21.10.2013

Päivittäinen ihonhoitorutiinini: aikamoista purkkisirkusta

Syksyllä 2010 tein postauksen siitä, kuinka montaa eri kosmetiikkatuotetta tulee käytettyä yhden päivän aikana. Saldoksi tuli 38 tuotetta. Juttu löytyy täältä. Tuona päivänä satuin pesemään hiukset ja vaihtamaan kynsilakat mikä tietysti kasvatti tuotteiden määrää. Ihan päivittäin ei sentään tule 38:aa tuotetta käytettyä. :D

Nyt tein uuden katsauksen aiheeseen mutta hieman suodatettuna; tässä ovat kaikki tuotteet joita käytän joka päivä. Eli tämänhetkinen perusihonhoitorutiinini.

Ja kyllä näistäkin kertyi kokonaista 17 eri tuotetta....

PaivantuotteetIMG_0897

Nämä kaikki imeytyvät ihooni päivittäin. Miettikää... Ei ole todellakaan turhaa suoda välillä ajatus käyttämänsä kosmetiikan kemikaalimäärään, niin paljon olemme kosketuksissa eri kosmetiikkatuotteiden kanssa joka päivä.

(Ja tätä kirjoittaessani muistan heti kaksi tuotetta jotka jäivät laskuista - huulirasva ja hammastahna, mikä kasvattaa saldon 19:ään...)

PaivantuotteetIMG_0906

AAMU. (Nivea-purkki joutui tähän kuvaan vahingossa, se kuuluu nyt Suomeen palattuani iltarutiiniin.)

1. Puhdistan iholta yön aikana kertyneen hien, talin ja yövoiteen jämät kasvovedellä (tällä hetkellä käytössä Vivisanté).

2. Levitän kulmakarvoille testissä olevaa Swiss Clinicin kulmakarvaseerumia ja ripsirajaan Swiss Clinicin ripsiseerumia. Näiden tuloksista raportoin sitten joskus kuukauden-parin päästä kun mahdollisten tulosten pitäisi olla näkyvissä.

3. Levitän huultenympärysiholle testissä olevaa Louis Widmerin Pigmacare-seerumia. Tämänkin vaikutuksista raporttia joulukuussa.

4. Levitän silmänympärysvoiteen (käytössä Patykan Biokaliftin-sy-voide).

5. Levitän päivävoiteen (yritän saada loppuun jo kolme vuotta käytössä olleen Laveran porkkanavoiteen jonka koostumuksesta tykkään hirveästi. Kun jonossa on jatkuvasti uutta testattavaa, ei suosikeiksi muodostuvia ja omaan käyttöön jääviä meinaa saada koskaan loppuun....)

6. Laitan dödöä :D (käytössä Born To Bion Sensation Zen)

7. Laitan hajuvettä (syksyyn sopii Kiehl'sin Vanilja-Seetri johon huomaan tarttuvani melkein joka aamu)

PaivantuotteetIMG_0915

ILTA / kasvot.

1. Puhdistan meikit. (Käytössä ikivanha Oliv' by La Clareen puhdistusemulsio jonka yritän saada vihdoin viimein loppuun...) Silmämeikki lähtee tietysti Natural Coden geelillä. Niitä on vielä jemmassa kokonaista seitsemän..! Eli vielä riittää ainakin vuodeksi :)). Puhdistus viimeistellään kasvovedellä.

2. Levitän taas Swiss Clinicin kulmakarvaseerumin ja ripsiseerumin.

3. Levitän kasvoille seerumin (käytössä Estee Lauderin Advanced Night Repair jota vuorottelen muiden seerumien kanssa tarpeen mukaan. Nyt haluan antaa iholle tehohoitoa). Huultenympärykset käsittelen jälleen Louis Widmerin pigmenttiläiskäseerumilla.

4. Levitän silmänympärysvoiteen ja sen päälle ohuenohuen kerroksen Nivea Cremea.

5. Tällä välin kasvoseerumi on ehtinyt imeytyä ja levitän päälle yövoiteen (nyt käytössä Yves Rocherin ekosertifioidun linjan täyteläinen Aloe Vera -voide).

PaivantuotteetIMG_0918

ILTA / kroppa

1. Hieron reisiin selluliittiseerumia (käytössä Yves Rocherin Minceur Intensive, en käytännössä enää näe tuloksia sillä sain reidet ja pahimman selluliitin jo hoidettua kuntoon kevään ja kesän aikana, mutta käyttelen pois näitä varastoon kertyneitä). Ja tykkään tämän metsäisestä tuoksusta niin sitä on kiva laittaa pelkästään senkin takia - ja voin ehkä elää uskossa että sellugeelin säännöllinen käyttö on myös ennaltaehkäisevää. ;) :p

2. Hieron kynsiin hoitoöljyn (nyt käytössä testiin saatu Trindin keratiinibalsami, joka siis on öljytön mutta korvaa tällä hetkellä perusrituaalini kynsiöljyn).

3. Rasvaan jalat (monia voiteita samanaikaisesti käytössä, nyt yritän saada loppuun Yves Rocherin karitevoin)

4. Rasvaan kädet (nyt käytössä siskon Thaimaasta tuoma hyvin kevyt käsivoide joka on minulle liian kevyttä, mutta kun se emulgoituu jalkojen rasvauksesta sormiin jääneen karitevoin kanssa, on tuloksena itse asiassa erinomainen käsivoide! :))

* * *

Illalla sängyn reunalla istuessani ja jalka/käsirasvausta suorittaessa naureskelen usein miehelle, että on tämä kyllä yhtä hullua purkkisirkusta. Houkuttaisi ajatella, että eri vartalon osien rasvailu on totaalinen overkill ja ihan hyvin selviäisi yhdellä-kahdella perustuotteella.

Mutta kun ei selviäkään. Ulkomaanreissut karsitulla kosmetiikka-arsenaalilla sen todistavat. Ei kunnollista vartalovoidetta? Saat kohta raaputella sääristä kalansuomuja. Ei rasvaista jalkavoidetta? Say hello to cracked heels. Ei kynsinauhavoidetta? Kynsinauhat repeilevät jo parissa viikossa. Ei silmänympärysvoiteita eri koostumuksilla? Yhtenä aamuna heräät aurinkorypyt silmänympäryksille juurtuneena.

Huokaus. Kyllä näillä kaikilla purkeilla on funktionsa. Ainakin minun kohdallani. Minusta ei ikinä tule "Nivea Soft" -naista joka hoitaa kroppansa päästä varpaisiin yhdellä universaalirasvalla. ( - Mikä ei tietenkään tarkoita sitä, etteikö se jonkun toisen kohdalla voisi olla mitä toimivin ratkaisu ;))

Millainen on teidän päivittäinen ihonhoitorutiininne?

87 comments on “Päivittäinen ihonhoitorutiinini: aikamoista purkkisirkusta”

  1. Täällä Nivea Soft-nainen ;) Ei voi mitään, siihen vaan aina palaan kokeiltuani vaikka mitä. Mutta uusin juttu minun purkkiarsenaalissa on dödön unohtaminen! Tajusin että olen käyttänyt dödöä vain siksi, että sitä nyt vaan kuuluu käyttää. Nyt olen ollut kolme viikkoa ilman, enkä ole haissut, ulkopuolistenkaan mielestä. Mahtavaa! Tietysti se on niin yksilöllistä, mutta minä en juurikaan hikoile normaalisti. Jollain toisella voi olla aivan toisin. Samalla heräsi miettimään, mitä muuta sitä käyttää sen takia, että se on "normi"?

    Vastaa

    0
  2. Harmikseni täältä tervehtivät halkeilevat kantapäät. En tiedä onko noin suuri purkkiarmeija itselleni tarpeen, mutta ehkä jotain voisi lisätä kaappiin, ettei sitä vanhempana ihan rupsahda.

    Miten tärkeää muuten tuo aamuinen ihonpuhdistus on? Itse yleensä aamuisin nousen sängystä, rasvaan ihon ja lättään meikit päälle...

    Vastaa

    0
    1. Miten tärkeää muuten tuo aamuinen ihonpuhdistus on?

      Mun iho on usein aamuisin niin hikinen että haluan jo sen vuoksi raikastaa sen :D Olisi ällöä levittää siihen päälle suoraan päivävoide. Yön aikana ihohuokoset myös "oksentavat" ulos päivän aikana kertynyttä likaa (sen vuoksihan esim. Dr Hauschkan ihonhoitofilosofiassa ei iholle haluta yöllä levittää mitään että huokoset saa rauhassa puskea ulos likaa ja ihotalia), ja mielellään sen lian pyyhkäisen pois ennen päivän hoitotuotteiden ja meikin laittamista. Tuon ihohuokosten yöllä tapahtuvan puhdistumisen huomaa konkreettisesti sitä kautta, ettei vanulappuihin illalla puhdistusta viimeistellessä jää enää likaa, mutta aamulla pyyhkäistessä vanulappu onkin taas likainen. Se on sitä "moskaa" mikä on puskenut yön aikana pintaan.

      Vastaa

      0
    2. Tämäpä oli aivan uutta. Eikö ne ihohuokoset sitten puhdistu päivisin? Vai perustuuko tämä siis siihen olettamukseen, että päivisin kasvoilla on meikkipohja, joka jotenkin estää ko. puhdistautumista? Vai onko tällä ajatuksella jokin yhteys kehon lepoon? Mä olen aina luullut, että aamulla pumpuliin jäävä on lähinnä vuodevaatteista ja sisäilmastakin tulevaa pölyä ja nukkaa yms, jota harvemmin paljaalla silmällä näkee. Toki myös ihon omaa matskua, ainakin itselläni rasvoittuva iho kyllä touhuaa öisinkin. Onpas mielenkiintoista, pitänee etsiä lisää infoa asiasta :D

      Kommentoin varsin harvoin, vaikka olen vuosia roikkunut matkassa, joten pitää käyttää nyt samalla tilaisuutta hyväkseen ja sanoa, että jeeee, kiva blogi ja kiva kun jaksat julkaista usein :)

      Vastaa

      0
    3. Mä luulen, että ihohuokoset touhuaa ihan yhtä lailla päivisinkin. :) Ammattilaisilta kuulee eri yhteyksissä kuitenkin hyvin eri tyyppisiä "totuuksia", ja jää sitten itse kunkin harkittavaksi mihin versioon haluaa uskoa. :)

      Monien kosmetiikkamerkkien kouluttajat tykkäävät painottaa, että iho toimii eri lailla öisin (--> "uusiutuu yöaikaan") ja pystyy öisin jotenkin hyödyntämään vaikuttavia aineita tehokkaammin kuin päivällä. Sitten taas toiset tahot, esimerkiksi kosmetiikan kemian openi, sanoi, että iho ei tiedä mikä aika vuorokaudesta on meneillään ja että se toimii ihan samalla lailla oli kello sitten 02.00 tai 14.00. :)

      No, itse kun en ole biologiaa tai kemiaa syvällisemmin opiskellut niin olen asiassa vain maalaisjärjen varassa. Uskon, että ihohuokosten aineenvaihdunta toimii yhtä lailla vuorokauden ympäri. Kuitenkin olen siinä käsityksessä, että ihmisen nukkuessa hormonitoiminta on jotenkin erilaista, ja sehän saattaa vaikuttaa myös ihoon. Tietenkään vuorokauden ajalla ei ole mitään väliä tässä tapauksessa - toisethan ovat töissä yöllä ja nukkuvat päivällä. Eli avainsanoja eivät ole yö/päivä vaan uni/valve. Maalaisjärkeni saattaisi olla taipuvainen uskomaan, että unen aikana ihonkin toiminnot ovat jossain määrin erilaisia kuin valveaikaan. Kun kroppakin palautuu ja latautuu unen aikana, niin miksei ihossakin voisi tapahtua jotain "palauttavia" (korjaavia) toimenpiteitä. En tiedä, mutta tämä kuulostaa järkeenkäyvältä minun päässäni. :)

      Ihohuokoset siis kuitenkin mun mielestä puskee talia ja likaa ulos samaan tahtiin olit sitten unessa tai valveilla. Päivisin meikkikerros luonnollisestikin jonkun verran estää tätä toimintaa, riippuen meikin paksuudesta.

      Vastaa

      0
  3. Hei!
    Käytän yhtä laadukasta kasvovoidetta ja joskus silmien ympärille tehoseerumia sekä huulirasvaa. Hammastahnaa kuluu aamuin ja illoin ja käsiä ja jalkoja rasvaan joskus harvoin perusvoiteella. Näillä on pärjätty monta kymmentä vuotta ja kauniiksikin vielä joskus kehuvat,,, aivan kauheita määriä sulla kyllä käytössä,

    -viiden lapsen pirtsakka mamma :) -

    Vastaa

    0
  4. hmm, en voi olla miettimättä, että onkohan tuossakin eri tuotteiden käytössä kyse puhtaasti yksilöllisistä eroista vai tottumisesta. eli jos on ikänsä käyttänyt jotain, sitä ilman ei voi olla. mä itse olen sitä mieltä, että pärjään varsin mainiosti melko vähillä tuotteilla. kasvot on putsattava ja kosteutettava, koska meikkaan. sitten tietysti tuollaiset perusasiat, kuten shampoo ja suihkugeeli/saippua. kroppaa jaksan rasvailla silloin tällöin, ja nykyään käytän kasvojen ja kropan kosteutukseen samaa tuotetta (luonnonkosmetiikkaa ofc). samoin jos vaikkapa jalkoja tarvitsee rasvata, se hoituu samalla tuotteella, ja kaikki on tähän mennessä ainakin hyvin :D enkä vain voi uskoa että pelkkä kosmetiikan käyttö pelastaisi ihoani rupsahtamiselta, eiköhän kyse ole laajemmin terveydestä, elämäntavoista ja hyvinvoinnista. olisikin siis jännää tietää, että olenko onnekas kun pärjään vähemmällä vai olisinko yhtä riippuvainen miljoonasta eri tuotteesta, jos olisin joskus aikanani aloittanut sen rumban :D jokatapauksessa, onneksi en, sillä olen aivan liian laiska moiseen. kun se kropan rasvaaminenhan kestää ainakin sen minuutin ja sitten joutuu vielä odottamaan että se vähän imeytyy... :D

    Vastaa

    0
    1. hmm, en voi olla miettimättä, että onkohan tuossakin eri tuotteiden käytössä kyse puhtaasti yksilöllisistä eroista vai tottumisesta.

      Kyse voi myös olla piittaamattomuudesta - näin oli ainakin omalla kohdallani. :D Tällä tarkoitan siis sitä, että itsekin pärjäsin mainiosti 3-kymppiseksi saakka ihonhoitorutiinilla, johon kuului yksi kasvovoide, yksi sy-voide yksi putsari, yksi vartalovoide ja yksi käsivoide. (Ja tietty suihkugeelit ja shampoot.) Vartalovoiteeni oli jotain random-Niveaa, mahdollisimman ohutta ja nopeasti imeytyvää. Erillistä jalkavoidetta en käyttänyt koskaan. Olin ihan tyytyväinen - mutta kantapääni halkeilivat ja vartaloni iho oli jatkuvasti kuiva. Kasvojenkin iho oli erilainen kuin nyt - pieniä epäpuhtauksia oli käytännössä kaiken aikaa. Ero nykyhetkeen vain on se, että en välittänyt. Ajattelin, että tilanne nyt vain on näin. :) En kuvitellut, että kosmetiikalla siihen jotenkin voisi vaikuttaa.

      Tässä olen luonnollisestikin samaa mieltä kanssasi:

      enkä vain voi uskoa että pelkkä kosmetiikan käyttö pelastaisi ihoani rupsahtamiselta, eiköhän kyse ole laajemmin terveydestä, elämäntavoista ja hyvinvoinnista.

      Kosmetiikka ei pelasta, mutta sillä on vaikutusta. Ainakin pintaan. :)

      Vastaa

      0
    2. voihan se toki olla tottumuskysymyskin :) mitä sä muuten muutit kasvorutiinissasi, jotta sait ne epäpuhtaudet pois? :) se onkin ainoa asia, johon toivoisin muutosta (en tosiaan kärsi kuivasta ihosta tahi muustakaan vastaavasta, joten uskon muilta osin, että tämä niukka linjani toimii mulle, eikä kyse ole vain siitä, että olisin vain hyväksynyt kohtaloni :D). olisi mahtavaa päästä eroon epäpuhtauksista, mutta enpähän ole keksinyt, mikä niihin auttaisi (käytössä siis putsari, kasvovesi, kosteutus, satunnaiset naamiot ja vieläpä kosmetologin tekemät kasvohoidot harvakseltaan. ja kaikki käyttämäni tuotteet ovat nähdäkseni laadukasta luonnonkosmetiikkaa..). ehkä sekin ihon epäpuhtauksien yht' äkkinen kaikkoaminen on enemmän kolmenkympin hormonitoiminnan rauhoittumisesta kiinni kuin siitä, että jokin ihmetuote tekisi ihosta täydellisen..?

      Vastaa

      0
    3. mitä sä muuten muutit kasvorutiinissasi, jotta sait ne epäpuhtaudet pois?

      Kaikkein ratkaisevin toimenpide oli meikkipohjan vaihtaminen mineraalimeikkipohjaan. :) Mikään muu ei ole vaikuttanut mun kasvojen ihoon yhtä merkittävästi. Toinen tekijä oli varmasti puhdistuksen huolellisuuden lisääminen. Nuorempana en koskaan puhdistanut kasvoja aamuisin. Ihohan saattaa näyttää peilistä ihan puhtaalta ja hyvältä, mutta fakta on se, että kyllä ne huokoset puskevat yön aikana pintaan talia, hikeä ja päivän aikana syvälle huokoseen tunkeutunutta likaa. Se ei välttämättä näy peilistä, mutta pyyhkäisy vanulapulla kertoo tilanteen todellisen laidan. ;) Huolellinen puhdistus on ihon hyvinvoinnin kulmakivi --> puhdas iho --> vähemmän kasvualustaa epäpuhtauksille. :)

      Myös mineraalimeikkipohja liittyy tuohon puhtauteen. Sehän on paljon puhtaampaa ainetta kuin meikkivoide tai normikosmetiikan meikkipuuteri. Mineraalimeikillä voi mennä vaikka nukkumaan - se ei tuki ihoa.

      Vastaa

      0
    4. Kyllä oikeakin mineraalimeikki voi tukkia ihoa, sillä kaikki on kuitenkin yksilöllistä. Lue vaikka kokemuksia netistä. :)

      Vastaa

      0
    5. Okeiokei :) Ei maailmassa varmaan ole mitään ainetta mikä ei voisi aiheuttaa jollekulle ikävän reaktion ^_^

      Käytänkin siis jälleen minulle niin rakasta sanaa 'potentiaalinen' - mineraalimeikillä on huomattavasti vähäisempi tukkimispotentiaali kuin "normi"meikillä. :)

      Vastaa

      0
    6. kiitos kun vastasit (tyhmään) kysymykseeni :) tällaisia juttuja arvelinkin sun kertoilevan - mutta toivoin jotain supervinkkiä :D epäpuhtaudet eivät kyllä itselläni voi noista jutuista johtua, sillä käytän jo mineraalipohjaa jos jotain pohjaa käytän; seuraavaksi varmaan otettava kokeiluun vaikkapa stick-muotoinen lk-pohja jos se auttaisi. ja nassu tulee pestyä puhdistusaineella myös aamuisin.. joten joutunen odottamaan sitä kolmenkympin täyttymistä puhtaan ihon saavuttaakseni ;) (näin on mulle ihotautilääkäri luvannut - 30 on kuulemma naisille ratkaiseva ikä jossa sitten ihosta pitäisi kaikota epäpuhtaudet ja muut ei-toivotut jutut :P)

      Vastaa

      0
  5. Laskin piruuttani omat tuotteeni:
    - sebamed saippua (pesen myös hiukset tällä..)
    - nivea soft rasva
    - dermosilin extravoide huuliin ja kantapäihin
    - hammastahna
    - tuoksu

    (en käytä deodorantteja, aamuni alkaa juoksulenkillä koiran kanssa ja hikoilen -> suihkutan ja laitan puhtaat vaatteet, iltaisin toinen lenkki...).

    Ehkä sininen softlan huuhteluaina on myös "kosmetiikkaani", tykkään että puuvillavaatteet tuoksuvat sille miedosti...

    Vastaa

    0
  6. Mä en koskaan käytä kosteusvoidetta. Mihinkään. En kasvoihin, vartaloon, jalkoihin - en mihinkään :-D Ainoastaan kesällä aurinkosuojavoidetta sen vähän aikaa kun auringossa olen.
    Mun ihoa on aina kehuttu kauniiksi. Ihan peruskaunis se onkin, kun siinä ei ole näkyvillä epäpuhtauksia eikä se kuivu. Talvisinkaan.

    Sen lisäksi olen kerran ollut jalkahoitomallina kosmetologikoulussa ja mun jalkoja tuli oikeen opettajat ja muut oppilaat ihastelemaan kun ne oli niin "vauvapehmeet" :-D Mulla on myös rakennekynnet ja mun kynsinauhoja on aina kynsimuotoilija ihastellut.

    Todellisuudessa en sitten tiedä, että miltähän mun iho jossain anayyseissä sun muissa näyttäis ja ikäännynkin varmaan ihan ennenaikaisesti. Varmaan tarttis skarppaantua noissa voiteluissa, mutta hankalaa kun en ole tähän astikkaan yhtään kokenut tarpeelliseksi :-D Talvella joudun pienen hetken käyttämään huulirasvaa, kun huulet tuppaa pikkusen kylmimpinä aikoina rohtumaan.

    Vastaa

    0
  7. Jotenkaan en ois uskonut susta, että lähtisit tohon ripsiseerumihöpötykseen mukaan. Ajattelin, että sä oisit niitä bloggaajia, jotka eivät halua vapaaehtoisesti sivellä ripsirajaansa mahdollisesti haitallisia lääkeaineita, joiden vaikutuksia ei edes kunnolla tiedetä. Kun vaikutat muuten niin tietoiselta asioista.

    Vastaa

    0
    1. Nytpäs onkin niin, että testaamani Swissin seerumi ei sisälläkään noita lääkeaineita vaan on täysin luonnonmukainen! :) En itse uskaltaisi koskaan testata mitään prostaglandiinianalogeja sisältäviä tuotteita. Ei pidä olettaa mitään ennenkuin tietää faktoja ;) (Ihmetytti vähän miksi oletit suoraan että Swissin tuotteet sisältävät noita lääkeaineita..?)

      Ja mitä tuohon "lähtisi mukaan ripsiseerumihöpötykseen" tulee... :D Minulla on luonnostaan aika pitkät ripset enkä ole koskaan ollut kiinnostunut mistään niitä kasvattavista aineista. Ripsiseerumit tuoteryhmänä ovat minulle aikalailla yhdentekevä. Kun Swissiltä kysyttiin, haluaisinko testata ripsi- ja kulmaseerumia, kiinnostuin kulmaseerumista. Kulmakarvoja nimittäin todellakin mielelläni tuuhentaisin, jos se olisi millään keinolla mahdollista. :) Varmistuttuani siitä, etteivät Swissin tuotteet sisällä prostaglandiinianalogeja tai muitakaan lääkeaineiksi luokiteltavia ainesosia, ilmoitin halukkuuteni testaukseen. Swissiltä sitten lähetettiin nuo kummatkin seerumit ja ajattelin että "what the hell", samalla vaivalla sivelen paikoilleen tuota ripsimönjääkin. :)

      Vastaa

      0
    2. Oletinkin, että vastailet jotain tuollaista, koska edellinenkin bloggaaja jolle asiasta mainitsin vastasi.

      Elikkä uudestaan - olen opiskellut paljon kauneudenhoitoalan kemiaa ja ihan ensimmäisenä pointtina: kosmetiikka EI KOSKAAN vaikuta solutasolla. Elikkä joko a) tämä ripsiseerumi on kosmetiikka, jolloin sen ei ole mitään mahdollisuutta kasvattaa ripsiä. Ei mitään. b) Se sisältää lääkeainetta. Iso osa lääkeaineistakin tulee luonnosta, joten tuo 100% ei kerro tämän tuotteen turvallisuudesta ripsienkasvattamistarkoituksessa pätkän vertaa.

      Juuri tähän kyseiseen tuotteeseen en ole pahemmin perehtynyt, mutta kerron sulle esimerkin toisesta seerumista, jonka ainesosat tutkin paremmin.
      Tätä seerumia mainostettiin juuri samoilla argumenteilla kuin tätä sinunkin tuotetta, eli "100% luonnonmukainen, täysin turvallinen käyttää" jnejne. Tuotteen vaikuttavaksi ainesosaksi kerrottiin black sea rod oil, jota saadaan Plexaura homomalla-korallista. Kuitenkaan sitä ei mainita, että tämä koralli sisältää prostaglandiini A:ta. Joka siis aiheuttaa sen ripsien kasvamisen. Eikä itsessään se koralli. Tokihan se kuulostaa hienommalta. Ja "turvallisemmalta". Kuitenkin lääkeainettan tämä tuote on, eikä kosmetiikkaa.

      Pikaselvittelyn tuloksena ehdin selvittää ainoastaan sen tästä Swissistä, että sen vaikuttavaa ainetta ei ole ripsiseerumiasioissa pahemmin tutkittu, eikä tuotteen mainostettua laajaa turvallisuustutkimustakaan ole koskaan edes julkaistu. Mielestäni vähän hämärää. Niin tai näin, itse en sivelisi ripsirajaani mitään soluihini tunkeutuvaa mömmeröistä. Ei sillä ole merkitystä onko se luonnosta vai synteettisesti valmistettua.

      Turvallistahan se saattaa olla, mutta ihan ensinnäkin näiden tuotteiden turvallisuutta pitäisi tutkia paljon perusteellisemmin ja tuoda paljon paremmin esille, että mimmoset aineet siellä oikeesti vaikuttelee.

      Vastaa

      0
    3. Kiitos asian avaamisesta. :)

      Tässä tuotteen inci (vaikka ehkäpä olit sen jo joltain sivulta löytänyt):
      Bio Enzyme “EPM”, Hair Follicle Growth Gene, Water (aqua), Humectant, Natural Cellulose, Panthenol, Propylene Glycol, Honey Extract, Huge Algae Extracts, Sodium Hyaluronate, Hydrolyzed Keratin, Pure Collagen Sodium, Wheat Germ Acid, Vitamin E, Natural Plant Extracts.

      Itse luotan siihen, että tässä ei mitään lääkeainetta ole, kun niin valmistajan taholta luvattiin. Luotan myös siihen, että kun testaan tuotetta 2 kk, ei riski terveyshaittoihin ole kovinkaan suuri. (Tiedän jo nyt etteivät nämä jää minulle säännölliseen käyttöön - testi vain tyydyttää uteliaisuuttani.) En myöskään ole kuullut kenenkään saaneen huonoja reaktioita Swissistä. Luonnollisestikin tällainen luottamus voi kostautua, mutta sellaista elämä on. Otan riskin myös joka kerta, kun värjään hiukseni. Luulen, että hiusvärien kemikaalit ovat loppupeleissä paljon "pahempaa kamaa" kuin tämä ripsi/kulmamömmö.

      Vastaa

      0
    4. Valmistajan taholta voidaan luvata ihan mitä tahansa... Itse olen pari kertaa törmännyt jopa aivan suoranaiseen valehteluun.

      Tottakai saat luottaa ihan mihin tahansa ja olen kanssasi täysin samaa mieltä, että kyllähän ihmiset leikkivät terveydellään paljon, paljon vakavammillakin asioilla ulkonäköjutuissa, kuin ripsiseerumeilla. Kyllä itsekin olen pohtinut näiden seerumien testailua. Jotenkaan en vaan osannut uskoa, että sinä olisit sellainen ihminen, joka lähtisi näihin mukaan :-) Toivottavasti ymmärrät mitä tarkoitan, enkä meinannut pahalla vaan päinvastoin.

      KUITENKAAN, tuo lääkeaineettomuus ei ole luottamuskysymys. Se on ihan puhdasta faktaa, että kosmetiikalla ei voi ikinä milloinkaan vaikuttaa ripsiä tuottaviin soluihin. Joten jos tällä tuotteella on luvatut vaikutukset, niin jotakin lääkeainetta se sisältää. Ilmeisestikin sitten jotain suoraan luonnosta saatua.

      Joten sillähän sinä sen parhaiten selvität, testaamalla.
      a) ripset kasvaa - sisältää lääkeainetta.
      b) ei tapahdu mitään - kosmetiikkaa (eli incin perusteella jonkinnäköistä hoitoainehommaa)

      Odotan innolla täältä sunkin blogista, että mitä käy :-)

      Vastaa

      0
    5. Se on ihan puhdasta faktaa, että kosmetiikalla ei voi ikinä milloinkaan vaikuttaa ripsiä tuottaviin soluihin. Joten jos tällä tuotteella on luvatut vaikutukset, niin jotakin lääkeainetta se sisältää. Ilmeisestikin sitten jotain suoraan luonnosta saatua.

      Olen ihan samaa mieltä kanssasi tuosta soluasiasta. Olen opiskellut samat asiat kosmetiikan vaikutuksista ja mihin kosmetiikka saa vaikuttaa (lääkeaineen ja kosmetiikan ero).

      Jonkun kosmetiikkafirman kouluttaja selitti (ja tällä firmalla on siis sellainen halpa kympin ripsiseerumi jossa ei todellakaan ole muuta kuin peruskosmetiikan raaka-aineita), että tällaisen lääkeaineettoman seerumin ripsiä pidentävä vaikutus perustuu siihen, että se vahvistaa ripseä niin ettei se irtoa niin aikaisin. En tiedä, voiko tällainen olla mahdollista, sillä eivät kai vahvistavat aineet kuten pantenoli ja jotkut kasviöljyt voi ripsen anageenivaiheeseen kuitenkaan vaikuttaa. Mutta niin tämä kouluttaja selitti. :) Ei puheita lääkeaineista tai ripsen kasvuvaiheen pidentämisestä - vain siitä, että ripsi ravitaan ja vahvistetaan niin, ettei se irtoa yhtä aikaisin kuin "normaalisti".

      Vastaa

      0
    6. Jep toi on justiinsa tosi hyvä esimerkki siitä, että kouluttajat usein höpöttelevät mitä sattuu. Tai no joku muuhan niitten on niin käskenyt sanoa, mutta kuitenkin... Eli tosiaankaan ulkoisesti ripsikarvaa "vahvistamalla", sitä ei saada kauemmin pysymään siellä tupessa eikä kasvamaan pidemmäksi kuin yleensäkkään.

      Vastaa

      0
    7. Mutta tuollainen selityshän meinaisi sitä, että hiuksetkin kasvaisivat pidemmiksi, jos käyttää hoitoainetta..! Ei kai kukaan sellaiseenkaan uskoisi. Jos seerumi toimii, niin mitä todennäköisimmin se on jotain lääkeainetta sisältänyt, sanottiin tuoteselosteessa mitä hyvänsä. Lisäksi repesin kyllä ihan täysin sille 'luonnolliset ainekset' -sloganille... Joku kasvugeeni, melkein kuin niityltä poimittua, heh. 'Luonnollinen' on kyllä nykyisin täysin merkityksetön termi mainonnassa.

      Vastaa

      0
  8. Oon käyttäny monena iltana pelkkää 100% kookosrasvaa naamaan, vartaloon, jalkapohjiin ja tukkaan. Erittäin toimiva.

    Vastaa

    0
  9. Tuli tuosta seerumista mieleeni... itse en uskalla ripsiä pidentävää enää käyttää. Luin tuosta ripsien silmään päin kääntymisestä ja ylimääräisistä ripsistä. Jos se lupaa pidentää ja tuuheuttaa, niin silloinhan niitä ripsiä voi alkaa kasvaa myös vääriin paikkoihin. Nestemäinen aine ei varmasti kestä juuri siinä mihin sitä laitat ja vaikuttaa suuremmalla alueella.

    Vastaa

    0
  10. itse olen saanut heittää hyvästit lähes kaikille vartalolle tarkoitetuille rasvoille siirryttyäni testailemaan kylmäpuristettua kookosöljyä. rrrakastan sitä ! aina suihkun jälkeen sulatan öljyä käsissäni ja levitän sen jokapuolelle märkään kroppaan,ja luonto hoitaakin lopun :D ei ole sen koommin tarvinut aloittaa aamua/yöunia rasvapurkkien kanssa. tuntuu että näinkin simppelisti iho saa kaiken tarvitsemansa ja minä hyvän mielen hyväntuoksuisesta ja luonnonmukaisesta hoitohetkestä ;)

    Vastaa

    0
  11. No niin, heh, toivottavasti sua ei kaduta että kysyit! :D Mä annan ihan kokonaisen vastauksen.

    Pesen kasvot aamuin illoin puhdistusaineella. (Sama putsari pesee myös illalla kaiken meikin.) Sen perään käytän kasvovettä, BHA-geeliä sekä kosteusvoidetta. Samaa kosteusvoidetta käytän myös silmänympäryksille, ei siis erillistä tuotetta siihen. Nämä mainitut tuotteet ovat mulla kaikki Paula's Choicea sekaiholle. Mun iho on rasvoittuva ja todella tukkeutuva, toisaalta myös pintakuiva, ja mikään vähäisempi rutiini ei ole riittänyt sille alkuunkaan. En siis voisi olla esimerkiksi pesemättä aamulla kasvoja ihan kunnon puhdistusaineella.

    Käyn suihkussa joka ilta. Suihkussa pesen hiukset (tai oikeammin päänahan) shampoolla, käytän hoitoainetta ja pesen kropan suihkusaippualla. Nämä tuotteet ovat useimmiten Lushia/Madaraa/Laveraa. Suihkussa myös hoidan kasvojen 'iltapesun'. Jos sheivaan, käytän apuna suihkusaippuaani, en erillistä tuotetta. Suihkun jälkeen laitan deodoranttia ja rasvaan kropan kuivia kohtia joko AHA-lotionilla tai vartalovoiteella tai molemmilla. Usein käytän hiuksiin jätettävää hoitoainetta.

    Päivän aikana käytän useitakin kertoja käsivoidetta ja huulirasvaa, tarpeen mukaan siis. Ja toki hammastahnaa myös. Satunnaisessa käytössä on kasvoille lisäksi talia imevä naamio ja AHA-neste. Kesäisin mukaan tulee myös aurinkosuojavoide kropalle. Jos ihan kaiken kosmetiikan laskee mukaan, niin päälle tulevat vielä meikit ja mahdolliset hiusmuotoilutuotteet. Näitä käytän kuitenkin melko vähän, ja kaikki iholle menevät meikit ovat puhtaasti mineraalituotteita.

    Tarkkaa rajaa 'ihonhoidon' ja muun kosmetiikan välille (esim. suihkusaippua - onko se ihonhoitoa?) on vähän vaikea vetää, joten en osaa laskea puhtaasti ihonhoidollisten tuotteiden lukumäärää. On niitä aika paljon, mutta ei niin paljon kuin voisi olla. Tutkin incit huolella ja yritän valita mahdollisimman haitattomia tuotteita.

    Musta on ehdottoman tärkeää olla tietoinen siitä, mitä itseensä laittaa, mutta on kuitenkin tosi tökeröä kun jotkut suunnilleen kerran viikossa peseytyvät mylvivät hämmästystään sille, miten paljon tuotteita toiset käyttävät. Eri ihmisillä voi olla hyvin erilainen aineenvaihdunta, erilaisia ihosairauksia tai -ongelmia, ja vaikka mitä muuta, eivätkä kaikki vaan yksinkertaisesti pysy puhtaina tai terveen näköisinä saati sitten 'kauniina' sillä millä joku onnekas pysyy. Toki monet käyttävät suurta tuotevalikoimaa ihan vaan huvikseenkin, mutta ei silti kannata ihan suoralta kädeltä tuomita, meitä kun on moneen lähtöön.

    Vastaa

    0
    1. No niin, heh, toivottavasti sua ei kaduta että kysyit!

      Ei tosiaankaan! :D Oli tosi kiinnostavaa lukea sun rutiinista.

      Kerroit että rasvaat kropan kuivia kohtia AHA-lotionilla tai vartalovoiteella tai molemmilla. Minkä tuntuiseksi iho jää pelkän AHA-lotionin jälkeen..? Mun pitäisi tosiaankin joskus testata noita vartalon AHA-tuotteita ihan silkasta uteliaisuudesta. Tuntuuko iho tosiaan erilaiselta noita käyttäessä..? :)

      Eri ihmisillä voi olla hyvin erilainen aineenvaihdunta, erilaisia ihosairauksia tai -ongelmia, ja vaikka mitä muuta, eivätkä kaikki vaan yksinkertaisesti pysy puhtaina tai terveen näköisinä saati sitten ‘kauniina’ sillä millä joku onnekas pysyy.

      Totta. Minulle esim. jotkut kauhistelee että "miten sä käyt vain joka toinen päivä suihkussa". :D No tietty käyn päivittäin silloin kun käyn perättäisinä päivinä salilla, mutta muuten en kerta kaikkiaan näe mitään tarvetta väkisin kuivattaa ihoani ylimääräisillä pesuilla. En hikoile merkittävästi eikä ihoni haise pahalle. :) Miksi ihmeessä siis kävisin kuivattamassa ihoani tarpeettomalla suihkulla?

      Vastaa

      0
    2. Kiva, kun jaksat lukea! :) Nämä rutiinit on musta aina tosi kiinnostava postausaihe, kiitos siitäkin.

      No voisin kuvitella, että niitä AHA-tuotteita on monenlaisia (en tosin tiedä, ei kai näitä todellisuudessa kyllä kovin moni merkki edes valmista), ja varmaan se voidepohjan paksuus/hoitavuus vaikuttaa paljon siihen, miltä iho tuntuu välittömästi sen jälkeen. Mulla on käytössä Paula's Choicen RESIST Skin Revealing Body Lotion with 10% AHA, jossa on siis 10 % glykolihappoa. Tämä kyseinen lotion on koostumukseltaan melko paksua, ja riittää varmaan useimmille ihoille vartalovoiteeksi silloin, kun tällaista AHA-tuotetta haluaa käyttää. Tuotekuvauksen, ohjeita, incin ja arvioita näkee esim. täältä: http://www.paulaschoice.com/shop/skin-care-categories/body-care/_/RESIST-Skin-Revealing-Body-Lotion-with-Ten-Percent-AHA/

      Toisenlainen koostumus on vaikkapa PC:n vastaavassa kropan BHA-lotionissa, joka on ihan henkäyksenkevyt, eikä tunnu iholla juuri ollenkaan. Sekin meillä on miehen kanssa käytössä, auttaa kropan näppyihin ja mahdolliseen tulehtumiseen sheivauksesta, eikä ole ollut liikaa rasvaisellekaan iholle levitettynä.

      Mutta siis tuon AHA-lotionin tehon koin ainakin itse ihan muutaman käyttökerran jälkeen. Ei se siinä levittäessä tunnu kummemmalta kuin kosteusvoide, ja iho jää siis saman tuntuiseksi kuin normaalilla lotionilla. Säännöllisesti käytettynä kuitenkin kuiva iho hävisi nopeasti ja tuntuma keveni kovasti, etenkin jaloissa, joihin oli ehtinyt kertyä paksuuntunutta ihoa aika paljon. Iho on huomattavasti sileämpi ja jalat tuntuvat kevyemmiltä ilman sitä paksua, kuivaa kerrosta jalkapohjissa. Myös kuivat kynsinauhat ovat paljon siistimmässä kunnossa AHA:n kanssa.

      Millekään ärtyneelle ja rikkinäiselle ihollehan AHA ei tietenkään sovi, mutta jos on kuivuutta, joka johtuu paksuuntumisesta, auringosta, ikääntymisestä tms, niin silloin se on kyllä loistava vaihtoehto. Mitään ärsytystä en ole itse kokenut, mutta mun käyttämäni vaihtoehto onkin varsin allergiaystävällinen jne. En silti toki laita tuota esimerkiksi suoraan ekseemakohtiin, niille tuskin mikään kuorinta on hyväksi. :p

      Kaikkiaan AHA-lotionilla kuoriminen on niin helppoa ja tehokasta, kun se kattaa tasaisesti koko ihoalueen eikä riko herkkääkään ihoa, että olen täysin luopunut kaikesta mekaanisesta kuorimisesta. Sama juttu naamankin kanssa, joskin naamavärkille käytän enemmän BHA:ta.

      Vastaa

      0
  12. Nämä on niitä asioita, joista miehet eivät yleensä ymmärrä mitään, ja nauravat naisten olevan vedätettäviä ;-)

    Kunnes itse huomaavat nahkansa olevan rutikuivan ja kantapäiden halkeilevan.. sitten pyydetään apua naisihmisten varastoista!

    Vastaa

    0
    1. Kunnes itse huomaavat nahkansa olevan rutikuivan ja kantapäiden halkeilevan.. sitten pyydetään apua naisihmisten varastoista!

      Niinpä...! ^_^

      Vastaa

      0
  13. Moi!
    Mulla on myös monia tuotteita, joita päivän aikana käytän ja monesti matkalle lähtiessä tuntuukin siltä, että toilet -laukku vie eniten tilaa kassista.

    Aamu: hammastahna, kasvovesi, sy -voide, seerumi tai päivävoide, huulirasva, dödö ja hajuvesi
    Ilta: puhdistusaine, kasvovesi, sy -voide, kasvoöljy, hammastahna, huulirasva ja jalkavoide.
    Nuo on kaikki hajuvettä lukuunottamatta luonnonkosmetiikkaa.
    Sitten kun tuohon lisätään vielä meikit, hiustotteet ja vartalovoide (suihkun jälkeen) niin onhan siinä melkoinen määrä tuotteita.

    Joskus otan kookosöljyä mukaan reissuun, koska sitä voi käyttää esim. meikinpoistoon, vartaloöljynä ja hätätilassa dödönä. Hiuksiin se ei mulle sovi, tai sitten olen laittanut liikaa...

    Vastaa

    0
    1. Hei olisiko vinkata kookosöljyn ostopaikkoja? Saako jostain Suomesta näppärästi netistä? Nyt talven tullen ja ihon kuivuessa tekisi kovasti mieli testata tuota. Moni täälläkin kehunut ja atoopikkona mielelläni kokeilen uusia juttuja, josko se autuus joskus löytyisi :)

      Vastaa

      0
    2. Mun sisko osti kookosöljyä juuri Punnitse & Säästä -kaupasta. Ja ekokaupoistakin saa. (Ja käsittääkseni ihan perus-ruokakaupoistakin...? En ole kyllä koskaan bongaillut mutta kaiken järjen mukaan kookosöljy kuuluisi ruokakaupan valikoimaan :))

      Sitä en sitten tiedä onko "kosmeettinen kookosöljy" eri asia kuin ruokakookosöljy. Itse ostin kookosöljyä aikoinaan Pienestä Tuoksukaupasta jossa öljyjä myydään nimenomaan kosmeettisiin tarpeisiin. Siellä sanotaan että heidän myymästä kookosöljystä "on poistettu öljyyn kiinteyttä tuovat osat" ja että se on siksi peruskookosöljyä ohuempaa ja kevyempää.

      Vastaa

      0
  14. Hei tuli vaan sellaanen harhaanjohtavuus mieleen, kun edellisessä jutussa oli mukana myös meikit. Tälläkertaa on otsikoitu ihonHOITOrutiinit, mutta silti mainitset että kaikki tuotteet joita käytät joka päivä. Et siis välttämättä meikkaa joka päivä, mutta josset meikaa, tuskin käytät myöskään silmämeikinpoistoainetta?

    Joo tiedän kamalaa olla tämmöönen nipittäjä,mutta ajatus jäi kalavamaan. :D

    Vastaa

    0
    1. Meikkaan käytännössä joka päivä. Laitan yleensä vähintään silmämeikinpohjustajaa, ripsaria, peiteainetta ja mineraalipohjaa. En maininnut meikkejä tässä postauksessa, sillä halusin keskittyä ihonhoitoon. Vaikka tulihan tuonne mukaan hajuvesikin joka ei sinänsä ihonhoitoon kuulu. ;)

      Vastaa

      0
  15. Tuleehan noita tuotteita itselläkin käytettyä. Yleensä aamulla putsaan kasvot vain kasvovedellä(Madara tai Flow-kosmetiikka), laitan couperosaseerumia poskipäille(Roche-posay) ja/tai päivävoidetta(mitä milloinkin), silmän ympärysvoidetta(Kiehls) laitan jos muistan. Tuotteita siis aamulla käytössä 2-4kpl.

    Iltaisin kasvojen puhdistuvesi(tällä hetkellä l`atelier delices, jos enemmän silmämeikkiä niin silmämeikin puhdistusaine(joku apteekista ostettu), joskus vielä kasvojenpuhdistus vaahto putsauksen viimeistelyyn suihkussa(Patyka), silmienympärysvoide(Kiehls), kasvoöljy(Joik)ja/tai kasvovoide(vaihtelee L300,Patyka, Clinique,Natuvive), ja huulille bepanthenia.Tuotteita käytän 2-7 päivittäin.

    Minimissään päivässä siis kasvovesi, naamarasva, kasvojenpuhdistusvesi, huulirasva.

    Tuotteita tulee vaihdeltua koska talvella iho on erilainen kuin kesällä. Mutta bepanthen on käytössä aina.

    Vastaa

    0
  16. Mä tein tän yli vuosi sitten ja silloinen päivittäinen purkkimäärä taisi kans ylittää 30. Täytyypä tehdä tämä uudestaan joku päivä ja vertailla mitä on muuttunut! :)
    Kasasin muuten viikko sitten kaiken kosmetiikkani kuviin ja laskin; tulos oli järkyttävät 326 tuotetta. Varaston pienennysprojekti jatkuu... :)

    Vastaa

    0
    1. Kasasin muuten viikko sitten kaiken kosmetiikkani kuviin ja laskin; tulos oli järkyttävät 326 tuotetta.

      Whoa..! Siis että jaksoit ylipäänsä laskea.! ^_^

      Vastaa

      0
  17. Heippa Sanni! Kiitos mahtavasta blogista, aina on mielenkiintoista luettavaa :) Minulla olisi yksi kysymys tuohon Nivea Cremeen liittyen... Olen 22-vuotias ja olen alkanut käyttää kyseistä rasvaa kasvoilla. Tiedätkö yhtään onko se minulle liian vahvaa? Olen kuullut että nuorena ei kannata käyttää liian "tujua" rasvaa, ja olen hieman huolissani aiheutanko jotain vahinkoa iholleni... Kiitos vastauksestasi ja hyvää syksyn jatkoa :)

    Vastaa

    0
    1. Moikka Maria!

      Kiitos kommentistasi ja ihanaa syksyä sinnekin! :)

      Nivea Creme ei ole sinulle liian vahvaa, voit käyttää sitä ihan huoletta. Siinä ei ole mitään ns. elvyttäviä anti-age-ainesosia. Toisaalta, voiteen sopivuus liittyy enemmänkin ihotyyppiisi. Onko sinulla kuiva iho? Tuo Nivea Creme on sen verran paksua ja rasvaista, että se sopii ihanteellisimmin kuivalle iholle - jos sitä siis käyttää koko kasvoilla. Sekaiholle, rasvoittuvalle tai epäpuhtauksiin taipuvaiselle iholle en käyttäisi Nivea Cremeä. (Muuten kuin paikallisesti jos on esim. jotain kuivan ihottumaisia kohtia tai haluaa pehmentää silmänympärysjuonteita.)

      Vastaa

      0
  18. Tein 'päivän kosmetiikat' -haasteen ehkä joku vuosi sitten, ja sain tulokseksi melko jäätävät 48 tuotetta. Eikä ollut edes mikään erityisen meikkipitoinen päivä. Pitäisikin tehdä jossain vaiheessa uudelleen. Ikävä kyllä tuskin ovat ainakaan vähentyneet. :D Varmasti siis vähemmällä voisi pärjätä, mutta jos ei halua niin miksi pitäisi? Jokainen tyylillään. :)

    Vastaa

    0
    1. Varmasti siis vähemmällä voisi pärjätä, mutta jos ei halua niin miksi pitäisi? Jokainen tyylillään. :)

      Nimenomaan :) Joku kerää postimerkkejä, toisen kotona on pingviinifiguurimuseo (oikeasti tunnen tällaisen henkilön :D)), ja kolmas käyttää 60 tuotetta kosmetiikkaa päivittäin. We're all good. :)

      Vastaa

      0
  19. Tämä innosti tekemään laskutoimituksen ja voin todeta, että arsenaaliin kuulu 20 tuotetta per päivä. Mietiskelin, että minkä käyttämistäni tuotteista voisin jättää pois ja tulos on, että en yhtäkään. Iho-ongelmaisena ihmisenä tulee käytettyä mm. monenlaisia voiteita ja ikävä kyllä niihin uppoa tolkuttomasti myös rahaa. Omistan sellaisen ihon, jota ei markettituotteilla voi hoitaa.
    Kieltämättä vähän ärsyynnyn kommenteista, jossa kauhistellaan toisten käyttämää kosmetiikkamäärää. Toki minäkin porskuttaisin pelkän nivean voimalla jos suinkin vain pystyisin, mutta kun tasan ei käy onnen lahjat...

    Vastaa

    0
  20. Terve Sanni!

    Enpä olisi kuunaan voinut uskoa että joskus kirjoittelen kysymyksiä johonkin blogiin mutta nyt tarvitsen hyviä neuvoja. Ensinnäkin en voi muuta kuin esittää ison kiitoksen että jaksat tätä hommaa. Monen monta hyvää vinkkiä olen sivuiltasi bongannut. Nyt se kysymys: osaatko neuvoa jonkun kikka kolmosen miten saisin ihon kiiltoa hillittyä? Ikää on jo 43v ja iho on omituinen sekaiho, mutta pintakuiva poskista. Käytän biothermin geelivoidetta ja lauressin meikkipuuteria. Olen koittanut cliniquen t-alueen voidetta ja clinidermin t-alueen voidetta ja lumenen beauty base primeriä mutta mikään ei auta. jo tunnin kuluttua meikkaamisesta nenä ja otsa kiiltää rasvasta. Onko tää nyt vaan nieltävä näin vai tuleeko sulle mieleen mitään neuvoa?
    Hyvää syksyä ja kiitos maailman parhaasta blogista!

    T: Tarja

    Vastaa

    0
    1. Hei Tarja!

      Ihana kuulla että olet löytänyt Karkkipäivästä paljon vinkkejä ja saanut hyötyä! :) Se on aina erityisen ilahduttavaa kuulla.

      Mitä ongelmaasi tulee, aika hyvin olet jo kokeillut sitä eri tuotteilla hoitaa. Juuri tuollaiset t-alueen voiteet tulevat ensimmäsenä mieleen tällaisissa sekaihon tapauksissa. T-alueesi talintuotanto kuulostaa sen verran voimakkaalta, että pelkäänpä ettet millään tuotteella saa kiiltoa kokonaan kuriin.

      Koska olet jo kokeillut nuo "perinteiset" keinot, voisit testata erilaista hoitotuotetta, nimittäin rasvoittuvan/epäpuhtaan ihon tasapainottavaa hoitoöljyä. Dr Hauschkalla on sellainen. Kyllä, kyseessä on nimenomaan öljy, ja se on tarkoitettu tasapainottamaan ja rauhoittamaan rasvoittuvaa, epäpuhdasta ihoa. Sinulla ei ole epäpuhtauksia, mutta t-alueesi voisi hyötyä öljyn talintuotantoa tasapainottavasta ja huokosia supistavasta vaikutuksesta.

      Tässä suoraan Hauschkan sivulta kopsattuna:
      "Epäpuhdas, rasvainen ja suurihuokoinen iho tarvitsee normalisoivaa hoitoa saavuttaakseen jälleen tasapainon. Dr.Hauschka Kasvoöljyn sisältämät öljyuutteet normalisoivat ihon seebumintuotannon (ihon tuottama rasva). Kun ihon toiminta normalisoituu, ihohuokoset pienenevät, tulehdukset ihossa rauhoittuvat ja iho näyttää raikkaalta."

      Eli käyttäisit tuota t-alueella ja kosteusgeeliä muualla kasvoilla.

      Toinen mitä voisit myös kokeilla meikkipuolella on puuterimainen primer. Käyttämälläsi Lauressilla on sellainen (näköjään kolmekin erilaista, joista Jump Start ja Fresh Start ovat öljyjä imeviä. Sivut eivät kerro mikä noiden ero on, mutta incistä päättelen että Jump Start saattaisi olla tehokkaammin talia imevää sillä siinä on kaoliinia.) Myös joidenkin merkkien viimeistelypuuteria voi käyttää primerina, kun levittää tosi ohuesti tietenkin :) Esim. Lily Lolon Flawless Mattessa on kaoliinia. Bare Mineralsin Mineral Veil toimii myös ravoittuvan ihon pohjustajana sisältämänsä riisitärkkelyksen ansiosta.

      Voihan olla, ettei jauhemainen primer auta sinulla sen paremmin kuin silikonipohjainenkaan, mutta ainakin olisi sekin tie sitten kokeiltu. :)

      Vastaa

      0
  21. millaiseksi arvioit Bepanthen emulsion (kevyemmän version):

    Vaikuttava aine on dekspantenoli.

    pantolaktoni, 2-fenoksietanoli, Amphisol K, setyylialkoholi,
    stearyylialkoholi, villarasva, isopropyylimyristaatti, propyleeniglykoli ja puhdistettu vesi.

    Hyvä eikö? Onko tämä sellainen kosteuttava vai kosteutta lukitseva? Käytän itse tätä kasvorasvana

    Vastaa

    0
    1. Tuo emulsioversio myös kosteuttaa jonkun verran itsessään, sillä siinä on rasvaa vain 9% (eli suurin osa voiteesta on vettä, vesi imeytyy ihoon --> kosteuttaa, muut aineet pidättävät vettä ihossa).

      Vastaa

      0
    2. anteeksi vaivaan vielä, olisiko vaaleanpunainen (oikea) Bepanthen parempi? Yritin tutkia asiaa itse vinkkaamasi inci haun kautta, mutten osaa tulkita....

      dekspantenoli
      villarasva, Protegin X, valkovaseliini, valkovaha, manteliöljy,
      setyylialkoholi, stearyylialkoholi, nestemäinen parafiini ja puhdistettu vesi.

      P.S. oli pakko tilata Lily Lolo Eyelid Primer... Tekisi mieli kokeilla sitä peitejauhetta mutta tuskin se tepsii tummiin pussukoihini

      Vastaa

      0
    3. Tuo "perus"-Bepanthen ei sovi koko kasvojen kosteuttamiseen, sillä se on hyvin tahmeaa salvaa (sisältää peräti 70% rasvaa!). Kukaan ei tokikaan kiellä/estä sen levittämistä koko kasvoille, mutta ihosi jää kiiltävän rasvaiseksi eikä puhettakaan että päälle voisi levittää meikkiä. :)

      Normi-Bepanthen on tarkoitettu paikallisesti käytettäväksi erittäin kuivien/halkeilleiden/tulehtuneiden ihokohtien hoitoon. Ja toimii myös erinomaisesti huulirasvana! :)

      Vastaa

      0
    4. ajattelin käyttää sitä silmien alla kun omistan ikääni nähden vaikuttavat silmänalusrypyt.... Muulle iholle ei voi ajatellakaan. Kiitos neuvoista! :) Arvostan viitsimistäsi

      P.S. jo muutamia vuosia sitten suosittelemasi meikkivoide edelleen käytössä :)

      Vastaa

      0
  22. Hei Sanni! Blogisi on yksi lemppareistani ja arvostan listafriikkeilyäsi :--D Minulla olisi kysymys liittyen ihonhoitoon, sillä en oikeastaan tiedä millaisia tuotteita minun kannattaisi käyttää. Olen parikymppinen ja ihoni oman käsitykseni mukaan pintakuiva sekaiho. Käytän yleensä edullisia puhdistusgeelejä, satunnaisesti sekaiholle tarkoitettuja kasvovesiä ja jotakin perusvoidetta (tällä hetkellä Apobasen 30 %). Ihoni on melko huoossa kunnossa, sill mustapäitä on koko t-alueella, näppyjä oikeastaan kaikkialla ja vielä arpiakin kaupan päälle. Talvea kohden puhdistusgeeli kuivattaa liikaa eikä rasvaaminen auta. Paksut voidekerrokset aiheuttavat lisää epäpuhtauksia. Olen köyhä opiskelija, eikä luonnonkosmetiikkaan tai selektiivisiin tuotteisiin ole varaa. Olen kyllästynyt peittelemään meikkikerrosten alla, mutta millaisilla tuotteilla tällaista ihoa sitten voisi yrittää pelastaa vai pitääkö marssia ihotautilääkärille? Kiitos, jos jaksat auttaa epätoivoista! :--)

    Vastaa

    0
    1. Hei Aida!

      Aloitetaan voiteesta. :) Käyttämäsi Apobase 30% on kuivan ja atooppisen ihon hoitoon tarkoitettu rasvainen voide, ja neuvoisinkin ensimmäiseksi vaihtamaan sen oman ihotyyppisi mukaiseen, kevyempään emulsioon. Noin rasvainen voide saattaa lisätä mustapäitä sinun ihotyypilläsi.

      Jos tykkäät Apobasesta, niin kokeile vaikka sarjan Lotionia. Sen kerrotaan sopivan myös pintakuivalle akneiholle, eli ei tuki huokosia. Voiteessa on kylläkin käytetty mineraaliöljyjä, niinkuin ymmärtääkseni kaikissa apteekin perusvoiteissa käytetään, ja nehän ovat potentiaalisia tukkijoita... Kuitenkin myös mineraaliöljyjen laatu vaikuttaa; apteekkituotteissa käytetty laatu on sitä puhtainta.

      Sitten Apobasella on vielä Hydrogeeli joka on täysin öljytön. En tiedä onko apteekeissa näytteitä kaikista tuotelinjoista, mutta voisit kysyä jos saisit näytteet sekä Apobase Lotionista että Hydrogeelistä ja testata sitten kumpi koostumus sopii sinun ihollesi paremmin.

      Puhdistusgeeleistä - käytätkö vaahtoavia vai ei-vaahtoavia geelejä? Vaahtoavat kuivattavat enemmän. Voisit kokeilla vaahtoamatonta koostumusta, esimerkiksi Erisanin Hoitava Puhdistusgeeli on edullinen ja hellävarainen.

      Voisit lisätä ihonhoito-ohjelmaasi myös salisyylihappoa sisältävän kasvoveden, se "hajottaa" mustapäitä. Nykyään markettimerkeiltäkin löytyy salisyylihappoa sisältäviä kasvovesiä (pitoisuudet eivät tosin välttämättä ole yhtä korkeat ja tehokkaat kuin selektiivisissä, en osaa sanoa kun pitoisuusprosentteja ei ilmoiteta :/). Esimerkiksi Natural Coden Stay In Control -kasvovesi sisältää salisyylihappoa, samoin Garnierin Pure-sarjan kasvovesi. Ja nämä ovat edullisia. :)

      Vastaa

      0
  23. Tuota Niveaa bongasin muuten 250ml purkissa Lidlistä hintaan 4,79e. Eli jos jollain on tarvetta isolle purnukalle niin sieltä ainakin löytää :)

    Vastaa

    0
  24. Itsellä ihonhoitotuotteet rajoittuivat hieman kun siirryin öljyihin. Illalla laitan aprikoosinsiemenöljyä pestyäni lumenen puhdistusöljyllä (tähän yhdistän puhdistusliinan sillä öljy yksinään ei poista meikkiä kovin hyvin) ja pyyhkäistyäni tbs:n merileväkasvovedellä. Aamuisin kevyesti manteliöljyä ja vielä ennen meikin laittoa erisanin kevyttä kosteuttavaa voidetta.

    Päiväksi etsin vielä kunnon voidetta, onko antaa mitään ideaa couperosaihon kosteuttavasta ja suojaavasta voiteesta? Olen kokeillut kaikki mitä tiedän ja alkaa ideat olemaan loppu.

    -Tintu-
    http://puuterisulka.blogspot.fi/

    Vastaa

    0
    1. onko antaa mitään ideaa couperosaihon kosteuttavasta ja suojaavasta voiteesta?

      Oletko kokeillut Dr Hauschkan klassikkoa, Ruusuvoidetta?

      Toinen mikä tuli heti mieleen on Lumenen Sensitive Touch -linjan päivävoide ja SOS-voide.

      Ja kolmas mieleen spontaanisti putkahtanut, paljon hyvää palautetta saanut voide on RENin Hydra-Calm Global Protection Cream, nykyiseltä nimeltään näköjään Evercalm Global Protection Day Cream. (REN on kyllä maailmanmestari noiden sarjojen nimien muutoksissa - mun kolmen vuoden myyjän uran aikana tuotelinjat ehti vaihtaa nimeä ainakin neljä kertaa..! :D))

      Vastaa

      0
    2. Ruusuvoidetta en olekaan koittanut, mutta sensitive touchia käyttelin vanhan mallisesta purkista jonkin aikaa kunnes totesin että se ei ole todellakaan tarpeeksi omalle naamalleni joka tuppaa ihan hilseilemään rottakuurin jäljiltä välillä.

      Kurkkasin REN:in tietoja netistä, vaikuttaa kyllä aika lupaavalta! Toivottavasti on myös kosteuttava, mutta kosteuden puutetta saan paikattua öljyilläkin aika hyvin.

      Kiitoksia vinkeistä!:)

      Vastaa

      0
  25. hmm..
    Aamuisin mulla menee: sebamed, kasvoputsari, kasvovesi, seerumi, sy-geeli, päivävoide, dödö. (plus meikit ;) ja hammastahna)
    Illalla: meikinpoistoaine, sebamed, kasvovesi, seerumi, sy-geeli, yövoide, jalkavoide, bepanthen, kynsinauhaöljy. Yhteensä 11 eri tuotetta. 12, jos satunnaisesti ja laiskasti käyttämäni vartalovoide lasketaan mukaan :D

    Vastaa

    0
  26. Mitä oot Sanni mieltä kun puhutaan ihon "tottumisesta" hoitoon ja rasvauksiin? Tarkoitan esim sitä että jalkasi kuivuvat suomuisiksi ilman kunnon tuotteita. Toisaalta taas toiset kertovat etteivät rasvaa juuri koskaan ja iho ok. Pakotin mieheni _kerran_ rasvaamaan kädet kunnon karbamidivoiteella ja seuraavana päivänä hän alkoi valittaa käsien olevan kuivat. Ei saisi kuulemma antaa yhtään rasvaa niille käsille, sitten kuivuvat.. Itse olen atoopikko, enkä jaksa rasvoilla lutrata niin paljon kuin suositellaan, rasvaan satunnaisesti kroppaa, käsiä enemmän ja kasvot säännöllisesti. Ihoni kuivuu eniten juuri kasvoista ja käsistä - sieltä mistä rasvaan. Oletko muuten koittanut haastaa itseäsi kropan rasvaamattomuuteen ja seurannut tuloksia? :)

    Vastaa

    0
    1. Mun jalat on olleet aina koppurat. :) Siis ihan aina, lapsesta saakka. Kyse on siis ihotyypistä. Jonkun kohdalla iho mahdollisesti saattaakin tottua rasvan holvaamiseen ja kuivua kun se ei saakkaan totuttua rasva-annostaan, mutta minun kohdalla tilanne on syntyperäinen.

      Ei saisi kuulemma antaa yhtään rasvaa niille käsille, sitten kuivuvat..

      Tuossa miehesi väitteessä on jotain perääkin... Ainakin huulirasvan jatkuva käyttö voi oikeasti aiheuttaa sen, että huulet muuttuvat kuivemmiksi ja käyttäjä jää riippuvaiseksi huulirasvasta (Beauty Brains "Can You Get Hooked On Lip Balm" -kirjan sivu 106 :)). En osaa sanoa voivatko vartalovoiteet vaikuttaa samalla tavalla - maalaisjärjellä ajateltuna miksipäs eivät. Mun mies ei käytä huulirasvaa eivätkä hänen huulensa ole kuivat. Itse olen käyttänyt huulirasvaa päivittäin (lisään vähintään kerran tunnissa!) teinistä saakka ja olen siitä täysin riippuvainen.

      Oletko muuten koittanut haastaa itseäsi kropan rasvaamattomuuteen ja seurannut tuloksia? :)

      En. :) Ellei sitten esimerkiksi tuota Kreikan kokemusta voi laskea ^_^ Siellähän en rasvannut jalkojani kolmeen viikkoon lainkaan - mikä johti tähän.

      Vastaa

      0
    2. Tuossa huulirasvariippuvuudessa on usein kyse ärsytyksestä. Huulirasvoissa on tyypillisesti monia ärsyttäviä aineita, etenkin risiiniöljyä (castor oil) ja sen johdannaisia. Ärsytys voi aiheuttaa tulehtumisen, joka puolestaan johtaa kuivumiseen. Huulirasvaärsytys mainitaan esimerkiksi Matti Hannukselan artikkelissa http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00567#s6

      Olin itsekin huulirasvariippuvainen teini-ikäisestä asti, kunnes muutama vuosi sitten päätin ottaa asiasta selvää ja korjata tilanteen. Ei ole nimittäin kivaa olla kaikkialla hädissään siitä, onko huulirasva varmasti mukana. Aloin välttää etenkin risiiniöljyperäisiä ainesosia ja liikoja vitamiineja tai muita jännä-aineita huulirasvoissa. Otin käyttöön simppelit parafiinipohjaiset huulirasvat, jotka eivät aiheuta huulilla reaktiota. Olen huomannut, että tässä tapauksessa mineraaliöljypohja on huomattavasti kasviöljyjä parempi, kuten lääkäritkin neuvovat. Mineraaliöljy ei sekaannu ihon toimintaan, vaan muodostaa vaan kalvon, jonka kanssa huulet tuntuvat siedettäviltä ja iho alla saa parantua rauhassa. Toki voisi myös olla käyttämättä mitään, mutta kuka sitä tunnetta kestää...

      Nykyisin pärjään hyvin kahdella voitelulla per päivä, mikä on huima parannus entiseen. Jonkin verran kuivat huuleni ovat yhä, mutta koska olen muutenkin atoopikko ja kuivuva, niin tuskin tilannetta tämän paremmaksi voi saadakaan.

      Vastaa

      0
  27. Mikä se kulmakarvaseerumi oikeastaan on? Ja mitä se niinkun tekee?:))

    Vastaa

    0
    1. Se on ainetta, joka lupaa tehdä kulmakarvoista tuuheammat. :D Se on sitten ihan eri asia, toimiiko se myös niin. ^_^

      Vastaa

      0
  28. Jatkan kysymyksiinne vastailua huomenna! :) En ole unohtanut teitä joille en tänään ehtinyt vastata! :)

    Vastaa

    0
  29. Heippa Sanni,

    Olisko sulla suositella hinta-laatu-suhteeltaan hyvää sy-voidetta, päivävoidetta ja seerumia 37-vuotiaalle? Mieluiten muttei mitenkään välttämättä luonnonkosmetiikkapuolelta. Postauksessa mainitsemasi Patykan sy-voide ja Estee Lauderin seerumi kuulostavat kyllä houkuttelevilta, mutta hieman turhan hintavilta.

    Myös vinkki hyvästä kasviöljypohjaisesta vartalotuotteesta tulisi tarpeeseen.

    Olen saanut vuosien varrelta blogistasi monen monta hyvää kosmetiikkavinkkiä ja ollut poikkeuksetta ylen tyytyväinen. Tällä hetkellä suositustesi perusteella käytössä ovat mm. Madaran vaahtoava putsari sekä Laveran My age -päivä- ja yövoiteet. Juuri tällä hetkellä kuitenkin tuntuu, että tällä kombolla syysiho ei ole riittävän kosteutettu. Seerumia en käytä lainkaan, vaikka varmasti pitäisi, ja sy-voiteen käytönkin olen laiminlyönyt, mikä on alkanut aivan viime aikoina ikävällä tavalla näkyä. Sääret ovat suomuilla, vaikka kuorrutan itseni Sephoran vartalovoiteella vähintään kerran päivässä.

    Koitin selata vanhoja postauksiasi, joista sainkin paljon ideoita, mutta mikään tuote ei näistä kategorioista tuntunut nousevan ylitse muiden. Olisin ikikiitollinen viisaista vinkeistäsi!

    Vastaa

    0
    1. En ole Sanni, mutta haluaisin asiaan liittyen suositella tilaamaan ainakin näytteen tästä silmänympärysvoiteesta http://www.aubrey-organics.fi/luomu-kasvojenhoito/kiinteyttava-ja-korjaava-ihonhoito/lumessence-firming-kiinteyttava-silmanymparysvoide-15-ml.html

      Itse tein näin ja tänään pistin tilaukseen ihan täysikokoisen version huomattuani kaivaneeni esille kolmatta kertaa jo roskiin heittämäni näytepussin pienenpienen pisaran toivossa :D
      Lisäksi ostoskoriini hyppäsivät nämä: http://www.aubrey-organics.fi/luomu-kasvojenhoito/herkka-iho/rauhoittava-seerumi-herkalle-iholle-calming-skin-therapy-serum-15-ml.html ja http://www.aubrey-organics.fi/luomu-hiustenhoitotuotteet/hiusten-tehokosteutus/nustyle-organic-hair-smoothing-luomu-hiusseerumi-50-ml.html

      Vastaa

      0
    2. Hei, kiva kuulla sun kommenttia tuosta Aubreysta! :) Muistan kun kyselit siitä taannoin. :)

      Vastaa

      0
    3. Ajattelinkin, että voisit olla kiinnostunut kun mainitsit muutenkin olevasi kiinnostunut merkistä.
      Se oli todella ohutta ja epäilin sen kosteutustehoja, mutta sepä imeytyi, kostetutti ja turvotusta ei tullut lainkaan! Saas nähä miten se talvella tepsii ;)
      Sitä Kiehl'sin sy-voidetta en sitten koskaan saanut käsiini koska näytteet siitä olivat loppu kun olisi ollut mahdollisuus sellainen kaverilla haetuttaa.

      Vastaa

      0
    4. Moi Klaara!

      Olisko sulla suositella hinta-laatu-suhteeltaan hyvää sy-voidetta, päivävoidetta ja seerumia 37-vuotiaalle?

      Mitenkäs olisi Mádaran Time Miracle -linja? Tuotteet eivät ole halpoja (n. 40€), mutta edullisempia kuin Patyka ja Lauder. Itse en kylläkään ole Time Miracleja kokeillut, vaikka Mádara muuten on tuttu. Koostumuksista en siis tiedä, mutta koska olen ollut erittäin tyytyväinen kaikkiin testaamiini Mádaroihin niin luotan siihen että laatu on yhtä hyvä myös tuossa uudessa anti-age -linjassa.

      Tässä linkki päivävoiteeseen:
      http://www.madaracosmetics.fi/fi/tuotteet/94-edistyksellinen-anti-age-vaikutteinen-p-piv-pvoide-50ml.html

      Seerumia ei Time Miracle -linjaan ikävä kyllä kuulu. Oma suosikkiseerumini luonnonkosmetiikan puolelta on Estelle & Thildin Rose Otto, mutta se kustantaa melkein 50€. Voisin heittää tähän vinkin vähän edullisemmasta yksilöstä, nimittäin Logonan Age Protection Hydro Lipid Balance -tiivisteestä, joka voisi kyllä oikein pätevästi vastata toiveeseesi syväkosteutuksesta. Itse en ole tuota Hydro Lipdiä vielä ehtinyt kokeilemaan, mutta olen saanut siitä vakuuttavan vinkin ja ajattelinkin tilata sen nyt talveksi testiin. :)

      Logonalla on kiinteyttäväkin seerumi, mutta tuo Hydro Lipid Balance on parempi kuivalle iholle.

      Vastaa

      0
    5. Tuhannet kiitokset vinkeistäsi, Sanni - olet aarre! On todellakin mieltä lämmittävää, että jaksat paneutua vieraiden ihmisten kysymyksiin ja pulmiin näin perusteellisesti.

      En ollut Mádaran anti age -linjasta tai Logonan seerumista kuullutkaan, mutta aion ehdottomasti tutustua molempiin. Vähintäänkin harkitsen vakavasti myös Rose Otto -seerumia, joka kuulostaa suositustesi perusteella todella houkuttelevalta. Seerumikategoriassa hinta ei kaiketi ole mitenkään mahdoton, vaikka näin meikkipussin uutena tulokkaana hieman kirpaiseekin. Täytyypä kytätä, josko vaikka Kicks-ketjulla olisi lähiaikoina taas tarjouksia.

      Vastaa

      0
    6. Eipä mitään, Klaara :) Tosi kiva että olen voinut olla avuksi :)

      Kävin muuten tänään Ruohonjuuressa kokeilemassa tuon Mádaran Time Miracle -päivävoiteen koostumusta - aivan unelma! Todella notkeaa ja nopeasti imeytyvää ja jätti mielettömän sileän pinnan..! Voiteessa on myös valoaheijastavia pigmenttejä. En voi kuin ihastella miten luonnonkosmetiikan koostumukset on kehittyneet ja parantuneet niiden neljän vuoden aikana jolloin olen luonnonkosmetiikkaa käyttänyt.

      Vastaa

      0
  30. iLonan kommenttiin viitaten oli minunkin kerrottava kokemukseni :)

    Olen aina ollut äärimmäisen laiska rasvaamaan itseäni, niin käsiä, kroppaa kuin satunnaisesti kasvojakin. Se vain pääsee unohtumaan ja laiskuuksissani en jaksa :D Pienenä minulla oli atooppinen iho jota rasvailtiin kunnon rasvoilla päivittäin, nyt vanhempana atooppisuus on rauhoittunut.

    Puhun toki vain omasta puolestani, mutta minulla ei rasvaamattomuus ole auttanut kuivumiseen :/ Kesällä pärjään ilman rasvoja, toki erityisesti sääret tuppaa kuivumaan, mutta eipä niitä silti jaksa rasvailla. Käytin viime kesänä hyvin vähän meikkiä, enkä pessyt ihoa tujuilla aineilla, joten en heittänyt rasvaakaan naamaan. Vaikka olen kärsinyt epäpuhtaasta ihosta niin tämä tuntui toimivan omalla kohdallani kesän aikana.

    Mutta samantien kun ilmat kylmeni ja aurinko katosi, alkoi niin naama kuin vartalokin huutaa kosteutusta! Eikai se auta kuin opetella rasvailurutiinit ellei halua kaaputtaa itseään ihon kuivuessa.

    Halusin kirjoittaa tästä siksi että olen itsekin, erityisesti kasvojen osalta, pohtinut tuota "tottumista" ja havahtunut siihen, että olenkin huomaamattani testannut asiaa :) Eikös se vähän niin mene, että jos meikit tms. pesee pois puhdistusaineella, poistuu samalla ihon oma rasvakerros, joka käytännössä sitten pitää korvata keinotekoisella rasvalla...

    Minulla tuo rasvaamattomuus jollain tavoin toimi lämpimänä aikana, mutta eipä enää. Kuitenkin se vielä sanottava, että huulirasvojen osalta olen todennut tottumisen ongelman! Niinpä en huuliini enää hätätilanteen perusrasvoja lukuunottamatta mitään tunge! :D

    Vastaa

    0
  31. Aamulla käyn suihkussa, jollen pese hiuksiani, en käytä yleensä mitään. Shampoona tällä hetkellä Urtekramin ruusushampoo ja hoitsikkana Santen Brilliant Care. Suihkugeeli on nyt Benecosin, silloin kun käytän sitä. Kasvoihin käytössä Origins a perfect world sarjaa: putsari, rasva, seerumi ja kasvovesi. Sy-voidetta ei tällä hetkellä ole, hakusessa.
    Dödönä Tom's Punnitse&Säästä'stä, ei kutaja kainaloissa ja toimii. Vartalovoidetta en ole käyttänyt koko kesänä, nyt alkaa taas tarviimaan, samoin käsivoidetta. Molemmat itse tekemiäni arganöljystä ja vihreästä teestä.
    Meikkaan yleensä kevyesti, sillä silmäni eivät tahdo kestää kaikkea kosmetiikkaa. Yleensä rajaus (Benecos), poskipuna Maybelline ja ripsari + peitevoide. Nyt viikolla aloin käyttää Terre d'ocin ripsaria, ei sovi mulle. Silmät kutajaa. Meikinpoistoon on Dermoshopin meikinpoistoaine, en vaan osaa käyttää uutta annostelijaa, aina lentää muuallekin kuin vanulappuun :) Huulirasvaa kuluu, varsinkin nyt kun mulla on "kestorajaukset huulissa", käytössä monta Sierra bees puikkoa. Yövoidetta en käytä. Hammastahna on nyt Kingfisherin.
    Yhteensä n. 12 tuotetta/päivä ja 4 meikkiä.

    Vastaa

    0
  32. Olen atoopikko ja muistelisin lääkärini havainnollistaneen perusvoiteen käytön tarpeellisuutta vertaamalla atooppista ihoa tiiliseinään tms joka pysyy "paikoillaan" laastin avulla. Laasti on vertauskuva perusvoiteelle, joka ikäänkuin muuraa ihosolut (tai jotkut, en enää muista :D ) niin tiiviiksi, että ne pitävät kosteutta ihon sisällä.

    Minun jalkapohjieni iho on aina ollut todella kuiva myös. On se hienoa kun voi kantapäällä raapia kutisevaa pohjetta :D

    Ja päivittäinen purkkiarsenaalini:
    Aamulla (tai noh, vuorotyöläisenä herättyäni heh heh heh):
    -kasvovesi (tällä hetkellä joku Yves Rocherin geelimäinen) -kosteusvoide (vaihdellen Ziajan vuohenmaito päivävoide tai Weledan Mantelikasvovoide)
    -sy- voide (Acon geelimäinen, joka ei liuota silmämeikkiä rasvaisuudellaan pois)
    -hammastahna
    -hiuslakka ja / tai joku jätettävä hoitoaine tai muotoiluvoide jos sähköinen tukka

    Päivän mittaan:
    -käsivoide (Crabtree&Evelyn / Favora / Lemonjuice&Glycerin mitä milloinkin on käsillä). Käsien rasvaamisessa olen todella laiska tosin.
    -Huulirasva (Blistex/Forever/Carmix) näistäkin mikä milloinkin sattuu olemaan saatavilla. Melko tehokkaasti kylvän huulirasvoja joka paikkaan, jotta niitä olisi aina satavilla. Riippuvainenko? :D

    Nukkumaan mennessäni:
    -Erisanin puhdistusgeeli tai joku livboxista näytteenä tullut Louis Widmer/Clarins
    -Kasvovesi
    -Ziajan yövoide / Flow hamppuvoide (on muuten aivan mahtavaa kun saunan jälkeen lämpöiselle iholle laittaa) / Weledan Mantelivoide
    -Tuhdimpi silmänympärysvoide (Favora / Pirkka / Louis Widmer)
    -hammastahna

    Jalkoja rasvaan satunnaisesti.

    Suihkupäivinä vielä perusvoide, shampoo, hoitoaine ja hiuksiin jätettävä hoitoaine.

    Äkkiseltään laskettuna tämä tekee siis 8-17 tuotetta :O

    Vastaa

    0
  33. Oletko muuten koskaan kokeillut iHerbin myymää NutriBioticin Skin Serumia? Jos olet pitänyt NOWin seerumeista, niin tässä yksi edullinen vaihtoehto lisää. Mieto tuoksu, silikoniton, INCI täynnä ravintoa, esim. sheavoita ja hyaluronihappoa :)
    Tuntuu miellyttävältä ja pehmeältä... Ihmettelen usein iHerbissä myytävien merkkien edullisuutta - kuinka voi olla mahdollista, että nämä pienet yritykset voivat valmistuttaa laadukkaita tuotteita hyvistä raaka-aineista, joihin isommilla firmoilla ei näy olevan taitoa ja varaa?! *Ei mene jakeluun*

    ... tai enhän voi tietää kaikkia taustatekijöitä, moni pikkufirma on osa isompaa konsernia, kuten olemme monesti huomanneet...

    Vastaa

    0
    1. Ihmettelen usein iHerbissä myytävien merkkien edullisuutta – kuinka voi olla mahdollista, että nämä pienet yritykset voivat valmistuttaa laadukkaita tuotteita hyvistä raaka-aineista, joihin isommilla firmoilla ei näy olevan taitoa ja varaa?!

      Sanopa muuta! :) Ihan samaa olen ihmetellyt. Mutta kai ne on ne markkinointikanavat jotka määrittelevät hurjasti kuinka paljon firmalla menee rahaa... Siis jos ei ole tyyliin Lorkun budjettia laittaa mainontaan niin rahan voi sijoittaa niihin laadukkaisiin raaka-aineisiin. ;) Monesti joku pieni firma saa varmaan oikeasti miettiä, tuottaako tuotteensa halvalla ja mainostaa komeasti, vai panostaako tuotekehittelyyn ja toivoa sitten että suusta-suuhun -mainonta tekee tehtävänsä....

      En ole tuota NutriBioticin seerumia kokeillut, mutta kiitos vinkistä. :) Lisäsin heti iHebin WishListille. :)

      Vastaa

      0
    1. Minäpäs tarkistan Laveralta, en itsekään löydä sitä enää heidän sivuiltaan. On kyllä niin tyypillistä että kaikki suosikit poistuu valikoimista (kuten ehkä The Best Ever luonnonkosmetiikan kasvovoide, Oliv' by La Clareen antioksidanttivoide, tai on se kai heillä edelleenkin mutta koostumus ja hinta laitettiin uusiksi).

      Vastaa

      0
    2. Kyllä se porkkanavoide ainakin Laveran saksalaisilta verkkosivuilta löytyy! Ihan normaalisti muistelisin hiljattain sitä kaupoissakin nähneeni. Jos jokin Laveran tuote sattuu Suomen valikoimasta puuttumaan/poistumaan, niin niitähän saa onneksi ihan sikahalvalla tilattua ulkomaisista verkkokaupoista. Tilasin joskus Beauty Center Europesta, ja hinnat taisivat olla suunnilleen neljäsosan Suomen hinnoista... :)

      Vastaa

      0
    3. Kyllä se porkkanavoide ainakin Laveran saksalaisilta verkkosivuilta löytyy!

      Hyvä kuulla! :)

      Edit. Liisalta olikin juuri tullut meiliä - hänen mukaansa Carrot Creamin valmistus on lopetettu. Eli olisiko tuote saksalaisilla verkkosivuilla vielä siksi, että heillä on siitä vielä varastoa...?

      Vastaa

      0
  34. Pakko laittaa kommenttia Nivea Creme voiteesta. Sinun inspiroimana lähdin kokeilemaan tätä voidetta. Laitoin ensin silmänympärykseen illalla ja syksyn edetessä olen iltaisin laittanut vähän muuallekin kasvoille kun tuntuu, että iho alkaa kuivua talven lähestyessä. Ja voi ihmettä! En olisi ikinä uskonut muutosta! Vaikka ihoni on sekaiho niin eipä ole aiheuttanut lisää rasvaisuutta. Päinvastoin tuntuu, että iho on paljon tasapainoisempi joka puolelta. Ei ole sitä rasvaisuutta enää niin paljon T-alueeella, eikä kuivuutta kuivilla alueilla. Ihan käsittämätöntä. Kun ostin voidetta myyjä naureskeli minulle kun kerroin mitä aion sillä tehdä. Toki olen seerumia laittanut voiteen alle joka kerta ja silmänympärykseen myös nivean silmänympärysvoidetta alle. Mutta siitä huolimatta uskon että Creme voiteella on ollut vaikutusta! Kiitokset sinulle vinkistä!

    Vastaa

    0

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *


  • Sanni

  • Arkisto

    • 2025 (45)
    • 2024 (124)
    • 2023 (149)
    • 2022 (174)
    • 2021 (178)
    • 2020 (227)
    • 2019 (203)
    • 2018 (227)
    • 2017 (298)
    • 2016 (284)
    • 2015 (343)
    • 2014 (389)
    • 2013 (400)
    • 2012 (214)
    • 2011 (226)
    • 2010 (287)
    • 2009 (207)
  • Avainsanat