kuin tuon Kissies (vai mikä nyt olikaan)- blogin pitäjän tyyli ja tavoitteena on kai barbimaisuus, joka ehkä edustaa heille mahdollisimman seksikästä ja kaunista naista? Esim. hiuksistakin väännetään pidennysten, värjäysten ja käsittelyn avulla nukkemaiset.
      Samaa meikkityyliä näkee järjestäin kaikkien näiden naisten kasvoilla, jotka pyrkivät julkisuuteen hieman heppoisin perustein. Ja heitä sitten nähdään ainakin lehtien viihdeosiossa elleivät sitten pääse peräti alastonkuviin. ;)

      Tuo meikkityyli olisi kyllä mielenkiintoista nähdä sinun toteuttamana. :)

      Vastaa

      0
    3. ethän sinä voi erottaa meikkiä "hänestä itsestään" kun hän itse sen on tehnyt ja meikki on häntä itseään. kyllä sinäki pahoitit mieles kun sun ripsiä arvosteltiin,joten sun kirjoituksen pohjalta sun pitäs jäävätä itses sun meikkaamista meikeistä koska meikkaustaitojas voi kritisoida, älä siis pahoita mieltäs ja ota henkilökohtaisesti vaikka ne osoitetaan sun tekemisiin meikkeihin...tuksut ym. suomen julkkisilmiöt on niin loppuunkulutettuja ja popularistisiä ilmiöitä et niistä saa kyllä blogiinsa paljon kommentteja.sun blogis on kyllä negatiivis sävytteinen paikkapaikoin.

      Vastaa

      1
    4. No en mä itse asiassa pahoittanut mieltäni, kun ripseni eivät ole klimpissä eikä kommenttia voinut ottaa vakavasti. :)

      Tuksusta en meinannut kirjoittaakaan, koska hän, kuten tekstissäkin kirjoitin, on liian itsestäänselvä (eikä vähiten puhkikulunut) aihe.

      Blogissani on aivan varmasti negatiivisiakin sävyjä, kun kritisoin jotain asiaa.

      Vastaa

      0
    5. Mielenkiintoista keskustelua on näköjään aiheesta syntynyt! Itse myös jälkikäteen mietiskelin, kuten tuolla jo joku toinen kommentoija sanoikin, että tämä postaus nostatti vähän karvoja pystyyn kun on tottunut tämän blogin positiiviseen ja iloiseen otteeseen:)

      Minustakin meikkimokista voi kirjoittaa, mutta ei ehkä suoraan henkilöitynä kehenkään ihmiseen, jolloin se muuttuu vähän loukkaavaksi. Ja ajattelisin, että varsinkin kosmetiikkablogissa voisi olla kivoja postaukset esim. meikkivoiteista, niiden käytössä tapahtuvista yleisistä mokista ja sitten käytännön ohjeita ja tekniikoita oikeanlaisen voiteen löytämiseen ja levitykseen. Noin nyt yhtenä esimerkkinä sellaisesta mokailun "rakentavasta" lähestymistavasta;D

      Mutta kiitos että valoitit omia näkemyksiäsi asian suhteen ja kiitos kivasta ja opettavaisesta blogistasi:)

      Vastaa

      1
  32. Vähän eri tavalla kamalaa on Salattujen elämien meikit, ainakin näin tottumattomalle. Siis ainakin ne nuoremmat ihmiset siinä kaikki on saman näkösiä, koska se meikkipohja on kaikilla ihan samanlainen. Periaatteessa ihan siisti mutta liian eloton mun mielestä. Ja ne hiuksetkin on sellasia värikypäriä :D

    Vastaa

    0
    1. Ihan totta...! Salareissa on ihan järkyt vahakabinettinaamat niillä nuorilla. Olisi mielenkiintoista nähdä, millä tuotteilla heidät meikataan.

      Vastaa

      0
  33. Oivoi. Sinäkin, Sanni.

    Mielestäni tämä "kauhean hirveät ja naurettavat meikkimokat" -juttu on jo NIIIIIIN nähty. Onneksi sinä et tehnyt sitä samalla ylhäältä osoittelevalla "minä olen niin hyvä, että voin naureskella muille" -tyylillä, joita joissain blogeissa on näkynyt. Blogisi on aina ollut niin positiivinen, ja kuten olet itsekin tainnut sanoa, hyvän mielen blogi, että tämä ei jotenkin tänne sopinut... Minustakin on hienoa, kuten jo Nelliina aiemmin kommentoi, että kaikki mahdolliset meikkityylit mahtuu maailmaan ja jokaisella on vapaus toteuttaa itseään. Eri jutut on eri ihmisille rumia ja kauniita. Tämä postaus, jossa varsinkin aletaan nimeltä metsästämään ja naureskelemaan, rikkoi kyllä täysin muuten niin ihanan positiivisen linjasi :( Surku, että alennuit.

    Vastaa

    1
    1. Blogisi on aina ollut niin positiivinen, ja kuten olet itsekin tainnut sanoa, hyvän mielen blogi, että tämä ei jotenkin tänne sopinut…

      No tämä on kyllä oikeastaan ihan totta. En ihan ajatellut, että postaus saatetaan nähdäkin jonain irvailuna. Minäkin olen sitä mieltä, että kaikki meikkityylit saavat mahtua maailmaan, vaikka Hannelen meikkejä oikeasti ihmettelenkin.

      Luulen, että jos olisin käyttänyt tässä jutussa jotain ulkomaista julkkista, ei osa lukijoista olisi ottanut juttua niin... no, "henkilökohtaisesti". Hannele on kuitenkin osa suomalaista kulttuuria, niin ehkä postaus nähtiin paljon ilkeämmässä valossa kuin jos olisin kirjoittanut jonkun kaukaisen Miley Cyruksen suttuisista rajauksista.

      Kiitos kuitenkin asiallisesta palautteesta. Pitää vähän osan kommenteista valossa miettiä, jatkanko sarjaa sittenkään. Ehkä tällaiset postaukset todella ovat liian ilkeitä Karkkipäivän henkeen.

      Vastaa

      0
    2. Mullakin pikkasen tökki tämä aihe. Hannele Lauri on kai tyypiltään itseironinen, jonkun toisen kohdalla tällainen pilailu olisi tuntunut loukkaavammalta.

      Positiivisesta linjasta kannattaa pitää kiinni. Nettimaailmassa on niin paljon ikävää kaivelua, että myönteinen asenne erottuu edukseen.

      Vastaa

      1
    3. Kiitos vastauksesta kommenttiini :)

      En tiedä, onko kyse siitä kuinka kaukainen tai läheinen kohde on. Itselleni Laurikin tuntuu kovin kaukaiselta :D Mulla karvat nostatti pystyyn se, että nyky-yhteiskunnan henki on aika julma ja virheitä sallimaton, olipa kyse ulkonäöstä tai mistä tahansa muusta. Jokainen kuitenkin mokailee, mutta ei niillä mokailuilla silti tarvitse retostella. Ja ihmettelyssäkin kannattaa olla erittäin hienotunteinen. Olisipa huippua jos vallitsisi ilmapiiri jossa saa mennä metsäänkin ilman pelkoa tulla ilkutuksi! ^_^

      Ehkä hieman ylitulkitsin postauksen sävyä ja ylireagoin, mutta kun tämä maailma on vain niin täynnä dissausta ja toisille naureskelua, niin olin vain hieman järkyttynyt siitä että tämä postaus löytyi blogistasi (virallinen hymy huulille -blogini katsos :D), vaikkei se jälkikäteen ajatellen niin ilkeä ollutkaan kuin ensi lukemalla. Mutta niin se vain on, että ihmettelyn voi herkästi ottaa negatiivisena. Mielestäni maailma menisi parempaan suuntaan, jos varsinkin naiset tsemppaisivat ja kannustaisivat toisiaan ja keskittyisivät positiivisen palautteen antamiseen mokiin keskittymisen sijasta ^_^ Ehkä olen huumorintajuton kun en pitänyt tätä postausta hauskana, kuten ainakin valtaosa kommentoijista, mutta pitäydyn kannassani :)

      Vastaa

      1
    4. Mulla karvat nostatti pystyyn se, että nyky-yhteiskunnan henki on aika julma ja virheitä sallimaton, olipa kyse ulkonäöstä tai mistä tahansa muusta. Jokainen kuitenkin mokailee, mutta ei niillä mokailuilla silti tarvitse retostella.

      Tämä on erittäin hyvä pointti, ja kuten tekstikenttään editoinkin, niin postaus ei jälkikäteen tarkasteltuna ollut ehkä hyvän maun mukainen. Puhtaasti kyllä ajattelin tehdä Hannelen meikeistä viihdettä, sitä en voi enää tietenkään kieltää, mutta olisin voinut varmasti viilata postausideaa vähemmän "osoittelevaksi".

      Minäkin sorrun monen muun "taviksen" tavoin näkemään julkkikset välillä henkilöinä, joita me muut saamme arvostella "rankemmalla kädellä" kuin taviksia. Eihän se niin ole, mutta kaikenmaailman perezhiltonien keskellä sitä sokeutuu sille, miten julkkiksista voi puhua ja kirjoittaa.

      Minusta meikkimokista on edelleen viihdyttävää kirjoittaa, mutta voin, ja aionkin, jatkossa tehdä sen toisenlaisella tyylillä kuin tämän Hannele-postauksen. En ajattele meikkimokia toisten "virheillä" retosteluna, enkä halua ketään pilkata tai jollekulle naureskella. Mutta ihmettelyn välittäminen niin, ettei se tunnu pilkalta, voi olla vaikea laji (jota ilmeisesti en vielä täysin hallitse). Täytyy yrittää petrata sillä saralla.

      Vastaa

      0
  34. Mä tiedän kyllä, miten rajaukset saa noin sottaisiksi! Vaikka kuinka tarkasti ja siististi itselleni laittaisin sisärajaukset, on puolen tunnin päästä Hannelet! Sinänsä harmi, kun ei sisärajaukset pahalta näyttäis mun silmissä, jos paikallaan vain pysyisivät. :)

    Vastaa

    0
  35. Vähän samaa mieltä viimeisimpien kommenttien kanssa, ei lyttääminen ole kivaa. Mutta ei niin ettet olisi asiallinen.

    Minusta Tukiainenkin on niin tyylitön, että on jo tyylikäs. :)

    Vastaa

    0
  36. Juttusarja vaikuttaa hauskalta, odotan jatkoa! :)

    Hannele Lauri meikkisi on onnistunut - enpä olisi uskonut, että onnistuisit näyttämään noin paljon elähtäneeltä TV-kasvolta. Laurin meikkityyli näyttää jämähtäneen jonnekin menneisyyteen, vaikka hänen persoonastaan muuten pidänkin.

    Tuksussahan hassuinta on, että ilman normaaleja meikkejään otetuissa "saunapuhtaissa" kuvissa hän näyttää tavalliselta ja jopa melko hehkeältä suomalaisnaiselta. Tukiaiselle ja Tony Halmeelle allergiset älköön seuratko linkkiä: http://www.seiska.fi/c/87840/5643_TUKSU460.jpg

    Vastaa

    0
  37. Pakko kommentoida, minusta tuo silmämeikki näyttää sinulla tosi hyvältä! Ja värit sopii hyvin myös, kunhan vaan huulten rajaus olis vielä kohdallaan! :) Jos saman mekin tekisi siististi eikä HL-tyylillä niin tykkäisin kovasti:D

    Vastaa

    0
  38. Joskus vähän aikaa sitten joko brittien tai amerikan huippiksessa oli mielestäni varsin järkyttävän näköinen meikki-ilmestys. Nainen oli varmaan viisikymppinen, jolla oli pinkit polkkahiukset, sottaiset huulipunat ja räikeän sinistä luomiväriä joka meni ainakin yli kulmakarvojen. Ja se oli joku suuri vaikuttaja muotialalla, ilmeisesti..

    Vastaa

    0
  39. Huh huh.. Oon kahden päivän sisään lukenut sun blogias 35 sivua. :) Olisin lisääkin, mutta rupes niin puuduttamaan tämä pelkkä koneella istuminen (= miestä rupes ärsyttämään kun en muuta teekkään :D). Ehkäpä noita vanhempia tulee selattua myöhemmin.. :)
    Mut ei voi muuta sanoa, että tätä blogia oli mahtavaa lukea, upposin siihen kirjaimellisesti tuntikausiksi! Loistavia meikkejä ja loistavia juttuja, mutta täytyy tunnustaa että Ahvenanmaa-postaukset hypin yli..! Itse rakastan meikkaamista myös, mutta harvemmin tulee laitettua muita meikkejä kuin meikkivoidetta, aurinkopuuteria/poskipunaa, puuteria, eyelineriä, ripsiväriä ja 1-2 luomiväriä. Niin, ja kulmakynää, nyt oon saanut vähä inspistä sun blogista, hieman epäonnistuneilla kokeiluilla mutta eikö tästä joskus opita. :D

    Mutta pointti oli, että i <3 your blog!

    Vastaa

    0
    1. Whoa, johan olet tehnyt urakan...! Ei ihme että miestäsikin alkoi nyppiä...! ^_^ Mutta kiva kuulla että blogin sisältö voi olla noinkin kiinnostavaa. Tervetuloa lukijaksi! :)

      Vastaa

      0
  40. Voi apua... Kyllä se Tuksu sinne listan alkupäähän sijoittuu. On kai niitä muitakin mut ei tule mieleen.

    Vastaa

    0
  41. Joo ei kyllä mikään edustavin meikki :D

    Mutta siis, kamalin julkkiksen meikkityyli on ehdottomasti Tuksulla! Haluan nähdä kun toteutat Tuksumeikin :D

    Vastaa

    0
  42. Minusta jos ihmiset saa vapaasti toteuttaa itseään niin toisilla on vapaus sanoa siitä mielipiteensä, kuten sen että Lauri from day one on ollut/on edelleen erittäin karu ja täysin tyylitön.

    Sun meikkis on kyl vähän liian hyvä =)

    Sofi Oksanen meikkaa kivasti, mutta en tajua miksi se käyttää jatkuvasti samoja sävyjä jotka mätsää sen tukkaan. Periaatteessa voisi luulla hänen olevan kokeileva ja mielikuvituksellinen, mutta todellisuudessa se meikki on yhtä jännittävä kuin jokapäiväinen beige.

    Vastaa

    0
  43. "en nyt tiedä mikä tarkoitus tällä postauksella on, sinua lainatakseni “pahoittaa toisen mieli”"

    No eiköhän tarkoitus ollut lähestyä meikkimoka-asiaa julkkisesimerkkien avulla? Otsikko ja sisältö eivät nyt niin kauhean kryptisiä olleet. Vai oletko se sama narisija, joka valitti bannerikuvan "klimppiripsistä"?

    Minulle ei tullut sellaista oloa, että tässä nyt ollaan Hannelea (josta itse olen aina ihan tykkäillyt) henkilönä lyttäämässä, vaan lähinnä kummastellaan meikkaustyyliä. Häkellyttävän tökerö meikkaustyyli (siis tökerö - ei välttämättä yliampuva, joka voi olla tosi hienosti tehty) aina vähän kummastuttaa. Ja varsinkin siis julkkiksilla, joilla olisi varaa ammattiapuun, ja jotka väkisinkin näkevät naamaansa tv:ssä ja lehdissä (eli omin silmin nähtävä palaute ei tule pelkästään peilin kautta).

    Mutta varmaan on ihan totta, että mikäli tässä olisi ihmetelty jotain ulkomaanelävää/useampia tapauksia kerralla, ei osalta lukijoita olisi tullut tällaista reaktiota.

    Joo, ja sotkuinen rajaus tulee vaivattomasti silloin kun sitä vedetään epätasaiselle/muljuavalle pinnalle (rypyt, löysä iho, raskaat luomet jne.) - ikään katsomatta ;)

    Vastaa

    0
    1. Mirri ymmärsi taas ihan naulan kantaan mitä postauksella hain. Ei ollut tarkoitus lytätä itse Hannelea, joka minustakin on näyttävä nainen ja osaa nauraa itselleen, vaan pelkästään ihmetellä hänen meikkejään. Jos olisin repäissyt netistä jonkun tuntemattoman ihmisen kuvan vastaavilla meikeillä ja esittänyt saman kritiikin, postausta tuskin olisi koettu yhtä "ilkeänä".

      Toki se on ihan oma asiansa, sopiiko tällainen postaustyyli Karkkipäivä-blogiin. Ja nyt kun näen postauksen vähän toisenlaisessa valossa, niin voin todeta että varmaankaan ei.

      Vastaa

      0
    2. Olen vasta 11v. Nämä blokisi todella koukuttamaan tallennan usein silmämeikki kuviasi ja yritän pyrkiä samaan. Hannele ei tosiaan ole paras meikkaaja :D

      Vastaa

      0
  44. Tosi hauska postaus! Ja muuten - SENKIN HUIJARI! Tosi hyvinhän sä osaat meikata kulmat, vaikka muuta väitätkin! Tässä ovat ainakin tosi hyvännäköiset, etenkin ekassa kuvassa.

    Vastaa

    0
    1. Sorry - huijattu on tässäkin. ;) Piirsin feikkikulmakarvan korkeammalle kuin omani, ja photoshoppasin omani pois. Ylemmässä kuvassa kuvan muokkaus onnistui hieman paremmin kuin alimmassa.

      En siis osaa edelleenkään meikata kulmakarvoja.

      Vastaa

      0
  45. Mulla tuli mieleen, että kun Hannele ei enää ihan tyttönen ole, niin voi olla että ikänäkö on iskenyt ja piirtää meikit vanhalta muistilta... :)
    Ja kun ei niin tarkasti näe niin laittaa enemmän ja enemmän. Ja on sit omasta mielstään "kaukaa hyvännäkönen"
    Kerran istuin kyseisen rouvan viereisessä pöydässä terassilla, ja livenä nuo meikit on kyllä sata kertaa karseammat:D

    Samanlainen meikkaaja on muuten Saija Varjus.

    Ja muuten niin tyylikkään Kirsti Paakkasen meikit on kyllä kans aika överit

    Vastaa

    0
  46. Jospa lähtisit jalostamaan tätä postaussarjaa niin, että kopioisit julkkisten meikkityylejä? Mukana vois olla niitä järkkyjäkin ja sitten niitä muuten erilaisia ja erottuvia. Erikseenhän sitä ei tarvitse mainostaa, kumpaan kategoriaan kuuluu. Jokainen tehkään omat johtopäätelmänsä. :)

    Olis muuten mainio nähdä Hannele sun meikkaamanasi!!

    Vastaa

    0
  47. Anteeksi nyt vain, mutta osa edellisistä kommenteista on mielestäni suoranaista jeesustelua. En pidä postaustasi mitenkään ilkeänä tai asiattomana. Blogisi on ihanan hyväntuulinen ja positiivinen, eikä pieni kritiikki sitä muuta. Sitä paitsi, ethän kohdista kritiikkiä henkilöön itseensä, vaan hänen meikkiinsä, ja tämänkin aivan syystä.

    Kyllä meidän jokaisen tulisi kestää hieman kritiikkiä, etenkin sellaista, joka ei ole edes millään muotoa henkilökohtaista!

    Toivottavasti et arkaile jatkaa tätä sarjaa muutamien kommenttien takia. Varmasti suurin osa on kanssani samaa mieltä siitä, että idea on hauska ja lisää tahdotaan! Toki jos haluat, voisihan otsikon ja kategorian muuttaa vaikka "omalaatuisimmiksi" julkkismeikeiksi?

    Erityisesti Christina Aguilera, Amy Winehouse ja Taylor Momsen -meikkejä kaipaisin. Ja ihan vain siitä syystä, että olisi kiva nähdä miten semmoiset pystyy ylipäätään toteuttamaan, ja miltä moiset näyttävät muiden kuin itse tähtien yllä.

    Vastaa

    0
  48. Pakko sanoa, että tavallaan pidän tuosta meikistä vaikka sanotkin että se on "meikkimoka". ;) En itse siis ehkä lähtisi liikenteeseen tuollaisella, mutta sinulle se sopii..

    Vastaa

    0
  49. Joo ei toi oo kyllä lähelläkään. :DD Mut ihan hyvä yritys! Musta muita kamalia on esim. Amy Winehouse, sry, en vaan osaa käsittää sellasta karseeta ylileveetä rajausta. :o

    Vastaa

    0
  50. Ihan huippuidea!Mun mielestä karuja julkkismeikkejä on just Christinalla ja suomalaisista Maria Järvenhelmellä, vaikkei mikään huippujulkkis nyt ookkaan.

    Vastaa

    0
  51. Tämähän on ihan mahtava postaus! Menee samaan piikkiin kuin vaikka seiskan sivuilla ihmetellään että mitän tällä julkkiksella oli päällä. Tuon tyylisiä juttujahan on netti pullollaan eikä ne mitään hyökkäyksiä/mollauksia ole sitä itse henkilöä kohtaan.
    Toivottavasti jatkat tätä sarjaa. Mua kiinnostais varsinki Tuksu postaus ja mitä muita omalaatuisia meikkejä nyt julkimoilla on. ;)

    Vastaa

    0
  52. Samaamieltä hööhöhin kanssa. Miten tämä eroaa seiskan Muotipoliisita mitenkään? Sinä nyt vaan olet Meikkipoliisi.
    Ja näissä asioissa olet ihan oikeassa. Seiskan muotipoliisi on välillä kyllä niin naurettavaa tekstiä. Mitä sitten jos jonkun juurikasvut näkyvät?

    Vastaa

    0
  53. Mä en sanoisi Hannele Laurin meikkiä rumaksi tai tyylittömäksi. Se on Hannelen omaa tyyliä. Hän on ikäisekseen nuorekas ja haluaa tuolla meikkityylillään tuoda nuorekkuutta esille.

    Vastaa

    0
  54. Minusta tämä oli tosi hauska postaus ja hieman minäkin ihmettelen joitakin kommentteja, joissa ollaan kovin loukkaantuneita Hannelen puolesta. Minusta tämä vaikutti samankaltaiselta postaukselta kuin meikkimokat-postaus, jossa käsiteltiin liian tummaa meikkivoidetta, liian tummalla rajattuja huulia ym. Kadulla kävellessä näkee aika usein näitä meikkimokat-tyyliin meikattuja ihmisiä ja onkin huvittavaa, että sen postauksen jälkeen kukaan(?) ei tullut itkemään, että "kaikki saavat meikata miten haluavat, eikä sille saa nauraa" vaan tosiaan kaikki nauroivat tai hymähtelivät mukana.

    Olen aika varma, että jos olisit tehnyt postauksen Hannelen sijasta Tuksusta tai jostain Amerikan tähtösestä, niin täälläkin kaikki nauraisivat mukana eikä kukaan olisi loukkaantunut tekstistä.

    Minusta olisi hauskaa, jos jatkaisit tätä "järkyimmät julkkismeikit"-sarjaa, ainakin sinun versiosi Tuksusta olisi kiva nähdä. Jos haluat muuttaa postauksen luonnetta hieman, niin voithan tehdä ns.tutorialin siitä miten saa Tuksun, Hannelen tai vaikkapa Jordanin meikin ;)

    Lopuksi vielä haluan sanoa, että löysin blogisi noin kuukausi sitten ja vanhoja postauksia on tullut käytyä urakalla läpi. Aivan mahtava blogi sinulla ja olenkin saanut täältä paljon hyviä vinkkejä niin meikkailuun kuin muuhunkin kauneudenhoitoon! Jään innolla odottamaan tulevia postauksia käsitteli ne sitten karmeita julkkismeikkejä tai mitä tahansa! :)

    Vastaa

    0
  55. "ethän sinä voi erottaa meikkiä “hänestä itsestään” kun hän itse sen on tehnyt ja meikki on häntä itseään. kyllä sinäki pahoitit mieles kun sun ripsiä arvosteltiin,joten sun kirjoituksen pohjalta sun pitäs jäävätä itses sun meikkaamista meikeistä koska meikkaustaitojas voi kritisoida, älä siis pahoita mieltäs ja ota henkilökohtaisesti vaikka ne osoitetaan sun tekemisiin meikkeihin…tuksut ym. suomen julkkisilmiöt on niin loppuunkulutettuja ja popularistisiä ilmiöitä et niistä saa kyllä blogiinsa paljon kommentteja.sun blogis on kyllä negatiivis sävytteinen paikkapaikoin."

    Oletko sama henkilö, joka kirjoitti klimppiripsikommentin? Vai pelkästään hengessä mukana?
    Viestistäsi paistaa kirkkaana läpi, että jokin tässä blogissa/bloginpitäjässä ärsyttää sinua, ja että tykkäät kun tulee sauma valittaa ja osoitella. Kannattaa ehkä siirtyä muiden nettisivujen pariin.

    Kommenttisi perusteella olet myös sitä mieltä, että klimppiripsihuomautus oli täysin validi, vaikka koko blogista ei löydy kuvaa, jossa em. ongelma olisi näkyvillä. Kommentti oli täysin aiheeton ja oli ihan selvä, että sen kirjoittaja halusi vain sanoa jotain negatiivista. Se, että viestin kirjoittaneelle vastattiin, että tavoitteena taisi olla vain mielipahan aiheuttaminen ei tarkoita sitä, että se oikeasti aiheutti mielipahaa.
    Muutenkin täysin hatusta vedetyn kommentin vertaaminen tähän postaukseen on todella säälittävää, ja alleviivaa kovan tarpeesi päästä sanomaan jotain alentavaa.

    "sun blogis on kyllä negatiivis sävytteinen paikkapaikoin"

    On joo... Tässä ties kuinka mones esimerkki perusteettomasta nälvimisestäsi. Se on kuule parempi että siirryt tämän blogin parista kauas pois.

    Pahoittelut tästä avautumisesta, mutta minua rassaa pahoinvointiaan purkavat ihmiset, jotka vain kyttäävät esim. blogeissa mahdollisuutta ilkeillä enemmän tai vähemmän suoraan. Tätä näkee muissakin blogeissa; esim. ripsikommenttityyliin moitteettomia hiuskuvia sisältäviin postauksiin tulee "sori, mut sul on hilsettä" -tyyppisiä viestejä.

    Vastaa

    0
  56. Näin eka vaan ton kuvan tossa etusivulla ja katoin et mitä ihmettä sulle on tapahtunut :D Mietin mielessä, et kyl nyt on järkky meikki.. Sit tajusin onneks katsoa otsikkoa :DD

    Vastaa

    0
  57. Kiva postausidea, mutta toteuttamasi meikki on ihan liian siisti :). Itse olisin nähnyt sen ihan erilailla. Esim huuliin olis pitäny laittaa tummat rajaukset ja sit jotain oikeen vaaleaa punaa väliin. Sulla on siististi meikatut huulet, ylivedettyjä rajauksia tuskin huomaa. Luomivärin olis voinu levittää ihan sormella ja vetää kohti kulmakarvoja, sulla on tollaset siistit kissasilmät. Sun meikistä tekee epäsiistin ainoastaan se että meikkiä on liikaa. Kaikki toimisi melkeen noin jos muita osia kevennettäisiin :)

    Vastaa

    0
  58. Ohoh täällähän on ollut kunnon kommenttitulva!

    Itse en kokenut tätä postausta mitenkään pilkkaavana enkä ajatellut, että Sanni jotenkin lyttäsi erilaisia meikkityylejä. Hänhän nimenomaan kirjoitti, että vahva meikki (eli Hannelen oma tyyli) SOPII Hannelen persoonaan, mutta meikin toteutus vain on epäsiisti. En minä ainakaan laske epäsiistiä meikkiä meikkityyliksi.

    Sitä paitsi jos rypyillä voi perustella meikin epäsiisteyden, miksi esim. Aira Samulinilla tai Lenita Airistolla on yleensä siistit meikit?

    Jos et Sanni halua jatkaa tätä "järkyimmät meikit"-sarjaa, niin musta olisi mahtavaa nähdä "erikoisimmat/persoonallisimmat meikit julkkiksilla"-sarja, kun sulla riittää taitoa niitä toteuttaa. Esim. se aiempi Kylien inspiroima meikki oli upea!

    Vastaa

    0
  59. Hohhoh. Taidan hieman toistaa jo sanottua, mutta menköön.

    Aina kun kirjoitetaan meikki-/vaatemokista, tulee joku valittamaan, että antaa nyt kaikkien kukkien kukkia, ja että eihän tuo nyt mikään moka ole. Ok, omasta mielestänikin yllättävän monet hieman extrememmät (hieno sana! :D) vaate- ja meikkijutut toimivat hyvin, jos ne tekee oikeassa paikassa ja oikella tavalla. Esim. Sofi Oksasen meikki aika jännä, mutta hän tekee sen tasan tarkalleen tietoisesti eikä vahingossa, ja se tyyli sopii hänelle. Mutta mielestäni säännöt pitää tuntea, ennen kuin niitä rikkoo. Ja jotkin asiat, kuten ripsistä täysin irti oleva rajaus tai räikeästi väärän värinen meikkivoide OVAT mokia... eikä se nyt minun mielestäni kenenkään ihmisarvoa polje, jos sen joku joskus uskaltautuu ääneen sanomaan.

    Toisaalta, kun tämä julkkisten parjaus kuitenkin on aina vähän moraalisesti kyseenalaista puuhaa, olisi ehkä korrektimpaa ottaa vaikka meikkimoka kerrallaan, ja vaikka sitten havainnollistaa erilaisilla kuvilla. Voisihan silloinkin joitain julkkiskuvia laittaa, mutta siinä ei tulisi niin suurta lokalastia kerralla yhden julkkiksen päälle... Ehkä tämä on nyt sitten sitä kaksinaismoralismia! xD Tai sitten tehdä vaan yleisesti postauksia erilaisista julkkistyyleistä, kuten ehdotettu onkin.

    Eli, totta kai jokainen saa meikata millä tavalla haluaa, ei siinä mitään. Mutta kai sitä hitto saa myös olla sitä mieltä, että jokin meikkaustyyli ei omaa silmää miellytä, ja edelleenkin, meikin arvosteleminen ei ole kunnianloukkaus eikä mikään muukaan rikos. Kuten sanottua, kaikkihan niihin joskus sortuu. Minusta ainakin olisi vain mukava tietää, jos itse meikkaa jonkun mielestä väärin. Ja jos tuumii että mielipiteessä on pointtia, niin neuvostahan voi ottaa vaarin. Ja jos ei, niin sitten jatkaa valitsemallaan tiellään. Simple.

    Ja hei, Gossip Girliä katsoneena ja Taylor Momsenia googlanneena, en minä siitä tytöstä mitään hirveitä kuvia löytänyt! Joitakin tummia smoky-meikkejä olen nähnyt, mutta muuten arvostaisin kuvaesimerkkiä. (Muistan vain yhden sangen pelottavan smoky-meikin Trendistä, ja siinä oli vielä ohjeet ko. lookkiin. 8|)

    Vastaa

    0
  60. Minusta on aika hämmentävää tämä postauksen kohtaama kritiikki. Joku vertasi osuvasti Seiskan muotipoliisiin, ja aivan totta: varmasti huomisten linnanjuhlien jälkeen räävitään muotiblogeissa suomalaisjulkimoiden kamalimpia pukuja. Meikkauksen kohdalla tämä on vain ilmeistesti niin uusi juttu, tällaista ei ole kuten vaatteista on aina ollut lehdissä ja muualla. Minusta idea on oikein hauska, varsinkin kun laitoit oman oteutuksen mukaan :)

    Kukaan ei muuten tainnut ehdottaa Pamela Andersonia vielä? Amy Winehouse on ainakin nähtävä! Parasta olisi jos saisi kaupan päälle Winehouse-tukkalaitteen ;)

    Vastaa

    0
    1. Luulen, että postauksesta huonot vibat saaneet lukijat "järkyttyivät" ensisijaisesti siksi, että tällaiset arvostelevat postaukset eivät tyylillisesti ole yhteneväisiä blogin muuten verrattain positiivisen hengen kanssa. Vaikka muissa medioissa tämän tyyliset jutut ovat yleisiä, ei niiden katsota sopivan tähän blogiin.

      Vastaa

      0
    2. ... tai blogeihin yleensäkään. Moni kokee vieläkin, että jos bloggaaja arvostelee/kritisoi/ruotii jotakin asiaa tai ilmiötä, hän (eli bloggaaja) asettaa siten itsensä muiden yläpuolelle. Tuskin tilanne tulee siitä lähitulevaisuudessa muuttumaankaan.:/

      Vastaa

      0
  61. Mun mielestämä tämä on ihan mahtava postausaihe! Ja erittäin opettavainen monille nuorillekin ;). Minusta on hienoa nähdä miten pelkän vääränlaisen meikkaustavan avulla voi henkilöstä saada ihan erinäköisen.

    Hannele Laurin lisäksi muita "näyttäviä" julkkismeikkaajia on mm. BB-Sari Nygren (Tuksu junior), BB-Marika (sopii kuitenkin Marikan vaatetyyliin), joskus Mischa Barton, nykyisin Taylor Momsen, joskus Christina Aquilera, Pamela Anderson, Amy Winehouse, Katie Price, Susanna Penttilä.

    Vastaa

    0
    1. Mun mielestä BB-Marikan meikit oli tosi kivoja! Sopivat loistavasti hänen tyyliinsä.

      Vastaa

      0
  62. Tämän postauksen julkasemisesta asti oon yrittäny keksiä jonku "hyvän" julkkismeikin tähän teemaan liittyen, mutta on lyöny tyhjää ihan täysin! Tänään viimein bongasin Tiina Jylhän kuvan, ja siinä on kyllä melkonen silmämeikki. Tosin tarkemmin kun sitä meikkiä kattoo, niin siitä tekee kammottavan tai kummallisen oikeastaan lähinnä se, että Tiina Jylhän kasvot on niin leikellyt ja kiristetyt, että ne näyttää jo todella luonnottomilta. Eikä ne tatuoidut kulmakarvat ehkä oo myöskään ihan luonnollisin look.

    No, tämän parempaa en keksiny, jatkan etsintää!

    Vastaa

    0
  63. Mulla on teoria tuohon rajausten suttuisuuteen. Sori, en jaksanut kahlata kaikkia vanhoja kommentteja läpi, josko tämä on jo esitetty. Mutta siis asiaan, eli teoriaan. Ikänäkö. Noin niinkun lyhykäisyydessään. En tiedä käyttääkö ko. naisimmeinen piilareita, vaiko eikö, mutta ikänäkö selittäisi suttuisuuden. Kun en näe tarkasti lähelle, on pirun vaikeaa saada siistiä aikaan.

    Tämä ei nyt sitten ole mikään kovin vakavissaan esitetty teoria, kunhan tuli ekana mieleen, kun olen samanlaista efektiä huomannut vanhemmissa naispuoleisissa tuttavissa ja työkavereissa. Usein nimittäin näkee, että jos ripsarilla on tuhrinut yläluomea, niin näitä tuhruja ei ole siistitty. Kyllähän näin varmaan voi käydä kaikille aika ajoin, kiireessä kerran aamulla, mutta kun niin käy melkein joka päivä, alkaa mietityttämään, josko se voisi oikeasti johtua siitä, ettei vaan näe niin tarkkaan lähelle, että suttuja huomaisi ripsien rivistön takaa. Sotkeutuvat ripsiin ikäänkuin.

    Vastaa

    0

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *


  • Sanni

  • Arkisto

    • 2026 (58)
    • 2025 (146)
    • 2024 (124)
    • 2023 (149)
    • 2022 (174)
    • 2021 (178)
    • 2020 (227)
    • 2019 (203)
    • 2018 (227)
    • 2017 (298)
    • 2016 (284)
    • 2015 (343)
    • 2014 (389)
    • 2013 (400)
    • 2012 (214)
    • 2011 (226)
    • 2010 (287)
    • 2009 (206)
  • Avainsanat