06.09.2013

Rintsikkaostoksilla

Palataan vielä hetkeksi rintajuttuihin.

Kävin nimittäin hiljattain rintsikkaostoksilla, ja se sai minut pahasti ärtyneeksi. Mikä (alus)vaateteollisuutta vaivaa?

RintsikatIMG_0390_2

Okei, reiluuden nimissä mainittakoon, että kävin ainoastaan H&M:llä, eli en voi täysin lähteä yleistämään postauksen "syytöksiä". Mutta pahasti pelkään, että sama trendi on nähtävissä muissakin samantyylisissä liikkeissä. (Joudun nyt samalla tunnustamaan, että en ollut käynyt rintaliiviostoksilla varmaan vuoteen. Krhm.)

Huomioin H&M:llä kaksi asiaa: kaikki A/B-kupin rintaliivit (mahdollisesti C:tkin..?) olivat topattuja. Ja toisekseen; toppauksia ei saa enää irti! Ne on ommeltu tissiliivin sisään saumattomasti.

Mitäs helkkaria? Mitä tämä kauppa haluaa minulle sanoa? A/B-kupin rinnat eivät ole okei ilman täytteitä? Jos haluat meiltä liivit, saat väkisin mukana tissejäsi kohentavat pehmusteet! Ennen ne sai sentään otettua pois ja päätettyä itse, haluaako push-up-efektin vai ei. Nyt oletusarvo on se, että pienirintaisella naisella kuuluu olla toppaukset, ei vaihtoehtoa. Ainakin Henkkamaukan mielestä.

Minun oli tarkoitus käydä kartoittamassa tilanne myös KappAhlissa, Seppälässä, Ginassa sun muissa, mutta en ole ehtinyt. Ehkä te lukijat voitte kertoa mikä niissä liikkeissä on tilanne? Saako A-kuppilainen siellä liivinsä ilman pakkopehmusteita?

RintsikatIMG_0393

Tässä ovat toiset ostamani liivit. Kokoni on 80A. Eivätkö kupit näytäkin ihan naurettavan suurilta? Minun mielestä ainakin! No, kai näyttävät kun niissä on varmaan kaksi senttiä vaahtomuovia.

Avaudunpa tässä samalla toisestakin rintsikkaostoksiin liittyvästä ongelmasta. Kun omaa leveän rintakehän mutta pienet rinnat, on sopivien liivien löytäminen yhtä tuskaa. Leveä rinnanympärys liiveissä tietää myös leveämpiä ja tilavampia kuppeja, mutta ei minun tissit niitä kuppeja täytä. Näin ollen vain aniharvat koon 80A:n liivit sopivat. Sopivamman kokoinen kuppi on ympäryksen 70-75 liiveissä, mutta ne taas kiristävät rinnanympärystä ja tuntuvat erittäin epämukavilta.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Koon 80A rinnakkaiskoon pitäisi olla 75B, ja välillä olen tehnytkin onnistuneita löytöjä tämän koon puolelta. Mutta sekin on ihan sattumanvaraista. Tuntuu kyllä hullulta, että 75B:n kuppi voi olla pienempi kuin 80A:n. Kuppien kirjaimiin tuijottamisen voisi siis hyvin lopettaa. "A-koon tissit" tai "C-koon tissit" ei lopulta kerro paljonkaan siitä minkä kokoiset pallukat siellä paidan alla möllöttää.

RintsikatIMG_0397

Tällä kertaa löysin sopivimman kupin koosta 70B (siniset liivit kuvassa). Napakka, matala kuppi eikä toppauksiakaan ihan yhtä hillittömästi kuin noissa pilkullisissa. (Ja jälleen - niin hassua miten pilkullisten liivien A-kuppi on leveyden lisäksi vielä paljon korkeampikin..!)

70-ympärysmitan liivit kiristävät kyllä aika pahasti, mutta kun kärsii jonkun aikaa niin tokihan ne siitä ajan kanssa löystyvät.... Oli vain "pakko" ostaa kun niin harvoin löytää liivit joiden kupit eivät saa rintamusta näyttämään siltä että paidan alla on jotkut kartonkitötteröt.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Niinpä lähdin kotiin kaksien kompromissiliivien kanssa. Toiset istuvat tissien kohdalta täydellisesti mutta kiristävät pirusti, toiset tuntuvat miellyttäviltä mutta haukkaavat tissien kohdalla ilmaa ja luovat rintamukseen naurettavan pehmopanssarin. Näillä voisi varmaan juosta rinta edellä seinään eikä sattuisi lainkaan! :D

(Miksi muuten ostin väkisin liivit H&M:ltä jos kerran pakkotoppaukset ärsyttävät? Olin ajautunut tilanteeseen jossa viimeisetkin ehjät liivini olivat sanomassa itseään irti ja oli vain oikeasti PAKKO saada jotain. Ahvenanmaalla kauppavaihtoehdot ovat niukanlaiset. Siksi H&M. Niin, ja pitihän liivien tietty olla mahdollisimman halvat. :/)

* * *

Mitä mieltä te olette "pakkotoppauksista"? Mitä viestiä tämä trendi antaa naisille, tai kertoo kulttuuristamme ylipäänsä? Naisten rinnat eivät ilmeisesti enää saa näkyvästi olla sen muotoiset kuin luonnollisesti ovat, vaan niiden suippoudet, lättänyydet ja roikkuvuudet on muotoiltava liiveillä "yleisten normien" mukaisiksi pehmeiksi, pystyiksi kummuiksi. Tästäkö on kysymys?

176 comments on “Rintsikkaostoksilla”

  1. Ihanaa, että joku muukin on törmännyt samaan ongelmaan! Olen huomannut, että jos raaskin laittaa hieman enemmän rahaa rintaliiviehini, kurvaan suoraa tietä lähimpään liivipuotiin. Niissä saa todella henkilökohtaista palvelua ja liivit ovat aina juuri oikeankokoiset. Viime kerralla minulle ei edes tarjottu mitään pakkotopattuja liivejä, vaan ihan normi liivejä.

    Vastaa

    0
  2. Olen alkanut ostaa liivini Changelta. Jotenkin tuntui, etten löydä ikinä sopivia esim. vaikka H&M:ltä tai muista halvoista liikkeistä (mikä sinänsä jo ärsyttää). Changella kokoni on 80DD, mistä johtuukin se, ettei monista liikkeistä löydy sopivia. Usein koot loppuvat C:hen tai ovat mummomallia. Käytin aiemmin kokoa 80D, joten en ollut ihan metsässä itse määritellyn koon kanssa, mutta moni tuntuu mieltävän esim. DD-koon jotenkin hirvittävän isoksi. Voin sanoa, että ei ole! Pikemminkin rinnan malli vaikuttaa enemmän... monesti tunnen itseni aivan laudaksi. Ja tuo rinnakkaiskokoasia on mielestäni ihan täyttä soopaa, en ole koskaan löytänyt "rinnakkaiskoosta" istuvaa liiviä.

    Vastaa

    0
    1. Rinnakkaiskokoperiaate pätee vain urheilurintsikoihin, eikä välttämättä niihinkään. Onhan se nyt maalaisjärjelläkin selvää, että rintakehän leveys ja itse rinnat ovat kaksi eri muuttujaa - eivätkä ne muuttujat tuohonkaan lopu! :)

      Vastaa

      0
  3. Rintsikoihin saa ostettua erillisiä "jatkopaloja" ympärysmittaa pidentämään. Itsellä painonnousun myötä ympärysmitta kasvoi, mutta kuppikoko pysyi samana. Niillä jatkoilla vältin koko liivivaraston uusimisen.

    Vastaa

    0
    1. Mäkin kärsin tästä suuri ympärys - olemattomat rinnat dilemmasta. Sopivalla kupilla oleva kiristävä AINA. Olen myös käyttänyt noita jatkopaloja mutta ne ei oo kovin nättejä ja tekee lisämuhkulaa selkäpuolelle. Argh..

      Vastaa

      0
  4. Mä en voi sietää topattuja liivejä! Mun koko on 60F/65E, enkä halua niitä korostaa yhtään. En tykkää, että tissit on tyrkyllä melkein kaulassa asti... Ei oo mun juttuni. Pysyn kaukana push up -liiveistä.

    Vastaa

    0
    1. Suosittelen kokeilemaan balkonette-liivejä. Niissä toppausta on vain vähän, ja muotoilu on sellainen että se saa rinnan näyttämään pienemmältä ja ryhdikkäämmältä (ainakin minun mielestäni).

      Vastaa

      0
  5. Nih... mutta kun ne toppaukset on jopa E ja F koon rintaliiveissä ja tuntuu minusta vielä turhemmilta ;) jotenkin ajattelen etten tarvitse enää siinä koossa toppauksia, monesti jopa ne ovat siinä koossa väärin muotoiltuja suhteessa rintoihin (liian suipot tai jotenkin vain kummallisen muotoiset, yleensä siinä koossa rinnat ovat pyöreähköt) eli hankaavat jostain kohtaa pirusti. Rintaliivien ostaminen on nykyään todella "hikistä" puuhaa, tunteja ja päiviä kuluttavaa, eli jos löydän hyvän mallin ostan useat samanlaiset eri väreissä.

    Vastaa

    0
    1. Rintaliivien ostaminen on nykyään todella “hikistä” puuhaa, tunteja ja päiviä kuluttavaa, eli jos löydän hyvän mallin ostan useat samanlaiset eri väreissä.

      Niinpä, mäkin *inhoan* rintsikoiden ostoa kun se on niin vaivalloista, ja siksi oli nytkin päässyt tilanne ihan emergency-tasolle... Lykkään aina asiaa eteenpäin niin pitkään kuin suinkin mahdollista...

      Ja tosiaan, jos löydän todella hyvin istuvat liivit niin ostan kahdet eri väreissä!

      Vastaa

      0
  6. Nyt se on kiinni vaan pelkästä henkkamaukasta. Kyllä ihan Lindexit, Seppälät ja Anttilat, oikeista liivikaupoista nyt puhumattakaan, myyvät ihan sellasia lirukangasliivejä pienemmässäkin koossa. Muista, että H&M oli se firma, joka myi lasten etumuksesta topattuja uimapukuja!

    Itse tykkään siitä että liivin kuppi on vähän paksumpi kuin vain peruskangas, niin ei kylmässä oo ihan heti valot päällä.

    Vastaa

    0
    1. Itse tykkään siitä että liivin kuppi on vähän paksumpi kuin vain peruskangas

      Joo, niin mäkin tykkään, mutta sellaiset sentin, parin toppaukset joiden läpi ei enää nännitkään (anteeksi kielenkäyttöni!) tunnu on todellakin liikaa...

      Vastaa

      0
    2. Ei muuten myy juuri sen kummosempia kuin h&m:kään. Just kävin katsastamassa tarjonnan ja esim. A70-kokoiselle ei löydy sen kummemmin henkkamaukasta kuin lindeksiltä tai seppälästä tms kunnollisia toppaamattomia liivejä. Sen sijaan esim.Lindex ja Seppälä tarjoaa roimasti topattuja liivejä koosta AA65 eteenpäin ja liivien ulkonäöstä kyllä käy ilmi, että ne on suunnattu pikkutytöille.

      Vastaa

      0
  7. Mulla on A-kuppi ja tuntuu, että nykypäivän liiveistä ei mitkään istu sekä ympärysmitaltaan että kupiltaan. Tunnen itseni rintsikkaostoksilla kummajaiseksi, kun joko tissit pusertuu superpushupeissa ylös ja liivit kiristää tai vaihtoehtoisesti liivit pyörii päällä tyhjää täynnä :-D Löysin sattumalta Halpa-Hallista ihan mahtavan liivimerkin, Delicate. Koko 70A on itselleni täydellinen, todella ohuet toppaukset ja joustavat ja mukavat päällä. Ei voi edes verrata hennesin nykyliiveihin. Ja hintakin oli vain noin 10€/kpl. Lisäksi mun vanhoista h&m rintsikoista tuli ajan saatossa kaarituki läpi ja kokeeksi otin toisenkin irti ja kokeilin päälle. Ihan mahtavat! Mukavat yllä ja tissit näyttää tosi luonnollisilta ja söpöiltä. Nyt ajattelin ottaa kaikista vanhoista liiveistäni kaarituet irti, kun enhän mä niitä edes tarvitse mihinkään ja samalla saan liiveille uuden elämän. :-D ehkä kuulostaa säälittävältä, mutta mielummin näin, kuin että joutuisin käyttämään tissejäni isompia toppauksia. :-D

    Vastaa

    0
  8. Pakkotoppaukset ovat naurettavia, valikoimaa saisi olla enemmän kaikissa kooissa. Muuten, osta noihin 70A-liiveihin sellainen pidennysosa sinne selän puolelle, niin pääset tuosta puristuksesta eroon. Se on sellainen kätevä kaistale jossa on noita rintaliivihakasia ja silmuikoita, jonka voit siis kiinnittää rintaliivien omien hakasten ja silmukoiden väliin. Ainakin Change myy niitä sekä mustana että valkoisena, muista liikkeistä en tiedä. Voisin kuitenkin kuvitella että esim. Lindexiltäkin saa vastaavia. Changen nettisivuilla noilla on hintaa vaja 4euroa, eli ei kovin paha: http://change.com/fi/belt-extension.html.

    Vastaa

    0
    1. Muuten, osta noihin 70A-liiveihin sellainen pidennysosa sinne selän puolelle

      Joo, näin tulen tekemään! :) Toinenkin lukija vinkkasi samaa, kiitos teille! :)

      Vastaa

      0
  9. H&M:llä tosiaan nuo toppaukset ovat menneet yli aika pahasti. Itse käytän kokoa 75C/70D, joista jälkimmäisiä on erittäin vaikea löytää, varsinkin nuin pienellä ympärysmitalla ja H&M:n liiveissä ensimmäiseksi mainitutkin ovat topattu täyteen. Ihminen, jolla on tämän kokoiset tissit ei tarvitse mitään jättitoppauksia, että ei rinta mahdu kuppiin sisälle.. -_-

    Vastaa

    0
  10. Nyt on kyllä pakko sanoa että en usko että 80 on sinulle oikea ympärysmitta! Kannattaa ihan mittanauhan kanssa mitata rintojen alta mikä sinun rintakehäsi ympärysmitta on, sillä ainakin kuvien perusteella olet niin hoikka että 70-75 olisi varmasti sinulle istuvampi. Muistathan myös kiinnittää rintaliivien hakaset siihen kaikista uloimpaan hakaseen, ei sisimpään! Kun liivit löystyvät käytössä niin voi siirtyä sisempiin hakasiin tarpeen mukaan. Liivien myös kuuluukin olla napakat, eli vähän puristaa, ei kuitenkaan niin paljoa että makkaroita pursuilee. Myös rintaliivien mallista, leikkauksesta ja kaarituesta riippuu tuntuvatko liivit mukavilta päällä, ei pelkästään ympärysmitasta. Kokeile ihmeessä esim. Lindexin liivejä, ovat ainakin mielestäni huomattavasti mukavampia päällä kuin H&M:n vastaavat. Sinuna kokeilisin kaarituettomia liivejä, sillä et tarvitse niiden tuomaa lisätukea. Ne näyttävät pienirintaisella yhtä kauniilta kuin kaarituellisetkin mutta ovat hirmu paljon mukavammat päällä. Isorintaiselle taas kaarituet ovat vähän niinkuin välttämättömyys vaikka epämukavat ovatkin. Kokeile esim. Lindexin Soft -mallistoa! Ovat edullisia ja nättejä :)

    Vastaa

    0
    1. Nyt on kyllä pakko sanoa että en usko että 80 on sinulle oikea ympärysmitta!

      Eikö käytäntö kuitenkin kerro totuuden? ;) Siis jos 80 tuntuu miellyttävältä ja 75 jo kiristää aivan selvästi, niin eikö ole tavallaan selvää että 80 on silloin oikea ympärys, oli sitten mittanauhaa tai ei.. :) Näin mä ainakin sen koen. (Vaikkakaan en ole kyllä koskaan ymmärtänyt miksei 75B kiristä yhtä paljon kuin 75A.... eikös niissä pitäisi olla eroa vain kupissa?)

      Muistathan myös kiinnittää rintaliivien hakaset siihen kaikista uloimpaan hakaseen, ei sisimpään!

      Jes, näin teen aina! :) Sisempiin hakasiin siirrytään vasta liivien iän ja löystymisen myötä :D

      Kiitos Lindex Soft -vinkistä! En ole tainnutkaan koskaan kokeilla Lindexin liivejä...

      Se pitää tosiaan paikkansa etten kaarituilla mitään tee, mutta kun ne on "väkisin" mukana melkein kaikissa liiveissä niin niillä on sitten menty... Mistään toppimaisista, kaarituettomista "lastenmallin" liiveistä en tykkää, haluan kuitenkin että ne on ihan "rintsikan muotoiset". Nämä on näitä naiselliseksi itsensä kokemisen juttuja... ^_^ Jos siis jostain löytyisi kaarituettomia, mutta kuitenkin ihan "normirintsikoiden" muotoisia liivejä niin kokeilisin mielelläni. :) Olen mä sellaisiin joskus jossain törmännyt mutta sopivaa kappaletta ei ole löytynyt.

      Vastaa

      0
    2. "Vaikkakaan en ole kyllä koskaan ymmärtänyt miksei 75B kiristä yhtä paljon kuin 75A…. eikös niissä pitäisi olla eroa vain kupissa?"

      Tuohan se onkin se yleisin harhaluulo, sillä todellisuudessa kaikki A-kupit eivät todellakaan ole samaa kokoa nähneetkään. Tuolla on havainnollistettu sitä, miten paljon eri ympärysmitalla olevat D-kupit todellisuudessa eroavat toisistaan koon puolesta. http://branightmares.blogspot.fi/2012/02/rintaliivien-rinnakkaiskoot-sister.html

      Luulen, että sun tapauksessa pitäisi ehdottomasti mennä ympärysmitassa alaspäin, ja tuo 70B kuulostaa paljon paremmalta kuin 80 ympärys. Jopa sellainen kuin 65C saattaisi olla aika lähellä, olet kuitenkin niin hoikka.

      Vastaa

      0
    3. Koon 75b kuppi on hieman leveämpi kuin 75a :n joten se tuo liiviin vähän "löysyyttä" :)

      Vastaa

      0
    4. Itse käytin Lindexin T-paitaliivejä monta vuotta, kunnes kuppikokoni oli liian iso ja minun täytyi siirtyä erikoiskaupan liiveihin. Suosittelen kyllä lämpimästi heidän liivejään, ne eivät ole edes erityisen kalliita (T-paitaliivit olivat muistaakseni about 20 euroa). En tosin osaa ottaa kantaa pienempien kokojen toppauksista, mutta aina kannattaa yrittää! :)

      Vastaa

      0
    5. Kiristämisen tunne voi johtua siitä, että kupit ovat liian pienet - kun kaikki rintakudos ei mahdu kuppeihin, kaarituet painavat rintoja ikävästi. Tilannetta yritetään usein korjata valitsemalla isompi ympärysmitta, vaikka ongelma on kuppien koossa. Ei siis ihme jos 75B tuntuu mukavammalta kuin 75A :)

      Kannattaa rohkeasti ainakin kokeilla pienempää ympärystä ja isompaa kuppia. Oikein istuvissa liiveissä napakkakaan ympärys ei tunnu pahalta vaan päinvastoin ihan huomaamattomalta.

      Vastaa

      0
    6. Kiristämisen tunne voi johtua siitä, että kupit ovat liian pienet

      Kirjoittamassasi on logiikkaa, mutta tuntuu vaan niin hullulta kun tissit on aina olleet todella pienet, niin miten edes voi löytyä liian pieniä kuppeja? :D Mutta ehdottomasti aion kyllä tämän keskustelun jälkeen suorittaa seuraavat liiviostokseni erikoisliikkeessä ja mittauttaa ympärysmittani myyjällä joka osaa sanoa mikä se mun oikea mitta sitten on. :)

      Ei voi kyllä muuta sanoa kuin että repeäisin aika totaalisesti jos mulle sopii joku 60E/D-65D/C niinkuin joku kommentoi tuolla aiemmin ^_^ Näillä nöpötisseillä? :D

      Vastaa

      0
  11. Mulla on vastakkainen ongelma: D-E kuppi ja ympärysmitta 70, mikä tuntuu olevan aivan mahdotonta löytää, joskus jopa rintaliiviliikkeistä mikä on mielestäni kyllä aika järjetöntä! Pienille kupeille on pieniä ympärysmittoja, isoille isoja. Ennen ostin rintsikat h&m.ltä koska 17-vuotiaalla tytöllä ei juuri ollut rahaa käyttää rintsikoihin ja äiti osti aina niitä "tylsiä". Mutta joissain D-kupinkin liiveissä H&m.llä on toppaukset. Olemme pari kertaa kaverin kanssa vitsillä kokeilleet ja tulos on ollut että paidasta irtosi nappi. Ei pyhä jysäys.. Ennen käytin välillä push-up-liivejä, itsetuntosyistä ja muutenkin, mutta viimeisen vuoden aikana olen siirtynyt takaisin "tylsiin" valkoisiin ja mustiin t-paita liiveihin ja alkanut tykätä niistä paljon enemmän. Ehkä se on aikuistumista, mutta kun nyt ajattelen miten pari vuotta sitten saatoin pitää push-uppeja ja pelkkää toppia, tekee nyt mieli vetää villapusero siihen peitoksi. Ja vaikka pieniä kuppikokoja löytyy kaikenikäisiltä, on mielestäni varsin huonoa makua myydä tuollaisia push-uppeja niille pienirintaisille, joilla rinnat ovat vasta kehittymässä näyttäen että tällaiset niiden pitäisi olla..

    Vastaa

    0
    1. on mielestäni varsin huonoa makua myydä tuollaisia push-uppeja niille pienirintaisille, joilla rinnat ovat vasta kehittymässä näyttäen että tällaiset niiden pitäisi olla..

      Naulan kantaan.

      Vastaa

      0
  12. Itse taas olen törmännyt ihan päinvastaiseen ongelmaan. Kuppikokoni on 85F ja suurin osa tuon kokoluokan liiveistä on "mummo- tai imetysliivejä", eli nimenomaan niitä toppauksettomia.
    Itse nimenomaan toivoisin että liiveissä olisi toppaukset, jotka antavat suurille ja raskaille rinnoille kunnon tuen (eikä siitä kohotuksestakaan haittaa ole).

    Vastaa

    0
  13. Sori kilometrikommentista mutta piti tulla vielä lisäämään, että eilen ajattelin että toivottavasti sinulta tulisi pian postaus, jotta voisin tulla sanomaan, kuinka eräs päivä mieleeni tupsahti että vaikka en sinua ihmisenä tunnekkan muuten kuin blogin kautta, niin olet sellainen aikuinen jota pidän esikuvanani ja jollaiseksi aikuiseksi haluan itsekin kasvaa. Täytän sunnuntaina 20-vuotta, mutta aikuiseksi en kyllä vielä tunne itseäni, mutta toivon että joskus voin olla yhtä fiksu ja mukavanoloinen kuin sinä. Tämän vuoden sisällä tästä on tullut yksi lempiblogeistani :) Ja onhan meidän nimetkin aika hienot ;)

    Vastaa

    0
    1. Oi, vähänkö tulin hyvälle mielelle tästä kommentista! Aivan ihanasti sanottu! Kiitos sanniii! :) <3

      Vastaa

      0
  14. Tällä sait aikaan naurunpyrähdyksiä! :) tottahan tuo, omistan a:n ellen pienemmätkin rinnat imetyksen jälkeen, ennen B(voi tota aikaa). Ja tietenkin tahtoisin hiukan täytettä liiveihin. Ostin seppälästä rintaliivit, jotka ovat geelillä tai millä lie täytetty. Eivät istu päältä, vaan haukkaavat ilmaa juurikin tosta ylhäältä. Kiristäminen auttaa, mutta silloin ne hinkaavat olkapäät verille, samoin juuri ne topatut liivit. Täälläkin siis melko samanlainen ongelma, eroten tuosta että sä tahtoisit ne irrotettavat toppaukset, ja minä taas Istuvat topatut tissittimet :D kiitos muuten näistä tissipostauksista, on pistänyt ajattelemaan kovasti, että voisiko sittenkin olla tyytyväinen näihin olemattomiin. :)

    Vastaa

    0
  15. Iso rintakehä (80) + pieni kuppikoko (A) oli minunkin ongelmani. Sitten sain lahjakortin change:iin ja minulle valkeni että kokoni ei suinkaan ole 80A vaan 65B (josta tosin seurasi se, etten löydä tavallisista vaatekaupoista liivejä..) ja että selkäni on sen mallinen, että liivin tulee jäädä hyvin lapojen alapuolelle. Olin siis pitänyt liivejä väärässä kohtaa, jolloin ympärys oli suurempi. Nyt kaikki liivini ovat täydellisesti istuvia. Oletko koskaan kokeillut ostaa liivejä erikoisliikkeestä, se voisi auttaa. =)eivät edes maksa loppupeleissä paljoakaan enempää.

    Vastaa

    0
    1. Olen käynyt erikoisliikkeessä kerran tai pari, yhdessä sellaisessa opin tuon rinnakkaiskokoasian ja minulle myytiin loistavasti istuvat 75B:n liivit. Pitäisi kyllä oikeasti siirtyä pelkästään sellaisten liikkeiden asiakkaaksi.

      (Olen mä kyllä menneisyydessä löytänyt Hennesiltäkin ihan älyttömän hyvin istuvia liivejä... Se oli sitä aikaa kun toppausfileet sai vielä heivattua ulos.)

      Vastaa

      0
  16. Enpä ole tullut miettineeksi koko asiaa, vaikka kokoni on myös samaa luokkaa. Jännä juttu! Olen silti kokenut, että vaihtoehtoja on -- kaikkialla ei ole pelkästään topattuja liivejä (esim. Lindexin Ella M. -mallistosta olen löytänyt monia hyviä liivejä). Monien kavereiden kanssa kun ottaa puheeksi liiviasian, niin he suosittelevat automaattisesti Changen liikettä. Olenkin tuuminut, uskaltaakohan sinne mennä "pienitissisenä" ostoksille?:D Vai onko siellä pelkästään niitä F-erikoiskokoja, joille ei ketjumyymälöiden liivit mahdu?

    Sinulla on ollut viime aikoina tosi hyviä aiheita, tykkään!

    Vastaa

    0
    1. Sinulla on ollut viime aikoina tosi hyviä aiheita, tykkään!

      Kiitos Anskunen! :)

      Mitä Changeen tulee, mä olen ollut siellä pariin otteeseen etsimässä bikinejä. Kerran taisin kokeilla läpi tyyliin kaikki kolmiolappumallit mitä heillä oli.... Ei löytynyt yhtäkään sopivaa. :( Kaikki olivat liian isoja. :/

      Vastaa

      0
  17. Olen toppausasiasta samaa mieltä, isompirintaisena en sellaisia myöskään halua - riittää, että rintaliivit on muotoiltu jotenkin, sillä henkilökohtaisesti en pidä myöskään ihan ohuenohuista rimpulaliiveistä. On kuitenkin hyvä, että jokaiselle kokoluokalle olisi joitain vaihtoehtoja. Peruskaupoista (esim. H&M) löytyy harvoin isommalle kuppikoolle muita kuin yksivärisiä t-paitaliivejä tms.

    Mutta pakko kommentoida tuota käyttämääsi ympärystä, näytät niin pikkuiselta naiselta että vaikea uskoa rinnanympäryksesi olevan 80! Ootko ihan varma tuosta? :) Minä luulin kauan olevani paljon isompi ympärykseltäni kuin olenkaan ja kunnolla istuvien liivien kokeilu oli aikamoinen ahaa-elämys. En kuitenkaan suosittele esim. Changen kokotaulukkoa, siellä 80A:sta tulee varmaan 60H tai jotain vastaavaa - en tykkää ko. liikkeen markkinointikikasta, saavat vaan naisia ostamaan enemmän liivejä kun "imartelevat" isommalla koolla.

    Vastaa

    0
    1. Mutta pakko kommentoida tuota käyttämääsi ympärystä, näytät niin pikkuiselta naiselta että vaikea uskoa rinnanympäryksesi olevan 80! Ootko ihan varma tuosta? :)

      No luulen olevani varma sillä perusteella, että kaikki mitat 80:stä alaspäin kiristävät niin että ihan jäljet jää ihoon. :) Viimeksi kun mittanauhalla mittasin niin ympärys taisi olla about 75cm, mutta liiveissä koko 75 on liian kireä.

      Vastaa

      0
    2. Kuulostaa isolta tuo sinun liivin koko 80. Mulla on ongelmana myös pienet rinnat ja leveä ympärysmitta rinnan alta mittattuna. Käytän kokoa 75A. Ympärysmitta rinnan alta on 77-78cm ja kyllä mulle on 80A on kauheen iso koko. Joskus istuu myös koko 70B.

      Parhaiten istuu urheiluliivit.

      Vastaa

      0
  18. Ja vielä korjaus (anteeksi spämmäys!): Ella M. mallistossa on siis topattuja liivejä, mutta olen kokenut ne hyvin istuviksi ainakin itsellä.

    Vastaa

    0
  19. Itseasiassa juuri pari viikkoa sitten naureskelin uutisotsikkoa eräästä nuoresta silikonirintaisesta tytöstä, jolla on keski-ikäinen mies. Uutisessa hehkutettiin upeita D-kupin rintoja. Kuvan perusteella kuitenkin tytön rinnat olivat huomattavasti isommat kuin D-kupin. Hitsi vieköön, kun minullakin on E-kuppi ja tuon tytön rintoihin olisi mahtunut neljät meikäläisen E-kupin rinnat. Todellakin voitaisiin unohtaa D-kupin rinnoista puhuminen. Uskoisin, että tällä voitaisiin kannustaa myös nuoria naisia hankkimaan oikean kokoiset liivit. Itse muistan olleeni nuorena kauhuissani, kun kuulin liivieni olevan E-kuppia. Sellaisellahan pitäisi olla suurinpiirtein melonin kokoiset rinnat! Onneksi oli myyjä ja äiti ja tuli hankittua oikean kokoiset liivit.

    Täytyy muuten sanoa, että eniten valitusta epämukavista liiveistä olen kuullut pienirintaisilta. Valittavat aikalailla samaa kuin sinäkin. Minä taas kerran unohdin laittaa töihin rintaliivit ja huomasin sen vasta työpaikalla vaatteita vaihtaessani. Hyvät liivit ovat oikeasti huomaamattomat eivätkä purista mistään. Sain käännytetyä pari kaveriani oikeaan liivikauppaan ja sen jälkeen hekin ymmärsivät mistä puhun. Toki pienirintaisella on suurempi kynnys ostaa kalliit liivit, koska kuten olet sanonut, niitä ei välttämättä tarvitsisi tukemaan. Toisaalta silloin liivien kanssa ei tarvitsisi tehdä kompromisseja ja ainakin minulla laadukkaat liivit kestävät kauemmin. Ja saan ne mieheltä lahjaksi, joten omaa rahaa menee vain, jos löydän usemmat hyvät.

    Vastaa

    0
  20. Ehkäpä tuo on tosiaan pahiten H&M:n ongelma. Harmi kyllä, koska itsekin joudun yleensä sieltä edulliset rintsikat hankkimaan. Mulla on kapea rintakehä ja käytän tavallisesti kokoa 70B, joka tuntuu ympärysmitaltaan mulle ihan sopivalta, mutta ongelma tosiaan on se, että henkan liiveissä toppaukset kasvavat vuosi vuodelta. Se on jo ihan naurettavassa pisteessä - pienen kuppikoon liiveissä voi olla toppausta enemmän kuin on tilaa rinnoille. Vaikka ne istuisivatkin hyvin, niin jollain tasolla inhoan sitä feikkiyden tunnetta päivän aikana: näytänkö naurettavalta, kun illalla riisun ne? "Hei, mihin sun tissit katos?!"

    Lisäksi sopivien rintsikoiden löytämisen tekee vaikeaksi se, että erilaisissa malleissa sama koko on aivan erilainen kokemus. Usein päädyn push-up-malliin, vaikken pushia haluakaan, mutta koska niiden kupit istuvat tiivisti, mistä tykkään. En vaan kestä sitä, että kupeissa on ilmaa tai ylälinja aaltoilee paidan alla. Monissa vähemmän topatuissa malleissa on mulle ongelmana se, että kuppi istuu muuten, mutta ylälinja (siis kupin yläosa) ei ole tarpeeksi tiukka. Ja pienempi kuppi sitten kuitenkin olisi ihan liian pieni. Ympärysmitankaan kanssa ei oikein edullisten liikkeiden valikoimissa voi enempää pelata, kun ei niistä alle 70 cm:n ympärystä saa. Kyllä se vaan on haastavaa hommaa!

    Vastaa

    0
    1. Vaikka ne istuisivatkin hyvin, niin jollain tasolla inhoan sitä feikkiyden tunnetta päivän aikana: näytänkö naurettavalta, kun illalla riisun ne? “Hei, mihin sun tissit katos?!”

      Niinpä..! :D

      Vastaa

      0
  21. Sun pitää päästä mantereella ihan oikeaan liivikauppaan. Siellä on sekä palvelua että valikoimaa.

    Vastaa

    0
  22. Ihmettelin kerran kaverini kanssa, jolla on A-kupin rinnat, että miksi näitä toppauksia tosiaan työnnetään pienempiin kuppeihin.. Sitten aloin etsimään omaa kokoani (80D) ja sieltäkin löytyi täytettä!! Ja pushup, pushup, vaikka omasta mielestäni rintani ovat ihan tarpeeksi esillä ihan normirintaliiveissä...

    Vastaa

    0
  23. Mua kans ärsyttää kun nykyään kaikki liivit tahtoo olla toppauksilla.En tiedä mistä saan uusia ku nykyiset hajoaa sillä omistan myös pienet rinnat ja olen tottunu ilman toppauksia oleviin.Omistan myös muutamat topatut mut tuolla ne laatikossa pysyy aika visusti =)

    Vastaa

    0
  24. itse olen ihme kyllä löytänyt h&m:ltä sopivia liivejä koska minua ei niinkään haittaa se "perustoppaus" mikä niissä on. MUTTA ne super push-upit. -_- aivan kauheat! itsekkin omistan pienet rinnat ja olen kyllä ihan suhteellisen tyytyväinen niihin. joskus tulee huonompia päiviä, mutta ihan mielenkiinnosta halusin kokeilla niitä supereita että miltä näyttäisi jos olisikin isommat. :D aivan järkyttävät! ihan tönköt eivätkä rinnat näyttäneet yhtään "luonnolliselta". pysyivät joko paikallaan liikkumattomina toisin kuin "oikeat" rinnat tai sitten menivät väärälle paikalla sivulle rintakehässä. ihan kuin kaksi vaahtomuovi pallon puolikasta olisi lykätty paidan alle. :D sinänsä koossa ei ollut valittamista ;) mutta pidän enemmmän omistani kuin niistä luonnottomista mollukoista mitkä ne liivit tekivät.:)

    Vastaa

    0
  25. Kyllä on tuttua juurikin Henkkamaukassa. Ennen ostin aina sieltä, koska halvalle tahdoin. Mutta nyt kuulutan kanssa Lindexin puolesta. Ihan paras paikka ja hintalaatu suhde hyvä, valikoimakin on kattava. Juhlia varten taisin ostaa viimeeksi Cubuksesta balconette ritsikat ja oli kanssa hyvät ja edulliset. Siellä vaan ei väri- ja mallivalikoima ollut itselle sopivin muuten.

    Vastaa

    0
  26. Seppälä taitaa olla kaikista eniten pieniä tissejä vastaan. Lähes kaikissa A kupin rintsikoissa on vähintään tissien koon tuplaavat toppaukset. Kauheinta ainakin musta on se, että monet rintsikat vaikuttavat ainakin kuosiensa perusteella tarkoitettavan nuorille eli toisin sanoen meille nuorille, tissittömille myydään sitä käsitystä, että tissisi eivät ole kelvolliset - isothan niiden kuuluu olla. Tajuan, että toiset haluavat suurentaa rintojaan, joten toppaukset eivät haittaisi, jos ne vaan saisi pois ! Oon ollut enemmän kuin vihainen tän asian kanssa ihan siitä asti kun rintsikoita aloin käyttämään.

    Lotta, 16

    Vastaa

    0
  27. Toisen ääripään ongelma: entä kun rinnanympärys on 60? Changelta tuota kokoa tulee vuodessa pari mallia, jotka myydään hetkessä loppuun. "Normaalikaupoissa" pienin ympärysmitta on 70 tai 75, joka kohdallani tarkoittaa tavallisesti sitä, että kireimmilleenkin kiinnitettynä väliin mahtuu nyrkki :D

    Sitten kun kuppi pitäisi olla vielä kokoa E tai F, voin kertoa, että rintsikoiden löytäminen on _todella_ vaikeaa...

    Ja oon kyllä ihan normimittainen nainen, 170 cm ja silleen, mutta rintakehä vaan sattuu olemaan ilmeisen kapeaa sorttia :D

    Tuntuu, että näitä äärikokoja suuntaan jos toiseen on kuitenkin yllättävänkin paljon, joten luulis, että rintsikkavalmistajat alkais kiinnittää niiden tuotantoon huomiota, kysyntää kun uskoisin löytyvän... Ois ihan kiva omistaa muitakin rintsikoita kun Changen perus-balconetet kolmessa eri värissä :P

    Vastaa

    0
  28. Joku täällä on jo kaiketi ehtinyt tämän suosituksen tekemään, mutta sanonpa sen silti :D Itse ostan kaikki liivini Lindexiltä ja siellä on todella paljon valikoimaa. On reilusti topattuja ja myös ilman toppauksia ja vähän pienempiä toppauksia jne. Jos ei halua maksaa itseään kipeäksi, Lindexiltä saa laadukkaita liivejä hyvällä hinnalla.
    Sitten siihen toppausasiaan. Itselläni on 80b-kokoiset liivit ja kuitenkin miellän rintani sen verran huomaamattomiksi, että käytän todella suuria toppauksia oikeastaan kaikissa liiveissäni. Mulla ei edes taida olla toppaamattomia liivejä. Eli minua ei nuo toppaukset haittaa :)

    Vastaa

    0
  29. seppälästä löysin joskus a-kupin rintsikat ja toppaukset oli siinäkin mutta irti sai 8D

    Vastaa

    0
  30. Mulla vähä toistepäin tuo ongelma... noista h&m ym muista ketjuliikkeistä en kyl löydä sopivan kokosia.
    Change on mun tän hetkinen lemppari kauppa.. siellä kerrottiin et mun B:n kuppi onkin E! :D ja ympärys 65-70.. eli tol ympäryksel ei tosiaa löydy noin isoa kuppia peruskaupoista, tai en ainakaa oo ite löytäny :( ginasta taisin löytää kerran 70D:n mikä oli passeli. en tiä onko rinnakkaiskoko sit tai jotain ku en niist ymmärrä :)
    Mut suosittelen käymään ihan kunnon liivi kaupois :)

    Vastaa

    0
  31. Aivan ihania tissipostauksia ! Oot ihan paras, vaikka alunperin innostitkin meikkien vuoksi, niin oon nykyään aina superinnoissani kun nään että sulta on tullu uus postaus ! Jee ! Itse 75C-70D kokoisena löytyisi kyllä hm ltä ihan ok yksilöitä, mutta oon samaa mieltä kanssasi että ne on huonotunu vuosien saatossa. Mutta en kyllä tykkää mennä Changeenkaan, liian usein olen vakaasti päättynyt mennä ostamaan liivit sieltä, mutta kun myyjät eivät edes moikkaa tiskin takaa niin käännyn heti pois. Tosin ihan varmaan vain myymäläkohtaista ! Kävin kesällä Roomassa ja sieltä hamstrasin Calvin Kleinin liivejä mukaan, niin upeita ! Yksinkertaisia, laadukkaita, mutta kuoseja on ihania ja jotain muutakin kuin vain pitsisiä. Ne kun vaan ovat samperin kalliita Suomessa, enkä oikeestaan ole muita bongannut kuin Stockalla ja nekin vain niitä musta-valko-iho -värejä. BUU ! Ja eniten inhoan liiveissä öö olkahommien venyvyyttä, hmn ja nykyään lindexinkin liivien olkanarut ovat todella joustavia. Ei pysy rinnat paikallaan ees kävellessä, kai ne sitten joidenkin mielestä ovat mukavemmat? Mutta hei ihanaa kiitos, jatka tämmösten juttejen parissa !! Enkä ikinä unohda keittiötavaralistaasi enkä rahankäyttö laskelmiasi.

    Vastaa

    0
    1. Enkä ikinä unohda keittiötavaralistaasi enkä rahankäyttö laskelmiasi.

      Aawww... ^_^

      Vastaa

      0
  32. Aikaisemmin mulla täyttyi komero halppis-liiveistä, jotka mitkään ei istunu hyvin ja hinkasivat ja hankasivat. Sitten kävin ostamassa liikkeestä hyvät liivit hääpukua varten, sain hyvän palvelun ja olin 100%:n tyytyväinen liiveihin. Nykyään ostan vain harvoin, mutta kaikki merkkiliikkeestä, niin pidemmän päälle eurotkin säästyy, ja viihdyn liiveissäni.

    Vastaa

    0
  33. No onpa naurettavaa, en ole tajunnut, että pieni kuppisiin liiveihin tungetaan oletusarvona pehmusteet, jotenkin noloa. Pienillä rinnoillahan voi huoletta mennä viipottaa ns. kevyemmällä varustuksella.

    Ole kuitenkin onnellinen, että voit ostaa kompromissiliivisi halvalla. Oma koko on sitä luokkaa, että alle 50 €:n liivejä ei helposti löydy ja niissäkin on sitten vain paria mallia lukuunottamatta aina jotain vikaa. Niinpä suosiolla käyn ostamassa samaa mallia, värivalikoima on nude, musta ja valkoinen, siinä ei hirveästi juhlita. Sitten jos joku entinen oma suosikki lopetetaan paniikki on valmis. :D Kirjoittelinkin tästä omasta liiviongelmasta aikaisemmin keväällä blogiini: http://keyword-love.blogspot.fi/2013/06/loytamisen-vaikeus.html Näitä omia höyhenenkevyitä Gossardin lempiliivejä saa tilattuja Figleavesilta myös sinun kokoasi. :) Pitää vaan olla valmis maksamaan reilu kolmekymppiä liiveistä, se on itseni kokoiselle vähän. Laatu on tietenkin eriluokkaa kuin H&M:n liiveissä. Kestävät hyvänä vuosikaupalla oikein hoidettuna.

    Vastaa

    0
  34. Mulla on ihan päinvastainen ongelma, mutta ymmärrän silti sua NIIN hyvin! Mulla on koko 70DD/E, jota tuntuu löytyvän aika huonosti normikaupoista, Lindexillä tuota kokoani on, mutta tuntuu, että nekin mallit ovat usein pelkästään mustia ja valkoisia. Kaikki nätit rintaliivit ovat liian pieniä. Lindexillä on myös Generous-malli povekkaimmille, mutta samalla ympärysmitat niissä ovat itselleni valtavia. Rintava ei ole sama kuin lihava :/

    Vastaa

    0
  35. Seppälässä on paljon liivejä ilman toppauksia! :) Hennesillä menny kyllä ihan överiks ku ei siel enää oo melkei muita ku niitä ihan ylitopattuja.

    Vastaa

    0
  36. Jep, ja kun ne isommatkin nykyään tunnutaan aika usein toppaamaan... Ihan kuin ei olisi tarpeeksi vaikeeta jo muutenkin löytää kohtuuhinnalla kokoa 80F. (/rinnakkaiskoot tietenkin, se ihan oikea kokohan ois varmasti kupiltaan reippaasti isompi ja ympärykseltään pienempi) Ja kun en missään nimessä halua enää toppauksia tähän, ne on nyt ihan hyvät jo. :D Ja jos löytäis edes joskus muita värejä kuin mustaa, valkoista ja beigeä... Kadehdin aina pienempien tissien ylinättejä värikkäitä liivejä. :D

    Vastaa

    0
  37. Pitää myös kiittää mielenkiintoisista, rohkeista ja innostavista blogiteksteistäsi, joista olen saanut nauttia viime viikkoina :) postaustahtikin on huikean ihanan aktiivinen! KIITOS!

    Vastaa

    0
  38. Itse en enää aikoihin ole mennyt alusvaateostoksille H&M, ym. halpaketjuihin. Ei vaan löydy istuvaa, ja kokoni on 75A. Naisten alusvaatteet taitavat olla sen verran vaikeasti leikattava ja valmistettava tuote, ettei ihan tosi halvalla sitä voi kunnolla tehdä. Ranskassa toimiva erikoisliikeketju Darjeeling on osoittautunut minulle hyväksi (perusliivit luokkaa 35€), ja olen huomannut ketjun ammattimyyjien tärkeyden oikean mallin löytämisessä! Eikä ole pakko topata ellei halua.

    Vastaa

    0
  39. Itse olen ostanut alusta lähtien rintsikkani Lindexiltä, mutta nykyään sielläkin käyminen on suorastaan tuskallista. En kaipaa täytteitä (kuppi saa olla hieman paksumpaa matskua, kuin semmonen lerpattava kangas, että pysyy kuppimaisessa muodossaan), koska tykkään omistani ihan luonnossaan. Lindexiltä varmasti löytyy jotain perusmustia ja valkoisia rintaliivejä ilman täytteitä, mutta jos haluaisi jotkut värilliset pitsihömpötykset, niin niissä kaikissa on enemmän tai vähemmän täytettä (tai sitten 70-ympärysmittaa ei ole). Ostaisin jos ne edes saisi pois!

    Olen kummaksunut myös niitä topattuja alushousuja ja maalannut samaa tulevaisuuden kuvaa, että kohta kaupoista ei löydy tavallisia alushousuja lainkaan..

    Vastaa

    0
  40. Törmäsin samaan ongelmaan tänä keväänä. Oon aina ollu tosi rintava, tammikuuhun asti olin kokoa 75G. Sitten pääsin rintojenpienennysleikkaukseen, ja nyt olen suht onnellinen kokoa 75C. Kävin silloin kiertelemässä jos jonkinlaisia rintsikkaliikkeitä, mutta totesin saman, että lähes kaikki oli topattuja. Ja määhän en pienennyttäny mun rintoja vaan sen takia että voin taas rintaliiveillä suurentaa niitä... Toinen ongelma on sitten se että ne jossa ei oo toppauksia, ei sitten istu. Luulin että nyt pienempien rintojen myötä rintsikkaostoksilla käynti olisi yhtä juhlaa, mutta ei.

    Vastaa

    0
  41. Täällä toisinajattelija. Ohuet toppaukset tekevät mielestäni liiveistä mukavammat ja antavat pienille rinnoille hyvää muotoa. Rinnoilla on vähän kuin pesät... Käytän paljon myös ihan toppeja, mutta tiukan t-paidan alta nöpöttää niiden kanssa vähän liikaa. :P

    Vastaa

    0
    1. Ohuet toppaukset tekevät mielestäni liiveistä mukavammat

      Ohuet toppaukset, tai siis sellainen paksumpi, ikäänkuin kevyesti vuorattu kuppi onkin jees! :) Siitä samaa mieltä. Mutta kun kuppi tuntuu käteen puristaessa vaahtomuovipallolta ja toppaukset kasvattaa rintaa kokonaisella kuppikoolla niin ollaan jo (mun mielestä) pikkuisen överisfääreissä....

      Vastaa

      0
  42. Rintsikoiden osto todella on vaikeaa! Olen törmännyt itsekin lähinnä tilattuihin hirviöihin, mutta löytyy kaapista muutamat ohuetkin. Jonkun aiemmin mainitsema Delicate on aivan loistava, todella mukava päällä!
    Olen itse jo alkanut osittain olla ilman rintsikoita, paitsi urheillessa tietty. Se on aika mukava tunne, ja kuulemma ehkäisee rintojen roikkumista myöhemmin.

    Vastaa

    0
  43. Olen ostanut rintaliivini nyt noin viiden vuoden ajan Changeltä, enkä ole katunut ainuttakaan ostosta! Sieltä löytyy liivit jokaiseen kokoon ja jokaiseen kukkaroon. Palvelu on aivan älyttömän hyvää eikä ostajan tarvitse ensimmäisellä kerralla kun marssia pukukoppiin. Yksien liivien keskimääräinen käyttöikä on noin kaksi-kolme vuotta ja käytän kerralla vain noin kolmea paria.. Suosittelen :)

    Uteliaisuudesta, mihin päin Sanni matkaat? Täällä huomenna lähtö Rhodokselle..

    Vastaa

    0
    1. Uteliaisuudesta, mihin päin Sanni matkaat?

      Lennän Kreetalle Haniaan, ja sieltä matka jatkuu parin yön jälkeen Parokselle

      Ihanaa Rhodoksen matkaa teille! :)

      Vastaa

      0
    2. Kiitos, samoin sinne!! Pakko myös suositella muutaman vuoden kokemuksella ravintola Strataa. Sijaitsee aika rannan tuntumassa vanhassa kaupungissa. Ihanaa yksinkertaista kotiruokaa ja paljon huokeammat hinnat kuin rannassa..

      Vastaa

      0
  44. Mulla on aivan samat ongelmat!!! Sitten joskus kun raaskin niin menen oikeaan liivikauppaan ostaan kunnolliset ja naiselliset liivit. Tähän asti olen ongelman ratkaissut urheiluliiveillä. Pieni rintaisella ne näyttävät minusta mukavan luonnollisilta, ei keinotekoisia kangastissejä ja lisäksi tuovat tarvittavan tuen. Esim h&m:n edulliset urheilutopit ovat ajaneet asiansa :)

    Vastaa

    0
  45. Mulla olkaimet aina valahtivat ja rintsikat muutenkin tuntuivat kehnoilta. Kaverin suosittelemana kävin kokeilumielessä Changella ja suosittelen lämpimästi kaikille. Myyjät kivoja ja avuliaita, oikea koko löytyy helposti ja kertaakaan en ole tyytymättömänä lähtenyt. Hinnat ovat kovempia kuin massakaupoissa, mutta aleja kannattaa pitää silmällä ja mennä silloin. Rintsikoita löytyy toppauksilla ja ilman, ja ostinpa (itsekin pienirintaisena) kerran rintsikat joissa on pelkkä kangas kuppina, ei edes tuota rintsikoille tyypillistä koko kupin kattavaa ohutta vaahtomuovivuorausta. Ihanat joihinkin tilanteisiin! Sittemmin olen isommista tavarataloista löytänyt joiltain muiltakin merkeiltä hyviä rintsikoita, mutta henkkamaukasta en vieläkään. Olkaimet tippuu!

    Vastaa

    0
  46. Luulen, että niin moni haluaa nimenomaan toppausta, että ei vaivauduta enää tekemään liivejä muille. Samoin koot varmaankin ovat vain yleisimmille vartalotyypeille. Itse olen siinä mielessä onnellisessa asemassa, että pienempi kiinteä toppaus on itselleni paras. Se jotenkin tukee tissiä ja ei käy niin, että toinen toppaus on pesukoneessa tms uinut pois liiveistä ja kuljeskelee koko päivän vahingossa eriparitisseillä.:D Olisi kiva kyllä olla jotain rennompia oleskeluja varten pehmeämmät liivit. Minulla on lähinnä h&m:n ja changen liivejä ja tykkään molemmista. Hennesin liiveissä on usein se vika, että ne alkavat ylhäältä jossain vaiheessa sojottaa. Kupin yläreuna siis kääntyy ulospäin ja vaatteissa näkyy sellainen kaareva viiru selvästi. Changen liiveistä taas katoilevat toppaukset ja olkaimet pitäisi ommella kiinni, kun ne irtoavat aina liivejä pukiessa.

    Vastaa

    0
  47. Stockmannilta löytyy liivejä ilman toppauksia. Käy kokeilemassa vaikkapa passionatan, chantellen sekä calvin kleinin liivejä, kaikista löytyy toppaamattomia malleja niin suuri kuin pienirintaisillekkin! Kannattaa pyytää myyjältä apua niin voi todennäköisimmin löytää itselleen sopivimmat liivit ! :)

    Vastaa

    0
    1. Mä liputan myös noiden CK:n liivien puolesta. Mulla on kohtalaisen iso yläkroppa (=leveät hartiat, leveä rintakehä ja noh, riittävän kokoiset tissit) ja nuo CK:t on ensimmäiset liivit, jotka on oikeesti istuneet kuin hanska. Hintaahan niistä saa pulittaa jonkin verran, mutta hyvästä istuvuudesta ja mukavuudesta maksan ihan mielelläni.

      Vastaa

      0
  48. Olin aikoinaan lähinnä H&M:n ja Lindexin asiakas, mutta jossain vaiheessa H&M:n kokovalikoima ei enää osunut kohdilleen ja Lindexin valikoimaan jotenkin kyllästyin. Kannattaa kuitenkin ne katsastaa, jos ei kerran ole vielä tuttu. Paljon mukavempia kuin H&M:n.
    Espritilläkin on kivoja alusvaatteita, kylläkin kaarituellisia vissiin kaikki, mutta sentään myös ilman push-upia. Nekin kannattaa katsastaa, jos vaikka istuisi omalle kropalle. Kaupoissa ei ole kuin pieni valikoima, mutta jos koon saa sovitettua, niin netistä löytyy enemmän. :)
    Ja sinäkin kun tunnut reissaavan paljon, niin kannattaa muissa maissa pistäytyä niiden alusvaateliikkeissä, vaikkei lomalla ehkä ensimmäisenä tule mieleen tuskastelu sovituskopissa. Nistä on usein löytynyt esim. 60-65 ympärysmitalla muitakin kuin A kuppeja, mitä ei täällä paljon näe.
    Tuntuu kyllä, että olipa koko mikä tahansa, niin ostoksien teko on kaikille yhtä vaikeaa.

    Vastaa

    0
  49. Luulen, että tämä hullustitopattujen liivien "muoti" alkoi kun markkinoille tuli bombshell -rintaliivit, valmistaja taisi olla Victoria's Secret. Niiden sanotaan suurentavan kuppikokoa kaksi numeroa (tai no kirjaimia kai ne tässä tapauksessa ovat..) Sen jälkeen näitä jättitoppauksia onkin tullut myös perusliikkeisiin juurikin noihin A-C -kokoihin. Ilmeisesti nämä ovat pienirintaisten TEINItyttöjen keskuudessa erittäin suosittuja, koska parin sentin toppauksia löytyy tosiaan nykyisin enemmän kuin toppaamattomia (tai niitä ohuesti topattuja).

    Pari viime vuotta olen ostellut liivini Changesta. Ilokseni huomasin keväällä, että myös Cubus on ottanut kokoni 70D joihinkin liivimalleihinsa, jolloin sieltä saa parillakympillä istuvat liivit.

    Vastaa

    0
  50. voi kun olisi niin rohkea että uskaltaisi käyttää toppaamattomia liivejä. Vaikka olen lapsen jälkeen ei-enää-niin-kiinteää c-kuppia niin ikuinen laiha teini pelkää olevansa riittämätön... :(

    Tiedätkö, taidan kuule etsiä käsiini toppaamattomat liivit(jos löydän?) ja kokeilla voisiko tähän omaan kokoon tottua? Sitten ei ehkä hävettäisi niin paljon riisua miehen edessä (näky on hieman erilainen ilman liivejä).

    Kiitos vain inspiraatiosta! :')

    Vastaa

    0
    1. On todistettu juttu, että rintaliivit eivät vähennä tai hidasta rintojen roikkuvuutta, päin vastoin lisäävät sitä! Joten miksi kirvistellä tiukoissa liiveissä, jos niitä ei edes tarvitse. Ulkonäköpaineitako?

      Vastaa

      0
  51. Ensinnäkin kiitokset menneestä tissiviikosta! Se toi lohtua omien rintojen kanssa tuskailuun.

    Suosittelen monien muiden tavoin käymään Changessa tai muussa erikoisliikkeessä. (Change on myös melko edullinen verrattuna moniin muihin erikoisliivikauppoihin.) Itse käytin ennen muistaakseni kokoa 85C/D. Nyt olen useamman vuoden ajan ostanut Changesta liivini ja siellä kokoni on 70F/G. Todella moni käyttää liian suuren ympärysmitan liivejä. Tällä on merkitystä varsinkin silloin kun on rintavarustusta enempi, koska muuten liivit eivät luonnollisesti tue tarpeeksi. Itse olin aika järkyttynyt kun ensimmäistä kertaa menin erikoisliikkeeseen ja minulle tuotiin mittauksen jälkeen oikeankokoiset liivit, sillä ne todellakin tuntui puristavan ihan liikaa. Myyjä kuitenkin sai minut vakuuttuneeksi siitä että ne ovat oikean kokoiset. Sittemmin olen itsekin todennut että haluan mieluummin että rinnat saavat tarpeeksi tukea ja ovat ryhdikkäät. Vaikkakin tiukkojen liivien kääntöpuolena on kyljissä kainalon alapuolella näkyvät "makkarat" ja alussa se puristuksen tunne. Tiukkoihin liiveihin tosin tottuu todella nopeasti, vaikka alussa niiden käyttäminen saattaa tuntua mahdottomalta.

    Myös monet F-kupin liivit ovat topattuja, tosin monissa toppaukset saa irti. Itse suosin nimenomaan tällaisia liivejä johtuen erikokoisista rinnoistani. Toispuoleisella toppauksella saan vähän korjattua kokoeroa.

    Vaikka nykyään rintaliivien ostaminen on vähän helpompaa kun oikea kokoni selvisi, on se ajoittain edelleen todella tuskallista. Monet itkut on tullut väännettyä sovituskopissa kun sopivia liivejä ei löydy. Eikä sovituskopin kirkas valo yhdistettynä omaan paljaaseen ylävartaloon ole omiaan nostamaan itsetuntoa... Kovin mielelläni käyttäisin kauniita pitsiliivejä ym "unelmahörselöjä", mutta niistä todella harvoin löytyy sopivia tai sitten hinta on niin päätähuimaava etten raaski ostaa.

    Vastaa

    0
    1. Tätä kokoasiaa meinasin myös tulla kommentoimaan. Eli hyvien rintsikoiden kuuluu "puristaa" aluksi hieman, muuten ne ovat liian suuret eivätkä todella anna sitä kaivattua tukea. Ja kuten Sanni itsekin totesi, jää liian suuren ympärysmitan liiveissä kuppeihin ns. hajuraot :). Tuollaisilla liiveillä ei sinällään rintojen kannalta tee yhtään mitään, tukea ne eivät kyllä anna. Toki ne peittävät rinnat, jottei paitoen kanssa tarvii ihan nännisiltään olla :).

      Kannustaisin myös kaikkia, joille liivien ostamine on hankalaa, käymään erikoisliikkeessä selvittämässä oma oikea koko. Jos liivit tuntuvatksin siellä kalliimmilta, niin ei sieltä mitään ole pakko ostaa mutta ehkä osaa itse löytää muualta sopivampaa kokoa. Ja täytyy sanoa, että kun siirryin erikoislikkeen asiakkaaksi, ei liivihuolia juuri ole ollut. Siis kestävyydenkään suhteen. Pesen todellakin kaarituelliset liivit koneessa (pesupussissa toki) eikä juuri kulumia ole havaittavissa. Perus vaateliikkeiden rintsikat taas ovat aina menneet vinksin vonksin ja kangas lutkahtanut ja tuet irtoilleet. Hieman kalliimmalla hinnalla saa tässä tapausessa kyllä kestävämmät liivitkin. Ainakin näin on oma kokemus. Ja tosiaan se omakin ympärysmitta selvisi vasta erikoisliikkeessä ja kyllä nyt on mukavampi olla, koska liivit tukevat oikeista paikoista. Ympärysmitan lisäksi tähän vaikutti siis myös oikean mallisen kupin löytäminen juuri minulle. Rinnat ja rintakehätkin kun ovat niin eri mallisia.

      Vastaa

      0
  52. Kokoni on 70d ja ostan kaikki liivit niihin erikoistuneista kaupoista ja netistä. Tein myös vuoden alusta lupauksen että en enää osta riepuja ja köyhällä ei ole varaa halpaan.. Nykyään teen vain harkittuja ostoksia ja laadukkaita tietysti :)
    Englannista onneksi löytyy hyvä valikoima ja tilaaminen on helppoa :)
    Niin ja ostin vähän aikaa sitten Changen rintaliivit ja ovat mielestäni todella huonolaatuiset :/ ei sinne siis enää.
    Bratabase-sivustoa voi suositella kokeilemaan!
    Ja kyllä mulla on vielä ne Aubaden liivit laatikossa hyväkuntoisena vuosien takaa toisin kuin kaikki virttyneet halppikset jotka menee ehkä max. vuoden.
    Lempparimerkki on marlies dekkers!

    Vastaa

    0
  53. Mielenkiintoinen postaus taas kerran ja selvästi puhuttava! Olen ollut jo kauan lukijana, mutta nyt erityisesti olen alkanut tykätä näistä erilaisista postausaiheista. Vaikka tämä onkin kosmetiikkablogi, niin on aina niin virkistävää lukea myös tämän kaltaisia postauksia tai vaikka ruokaan liittyviä. Kiitos!

    Sitten tähän itse aiheeseen. Ennen ostin rintsikat melkein aina Seppälästä, koska sieltä tunsin löytäväni itselleni sopivan kokoisia. Kokoni oli tuolloin 75D ja mietin jo silloin, että käytänkö liian isoa kokoa. En pitänyt silloin, enkä kyllä pidä vieläkään, rintojani mitenkään kovin suurina, mutta eivät ne yksinkertaisesti pienenpiinkään mahtuneet.

    Muistaakseni noin neljä vuotta sitten kaverini mainosti, että Changessa on -50% ale ja ajattelin, että nytpä sitten menen ja pistän koko rintsikkaosaston kuntoon! Vähän jotenkin mukamas ujostutti mennäkin sinne, mutta pyysin kuitenkin heti myyjää mittaamaan kokoni. Myyjä kyseli nykyistä kokoa ja ilmoitti heti, että melko sujuvasti on käytetty täysin väärää kokoa. Ympärysmitta on oikeasti 70 ja kuppikoko E-F. Pyysin myyjää tuomaan vaihtoehtoja ja silloin vasta tajusin, miltä istuvat rintaliivit tuntuvat ja näyttävät! Ostin muistaakseni seitsemän paria uusia rintaliivejä ja yhdet urheilurintsikat.

    En osta enää mistään muualta rintsikoita. Enkä oikein voikaan kun koko on nyt ollut 65G-70F eikä sellaisia rintsikoita löydy mistään Lindexiltä tai H&M:ltä. Olen enemmän kuin tyytyväinen asiakas ja pyydän joka kerta myyjän vielä katsomaan, onko koko tosiaan sopiva. En halua enää tuhlata rahaa huonoihin. Yleensä menen Changeen ostoksille kun siellä on alennusmyynnit, saa huomattavasti edullisemmin :) Se on kyllä fakta, että ne ovat hieman kalliimpia, mutta kun menee sopivaan aikaan niin tekee kyllä oikeasti edullisia ja hyviä löytöjä. Sieltä löytyy kyllä niin pieniä kuin isojakin kokoja. Tietysti voi sattumalta olla joskus loppu omakin koko, kun kokoja on niiin paljon ettei jokaista voi olla kymmeniä :)

    Sorry, tuli vähän massiivinen kommentti, mutta suosittelen ehdottomasti Changea! Et pety jos vaihdat sinne :) Ei tarvitse ostaa niin usein rintsikoita, kun on muutamat hyvät jotka kestävät.

    Vastaa

    0
  54. Itseäni taas harmittaa ettei enää d-kupeissa ole ollenkaan toppauksia. Kokoa en kaipaa lisää, vaan sitä nostetta rinnoille. Isot rinnat näyttävät helposti roikkuvilta ilman toppaksia, minulla ainakin... :(

    Vastaa

    0
  55. Täältä löytyy myös saman ongelman omistava! Aivan käsittämätöntä (ja väillä jopa raivostuttavaa), että pieniin kokoihin pitää tunkea toppauksia + hyvä jos niitä edes löytää! :( Varsinkin Seppälä suosii näitä järjettömiä toppauksia. H&M:ltä en edes yleensä vaivaudu etsimään, koska koko 70A on siellä täysin tuntematon käsite. Minun rintaliivien pitäisi varmaan olla vielä vähän tuota pienempiä, mutta Lindexin liiveissä ostan aina tuon koon. Niissä on pieni pehmuste sisällä, mutta ei se näy mitenkään ja nämä on hyvät. Ihan piti katsoa monessako minulla ei ole tuota toppausta ja löysin niitä 2. Yksissä minulla oli mahdollisuus ottaa se sisus pois, mutta ne hajosi :D Varmasti saisi ihan oikeista rintaliivikaupoista hyviä, mutta näin opiskelijana ja työttömänä ei kyllä tee mieli maksaa yksistä liiveistä 50-100> euroa. Pienirintaisille on muuten kuvioissa ja väreissä tosi suppea valikoima! Voi sitä harmistusta, kun löytää jotkut nätit mutta eipäs ole kokoja.

    Sinulla on huippu blogi :)

    Vastaa

    0
  56. Hei,

    Suosittelisin ostamaan liivit Ranskasta. Ranskalaiset naiset suosivat juuri sellaisia toppaamattomia liivejä, ja esim Etam-merkin valikoimat ovat erittäin edullisia, mutta laadultaa huomattavasti henkkamaukkaa parempia.

    Vastaa

    0
  57. Mulla ei sentään ole koon kanssa ongelmaa, olen niinkin normaalia kokoa kuin 75B-C. Mua ei edes haittaisi nuo toppaukset, jos ne olisivat jotenkin luonnollisia! Mutta kun ne on pinkeiksi topattuja, ja ihan kovia! Jos on vaikka ihan tavallinen toppi päällä, näkee aivan varmasti mistä kohtaa se oma rinta vaihtuu toppaukseen kun alta näyttäisi olevan silikonit. Eikä ne rinnat edes asetu mitenkään hirveän hyvin niiden toppausten kanssa :/

    Vastaa

    0
  58. Itse tykkään että liiveissä on hieman toppausta, se saa tisut näyttämään nätimmän mutoisilta ja tuo ehkä enemmän esille, muttei omasta mielestäni juurikaan kokoa lisää. :> Itse olisin ehkä ympärysmitan puolesta 70B, mutta kuppi niissä jää usein liian suureksi, joten nappaan yleensä 65C. Ei minulla kiristä kyllä kamalasti. Nopeasti nuo liivit venyvät tuosta rinnan ympäriltä, joten saa alussa ollakin aika napakat. :)

    Vastaa

    0
  59. heh, mä taas olin ikionnellinen kun ensimmäistä kertaa elämässäni löysin topatut push upit (victoria's secretiltä, tuosta rintaliivien luvatusta maasta tietenkin!) jollaisista olin haaveillut teinistä asti... :D voi sitä onnen päivää kun käytin push uppejani ekaa kertaa :D

    on toki perseestä jos toppaamattomia liivejä ei saa! musta tuntuu, että kaupat yrittävät osittain tietoisesti valikoida asiakkaitaan: meidän vaatteita ei saa käyttää rumat läskit/laudat jne..(kiitos, henkkamaukka, kun saat meidät naiset ajoittain tuntemaan itsemme niin ei-halutuiksi silmissäsi!) itse olen kauan pohtinut tilaavani netistä, tiedän pari hyväksi kehuttua kauppaa (esim. bravissimo ja brastop) mutta niissä taas kuppikoot alkavat D:stä, joten sulle se ei vinkkinä toimi :/ hinnat ovat kuitenkin tosi halvat, ja ilmeisesti varsin asiallisia laadultaan. kannattaisi ehkä etsiä jotain nettikauppoja jos eivät perus-henkkamaukan valikoimat innosta. luulisi löytyvän hyvää laatua halvvoilla hinnoilla, ja juuri mieluisat ja sopivat, jos vaan haluaa ottaa sen riskin että tilaa sovittamatta.

    Vastaa

    0
  60. Itse taas kuulun niihin isorintaisiin, jotka kaipaisivat toppauksia isompiinkin kuppikokoihin. Tältä syksyltä paras esimerkki oli mainos, jossa koot A-D olivat topattuja ja siitä eteenpäin liivit muuttuivat toppaamattomiksi.

    Mä siis kaipaan edes pientä toppausta "valot päällä"-efektit takia. Tietysti se antaa myös vähän lisätukeakin ja heh, tuulensuojaa:)

    Mutta näissä ongelman molemmissa puolissa taitaa olla kyse vähän siitä, että toppauksia tuotetaan vain tuon ajatellun ulkonäön takia, eikä siksi, että niistä voisi olla hyötyä kaikenkokoisille rinnoille.

    Vastaa

    0
  61. Kiitos näistä postauksista, vaikka omaankin suuremmat rinnat niin tiedän miltä se tuntuu kun ei meinaa löytää sopivia rintaliivejä! :/ Se on inhottavaa..

    Vastaa

    0
  62. Joskus oli myytävänä semmoisia pieniä jatkopaloja liiveihin. Saisikohan niitä enää mistään... ainakin liivikaupasta luulisi varmaan saavan. Se antaisi hirveästi lisämahdollisuuksia liivivalintoihin!

    Vastaa

    0
  63. Löytyyköhän AA-kupillisia liivejä enää mistään? Niistä nimittäin voisi löytyä apu sinun "sopiva ympärysmitta mutta liian iso kuppi ja päinvastoin"-ongelmaan. 80A-liivin rinnakkaiskoko kun on 75B:n lisäksi myös 85AA!

    Itsekin olen välillä kauhistellut niitä toppauksia, muistaakseni Lindexillä on myynnissä "Sex bomb"-liivejä joiden toppaukset saavat rinnat näyttämään 2 kokoa suuremmilta... Kuka oikeasti haluaa semmoiset panssarit?!

    Omissa liiveissäni pidän kuitenkin pienestä luonnollisesta toppauksesta, joka pitää nännit piilossa ja vähän tasoittaa rintojeni kokoeroa.

    Vastaa

    0
  64. Hei kiitos postauksesta! Mulla on meinaan aivan samoja ongelmia kuin sulla liiviostoksilla.... Ja tuo pakkotoppaaminen on aivan käsittämättöman naurettavaa. Kenelle ne sellaiset liivit edes istuu!?

    Vastaa

    0
  65. Minä haluaisin käyttää tukevia toppaamattomia sileitä liivejä mutta ei niitä löydy mistään. Olen lyhyt (161cm) ja liivit kokoa 70-75 C-DD mallista riippuen. En halua kohotavia tai suurentavia liivejä koska käytän jenkkakahvojeni takia lähes pelkästää löysiä paitoja. Isot rinnat + väljä paita luo sivusta katsottuna efektin jonka ansiosta näytän tosi pullukalta sivusta katsottuna. Kompromissiliivini ovat tukevat, litistävät, kokopitsiset ja rinnat kainaloihin levittävät. Kiva!

    Vastaa

    0
    1. Mulla on sulle vastaus! Seppälän Link-mallistosta löytyy toppaamattomia sileitä liivejä,tosi hyvän mallisia, kestäviä ja maksaa vain 9,95! Niitä löytyy myös mustan valkoisen ja beigen lisäksi kaikissa herkkuväreissä; pinkki,lila,sininen ja oranssi ainakin löytyy!

      Vastaa

      0
    2. Triumphilla on myös hyviä, simppeleitä liivejä. Esim. erilaiset minimizerit. Eivät ole halvimmasta päästä, mutta kestävät hyvinä pitkään.

      Vastaa

      0
  66. Pakko kommentoida vähän aiheen vierestä Changeen liittyen. Heidän kokonsa on paljon pienempiä kuin muiden, esimerkiksi Sokoksilla, myytävien merkkien koot. Tällä hetkellä on päällä Changesta ostetut liivit kokoa 65I. Muissa liiveissä en voisi kuvitellakaan ahtavani itseäni ympärysmittaan 65, vaan 75 on "oikea" (urheilurintsikoissa ehkä 70). Myös kuppikokona I on ihan liian iso muissa rintsikoissa. Huomasin tämän kun menin viime keväänä sovittamaan Freyan liivejä ja E tai F oli niissä oikea koko. Älkää siis Changen mittausten jälkeen alkako ajatella, ettet löydä rintsikoita enää mistään muualta. Muissa merkeissä kokonne on varmasti pienempi ja niitä löytyy tavarataloista/Lindexiltä yms.

    Mukavaa Changessa on kuitenkin se, että sieltä saa kunnolla istuvat rintsikat ja tietää, miltä sellaiset tuntuvat päällä. Osaa hakea samaa tunnetta muissakin kaupoissa. :)

    Vastaa

    0
    1. Oma kokemukseni 60-ympäryksen käyttäjänä on, että Changen liiveissä ympärys venyy nopeasti ihan liian löysäksi. Eli päinvastoin kuin sinulla tarvitsisin Changen liiveissä tavallista pienemmän ympäryksen, vaan eipä heillä(kään) ole valikoimissa 55E:tä.

      Netistä tilaamalla voi saada liivejä edullisestikin. Oma lemppari on ollut Figleaves, sieltä outlet-puolelta voi saada laadukkaiden brittimerkkien (Panache, Freya) liivejä jopa kymmenellä punnalla. Changessa on kyllä fiksua käydä ensin varmistamassa oma oikea (!) kokonsa, että tietää mitä liivejä tilata.

      Vastaa

      0
    2. Minun on helppo löytää liivejä, kun nuo Seppälän ja H&M:n 70B-kokoiset istuvat yleensä ihan kivasti, maltillinen "toppaus" ei mielestäni ole haitaksi vaan tosiaan suojaa nännejä, onnistun aina kolhimaan niitä.

      Kävin kerran Changessa mitattavana ja siellä myyjän mukaan kokoni olisi 60DD ja toki heidän mallistossaan tuo 60DD-koko toimi...

      Fakta on kuitenkin se, että rinnanympärykseni napakasti rintojen alta mitattuna on - pienistä painonvaihteluista ja turvotuksista riippuen n. 70 cm. 60 senttimetriin sitä ei todellakaan saa mittanauhalla kuristettua, kun luut tulevat vastaan.

      Noissa kokeilemissani Changen 60DD-liiveissä rinnan ympäri menevä osa oli niin joustavaa materiaalia, että kevyestihän se venyi vaadittavat 10 cm, että hakaset menivät kiinni. Olisi varmaan venynyt enemmänkin...

      Jos asiaa ajatellaan rinnakkaiskokojen kautta: 60DD->65D->70C->75B.

      Vastaa

      0
  67. Itse olen ihastunut Calvin Klein merkkiin, heiltä löytyy usein kokoa 65C, ennen käytin 70B, mutta hetken käytön jälkeen ympärys jää turhan löysäksi. Toinen suosikki on Lindexin kaarituettomat kolmioliivit, vain hyvin kevyt toppaus, mutta tukevat, suosittelen.

    Vastaa

    0
  68. No kyllä suututtaa pakkotoppaukset!H&M on pahin. "Voi miten ihanat liivit!....Aha." En todellakaan halua minkäänlaisia toppauksia.

    Vastaa

    0
  69. Itse saman ongelman kanssa painivana voin suositella Sokoksen liiviosastoa. Haluan liivit, joissa ei ole toppauksia (mutta kevyesti "vuorattu" kuppi pitää olla). Ainakin kun viimeksi ostin liivejä löysin sieltä täydelliset liivit. Olivat 2 kpl:n paketeissa, joista toisissa pitsit ja toiset ns. t-paitaliivit eli sileällä pinnalla. En muista hintaa, mutta olivat vissiin halvimmat liivit siellä (olisiko ollut noin 15 - 20 eur se tuplapaketti). Ja todellakin liivit ovat riittävän pienet näihin kittanoihin, joihin useimmat A-kupin liivit ovat liian isoja. Löytöjä olen tehnyt myös Lindexillä ja joskus KappAhlissa.

    Vastaa

    0
  70. Edelliseen kommenttiini tarkennus, että liivit ovat Icon-merkkiset (vissiin sokoksen tai s-ryhmän oma "pirkka-merkki" ja kokoa 70A. Normaalisti käytän 75A kokoa, mutta nuo ovat leveämmät ja kupitkin riittävän leveät. Joissakin liiveissä kun kupit ovat liian kapeat ja kaarituki painaa rintoihin/kainaloihin.

    Vastaa

    0
  71. I so feel you, vaikka ongelma täällä onkin melkein päinvastainen. Kokoni on 65F ja tässä kaupungissa mikään liike ei varmasti myy omaa kokoani. Ja joskus jos erikoisliikkeestä kokoni bongaan, voit uskoa että hinta ja lompakon paksuus ei sitten ihan kohtaa. Blaah :/

    Vastaa

    0
  72. Mitähän se alusvaatteiden tilaamisesta vastaava ihminen on ajatellut :D Ei taida ainakaan omistaa eriparisia tai pieniä tissejä. Itse pidän irroitettavista toppauksista näiden eriparitissieni kanssa. Toiseen kun jättää toppauksen (sellaisen normiohuen, ei todellakaan mitään megaa) niin avot, molemmat kupit täyttyvät :)

    Vastaa

    0
  73. Kannattaa käväistä cubuksella :) sieltä löytyy "padded"- mallisia (eli sileällä pinnalla, nimi johtaa vähän harhaan) liivejä pienemmissäkin kooissa ilman toppausta. erityisen kivoja ovat heidän "Luxuries"-sarjan mallit, niistä löytyy sama malli sekä topattuna että ilman! suosittelen!

    Vastaa

    0
    1. Joo Cubuksella on kyllä tosi hyvä valikoima ja ite ostanki kaikki rintsikkani sieltä! Löytyy toppaamatonta ja keveästi topattua, ja tietty niitä äkäsesti topattujakin vaikka ite en niistä perusta.
      Oma koko on siellä ainaski 65D mitä ei löydy mistään Henkkamaukalta- ainaki Oulussa kaikki rintsikat on jotain 75 ympärysmittaa ja D- kuppia on vaan isommilla ympäryksillä. Ginatricotillaki valikoimat on aika huonot...

      Toi Luxurious on yks mun lemppari, käytän mallia jossa on tosi keveästi toppausta muttei liikaa. Toinen kiva on ihana pitsinen Bella push up, joka on myös hyvin keveästi topattu, värejäkin on paljon valikoimassa! :)

      Vastaa

      0
  74. Mä taas en pysty peittelemään riemuani, kun nykyään joka kaupasta saa super push-uppeja! :) B-kupin tissiparini näyttää vaan niin paljon paremmalta topatuissa liiveissä, eikä tämän kokoisista tisseistä edes saa hervottomia kaulassa asti törröttäviä palleroita. Ymmärrän kyllä ärsytyksesi, jos hakusessa oikeasti on normaalit toppaamattomat rintsikat, ja irvokasta on myös se, että pienimmätkin varhaisteinit laittavat rintojaan tyrkylle kun se on super push-uppien avulla mahdollista.

    Vastaa

    0
  75. Itselläni on taas se ongelma H&M:n kanssa että harvoin löydän oikean kokoisia liivejä (80D). Oman kokoni liivien kupit ovat myös tosi ohuet, niin ohuet että en pysty niitä edes käyttämään!

    Vastaa

    0
  76. Mulla on ollut aina ympärys 80-85 ja kuppikoko vaihdellut B tai C. Koskaan en ole kuvitellutkaan voivani laittavani henkkamaukan rintsikoita vaikka koolle löytyisikin, ne ovat vaan niin halvasti tehtyjä ja eivätkä tue pätkääkään. (en ole kyllä enää vuosikausiin kokeillutkaan). Samaa sarjaa ovat kaikki halpisvaatemerkit. Kolmella kympillä saa jo hyvät triumphin rintsikat, niistä yksi malli sopii just mulle. Mutta halvalla ei yleensä saa mun kokoani, erikoiskaupoissa alessa niitä on aniharvoin. Yleensä maksan rintsikoista 30-70 euroa, yli alkaa kirpaiseen.

    Vastaa

    0
  77. Suuret kiitokset upeista rintapostauksista, ovat olleet tosi mielenkiintoisia! Itse olen myös rintojen suhteen kohtalontoverisi, mutta mun on vaikea löytää sopivan kokoisen ympärysmitan omaavia liivejä.. 70 tuntuu löysältä mutta 65 taas tosi ahdistavalta, voi olla että on vain totuttautumiskysymys. Näissä kommenteissa esiintyneistä vinkeistä intoutuneena täytyy kai lähteä Changelle alennusmyynteihin etsimään sitä sopivaa liiviparia. Omasta mielestäni pienet rintani ovat aivan liian pienet muuhun kroppaan nähden joten toisaalta tykkään enemmän topatuista liiveistä, mutta kyllähän niitä käyttäessä tuntee enemmän tai vähemmän huijaavan itseään.. kun vaan löytäisi täydellisesti istuvat liivit niin olisi ehkä helpompi vaan hyväksyä ne rinnat sellaisina kuin ne on. Kiitos, olet upea ja anteeksi järjettömän pitkästä kommentista! :)

    Vastaa

    0
  78. Itselläni sama juttu, pieni kuppikoko mutta leveä rintakehä (luontaisesti, ja saliharrastus on leventänyt ympärystä entisestään), monet topatut liivit saavat rinnat näyttämään tennispalloilta. Hyviä liivejä olen silti löytänyt ihan HM:ltä, taitaa olla sellainen kuin "our perfect underwear" -mallisto, tästä olen ostanut t-paita liivejä, joissa on muotoonprässätyt kupit, eivätkä saman sarjan push-upitkaan näytä luonnottomilta, toppaus on vain kupin alaosassa, se on melko pieni ja pehmeä. Muotoonprässäys on mielestäni pelkästään hyvä, sillä en halua että liiveistä näkyy ihan kaikki läpikkään, jos on myötäilevä pusero. Sitten sellainen vinkki että jos kuppi on juuri sopiva, mutta ympärys pieni, voi ostaa sellaisia lisähakasia (esim HM:ltä löytyy), joilla ympärystä saa suurennettua.

    Vastaa

    0
  79. Moikka!

    Olen nähnyt Seppälässä, Cubuksella, Lindexillä ja (h&m nettikaupassa ovat loppuneet) lisähakaspaloja, joten kerran olet löytänyt sopivat 70B kokoiset liivit ja ne kiristävät niin kannattaa ostaa lisähakaspalat :) Siten saat lisää ympärystä liiveihisi.

    PS. H&M:n nettikaupassa on ilmainen toimitus alennuskoodilla 8.9.2013 saakka. Tässä koodi: 0769

    Ja itse ostan Seppälästä yleensä liivini, koska siellä on hyvän mallisia, ja niissä ei ole push-up toppauksia(osassa on, mutta saa pois) monetkaan liivit eivät istu kunnolla, kesällä alennusmyynneistä löysin kyllä 4 liivit :) Koska joululomalla 3 ostamani liivit alkoivat olla jo vanhat, epämuodostuneet, kun kuppien yläreunat kääntyivät ulospäin niin näkyy paitojen läpi:(

    H&M:n liivit eivät istu minulle, koska kupit ovat liian pitkiä ja huonon mallisia, minulla täytyy olla pyöreän malliset kupit, koska todella monien liivien kupit ovat soikeat ja ne eivät istu. Lindexilläkin on yleensä sama juttu kuppien kanssa, ja KappAhlilla ei ole kivoja liivejä.

    Itse en tykkää mikrokuitukuppisista liiveistä, koska itselläni nännit näkyvät läpi, vaikka olisi paita niin näkyy sellaiset "ääriviivat".

    Vastaa

    0
  80. Juuri tuon vuoksi ostan liivini nykyään ihan alusvaatteita myyväsätä liikkeestä.
    Paikkakunnalla missä asun ei ole kuin Change, mutta sieltä saan täydelliset liivit. Etenkin kun olen suuri rintainen, niin minulle on todella tärkeää että liivit ovat just eikä melkein ;D
    Jos on vähänkin liikaa toppausta jos ollenkaan niin rintani pulpsahtavat ulos, enkä koe tarvitsevani push-up efektiä suuren kokoni vuoksi.
    Vaikka luullaankin että liikkeistä kuten Change maksaa liivit paljon, mutta eivätpä oikeastaan sen enempää kuin Seppälä , H&M ym... Ja nämä ovat laadultaankin kestävämpiä.
    Suosittelen sinulle Sanni, marssi ihan alusvaatteita myyvään liikkeeseen ja pyydä apua!

    ... Näin asiasta toppauksiin. Eräs ystäväni käyttää mielettömiä Bombshell-liivejä, tuplaa ainakin ystäväni rintojen koon. Hän harrastaa jonkin verran irtosuhteita, olen ajatellut mitä mies ajattelee kun huomaa ettei hänen rintansa olekkaan niin suuret, vaan että koko pienenee ainakin puolet koska liiveissä oli vain täytettä?

    Vastaa

    0
  81. Huima kommenttivyöry kiinnostavaan ja tärkeään aiheeseen, mutta jatkan silti omilla kokemuksillani. Kehoni rasvat eivät asetu sitten millään mihinkään muualle kuin alakroppaan ja olen teini-iästä asti kuvitellut rintsikkakokoni olevan 75-80A.

    Kerran Lindexillä oli joku rintsikkaneuvoja käymässä ja päästin hänet kanssani sovitukoppiin. Pikaiset analyysit ja vertailut, niin osoittautui, että 70C koon rintsikat istuvat minulle parhaiten, vaikke ne aluksi vähän kiristävätkin. Esitin hämmennykseni hänelle ja hän sitten selvensi, että tuo kirjain ei kerro suoraan kupin koosta, vaikka näin monesti luullaan. Enemmän merkitystä on yhdistelmillä, eli jos 80A on minulle sopimaton, kokeilen 75B:tä, jos se ei asetu, kokeilen 70C:tä.

    En siis tiedä mikä se oma "kuppikokoni" on kun voin käyttää 80A, 75B ja 70C rintsikoita. 70C:tä on hankala löytää edullisemmista vaateliikkeistä, mutta ilokseni esimerkiksi Bangkokista löytyi sekä edullisia, että paljon pienirintaisille sopivia merkkiliivejä :) Ulkomaanmatkoilla tosiaan kannattaa aina vilkaista paikallisiin alusvaateliikeisiin.

    Tämä taulukko selventää tätä oivallustani ja auttaa kokosiirtymissä: http://www.kappahl.fi/media/storleksguide-rundlar-botten.png

    Vastaa

    0
  82. En nyt jaksanut käydä kaikkia kommentteja läpi, joten en tiedä, onko tämä kenelläkään muulla osunut silmään, mutta 75B-koossa kuppi on SAMAN KOKOINEN kuin 80A-koossa. Siihenhän rinnakkaiskoot perustuvat.
    Itse olen virheellisesti käyttänyt 75A-kokoa, kunnes kävin asiantuntevassa liikkeessä, jossa myyjä sanoi, että kokoni on ehdottomasti 70B. Monesti oon myös huomannut, että liivin malli vaikuttaa koon valintaan. On siis varmaan aika jo unohtaa "olen A-kuppi/B-kuppi/Ö-kuppi" -määritelmät, eikö? :-)

    Vastaa

    0
  83. Hmm. Nyt täytyy kyllä todeta, että 80A ei ole sinun kokosi. Ikinä. Missään nimessä! Olen rintaliivikokofanaatikko, bongailen kaupungillakin ihmisiä joilla on väärän kokoiset liivit (joo sairasta, muttakun ne vaan pomppaa mun silmille katukuvasta!). 80-ympärystä käyttävät isot naiset, joiden rinnanalusmitta on 90cm tienoilla, et taida kuulua tuohon ryhmään?

    Näin kuvien perusteella veikkaisin, että olet kokoa 60E/D-65D/C. Mittaapa tiukka rinnanalusympärys ja vähennä siitä 5-10cm niin saat oikean ympäryksen. Kuppikokohan kasvaa ympäryksen pienetyessä. Kiristävä tunne voi johtua siitä, että kuppi onkin liian pieni. Tällöin tehdään juurikin se virhe, että otetaan vain isompi ympärys, eikä isompaa kuppia.

    Tässä vielä linkki hyvään kokolaskuriin, suosittelen!
    http://www.lumingerie.fi/rintaliivien-kokotaulukko-kokolaskuri#.Uirhse38H5V

    Toivottavasti löydät oikeankokoiset liivit!

    Vastaa

    0
    1. Hmm. Nyt täytyy kyllä todeta, että 80A ei ole sinun kokosi. Ikinä. Missään nimessä!

      Eikäh! :D Nyt kun olisi mahdollista niin reväyttäisin rintani sulle esiin ja olisi kiinnostavaa kuulla olisitko vielä samaa mieltä ^_^ Mulla on siis oikeastikin leveä rintakehä. No, ei nyt tokikaan 90 cm, mutta viimeksi kun mittasin Tisseistä-postauksen yhteydessä, niin napakka mitta rintojen alta oli 76 cm. Eihän liivien ympäryksen kuuluisi kuitenkaan painaa ihoa niin paljon että siitä jää jäljet ja että kiristys tuntuu jatkuvasti iholla...? Näin käy jos käytän vaikka 75A:n liivejä.

      Kuppikokohan kasvaa ympäryksen pienetyessä. Kiristävä tunne voi johtua siitä, että kuppi onkin liian pieni.

      Mutta kun ei se voi olla liian pieni... :D Mulla on rintamassaa niiii-in vähän että kupin tarvitsee olla todella matala, useimmissa A:n rintsikoissakin on liian syvät ja korkeat kupit mun tisseille. Tissit voi siis asettua "leveyssuunnassa" kuppeihin ihan nätisti (niinkuin asettuukin 80A:n liiveissä), mutta "korkeussuunnassa" massaa ei riitä täyttämään kuppia. :) Eli jos useimmat 80A:nkin kupit on mulle liian isoja, ja kuppikoko kasvaa ympäryksen pienentyessä, niin miten mun tissit voisi koskaan täyttää jotain 65D:tä...? :D

      No, täytyy oikeasti käydä kokeilemassa jossain erikoisliikkeessä tämän keskustelun inspiroimana! :) Palaan sitten kertomaan miten meni.

      Vastaa

      0
    2. Koska 65D:n kuppi on usein jopa pienempi kuin 80A:n kuppi :) klassisesestihan nuo menevät niin, että tilavuus on sama 80A, 75B, 70C ja 65D. Usein kuitenkin ympäryksen pienentyessä yhden koon, joudutaan kupissa hyppäämään 2 kokoa isompaan. Siis, kuppikoko ei sinänsä kasva, vaan sitä merkitsevä kirjain kasvaa vaikka tilavuus on sama. Tietenkin kuppien muoto, leveys ja korkeus vaihtelevat merkistä ja mallista toiseen ja kupit ovat leveämpiä mitä suurempaan ympärykseen mennään.

      Itselleni istuvimmat liivit saan freya-merkiltä ja tämä on selvinnyt vain kokeilemalla ja kokeilemalla.

      http://www.brabandproject.com/gallery/search?band=28&cup=D&age=&brand=&sister_sizes=0&search=Search

      Tuossa kuva naisesta jolla on yllään liivi kokoa 60D, eihän ole isot rinnat? :) ko. Sivustolla on myös muita kuvia naisista joiden rinnanalusympärys on pieni. Sivuston tarkoitus tuoda esille juurikin sitä, että pieniä ympyryksiä ja "suuria" kuppeja käyttävät naiset ovatkin ihan tavallisia tallaajia, eikä mitään silikonitissejä :D

      Vastaa

      0
    3. Damn, nyt näin tuon rinnanalusmittasi, mutta siis. Koko on varmasti sitten luokkaa 65D-70C, joka näyttää tältä

      http://www.brabandproject.com/gallery/search?band=32&cup=C&age=&brand=&sister_sizes=0&search=Search

      Ja tältä

      http://www.brabandproject.com/gallery/search?band=30&cup=D&age=&brand=&sister_sizes=0&search=Search

      Toivotaan, että me vielä käännytetään sut! ;) ja joo, rintaliivit saa jättää pienet painaumat ihoon :) mulla itseasiassa kaikista pahin puristus ja epämukavuus tulee juurikin niissä liiveissä joidenympärys on kokoa liian iso ja kuppi hieman liian pieni. Liivit eivät pysy jämäkästi paikoillaan ja kupit painavat..

      Vastaa

      0
    4. On nuo aika lailla suurempia rintoja kuin mun kuitenkin... :D

      Toivotaan, että me vielä käännytetään sut! ;)

      Aion suorittaa perusteellisen rintsikka"searchin" palattuani Kreikasta ja käydä useammassa liikkeessä, katsotaan mitä tämä tuo tullessaan :)

      Vastaa

      0
    5. Koska 65D:n kuppi on usein jopa pienempi kuin 80A:n kuppi :)

      Apuaah... :D Hitsi mä menen ihan sekaisin! ^_^

      Tuossa kuva naisesta jolla on yllään liivi kokoa 60D, eihän ole isot rinnat? :)

      No ei ole ei. ;) On nämä kyllä jänniä asioita.... En ole tajunnutkaan kuinka moniulotteinen rintsikoiden maailma onkaan... Itse sitä on vain vuodesta toiseen hyväksynyt sen että koko on just 80A ja on liivienvalmistajien vika kun niistäkin vain harvat sopii mulle. Täytyy sanoa, että aika hyödyllinen tämä keskustelu kaiken kaikkiaan..!

      Vastaa

      0
  84. Oon huomannu myös et henkkamaukalla loppuu kolmen sentin toppaukset jonnekki c-kuppiin. Ostan d-liivejä kevyellä toppauksella mutta niitäkään ei juuri ilmeisesti liikkeisiin tilata tai ne loppuu heti kun muut saman kokoiset ostaa ne paniikissa pois :D mä ainakin tunnen itseni ihan huijariksi jos käytän liian topattuja. Saisivat miettiä vähän tosiaan suunnitteluaan paremmin..

    Vastaa

    0
  85. Hups, tulipa kilometrikommentti. Olen tykännyt kovasti rinta-sarjastasi ja miettinyt muutenkin asiaa viime aikoina, joten asiaa nähtävästi oli. :D

    Oma ongelmani rintsikoiden kanssa on päinvastainen kuin sinulla: kapean rintakehän ja rimpulahartioiden takia ketjuliikkeiden ympärysmitat olivat valtavia ja olkaimet tipahtelivat jatkuvasti, vaikka kuppi saattoikin tuntua ihan hyvältä (sanottakoon tosin rehellisyyden nimissä, että tuohon aikaan liivien tarkoitus minulle oli lähinnä peittää nöpöttävät nännit, ei tukea rintoja :D). Lopulta päädyin käyttämään lähes yksinomaan Lindexin perusmalliston painijaselkäisiä liivejä, koska niiden olkaimet eivät putoilleet, mutta jopa 70C löystyi nopeasti ympärillä pyöriväksi ja oli yhtä tyhjän kanssa tuen osalta.

    Keväällä kävin sitten Changessa (heh, taas yksi liikkeen puolestapuhuja) ja kuulin, että heidän valikoimastaan kokoni on 60DD tai 60E (muissa erikoisliikkeissä veikkaisin olevani ehkä 65C tai D nettilaskureiden perusteella, mutta käytännön kokemusta niiden valikoimasta ei ole). Satunnaisesti olen kokeillut Changessa kuusvitostakin, mutta se tuntuu aivan liian löysältä tiukkaan ympärykseen totuttuani. Lisäksi 60-kokoisissa liiveissä olkaimet ovat riittävän lähellä toisiaan eikä niitä tarvitse kalastella tunnin välein kaula-aukon kautta. Ympärysmittana 60 kuulostaa toki hurjan pieneltä, mutta materiaalit joustavat ja venyvät käytössä: rinnan alta mitattuna ympärykseni on 72 senttiä. Tiukkoja liivejä ei mielestäni edes huomaa käytössä, kun taas löysät pyörivät jatkuvasti ja muistuttivat olemassaolostaan, mutta toki on makuasia, kuinka napakan puristuksen rintakehän ympärillä sietää. Uudet liivit jättivät muutamana ensimmäisenä päivänä kunnon painaumat ihoon, mutta löystyivät tosiaan nopeasti mukavan napakoiksi. Mielestäni painaumat ovat ihan jees, kunhan iho ei hierry rikki tai ärsyynny jatkuvasta puristuksesta.

    Ja loppuun vielä mainos - Changen liikkeissä on tällä hetkellä tarjous kaksi alusvaatesettiä yhden hinnalla, jos vaikka innostut käymään siellä. Hyödynsin tätä itse tällä viikolla, kun omaa kokoa löytyi syksyn uutuuksista. :)

    Niin ja ne toppaukset: pushupeista ja paksusti topatuista liiveistä en ole koskaan välittänyt, mutta muotoonprässätyt, ohuet vuoraukset ovat suosikkejani. On tosiaan aivan älytöntä, että pienissä (monesti nuorille tytöille suunnatuissa) kupeissa on vakiovarusteena karmea kasa täytettä ja monissa isoissa kupeissa taas pelkkä ohut kangas, kun tuelle olisi tarvetta, ettei koko rinta roiku olkaimen varassa. Lindexin valikoimasta aikoinaan tykkäsin, ennen kuin havahduin siihen, ettei mikään siellä todella istunut minulle niin hyvin kuin pitäisi. Sieltä saattaisit löytää jotakin. :)

    Vastaa

    0
  86. Hei, en tiedä kommentoiko joku jo asiasta, mutta yksi edullinen vinkki 70C-ongelmaan: Lindexillä oli ainakin joskus ympärysmitan "pidentimiä" eli hakasiin kiinnitettäviä, säädettäviä lisäpaloja. Ovat pelastaneet minut jo vuosien ajan, kun varsinkin nuorempana oli vaikea löytää istuvia, kiristämättömiä liivejä.

    Vastaa

    0
  87. Lindex on ainut missä kannattaa käydä liiviostoksilla. Unohda nopeasti se hm. Siellä on aivan surkeita liivejä.

    Vastaa

    0
  88. En jaksanut lukea kaikkia 100 kommenttia. Ehkä joku on jo antanut tämän vinkin. Saat niihin sinisiin rintsikoihin lisää ympärysmittaa ostamalla jatkettavan lisäosan eli sellaisen jatko-osan, jossa on valmiiksi hakasia. Sellaisia muistaakseni oli myynnissä Lindexessä tai Seppälässä.

    Vastaa

    0
    1. Kehottaisin kyllä harkitsemaan tämän kanssa. kuten moni muukin on jo sanonut suurin osa rintaliivien antamasta tuesta tulisi tulla ympäryksestä, eikä olkaimista. (niska ja olkavaivat tuttuja?)

      Tämä jatkopala voi siis hyvinkin vaan pahentaa ongelmiasi..

      Ja se mitä siihen rahaan tulee, jos oikeat kunnon liivit maksavat 30-40 e kpl koen että se ei ole liika satsattu siihen että rinnat eivät veny ja pysyvät tuettuina. (näyttävät myös paidan alla juuri oikean näköisiltä)

      Vastaa

      0
  89. Toivottavasti saan kommentoida "asiantuntijan" silmin, sillä olen yksi liivikauppias.. :) En kyllä luonnollisestikkaan mainosta yritystäni. Mutta tosi seikka on se että näihin pienemmän kuppikoon liiveihin usein laitetaan toppauksia. Valmistajat tekevät paljon sitä mikä myy..Ostajat toki saavat esittää toiveita, mutta jos valmistajat katsovat että ei kannata alkaa valmistamaan niin sitten ei valmisteta. Mutta myös toppaamattomia vaihtoehtoja on tarjolla, ainakin erikoisliikkeissä. Mieleeni tulee ainakin ranskalainen Hûit, tosin hinnat ovatkin sitten korkealla. Mutta laatu ja kestävyys aivan eri luokkaa kun H&M:n liiveissä..
    Halusisin tuohon kokoasiaan kommentoida, että tosiaan kuppikoko ei ole sama ympärysmitan vaihtuessa. Yleinen luulo on että D on jo aivan valtava koko, mutta todellisuudessa sanoisin että D on siellä alkupäässä.. ;) Tästä syystä moni käyttää liian suurta ympärystä, jolloin kuppikoko pysyy "sopivana" B tai C:nä. 80C kuppikoko on tilavuudeltaan sama kun 75D,70E tai 65F.

    Vinkkinä kaikille naisille, tosiaan ympärysmitta on hyvin tärkeä,koska 80% liivien antamasta tuesta, kuuluisi tulla sieltä ympäryksestä, ja ainoastaan 10% + 10% olkaimista.

    Eli ympäryksen on oltava napakka, ei sellainen jonne voi helposti venyttää nyrkin alle.. Ja jos kaaritukia on niin niiden kuuluisi olla nätisti ihoa vasten. Tärkeys luonnollisesti korostuu jos on raskaammat rinnat, sillä silloin jos ympärys on vähjä niin olkaimille jää liikaa painoa ja jättää varmasti ikävät jäljet. :(
    Itsekkin ennen "alalle" lähtöä käytin 80/85 ympärystä, kunnes tajusin että 75 on se oikea, riittävän napakka ympärys.
    Eli tässä syystä väittäisin että rinnakkaiskoot toimivat! :) Jos ympärys on selvästi väljä esim tuossa 80C koossa, mutta kuppi tuntuu sopivalta, niin kannattaa kokeilla 75D tai 70E kokoa, voi huomata että onkin huomattavasti parempi istuvuus!

    YouTubessa löytyy hyviä englanninkielisiä videoita bra fitting haulla, esim. https://www.youtube.com/watch?v=IQz_2qom48U, jossa hyvin asiaa havainnollistetaan.

    Vastaa

    0
    1. Minun povellani ainakin numeroa liian iso ympäryskoko on aivan liian suuri, ei puhettakaan tuesta. Joten se 80/D ehdotus ei toimi, kun oikea koko on 75/DD..
      Tosin noita hutiehdotuksia en ole saanut yhdestäkään asiantuntevasta liivimyymälästä, ainoastaan sieltä tavaratalon alusvaateosastolta...

      Vastaa

      0
    2. Kiitos paljon kiinnostavasta asiantuntijan kommentistasi! :) Mielenkiintoisia asioita etenkin nuo rinnakkaiskoot.

      Eli ympäryksen on oltava napakka, ei sellainen jonne voi helposti venyttää nyrkin alle..

      Ymmärrän tämän, mutta jos ympärys jättää ihan jäljet ihoon...? Eikö silloin kyse ole liian kapeasta ympärysmitasta? Niinkuin minulla vaikka 75A:n liivit tekevät.

      Vastaa

      0
    3. Palaan vielä ympäryksestä.. :) Eli tosiaan ympäryksen on oltava napakka. Ei tietenkään niin että painaa kunnon jäljet.. Monesti kireämpi ympärys tuntuu ensisovittamalla tosi kireältä, mutta napakkampaan ympärykseen tottuu.
      Toinen juttu, materiaaleissa on hurjan paljon eroja!!Samallakin valmistajalla ympäryksissä on eroja materiaalista riippuen. Olin käyttänyt valehtelematta varmasti 10 Curvy Katen mallia, kunnes sovitin sitä vakiokokoani ja se todella PAINOI hurjasti, eli tässä mallissa otin suosiolla seuraavan ympärysmitan.
      Muuten yksi tärkeä pointti kun sovittaa liivejä niin aina niin että hakaset on uloimmassa hakasissaan. -> Koska liivitkin menettävät sitä napakkuuttaan pesuissa ja käytössä, ja sitten on varaa kiristää ympärystä.Ja käyttöaikaa saa näin pidennettyä. Mutta tosiaan samanvalmistajan liiveissäkin on ns. kokoeroja, malleissa ja materiaaleissa, joten melkein aina vaan sovittamalla selviää parhainten. Oli sitten A tai H kuppia niin kannattaa löytää ne hyvin itselle istuvat liivit. Kukaan ei päälle päin osaa sanoa mitä kuppikokoa olet, pääasia että istuu itselle hyvin ja on liiveissä on hyvä olla. Mikään ei ole rasittavampaa kun korjailla koko ajan liivejä jotka eivät istu.. :)

      Vastaa

      0
    4. yksi tärkeä pointti kun sovittaa liivejä niin aina niin että hakaset on uloimmassa hakasissaan

      Jes, tätä sentään olen aina noudattanut. :) Eli liivien ollessa uudet uloimmat hakaset käytössä ja siitä sitten liivien löystymisen myötä kohti sisempiä hakasia.

      Vastaa

      0
  90. Peesaan muita: Lindexiltä löytyy parhaat halpisliivit. HM:n liivit ei kelpaa edes ritsan kumppariksi.

    Mutta. Tässä, kuten muissakin asioissa, hyvä ja halpa ei tule samassa paketissa. Minäkin menin kerran oikeaan liivikauppaan, Funky Ladyyn. Siellä kävi ilmi, että käytän väärän kokoisia liivejä (ylläri!). Koko C75 vaihtui kokoon 70D.
    Ostin liivit, jotka oli todella istuvat ja laadukkaat! Ja ne kesti! Pitivät muotonsa ja pysyivät hyvinä pitkään. Sen jälkeen olen ostanut kaikki liivini erikoiskaupoista.

    Totta on, että liivit ovat siellä melko kalliita. Jos ei kuitenkaan osta sieltä kalleimmasta päästä, selviää suht. kohtuullisilla hinnoilla. Tosiasiassa, omalla kohdallani kävi niin, että vuodessa liiveihin menee nykyään vähemmän rahaa. Halpisliivit kulahtaa niin nopeasti, että niitä saa olla koko ajan ostamassa.

    Ja mitään mitään vanhoja ritsojahan me emme käytä, emmehän? Jos haluamme pitää itsestämme huolen, eikö niin!

    Kannattaa joskus laskea paljonko pistää vuodessa rahaa hajuvesiin, meikkeihin tai kauneuden hoitoon. Samalla sijoituksella ostaisi varmasti useammatkin laatuliivit!

    Vastaa

    0
  91. Olen myös sitä mieltä että noin hoikkana ihmisenä vaikka sinulla olisi maailman friikein ja levein rintakehä, et VOI olla 80 ympärysmitta! Olet todennäköisesto oikeasto 70C luokkaa. Käy edes kokeilemassa kunnon liikkeessä. Liivin kuuluu olla KIREÄ. Rintaliivien pointti on tukea. Jälkien jääminen on normaalia. Mullakin ympärys tota 76 luokkaa ja käytän 70C liivejä, ei ole isot tissit. Anna arvaan, kun nostat kädet ylös, meinaa liivit nousta? Ei ihme että jää kupit tyhjiksi kun ne on aicvan liian korkeat ja kaukana toisistaan sinulle. Ympärysmitan muutos vaikurraa kupin muotoon. Esim 80A:ssa on saman verran tilaa rinnalle kun 70C mutta erimallinen kuppi. Kun itse sain asiantuntevaa apua, johan alko istua. Usko meitä, et ole 80a, et ikinä ;)

    Vastaa

    0
    1. Usko meitä, et ole 80a, et ikinä ;)

      Puolustukseni alkaa rakoilla... :D

      Ei mutta joo, tarkoitus on kyllä aivan ehdottomasti marssia Kreikasta kotiuduttuani erikoisliikkeeseen selvittämään, mikä tämä liivihomman nimi mun kohdalla oikeasti on. Palaan sitten raportoimaan asiasta tänne blogiin. :)

      Vastaa

      0
  92. Itse löysin pienirintaisena vasta 25- vuoden iässä ensimmäiset oikeasti hyvin istuvat (toppaamattomat!) ja oikean kokoiset liivit Change- myymälästä. Siellä on lähes koko ajan jonkinlaisia tarjouksia ja niistä ostaessa hita-laatu suhden on mielestäni todella hyvä. Ainoa asia mikä harmittaa on se etten mennyt sinne aiemmin :)

    Vastaa

    0
  93. Espritin liivejä kannattaa kokeilla. Useimmat ilman toppauksia. Minä taas haluaisin B-kupit toppauksilla ja en ole vielä löytänyt. Espritillä on hyvän hintaiset ja kestävät. Mulla on vuoden vanhat ja pysyneet nätteinä, vaikka pesen pesukoneessa. Sokokselta ja stockalta löytyy ainakin. :)

    Vastaa

    0
    1. Komppaan. Espritillä hyviä, ainaki 70 ympärysmitalla löytyy. On kevyt toppaus mut ei push uppia kaikissa. Napakat, istuvat, kauniit ja silti ok hinta, n.30e kipale.

      Vastaa

      0
  94. Vihdoin joku jakaa saman ongelman kuin minä! Koko on sama kuin sulla, eikä sitä meinaa löytää mistään. Uskokaa ihmiset, että rinnanympärys voi olla oikeasti 80 cm. Ainakin minulta myyjä on sen mitannut ja oli juuri se minkä oletinkin olevan. Maidenformilla on joitain vain kevyesti topattuja rintsikoita, jotka käyvät myös 80A-kokoiselle. Niiden kokomerkintä ei tosin ole 80A vaan ehkä 80B. Kannattaa kuitenkin kokeilla. Olen joskus löytänyt hyviä myös Calvin Kleinilta ja DKNY:ltä, mutta kaikki niiden mallit ei todellakaan käy mulle.
    Mua on alkanut ottaa päähän, kun monella merkillä koot alkaa vasta B- tai C-kupista. Ja toppauksia niissä on vaikka muille jakaa. Joku ehdotti ranskalaisia merkkejä, mutta sieltä vasta onkin vaikea löytää leveän rinnanympäryksen kokoja! Etamissa on sentään joskus ollut hyviä rintsikoita. Onnea etsintään!

    Vastaa

    0
  95. Täällä ilmoittautuu yksi minibuubsi jolla vaikeuksia löytää rintsikoita. Mulla vaa on pienet buubsit JA todella pieni ympärys. Kuulin että Cubuksella on ympärystä 65 ja olin riemuissani, mutta harva niistäkään istui. Yhdet sentään löysin, perus valkoiset, toppaamattomat!!! Alkaa olla tosi haastavaa löytää rintsikoita, etenkin niitä toppaamattomia. Pitääkö tässä alkaa juosta ilman rintsikoita?

    Vastaa

    0
  96. En ole käyttänyt vähän aikaan niitä rintsikoita, mutta Change oli ehdottomasti munkin lipussa silloin kun vielä käytin. :)

    http://www.iltalehti.fi/terveys/2013073017308891_tr.shtml

    Sori, iltalehden linkki, mutta se oli pikagooglettelussa ekana. Näin tuon tutkimuksen purkua vähän uskottavammassa lähteessä, ja täällä liputetaan tissivapauden puolesta nyt täysillä. Toki olen sitä leveärintakehäistä pienitissistä perimää, enkä sano, että kovin monien rintsikkavuosien jälkeen kannattaa lähteä täysin paljaalle linjalle, mutta itse olen tykännyt. Jos nännien ajoittainen nöpötys haittaa, niin kylläpä ne terhakoi itseään näkyville rintsikoittenkin läpi aikoinaan. :D Ja muru tykkää - näyttää kuulemma jotenkin kivemmalta tämä rintakehä kun ei ole rautavaijereita puskemassa palluroita minne sattuu. Urheillessa kaksoset ovat tiukasti kuosissa ja paikoillaan, mutta muuten, ah ihana vapaus. Ei ole enää selkäkipuja eikä hartiajumeja, eikä rintakehäänkään pistä enää mystisesti.

    Vastaa

    0
  97. Niin tulikohan kommenttini?:D

    On todistettu, että rintaliivit itse asiassa lisäävät rinnan roikkuvuutta. Repikääs siitä, "tuki on tärkeintä -tyypit" . Että jos ei koon takia ole pakko pitää liivejä, miksi siihen alistuisi? Ulkonäköpaineitako?

    Vastaa

    0

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *


  • Sanni

  • Arkisto

    • 2026 (51)
    • 2025 (146)
    • 2024 (124)
    • 2023 (149)
    • 2022 (174)
    • 2021 (178)
    • 2020 (227)
    • 2019 (203)
    • 2018 (227)
    • 2017 (298)
    • 2016 (284)
    • 2015 (343)
    • 2014 (389)
    • 2013 (400)
    • 2012 (214)
    • 2011 (226)
    • 2010 (287)
    • 2009 (206)
  • Avainsanat