04.06.2016

Mielipide: contouring-trendi

Tässä aihe, josta olen mielinyt kirjoittaa pitkään.

 Contouring_TooFaced

Kuva: Ydelays/TooFaced.com

Contouring eli varjostus/korostus, viime vuoden suurin meikkitrendi. Kaikkialla puhutaan nyt contouringista, nimenomaan englanniksi, vanha kunnon kotimaan kielinen "varjostus" on auttamatta kokenut inflaation ja nyt kasvon piirteitä kuuluu muokata lontooksi.

Jos termi/ilmiö on vielä jollekin epäselvä, niin kyseessä on kasvojen muodon muokkaus meikillä käyttämällä voidemaista tai puuterimaista tummaa ja vaaleaa sävyä. Vahvoilla varjoilla (tumma sävy) ja korostuksilla (vaalea sävy) kasvojen rakennetta voidaan "veistää" halutunlaiseksi. Esimerkiksi poskien luusto saadaan esiin, vahvoja leukaperiä häivytettyä tai leveä nenä kavennettua.

Mitäpä tässä kiertelemään, sanon suoraan miten trendi minulle näyttäytyy: look on useimmiten kamalan ylimeikatun näköinen. Ei sillä etteikö lopputulos olisi usein myös hieno ja taitava, sitä en sano, puhun vain kokonaisuudesta yleisesti akselilla luonnollinen - vahvasti meikattu. Freesit, nuoret tytötkin varjostavat kasvonsa teatraalisen maskimaiseksi, häivyttäen luonnollisen raikkaan kauneutensa.

Contouring_loulou

Kuva: LouLou's Star Fashions

2000-luvun alkupuolta leimasi voimakkaasti luonnollinen meikki, nyt on siirrytty selvästi viimeistellympään trendiin jossa meikki saa todella näkyä. Voi kai siis sanoa, että luonnollisuus on sekin kokemassa inflaatiota. Some-kanavien tutorialeissa meikkigurut esittelevät kilvan varjostustaitojaan ja mitä dramaattisempi muutos lähtötilanteesta, sitä parempi (ilmeisesti).

Contouring_wonderwardrobes

Kuva: Wonderwardrobes

Trendi ei näy pelkästään meikkifriikkien some-kanavissa vaan kaikkialla missä kaunottaret näyttäytyvät, gaalojen ja muiden julkisten kekkereiden kuvista voi bongailla toinen toistaan contour-veistellympiä kasvoja. Juhliin sopiikin totta kai vahvempi meikki, hell yes, mutta kaunistaako kasvojen voimakas varjostus kaikkia..? Minun mielipiteeni on, että ei. Contouring-trendi on tehnyt taidokkaasta varjostuksesta itseisarvon ja kasvoihin, jotka eivät luustonsa puolesta tosiaankaan tarvitsisi mitään extra-apuja näyttääkseen upeilta, vedetään hulluna vahvat varjot ja silmiä häikäisevät korostukset. Ihan vain kun osataan. Valmiiksi kauniit kasvot muuttuvat vain... hyvin meikatun näköisiksi kauniiksi kasvoiksi.

Termi contouring tuntuukin nykyään muuttuneen synonyymiksi nimenomaan vahvan ja näyttävän varjostuksen kanssa. Entinen arkinen "varjostus" on kai sitä huomaamatonta, vaatimatonta aurinkopuuterilla kolmosen vetelyä ohimolta leukaperään. Contouring on wham, pow, zhhhhrrr! Nenä on kuin kirurgin pöydältä konsanaan ja poskipäät hohtavat kilpaa paparazzien salamavalojen kanssa.

Contouring_TooFaced2

Kuva: TooFaced.com

Meikkifriikkinä ymmärrän valtavan hyvin meikkailuun ja sen kautta luovuuden toteuttamiseen liittyvän nautinnon. Meikin ei tarvitse aina näyttää luonnolliselta ja "peruskauniilta", myös överilookkien tekeminen on aivan ihanaa. En siis millään lailla asettaudu yleisesti contouringia vastaan, ja joihinkin tilanteisiin ja tilaisuuksiin vahvasti varjostettu meikki sopii ilman muuta. Tällä kirjoituksella haluan vain todeta, kuinka outona vallalla oleva ylimeikattu look jopa arkenakin näyttäytyy - ainakin tällaiselle muumiolle.

Sokeutuvatko ihmiset omien luonnollisten piirteidensä kauneudelle jonkun muotivillityksen takia? Kenties. Meikki- ja kauneustrendit elävät, muuttuvat ja vaihtuvat, niin kuuluukin. Kyllä luonnollisuuskin taas palaa aikanaan, eikä kaikista trendeistä tarvitse tykätä.

Minä en tykkää contouring-trendistä. Tämän halusin kertoa.

Contouring_KimKardashian_instagram

Kim Kardashian tunnetaan contouringin kuningattarena. Kuva: Kim Kardashianin Instagram

Mitä sanovat karkkipäiväläiset? Tuleeko contoroitua? Onko trendi teidän mieleenne, ja kuinka vahvasti toteutatte sitä?

99 comments on “Mielipide: contouring-trendi”

  1. Mitä jos tekisit itsellesi contour-meikin? Kiva lukea mielipidettä, mutta vielä kivempi olisi käytännössä katsoa kuvat tekemisestä ja niiden perusteella kuulla mielipide. Tää jäi näin vähän ohueksi aiheeksi...

    Vastaa

    0
    1. Mitä jos tekisit itsellesi contour-meikin?

      Mistä päättelet etten tee contour-meikkejä? :) Tokihan harrastan kasvojen varjostusta, itsellä se vain kuuluu juhlameikkiin, ei arkeen, ja mulle riittää vähemmän dramaattinen versio ;) Mun oma henk.koht. mielipide on se, että juhlameikissäkään ei tarvitse näyttää överimeikatulta vaan silloinkin luonnollisempi korostus on kaunistavampaa kuin lava/show/red carpet -tyylinen todella voimakas contouring. Mutta makuja on totta kai monia, kuten tyylejä.

      Tässä yksi varjostusmeikkini:

      http://buzz.indiedays.com/2015/04/02/nain-varjostat-kasvot/

      Vastaa

      0
    2. tässä on kyllä se ero että olet käyttänyt puuterimaisia tuotteita ja saanut läpikuultavamman/luonnollisemman lopputuloksen!

      mä en ymmärrä miten jotkut haluaa levittää kasvoilleen kamalan määrän voidemaisia peitto/korostustuotteita. senhän on pakko tuntuakin epämukavalta. ja mites kesäkuumalla jos sattuu hikoilemaan vähän..?

      Vastaa

      0
    3. tässä on kyllä se ero että olet käyttänyt puuterimaisia tuotteita ja saanut läpikuultavamman/luonnollisemman lopputuloksen!

      Mitä tarkoitat "erolla"? :) Contouringia voi tehdä sekä puuterimaisilla että voidemaisilla tuotteilla, ja jos katsoo kosmetiikkamarkkinoita niin valtaosa contouring-tuotteista on nimenomaan puuterimaisia (esimerkkinä vaikka huippusuositut Anastasia Beverly Hillsin Contour Kit -paletti ja NYXin Contour-paletti.) Voidemaiset tuotteet tuovat tietysti vielä vahvemman tuloksen mutta yhtä lailla se on "contouringia" = varjostusta/korostusta, käytti sitten puutereita tai voiteita :)

      Vastaa

      0
    4. Sori kun puutun keskusteluun
      :-) Ymmärsin tuon kommentoijan kommentin niin, että hän ihmettelee sitä kasvofiilistä, joka pakosti jää kun käyttää nestemäisiä tai vahamaisia tuotteita. Monissa tutorialeissa käytetään juuri niitä. Eli laitetaan iso määrä eri värisiä ja hyvin peittävä peitevoidetyylisiä aineita ja lopuksi ne häivytetään kasvoille. Eli ei korosteta vähitellen.

      Vastaa

      0
    5. Saa keskusteluun puuttua ^_^ :D

      Mä taas ymmärsin essin kommentin niin, että hän ei pidä puuterimaisilla tuotteilla tehtyä varjostus/korostusta samana asiana kuin contouringia, ja puhuu siksi "erosta" contouring-meikkiin. Contouring'han on lopulta vain sana joka tarkoittaa ääriviivojen esiintuomista, sitä käytetään myös silmien rajaamisesta. Varjostus voi olla hillittyä tai vahvaa, mutta contour-termi pitää sisällään kaiken tyyppisen kasvojen varjostuksen (+ silmien rajauksen ^_^).

      Vastaa

      0
    6. joo, siis tiedän kyllä mitä contouring on ja että siihen voi käyttää myös puuterimaisia tuotteita. mutta puuterituotteilla tehty contouring on minusta luonnollisemman näköinen. useimmiten voidemaisilla tuotteilla tehty contouring on paljon hevimmän näköinen, ja juuri nestemäisillä/voidemaisilla peite- ja korostustuotteilla tehty contouring tuntuu olevan kovassa huudossa juuri nyt.

      tämänkin postauksen kuvat näyttävät siltä että niissä olisi käytetty enimmäkseen voidemaisia tuotteita, ja sen vuoksi ovat niin... noh, karmean näköisiä. toki puuterituotteitakin voi sutia naamalle liikaa eikä sekään kaunista ole, mutta ei nyt sentään niin kammottavan näköistä.

      Vastaa

      0
    7. Juuri luonnollisuuden vuoksi käytän itse vain puuterimaisia varjostustuotteita.

      Vastaa

      0
  2. Mun mielestäni on hämmentävää, miten paljon super kauniita teinityttöjä, oikeita beibejä näen nykyisin jatkuvasti ympärilläni. Kaikkien kasvot on meikattuna vimosen päälle, ripset on pitkät ja paksut juhlaripsimäiset. Siis naama on laitettu "punainen matto"-gaalameikkiin mutta vaatteet ovat kuitenkin ihan tavalliset. Ehkä he kaikki tulevat juuri meikkaajalta ja ovat menossa vaihtamaan gaalamekkoa. Maanantainakin kello 10. Näin 33-veenä sitä itse haluaisi tunkkaisen contouring sijaan näyttää juurikin heleältä ja raikkaalla, nuorelta :D

    Vastaa

    0
    1. Ehkä he kaikki tulevat juuri meikkaajalta ja ovat menossa vaihtamaan gaalamekkoa. Maanantainakin kello 10.

      XD :D

      Vastaa

      0
    2. Juuri näin! Kaikilla tuntuu olevan metrin pituiset ja paksuiset ripset ja meikkiä ja tukkaa on niin paljon, että painoa tulee kilo lisää. Kaikki se nuoren luonnollinen kauneus häviää sinne jonnekin alle.

      Vastaa

      0
  3. Contour alkaa olla jo eilistä päivää. Nyt alkaa olla muodissa raikkaus ja kuulto. Varjostus on jätetty pois ja siirrytty pelkkään strobingiin, vaikka toki osa matkii vielä "punaisen maton meikkityyliä" joka on överi kameroiden takia.

    Vastaa

    0
    1. Strobingkin onn jo eilistä päivää, nyt on nontouring trendi nousussa ;) Kim Kardashian etujoukoissa hehkuttamassa, esim Wayne Gossilla oli aiheesta mahtava video :-)

      Vastaa

      0
  4. En tykkää countour-meikeistä, en ainakaan itsellä. Ovathan ne tosi näyttäviä, mutta tosiaan paistaa jo pitkän matkan päähän että naamassa on kasa pakkelia eikä mitään toivoakaan että samalta näyttäisi ilman. Tosin että ainahan se meikki korostaa niitä parhaita puolia (jos on siis onnistunut meikki) mutta tuntuu että tää countouring menee jopa vielä pidemmälle optisen harhan luomisessa. Ja ne on usein niin _raskaan_ näköisiä!

    Itse en halua pakkeloida ihoani tukkoon, koska se tunne vaan on liian raskas, joten tämmöinen trendi että naama läästitään täyteen voiteita ei ole tosiaan mun juttu. Tykkään että ihon luonnollisuus näkyy, tottakai sitä saa vähän korjailla ja niin teen itsekkin (yleensä puuterilla)mutta en halua tosiaan peittää kaikkea pois. Ei mulla mikään superhyvä-unelmaiho ole, olen vaan tosi tyytyväinen siihen itse :)

    Mua ei kyllä häiritse se että muut tykkää, näkeehän noita aika paljon.

    Vastaa

    0
  5. Itse en käytä mitään meikkipohjaa, vaikka minulla on lievä akne. Sanomattakin selvää, että itseäni ei myöskään contour innosta. Jotenkin se iho näyttää juuri siltä, että jos sitä koskisi kankaalla edes hellästi, jäisi kankaaseen hurjasti väriä. Vähän kuin olisi märkää maalia naamassa. Eikö se myös tunnu kamalalta? :D Minusta ohut lilylolon mineraalipohjakin tuntuu maskilta. Itse pyrin myös mahd. luonnolliseen lookkiin, jotta sitten meikittömänä ei tuntisi oloaan ihan kamalaksi. Uskon, että tuohonkin jäisi siis helposti koukkuun. Toki eri tilanne, jos on tyytyväinen itseensä ja ihoonsa myös meikittömänä. Toki tuo myös monille sopii ja jokainen tykkää erilaisista meikkityyleistä ja se on ihan fine, mutta kyllä tekee pahaa nähdä, kun joku oikeasti täydellisen ihon ja luuston omaava laittaa sen 2kg meikkiä naamaan. Kyllä siinä kateellisena ihmettelee, että why???

    Vastaa

    0
    1. Uskon, että tuohonkin jäisi siis helposti koukkuun.

      Totta. Kun tottuu näkemään kasvonsa vahvasti muokattuina niin varjostukseton/korostukseton versio näyttää varmasti ihan "pliisulta". Varmasti meikin vahvuudelle myös tavallaan sokeutuu, ei huomaa enää kuinka meikatulta lopputulos näyttääkään ulospäin. Mutta eihän se toki mitään haittaa jos todella hakee sellaista tyyliä ja viihtyy vahvassa meikissä. Itselle vain on tullut sellainen tunne että osan kohdalla contour on vain itseisarvo, eli kasvoja varjostetaan koska niin "kuuluu" nyt tehdä, riippumatta siitä korostaako se lainkaan omia parhaita piirteitä. Kun "kaikki" YouTube-meikkigurutkin varjostaa, niin sieltähän ne trendit leviävät tavallisen kansan keskuuteen. Olen nähnyt monissa blogeissa ihan tavallisen, ei siis edes minään meikkifriikkinä tunnetun luonnostaan superkauniin tytön esittelevän "perusarkimeikkinsä" johon kuuluu voimakas contouring. Se vain tuntuu niin... oudolta.

      Vastaa

      0
  6. oon samaa mieltä. kuvissa se näyttää hyvältä jos on mainos/muoti tms. kuvat kyseessä. mutta livenä kun tulee "contoroitu" tyttö vastaan, tai ihan vaikka instagramin tai youtubin meikkivideoita katsoessa, se ei näytä hyvältä. lopputulos on hyvin ilmeetön ja jopa tietyllä tapaa leikellyn näköinen... ja se vanhentaa.

    Vastaa

    0
  7. En tykkää minäkään. Itse tykkään raikkaasta luonnollisesta meikistä. Minusta raskas varjostus vanhettaa. Itselleni tehtiin aikoinaan hääkoemeikki, jossa oli varjostukset ja näytin 5-10v vanhemmalta kuin normaalisti. Päädyin tekemään meikkini itse. Välillä olen testaillut tehdä itselleni ja ei vaan näytä hyvältä, mutta mulla onkin niin kummallisen pyöreä naama. Ehkä se joillekin sopii. Itse olen poskipunan liikakäyttäjä. :D

    Vastaa

    0
    1. Tein myös itse itselleni häämeikin (ja kaikki muutkin juhlameikit aina), koska traumatisoiduin joskus teininä niin kamalasti siitä, kun meikkitaiteilija teki mulle meikin (90-luvun lopussa!) ja näytinkin n. 16-vuotiaan sijaan 46-vuotiaalta :D (ruskea huulimeikki btw! :D)

      Vastaa

      0
  8. Olen ollut aika järkyttynyt kun olen katsellut contouring videoita esim. Youtubesta ja instagramista...
    Ihan järkyttävä määrä meikkiä tungetaan naamaan ja lopputulos on todellakin ylimeikattu ja noh, järkyttävä. Ei kiinnosta kokeilla ja surullisena katson niitä ihmisiä jotka tätä ovat toteuttaneet. Saa tietysti korostaa ja häivyttää, mutta tää on trendi on vedetty ihan överiksi.
    Tulee sellainen olo, että ei saa enään näyttää edes omalta itseltään vaan pitäisi näyttää samalta kuin muut.

    Vastaa

    0
  9. Itseäni varjostaminen ei oikein nappaa. Minulla tulee poskien alle luonnostaan varjo ja muukin lisävarjos kikkailu saa näyttämään vain rumalta. Ymmärrän ehkä niillä jotka haluavat saada kasvot näyttämään sirommilta tai nenän pienemmältä, mutta itselläni ei mitään tälläistä syytä joten koen koko jutun turhaksi. :D

    Vastaa

    0
  10. Itse varjostelen kasvoni ja hieman nenääni. Kaukana siis contouring varjostuksista. Eli ei, ei tule contoroitua. Mielestäni meikki sopii joillekin, JOS se on tehty hyvin. Ei ole päivää kun vastaan ei kävelisi nuoria tyttöjä (tosin myös ihan aikuisia naisiakin), joilla menee tumman ruskeat viivat naamassa. Onko sitten ollut huono valo meikatessa vai onko vain menty vähän liian pitkälle. Lisäksi täytyy mainita, että muistan vielä, kun yksi tuttuni oli innostunut vuosi takaperin juuri tästä contouring-meikistä ja hän sitten tilasi ebaysta itselleen paletin meikkiä varten. Seuraavan kerran kun näin hänet hänen työpaikallaan, oli siinä melkoinen työ pitää nauru sisälläni. Niin tummat viivat poskilla, että oksat pois, nenän reunat näyttivät kuin niihin olisi hierottu mutaa ja kaikenlisäksi vielä koko meikkipohja oli aivan liian tumma. Eli kyllä, se jos mikä näytti likaiselta. Ja tässäkin kyseessä muutenkin jo kapeakasvoinen, nätti, nuori nainen. Mutta eihän sitä toisen mieltä tahtonut pahoittaa ja mainita asiasta... :'D

    Vastaa

    0
  11. Olen sun kanssa niin samaa mieltä tästä. Olet eka, jonka näen olevan tästä samaa mieltä. Kerran olen itselleni kokeillut ja voi kauhistus, miten tunkkaiselta mielestäni näytin. Itsehän rakastan yli kaiken kuulasta ja kevyttää meikkipohjaa. Tyyliin my skin but better. Jotenkin järkkyä, että kaksikymppiset näyttää tän trendin ansiosta päälle nelikymppisiltä, kun kaupungilla olen katsellut, niin paljon tuo paksu maski vanhentaa. Itse lähes nelikymppisenä en suinkaan halua näyttää kuusikymppiseltä, joten pysyttäydyn omassa kuulaassa lookissa näyttäen alle kolmekymppiseltä. :D

    Vastaa

    0
    1. Itsehän rakastan yli kaiken kuulasta ja kevyttää meikkipohjaa. Tyyliin my skin but better.

      Peukkua tälle, kuulun samaan leiriin.

      Ja tosiaan itsekin vältän sangen mieluusti vanhentavaa meikkiä, kyllä omassa iässä on jo tarpeeksi ;D Varjostuksissa ei ole mitään mikä tekisi minusta "paremman" näköisen. Juuri nyt parasta on näyttää omalta itseltään :) Ehkä siksi ne kaikkein värikkäimmät meikit tummine rajauksineen ovat myös jääneet multa pois.

      Vastaa

      0
  12. En tykkää, vaikka ikäiseni tätä harrastavat. Liioitellut versiot eivät kaunista ketään.
    Terveisin Teini

    Vastaa

    0
  13. Tuo saa ihmisestä vanhemman näkösen ja jotenkin sotkusen näköi varsinkin jos on tosi kova väri ero..

    Vastaa

    0
  14. Ihan järkyttävän näköinen kyllä toi Kimin kuva :D Siis aivan keltanen naama ja nenässä oikein näkyy nuo contourrajat eikä niitä ole edes yritetty häivyttää. Itselläni on Maybellinen master sculpt -paletti, jota käytän ehkä muutaman kerran viikossa, mutta silloinkin häivyttelen varjot parhaan taitoni mukaan, erillistä korostustuotetta taas en käytä lähes koskaan, sillä tykkään heleistä meikkipohjista, joten mikään korostus ei meikkivoiteen seasta oikein edes erottuisi.

    Vastaa

    0
    1. Siis aivan keltanen naama ja nenässä oikein näkyy nuo contourrajat eikä niitä ole edes yritetty häivyttää.

      Kimillä on tarkoituksenakin tuossa kuvassa näyttää varjostus"taikansa" ennen häivytystä :) Kuva on siis keskeneräisestä meikistä, "Not finished with my makeup yet, but wanted to share a pic of some contouring make up tricks", kuten hän Instan kuvatekstissä kirjoittaa. :)

      Vastaa

      0
  15. Mä olen samoilla linjoilla sun kanssa, en tykkää. Vaikka myönnänkin että onhan ne hienon näköisiä sinänsä, siis vähän kuin taidetta kuinka hienosti kasvoja saa muokattua meikillä :D mutta etenkin arkikäytössä, liika on liikaa!! Itse olen aivan onneton meikkien kanssa enkä moisia juttuja edes osaisi tehdä :D (kuinkahan vaan jaksan silti lukea kosmetiikkablogia vuodesta toiseen..? XD)

    Vastaa

    0
  16. Äh unohtui vielä edellisestä kommentista, että minä en myöskään tykkää tästä muodista, että kulmakarvat piirretään mahdollisimman tummiksi, paksuiksi ja skarpeiksi, jossain juhlameikissä sekin on tummemman silmämeikin kanssa ihan jees, mutta arkimeikissä näyttää aika koomiselta.

    Vastaa

    0
  17. Eipä ole tullut contoroiduttua (liekö tuo sana?). Koko hommaan suhtaudun jotakuinkin ristiriitaisin fiiliksin, silloin kun on kyse nimenomaan arkipäiväisestä meikkaamisesta eikä esim. teatteri- tai kuvausmeikistä. Työssäni puolestaan olen saanut todeta että mallille hyvin tehdyt varjostukset ja korostukset ovat myös valokuvaajalle mieletön apu beauty-kuvauksissa. Olen joka kerta kiitollinen kun hyvä meikkaaja on säästänyt minut ylimääräiseltä kuvankäsittelyltä meikkaamalla mallin kasvojenpiirteet jo valmiiksi hyvin esille :)

    Huikeitahan nämä somessa nähdyt muodonmuutokset joskus ovat, mutta arjessa liian raffeja omaan makuuni. Suhtaudun meikkaamiseen ylipäätänsä keinona löytää/oppia tunnistamaan kasvoista ne parhaat/kauneimmat puolet ja korostamaan niitä. Mutta meneekö tämä contouring-hommeli jo pyrkimykseksi muuntautua ihan toiseksi ihmiseksi? Välillä ainakin. Jokatapauksessa olisin helpottunut jos tämän trendin suurin aallonharja olisi kohta jo ohitse :D

    Vastaa

    0
    1. Eipä ole tullut contoroiduttua (liekö tuo sana?).

      Sallitaan meille nämä uus-finglish-sanahirviöt ^_^ 'Contorointia' voi käyttää erona 'varjostukselle', kun haluaa puhua nimenomaan tästä nykyhetken vahvasta varjostus-tyylistä.

      Olen joka kerta kiitollinen kun hyvä meikkaaja on säästänyt minut ylimääräiseltä kuvankäsittelyltä meikkaamalla mallin kasvojenpiirteet jo valmiiksi hyvin esille :)

      Voin kuvitella :) Kuvauksissa (ja näytöksissähän) vahvaa varjostusta/korostusta on nimenomaan alunperin käytetty. Arkeen sopii mun mielestä ihan se kevyt aurinkopuuterikolmonen ja kevyet sipaisut highlighteria poskipäille ja kulmaluulle, se riittää mun mielestä freesaamaan pirjon kuin pirjon arkipäivään :) Eikä sitäkään edes tarvitse, mutta jos nyt jotain kevyttä muokkausta haluaa :) Mun mielestä meikki on aina kaunistavin silloin kuin sitä tuskin huomaa kantajansa kasvoilla ja se sulautuu luontevasti henkilön tyyliin ja olemukseen, no, just samaan tyyliin kuin sinäkin kirjoitit:

      Suhtaudun meikkaamiseen ylipäätänsä keinona löytää/oppia tunnistamaan kasvoista ne parhaat/kauneimmat puolet ja korostamaan niitä.

      Ja sitten on toki vahvat tyylimeikit, esim. goottien meikit on tosi makeita eikä näytä yhtään övereiltä koska meikki on osa kokonaisuutta joka on muutenkin tumma ja näyttävä :)

      Vastaa

      0
  18. Olen samaa mieltä. Joihinkin tilanteisiin sopii, mutta että arkenakin (ja vieläpä jo hyvin nuorilla) meikki on todella contour. Itse saatan ihan kevyesti näin kesällä sipaista aurinkopuuteria/poskipunaa/highlighteria, tai varjostuksessa käyttämääni MUS Smogia poskiluuun kohtaan, mutta siihen se jää. Jotenkin ristiriitaista että omia kasvojenpiirteitä halutaan muokata toisenlaisiksi, päivittäin.. Miksei korostettaisi niitä parhaita piirteitä, sen sijaan että yritetään häivyttää kaikkea :)

    Vastaa

    0
    1. Miksei korostettaisi niitä parhaita piirteitä, sen sijaan että yritetään häivyttää kaikkea :)

      Niinpä :)

      Vastaa

      0
  19. Täällä maalla kukaan korosta taikka varjosta, en oo koskaan nähnyt livenä kellään tätä trendiä , ainakaan sitä ei ole tehty extremesti. Itse tykkään että naamassani on paljon tavaraa koska voin meikata vain vapaalla, mutta övereitä en edes osaa tehdä, haluaisin kyllä.

    Vastaa

    0
  20. Arkena en varjosta, mutta juhliin mennessä laitan pienen varjon poskiluun alle Nyxin Wonder stickin tummalla puolella. Ja varjostus jää puuterin alle, joten se on kokonaisuutena aika huomaamaton. Nenää ja ohimoita en oo muuta kuin kotona "hupimeikeissä" muokannut :) ja nyt oon kiinnostunut enemmän pelkästä korostustuotteen käyttämisestä.

    Oon seurannut tätä contour-trendiä pitkään, ja en pysty katsomaan ihmisten kuvia enää neutraalisti vaan huomio kiinnittyy contour-meikkiin... varsinkin jos se on tehty vahvalla kädellä ja "väärällä tavalla". Kaikille ei tosiaan sovi se identtinen contour, jota insta- tai YT-meikkaajat tekevät, vaan contour pitäisi tehdä oman kasvon luuston mukaan! Kaikille ei todellakaan sovi se yksi ja sama tekniikka. Ja huonosti häivytetty meikki on aina huonosti häivytetty,varsinkin nenän varjostus usealla menee mönkään. Tummat raidat nenän kummallakin puolella ei tee nenästä esteettisempää kuin ennen meikkiä :D

    Muutenkin omaa silmää miellyttää enemmän luonnollinen tai luonnollisen näköinen meikkipohja, ja juhlavuutta tai dramaattisuuutta tehdään sitten silmämeikillä :)

    Vastaa

    0
  21. Ihanaa, että välillä saa kuulla tätäkin mielipidettä! Blogeissa ja meikatessa ylipäätään tuntuu olevan melkein pakko tehdä tää paksu, voimakas contour-meikki, siihen vahvasti piirretyt kulmat, saman vahvuuden silmämeikki irtoripsineen ja huulimeikistä useammalla sävyllä moniulotteinen. Drag-meikki toisin sanoen, siellähän tätä meikkiä on vuosikaudet tehty, enkä siis sano mollatakseni, vaan ainahan näille trendeille alkulähde löytyy.

    Eikä tämä strobing-trendi musta yhtään luonnollisempaan suuntaan ole menossa. Tokihan voimakas varjostus näyttää kuvissa hyviltä (köh - saatoinpa itsekin passikuvaan varjostella kasvoja normaalia voimakkaammin:D), mutta ihan elävässä elämässä, päivänvalossa, ei se kyllä kovinkaan kivalta näytä. Itsekin olen vuosia tehnyt samat itselleni hyväksi todetut, kevyet varjostukset päivittäin, mutta liika on liikaa, voimakas sculpting ei sovi kaikille.

    Jokainen toki meikatkoon kuinka itse tykkää, mutta itse koen, että meikistä katoaa se hohto, kun sitä on liikaa, aina ja joka paikassa.

    Vastaa

    0
  22. Itseäni ei voisi contouring vähemmän kiinnostaa (siis kokeilla itselleni), en ole mikään meikki-hifistelijä, perusmeikkiini kuuluu n. 4 tuotetta :D en osaa edes kunnolla laittaa poskipunaa tai meikata nättejä kulmia... "less is more" on mottoni kauneudenhoidossa(kin). Joten tuntuisi kyllä todella vieraalta tuollainen monen tuotteen päällekkäin läträäminen, enkä usko että edes osaisin tehdä kaunista lopputulosta.

    Yhdyn muiden mielipiteeseen siinä että juhla/gaalaluukkiin tai kuvauksiin tuollainen sopiikin mainiosti, mutta arkikäytössä jo liikaa. Ja tosiaan, sen lisäksi että se vanhentaa, niin kaikki näyttävät countouringin / ylivahvan meikin tuloksena aika samanlaisilta :( kaikilla on tavoitteena kapea nenä ja leuka, korkeat poskipäät, paksut tummat kulmat, liioitellun suuret silmät tekoripsineen, pulleat "Kardashian" huulet... aika tylsää loppujenlopuksi. Ne erilaisuudet ja pienet "virheet" tekee jokaisesta oman yksilönsä, ja usein ne erilaiset, persoonalliset piirteet vaan kaunistavat!

    Vastaa

    0
  23. mä vastustan "luonnollisuuden" korkealle arvottamista meikkauksessa, koska siihen liittyy niin paljon sovinnaisuutta ja soveliaisuuden normatiivisuutta, mutta ehkä en ala paasata ko. aiheesta nyt :D itsehän kulkisin mielelläni drag queenin näköisenä kaikki päivät, mutta sen sijaan menen oikeasti luonnollisena eli meikittä. kasvojen countouring toki näyttää monesti omaankin silmään vähän hassulta, mutta mikä mua todella kyrsii on vartalon contouring! aina tarkoituksena saada "ihanan solakalta vaikuttava" lopputulos. näitä en ole tietääkseni tosin nähnyt kuin netissä. kuka hullu haluaa saada kaulansa tai jalkansa näyttämään joiltain oudon värisiltä tikuilta? :D :D siinä tuntuu niin vahvasti olevan ideana oman kehon häivyttäminen pienemmäksi, samaa laihuustrendin palvomista mikä ei vieläkään ole kunnolla hävinnyt. sitten kun näen jonkun teinitytön kulkemassa napapaita päällä piirretyissä vatsalihaksissa, olen nähnyt kaiken. katsotaan, tapahtuuko niin koskaan. voi näitä vanhuuden riemuja kun voi päivitellä nykyajan nuorisoa :D

    Vastaa

    0
    1. mutta mikä mua todella kyrsii on vartalon contouring!

      Tsiisus, tuollaisesta en ollut kuullutkaan...! Ja ehkä parempi niin....

      Vastaa

      0
  24. Onko tämä nyt sitten ikäkysymys, mutta itsekin olen ihmetellyt tätä voimakasta varjostusta arkimeikissä, iltavalaistus toki eri asia. Kevyellä "kolmosella" mennään ja muutenkin raikasta päivämeikkiä suosien. Itse olen 40-vuotias ja seurannut jo pidemmän aikaa, että nuoremmilla taitaa olla more is more, kestoripsetkin ovat useimmilla aika överit, selkeästi tekoripset. Luonnollisuus taitaa olla meidän "muumioiden" juttu ;)

    Vastaa

    0
    1. Kevyellä ”kolmosella” mennään ja muutenkin raikasta päivämeikkiä suosien.

      Jes, kevytkolmonen kunniaan! ^_^

      Luonnollisuus taitaa olla meidän ”muumioiden” juttu ;)

      Tsihi :)
      Kyllä näissä trendeissä on paljon ikätekijää mukana... Me vanhukset emme keskimäärin jaksa seurata trendejä yhtä innokkaasti kuin nuoremmat ja juutumme ehkä helpostikin siihen oman "prime timemme" aikaiseen vallalla olevaan kauneuskäsitykseen/normiin, kuten tuossa karvajutussakin saattoi nähdä.

      Vastaa

      0
  25. En tykkää minäkään. Näyttää aivan liian pakkeloidulta ja "muoviselta" mun makuun. Itse en ole vuosiin käyttänyt edes aurinkopuuteria, jolla tuli aikanaan varjostettua. Mä tykkään itselläni aika kevyestä meikistä. Pääasia on että iho ei punoita ja kulmakarvat ovat ojennuksessa. Omasta mielestäni kasvojeni luusto tulee kivasti esille ilman mitään contouringia, joten tuskin tulee edes kokeiltua. :)

    Vastaa

    0
  26. En toteuta yhtään. Muutenkin on ihan tyhmää, että suurin piirtein kaikki lähtevät mukaan näihin trendeihin, ja esim. instakin on nykyään nuorten tyttöjen osalta surullista seurattavaa: niin moni näyttää leikellyltä ja keinotekoiselta. Kyllä itselleni kauneus on siltikin edelleen luonnollista enkä halua ihannoida kirurgin tai meikin tekemää "kauneutta".

    Vastaa

    0
  27. Itse tykkään countourmeikistä. En omaan naamaani hirveän vahvoja varjostuksia tee, mutta monen tekemänä se näyttää hyvältä. Itseäni ei myöskään haittaa se tyyli, että meikit näkyy kunnolla. Luonnollinen on toki kaunista mutta on se usein kiva laittaa kunnon meikit rajauksineen :)
    Tuosta kun mainitsit että jo nuoret tytöt countouraa naamansa, niin en tiedä mikä ikähaarukka käsittää tarkoittamasi nuoret, mutta itseäni järkyttää kun näkee 12-14 vuotiailla ja täydet tällingit naamassa. Minusta sen ikäinen, juuri yläasteelle menossa oleva on vielä liian nuori käyttämään joka päivä täyttä meikkiä.

    Vastaa

    0
  28. Eräs ammattilaismeikkaaja (mies) kommentoi YouTubessa, että monet naiset näyttävät nykyään meikattuina Drag queeneilta. Surullista. Ja kamala muita olivat myös duck face -huultentörrötys, mutta vielä pahempi on huultentäyttö. :( :( :(

    Vastaa

    0
  29. Samoilla linjoilla olen kanssasi.

    Itseäni häiritsee lopputuloksen luonnottomuuden lisäksi ajatuskin siitä, miltä moinen meikkimäärä tuntuu kasvoilla. Jos ei ennen sitä ole finnejä, taitaa contouring olla taattu keino niitä hankkia.

    Vähän samaan kastiin heitän kyllä myös överit ripsienpidennykset.

    Tosin minun on myönnettävä, että meikkaaminen on minusta ihan mielettömän hauskaa puuhaa ja contouring näyttää hauskalta tehdä. Voisin kyllä kuvitella tekeväni Kim Kardashianit koti-illan hupina, mutta pesisin ne ihan jo epämiellyttävän tunteen vuoksi pois heti "teoksen" valmistuttua :D

    Kaunein meikkipohja on minusta luonnollinen ja raikastava :) toki tärkeintä on, että kantajansa viihtyy meikissään, oli sitä sitten paljon tai ei yhtään.

    Vastaa

    0
    1. Tosin minun on myönnettävä, että meikkaaminen on minusta ihan mielettömän hauskaa puuhaa ja contouring näyttää hauskalta tehdä. Voisin kyllä kuvitella tekeväni Kim Kardashianit koti-illan hupina, mutta pesisin ne ihan jo epämiellyttävän tunteen vuoksi pois heti ”teoksen” valmistuttua :D

      Just näin täälläkin :D

      Vastaa

      0
  30. Varjostan kevyesti pieneltä alalta. Valoistan vähän ronskimmin. Ja väliin hieman heleytän pinkillä poskipunalla. Näin kevyen tasoittavan meikkipohjan päälle. Sitten kulmat kuntoon ja huulipuna, niin arkimeikki on valmis. Minulle on siis käynyt niin, että kevyt muotoilu on syrjäyttänyt silmämeikin. Taidot eivät kuitenkaan riitä oikeaan contouringiin enkä haluakaan paksua kerrosta. :)

    Vastaa

    0
  31. Sanotaanko näin, että mä en halua kuulla että joku kehuu mun varjostuksia... :D Silloin on mielestäni menty yli, jos meikkipohjan eri elementit erottaa selvästi toisistaan. Sellanen "luonnollishenkinen kauneusmeikki" on mun juttu, vaikka silmä- ja huulimeikeissä tuleekin leikittyä vaikka millä väreillä :)

    Mua ahdistaa meikkitrendejä enemmän instakuvien vahva photoshoppaus. Ketuttaa, kun joka ikinen silmämeikkikuva on siloteltu nukkeihoiseksi.

    Vastaa

    0
    1. Sanotaanko näin, että mä en halua kuulla että joku kehuu mun varjostuksia… :D

      Hihi... I get what you mean :) "Däämn, näkyykö ne..?!"

      Vastaa

      0
  32. Olin tässä taannoin kuntosalin infrapunasaunassa. Sinne tuli nuori nainen, jolla ilmeisestikin oli suihkurusketus, filleriä huulissa, ripsipidennykdet (tai tekoripset) ja naama niin "muovisen näköinen" kuin olla ja voi. Huhhuh. Ei jälkeäkään luonnollisuudesta. Hiukan surkuttelin itsekseni pilattua ulkonäköä.

    Vastaa

    0
    1. Sitä vielä ihmettelen, että miksi noitten huulien pitää olla mallia "trout pout", kuten englantilaiset sanovat. Kamalan näköistä.

      Vastaa

      0
  33. Minäkään en välitä contouringista. Enkä liiasta meikistä, joka näyttää jo maskilta. NikkieTutorials on tästä maskimaisuudesta hyvä esimerkki, tuollainen "meikki" ei näytä enää omaan silmääni hyvältä. Luonnollisuus ja kohtuus kunniaan!

    Vastaa

    0
    1. Linda on yksi niitä naisia joilla less is definitely more, hän on luonnostaan niin kaunis että jos hänenä jotain varjoa kasvoissa käyttäisin niin ihan vain läpikuultavan henkäyksen aurinkopuuteria.

      Vastaa

      0
  34. Mun mielestä contouring-trendissä on yleisesti kaksi ongelmaa. Suomessa kolme. Se ei ensinäkään sovi luonnonvaloon. Juhlissa keinovalossa tai kuvaustilanteessa ehkä toimii, mutta luonnonvalossa ilman kameraa näyttää aika koomiselta. Toinen ongelma on se, että lähes kaikki contouring-meikkaajat kuvaavat itsensä edestä, suoraan kameraan katsoen. Silloin varjostus toimii. Profiilikuvassa tai vinosti kuvattuna esim nenävarjostukset näyttävät vain omituiselta. Kolmas ongelma (Suomessa) on vaalea ihotyyppi ja vaalea tukka. Mustat isommiksi kuin normaalisti piirretyt kulmat näyttävät vain huonolta mun mielestä. Kontrasti on liikaa. Ei ole enää kyse Gwen Stefani kulmista vaan oikeasti mustista kulmista, jotka on piirretty todella paksuiksi. Ei vaan toimi. Sellaiset kulmat vanhentavat, antavat tylyn yleisvaikutelman ja näyttävät jotenkin suttuisilta. Samoin tekevät liian tuuheat tekoripset tai ripsien pidennykset.

    Mutta nämä ovat myös niin henkilökohtaisia asioita, että ei näitä voi sanoa ääneen julkisesti , vaikka tarkoitus olisi hyvä. :-) Ja tottakai kaikki saavat ehostautua kuten haluavat. Joskus vaan harmittaa nätin 20-vuotiaan puolesta, joka on meikannut kauneutensa piiloon.

    Toisaalta luin jostain mielenkiintoisen kommentin. Kun välillä on ollut näitä No makeup, no filters -kuvia esim Facebookissa, niin joku kommentoi että se on tavallaan vain kauniiden ihmisten etuoikeus. Että hän koki sen niin, että siinä haetaan enemmän huomiota sanomalla kuvan muodossa, että "katsokaa nyt, olen näin kaunis ja vielä ilman meikkiä." Eli suuntaan tai toiseen, aina joku tekee väärin ja joku loukkaantuu.;-)

    Vastaa

    0
    1. Mun mielestä contouring-trendissä on yleisesti kaksi ongelmaa. Suomessa kolme. Se ei ensinäkään sovi luonnonvaloon. Juhlissa keinovalossa tai kuvaustilanteessa ehkä toimii, mutta luonnonvalossa ilman kameraa näyttää aika koomiselta. Toinen ongelma on se, että lähes kaikki contouring-meikkaajat kuvaavat itsensä edestä, suoraan kameraan katsoen. Silloin varjostus toimii. Profiilikuvassa tai vinosti kuvattuna esim nenävarjostukset näyttävät vain omituiselta. Kolmas ongelma (Suomessa) on vaalea ihotyyppi ja vaalea tukka. Mustat isommiksi kuin normaalisti piirretyt kulmat näyttävät vain huonolta mun mielestä. Kontrasti on liikaa.

      Asiaa.

      Mutta nämä ovat myös niin henkilökohtaisia asioita, että ei näitä voi sanoa ääneen julkisesti , vaikka tarkoitus olisi hyvä. :-) Ja tottakai kaikki saavat ehostautua kuten haluavat. Joskus vaan harmittaa nätin 20-vuotiaan puolesta, joka on meikannut kauneutensa piiloon.

      Asiaa #2 ;)

      Eli suuntaan tai toiseen, aina joku tekee väärin ja joku loukkaantuu.;-)

      No juuurikin näin. Yleisen poliittisesti, eettisesti ja moraalisesti korrektin toiminnan mahdottomuus...

      Vastaa

      0
  35. En ymmärrä höykäsen pöläystä tästä trendistä mutta samaa mieltä kanssasi. En tykkää käyttää meikkivoidetta ollenkaan, yki tuubi kesti 3-4v kun peitin sillä silmänalusia ja satunnaisia finnejä :D Hippu irtopuuteria ja poskipunaa naamassa riittää, nyt en oo melkein vuoteen käyttäny niitäkään kun oon asunu kuumassa maassa. Vielä näin 26vnä luotan "nuoruuden (still??) hehkuun" ja tuskin ikinä siirryn käyttämään meikkipohjaa, tuntuu korostavan juonteita vaikka ois kuinka ohut..

    Vastaa

    0
  36. Arkimeikkini koostuu silmärajauksesta, ripsarista ja huulipunasta. Joten arvata saattaa etten ole opetellut contouria. Haluaisin kyllä. Mutta olen laiska enkä millään viitsisi aina päivän päätteeksi pestä meikkejä pois (mutta pakko se olisi, koska en ikinä mene meikit naamalla nukkumaan), joten tällä hetkellä vain haaveilen, että olisi kiva osata. Onhan se ihan kivan näköistä, ehkä olen vähän samaa mieltä ettei se ihan arkimeikkinä sovi ellei sitä häivytä lähes kokonaan pois. Sellainen subtle contour olisi kiva osata.
    Summa summarum. Näyttää ihan kivalta, mutten tiedä onko se välttämättä ihan sen kaiken vaivan arvoista :D

    Vastaa

    0
    1. Näyttää ihan kivalta, mutten tiedä onko se välttämättä ihan sen kaiken vaivan arvoista :D

      Niin, mikä siinä sitten on se arvo...? :D ^_^ Monet (useimmat?) meikkaavat näyttääkseen paremmilta, raikkaammilta, jopa terveemmiltä (kuten allekirjoittanut). Tekeekö luuston voimakas esiintuominen tai muokkaaminen aina henkilöstä paremman näköisen... Tjaa, no, se on varmaan katsojasta kiinni.

      Vastaa

      0
  37. Osasit kuvailla tuota överiksi venähtänyttä ja vedettyä ilmiötä osuvasti. Itse olen luonnollisen ja freesin meikkityylin ystävä, enkä innostu mistään varjostusväriskaalaan liittyvästä, sillä ajattelen niiden kuuluvan kuvausmeikkien ja ammattilaisten maailmaan - ei normaaliin kaunistautumiseen.
    Muutamasta videosta olen kyllä nähnyt hemaisevia muuttumisleikkejä, niiden ymmärrän myös kuuluvan osaksi meikkileikittelyä ja ammattitaidolla revittelyä *hei katsokaa, mitä kaikkea voidaan meikillä tehdä!*... mutta paksu pakkeli ei ole edukseen luonnon - tai edes normaalissa sähkövalossa.
    Kuvaustilanne ja salamavalot sitten erikseen...

    Opin eräältä meikkigurulta myös, että kyseinen vahva contouring-tyyli on osa drag-sceneä (itse asiassa tulee siitä viitekehyksestä), missä kaikella naiseuteen miellettävällä halutaan tarkoituksella revitellä ja suorastaan pilkata sitä... siinäkin siis show-ympäristö ja miehen kasvojen muuttaminen naista muistuttaviksi - jotain, mikä on useimpien naisten kasvoilla täysin turhaa dramatiikkaa.
    Mutta tyylinsä kullakin: jos joku kaipaa supervahvoja korostuksia, mikäs siinä... Itse ajattelen, että se olisi ehkä tarpeen kerran pari elämässäni ammattivalokuvaajaa varten, ei aurinkoisia kesäpäiviä :)

    Vastaa

    0
  38. Ei tunnu olevan mun juttu. Mutta mä olenkin trendien harjalla ja harrastan non-touringia ;)Joo, vitsi vitsi..

    Tietysti sitä on pitänyt kokeilla, mutta ei toimi mulla kasvon piirteiden takia, on omasta takaa mm. lommot poskissa sellaisessa kohdassa. Ja toinen juttu on se, että tarvis laittaa pohjameikkiä niin paljon, että ei näy punaisuudet ym, niin että sais lopputuloksesta siistin. Ja niin kuin monet muutkin on olleet mieltä, paksu meikkipohja vanhentaa ja mullahan on kypsyyttä jo omasta takaa ;)

    Vastaa

    0
  39. luonnollisuus kunniaan, erityisesti näin kesällä on ihanaa olla kevyessä meikissä:) sanon siis EI countourille, en koe ainakaan itse tarvitsevani sitä:) kevyet korostukset on ok :):)

    Vastaa

    0
  40. Juu nej tack! Huojentavaa, että joku muukin on samaa mieltä. Rakastan freesiä meikkipohjaa, joka mahdollistaa överit muualla. Kuvissa nuo contouringit näyttävät hienoilta, mutta itse pruukaan ajatella melkein kaiken arkiystävällisyyden kautta. Livenä vastassa voi olla kakkunaama. Mutta makuja on monia, ja meikki on onneksi siitä kiva juttu, että sen saa pois. Harmiton trendi siis sinänsä verrattuna moniin muihin Kardashianien aloittamiin..:D

    Vastaa

    0
    1. Harmiton trendi siis sinänsä verrattuna moniin muihin Kardashianien aloittamiin..:D

      :D ^_^

      Vastaa

      0
  41. Olen itse valkoisesta ehkä sävyn verran tummempi, joten en itse edes ymmärrä millä h*lvetillä tekisin contour-meikin? :D Jos joku perus Lumenen meikkivoiteen sävy 0 tai 1 näyttää mun iholla rusketukselta, voin kertoo, että contouring ei taida olla mua varten :D Millä mä sitten löydän ihonsävyäni vaaleamman - tunkematta suoraan valkoista maalia naamaan? :D

    En tiedä. Höpsö trendi. Mulla ainakaan oo aikaa tommoseen hinkkaamiseen. Yritin joskus käyttää aurinkopuuteria mutta ei siitäkään tullut mitään. Mihinkään tekoripsiin, -kynsiin, -hiuksiin mulla ei myöskään riitä aikaa/innostusta/ylläpitovaroja... :P

    Vastaa

    0
  42. Ihanaa, että joku tuo tällaistakin näkökulmaa esille. Ja täysin asiasta vielä puhut.

    Usein contour-meikki tekee meikatusta todella tunkkaisen näköisen. Luonnossa meikki on usein liian oranssi ja "varjostukset" on liian selkeästi nähtävissä. Valokuvauksessa tää on varmasti mahtava tapa tuoda esille niitä kasvojen kauniita puolia ja juhlissakin tää menettelee hillitysti. Mutta sitä en ymmärrä, kun yläasteikäiset puunaavat naamaansa aamulla tunnin, että saavat täydellisen contourin naamaan.

    Voisiko syynä olla se, että nykyään on somessa helppo antaa itsestään täydellisen kuvan? Kim Kardashiania tuskin näkee ilman meikkiä milloinkaan, saatikaan nuorison suosimaa Kylie Jenneriä. Harvat bloggaajat julkaisevat itsestään muokkaamattomia, meikittömiä kuvia ja YouTubessakin ollaan yleensä viimoisen päälle - luonnollisuudesta viis. Mitä tuuheammat ripset, muhkeammat huulet, kapeampi nenä ja korkeat poskipäät niin sitä parempi. Harva nuorista kuitenkaan tajuaa, että tavallisilla ihmisillä ei ole aina meikit viimeisen päälle. Vaikka sen huomaisi jo katsomalla ympärilleen. Onko niin, että nykyajan some tekee meistä sokeita sille, mikä on realistista ja ihmiset unohtavat katsoa ympärilleen tajutakseen, että jokapäiväinen pynttääminen ei ole tavallista, saatikaan sitten tarpeellista?

    Jännä kuitenkin huomata, että monet näistä nykyajan meikkitrendeistä (contour ja "instagram-kulmat") ovat oikeasti lähtöisin drag-piireistä. Kardashianit ovat yksi klaani, joka on tämän ilmiön tuonut monen tietoisuuteen, mutta väitän tän hullutuksen lähteneen myös YouTube-tähdistä kuten Patrickstarrr, MannyMUA ja Jeffreestar. Wayne Goss toi asian hyvin esille jokunen aika sitten jo.

    Mutta kaikki tekee tavallaan. On vain surullista, että luonnollisuutta ei pidetä enää luonnollisena.

    Vastaa

    0
    1. Onko niin, että nykyajan some tekee meistä sokeita sille, mikä on realistista ja ihmiset unohtavat katsoa ympärilleen tajutakseen, että jokapäiväinen pynttääminen ei ole tavallista, saatikaan sitten tarpeellista?

      Mä uskoisin että on näin, somella on varmasti ainakin osavaikutusta.

      Tuo kulmakarvatrendi on tosiaan toinen johon itse en ole lähtenyt mukaan ja josta en ole innostunut... Hurjan graafiset, viimeisen päälle hiotut kolmiulotteiset kulmat ja usein todella tummat. En todennäköisesti osaisi hienoja sellaisia tehdäkään, ei sen puoleen ;D Mutta vaikka osaisin, en sellaisia arkimeikkiini liittäisi.

      Vastaa

      0
  43. Kaverin innoittamana ostin itselleni Isadoran contour kitin, kun sattui vastaan hyvässä tarjouksessa (oli ottanut osumaa ja kansi oli naarmuilta ja kynsilakassa?). Olen sillä muutamaan kertaan treenaillut. Lopputulos ei ainakaan vielä miellytä silmää mutta olen oppinut valtavasti kasvojeni anatomiasta. Nykyään pikameikin aurinkopuuterikin tuntuu asettuvan paremmin.

    Harvoin minulla on tilanteita, joissa niin vahvaa meikkiä voisi käyttää. Innostunut kaverini harrastaa tanssia ja kilpailuissa ja näytöksissä vaaditaan ylimeikkausta, että meikki näyttää joltain. Siellä Contour ainakin puoltaa paikkaansa.

    Vastaa

    0
    1. kilpailuissa ja näytöksissä vaaditaan ylimeikkausta, että meikki näyttää joltain. Siellä Contour ainakin puoltaa paikkaansa.

      Ehdottomasti, sinne contour-meikit todellakin perustellusti kuuluvat :)

      Trendissä ihmettelenkin contourin siirtymistä arkimeikkiin.

      Vastaa

      0
  44. Luettuani tän postauksen olin alkuun että höh, kyllä jos mä piirrän naamaan kevyet kolmoset ja pistän vähän hohdetta poskipäille niin näytän edes vähän siltä, että mussa veri kiertää :D Mutta se trendi mistä tässä puhutaan, taitaa tosiaan olla siellä vahvemman varjostuksen ja korostuksen puolella. Tosin mulla itselläkin lipsui sinne vahvemman puolelle, kun otin käyttöön tuon jossain mielenhäiriössä ostamani Anastasian Contour kitin. Siinä se vaaleinkin varjostussävy on mulle selkeesti liian tumma, vaikken sitä alkuun halunnutkaan uskoa :D Sen huomasi vasta sitten, kun astui vessan valosta luonnonvaloon ja tajusi katsoa peilistä. Ne tummat viirut naamassa näytti luonnonvalossa todellakin karseilta :D Kaiken lisäksi olin jo ehtinyt pari kertaa ulkoilla tällainen meikki naamassa tarkistamatta, miltä se luonnonvalossa näyttää...

    Taidan jatkossakin hoitaa varjostukset Lumenen mattaisella aurinkopuuterilla, sillä on tällaisen kalkkinaamankaan hankala tehdä övereitä :D Nyxin Taupea käytin myös joskus, mutta sillä tehdyt varjostukset näyttää enemmän mustelmilta tai lialta - liekö sitten liian kylmä sävy mulle, vaikka todella vaalea olenkin. Ja tästä tuli mieleen, että luonnonvalossa tuli huomattua myös, että Bare Mineralsin mineraalimeikkipohjan Fair - sävy on mulle ihan liian pinkki, vaikka onkin vaaleusasteeltaan sopiva. Aina ennen luulin, että oon väritykseltäni kylmä..! Tämän huomaaminen oli oikeasti jonkinlainen kulttuurishokki :D Mistä löytää hieman keltapohjaisen mutta tosi vaalean meikkivoiteen?

    Vastaa

    0
    1. Mistä löytää hieman keltapohjaisen mutta tosi vaalean meikkivoiteen?

      Ainakin Clarinsilla on hyviä vaaleita keltapohjaisia sävyjä. Ja Zuiilla on tosi vaaleita pohjia, taittosävyjä en muista mutta sävyjä on kuitenkin paljon, enemmän kuin Clarinsilla.

      Ja entäs MAC...?

      Vastaa

      0
    2. Lähes valkeana keltapohjaisena on Nyxin varjostuspaletti ollut kerrassaan erinomainen, siinä kaksi vaaleinta sävyä näyttää minullakin vaaleilta! Anastasia on mullekin ihan liian tumma.

      Shiseidolta löytyy tosi hyvin vaaleita, I00 sävy on tosi hyvä, kannattaa tarkastaa. Minulla on kuivalle iholle suunnattu, mutta sävy toistuu varsin uskollisesti kaikissa merkin sarjoiss. Isadoran WakeupMakeup vaalein sävy (oliskohan 00) on tosi hyvä, melko neutraali, Isadoran Nude vaalein on aavistuksen tummempi mutta hyvin vaalea silti, ja se on keltapohjainen.

      Vastaa

      0
  45. Mua on tässä eniten vaivannut se, että yleensä nuo "contouratut" naamat on kuvattu edestä päin, tai hieman etuviistosta. Miltä ne näyttäis sivusta kuvattuna? :D Itsellä ei taidot tosiaan riittäisi tuollaisten trendimeikkien tekoon, ja ihastelen kyllä niitä syvään huokaillen. Mutta ehkä enemmänkin siksi, että kuvien misut ovat muutenkin hurjan kauniita minun mielestäni, esim. Kim K on ah niin kaunis!
    Oma ihoni ei kuitenkaan ole kovin hyvä, ja koen, että jos sutisin siihen kamalasti jotain varjostustuotetta, niin ei se ainakaan auttaisi asiaa. Mutta koska huonoimmat kohdat ihossani ovat poskien alaosassa, niin olen alkanut sipaista highlightereita poskipäille ja kulmaluille, ja yritän opetella meikkaamaan kulmat näyttävästi, toivon että huomio kiinnittyisi kulmiin ja poskipäihin, ja arpiset posket jäisivät vähemmälle huomiolle :D

    Vastaa

    0
  46. Mainio postaus Sanni! Melkein järkytyin kun näin hyvin nuoren vloggajan contouring-videon, ja sen määrän meikkiä millä hän meikkasi. Riittäisi minulla viikon tai kahden meikiksi.... Tässä on moni muukin kommentoinut osuvasti, kiitoksia teille niistä ajatuksien jaosta meille muille!
    Kunhan naiset, nuoret ja vanhemmat, uskaltaisivat näyttäytä ilman paksua maskia ja luottaa siihen että oma iho ja omat kasvot kyllä kelpaavat!

    Vastaa

    0
  47. Olen ihmetellyt kovasti, miten contourista on tullut näin iso trendi. Vuosituhannen vaihteessa, kun löysin Grimasin ihanat valikoimat ja ohjekirjan, tein tuotakin paljon kuten kaikkea muutakin teatterimeikkejä. Meikkaamisessa kaikki nyt on muutenkin kivaa, mutta oli todella hykerryttävää opetella, miten nuorentaa ja vanhentaa kasvoja, miten muokata kasvoja ihan eri näköisiksi jne.

    Kun näkee ihmisen, jolla on mitä taitavimmin tehty contour -meikki ja joka on sopusoinnussa tämän omien piirteiden kanssa, tulee sellainen "Wau miten kaunista!" elämys. Mutta kuten kaikki trendit, ei tämäkään kaikille sovi ja on kurjaa, kun kaikki yrittävät näyttää samalta. Varjostus jos mikä on tekniikka, jossa yksi sapluuna ei sovi kaikille.

    Jos on mukavaa meikata voimakkaasti niin siitä vaan, meikeillä ja vaatteilla voi ilmaista itseään juuri niin voimakkaasti kuin tykkää.

    Vastaa

    0
  48. Juuh, en tykkää. En yksinkertaisesti pidä siitä, että ihmistä ei tunnista samaksi meikkaamisen jälkeen.

    Olisi tällainen kysymys sinulle Sanni tai ihan kelle tahansa... Kun tässä kesällä on juhlia tulossa, niin tahtoisin antaa sankarille lahjaksi lahjakortin johonkin nettikauppaan, sellaiseen josta saa meikkejä. Siis tyyliin Sokoksen verkkokauppa. Onko vinkkejä, mihin nettikauppaan lahjakortti kannattaisi hankkia?

    Kun joku nyt kuitenkin ihmettelee, miksi en anna rahaa näppiin, niin tiedoksi teille, että haluan varmistaa, ettei raha mene mihinkään ns. järkevään.

    Vastaa

    0
    1. Onko vinkkejä, mihin nettikauppaan lahjakortti kannattaisi hankkia?

      Miten olisi vaikka eleven.fi ?

      Laajempi valikoima kuin Sokoksen verkkokaupassa ja myös merkkejä joita ei myydä Suomessa kaupoissa. Mutta jos vastaanottaja on kiinnostunut esim. MACistä, niin sitten Stockan verkkokauppa on hyvä osoite.

      Luonnonkosmetiikasta kiinnostuneelle oivallisia nettikauppoja ovat biodelly.fi ja jolie.fi. Ainakin olettaisin että kaikkiin noihin saa myös lahjakortteja.

      Vastaa

      0
  49. Siis olenpa täysin samaa taivastellut... Ei näytä hyvältä mitenkään päin. Baariin tai johonkin muuhun iltatilaisuuteen (jossa ei olla kirkkaassa valossa... :D) ehkä sopii se raskaampikin varjostus, mutta todellakaan päivänvalossa se ei ketään kaunista. Ja kun yleensä niitä voimakkaimpia varjostuksia näkee niillä, joilla on ehkä tekniikkapuolessa aika paljon hiomista.

    Toinen asia, joka mua on häirinnyt meikkitrendeissä, on nykyinen kulmakarvatrendi. Siis mun mielestä on ihan kamalan näköstä, kun maalataan kokonaan uusi kulma, joka on niin tarkkarajainen ja kaari millilleen paikallaan, että se voisi olla viivoittimen kanssa tehty... Toki ymmärrän "uuden kulman" luomisen, jos sulla ei oikeasti ole kulmakarvoja, mutta tiedän niin monta tapausta, jossa ajetaan/leikataan omat kulmat niin onnettomiksi tai kokonaan pois, että sitten on jo pakko käyttää aamusta puoli tuntia kulmien laittamiseen.

    Kannatan itsekin siis hyvin vahvasti less is more-tyyliä, mutta haluan täydentää, että ei mun mielestä contour tai kulmakarvatyyli ketään huononna ja kukin saa näyttää just sille, kun itsestä parhaalta tuntuu - vaikkakin sitten itse hiljaisesti mielessäni saatankin irvistää tummille viivoille poskissa. :D

    Vastaa

    0

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *


  • Sanni

  • Arkisto

    • 2025 (51)
    • 2024 (124)
    • 2023 (149)
    • 2022 (174)
    • 2021 (178)
    • 2020 (227)
    • 2019 (203)
    • 2018 (227)
    • 2017 (298)
    • 2016 (284)
    • 2015 (343)
    • 2014 (389)
    • 2013 (400)
    • 2012 (214)
    • 2011 (226)
    • 2010 (287)
    • 2009 (207)
  • Avainsanat