10.10.2014

Ou nou!

Dial 911...

Blistex_lopussa

Ainoa kysymys kuuluu: miten mä saatoin lähteä reissuun vain yhdellä Blistexillä..??

.

Olen ollut Blistex-riippuvainen vuodesta 1993. Jo pelkkä ajatus blistexittömyydestä saa huulet rohtumaan...! Huulirasvariippuvuus ei ole kiva juttu, mutta yhteen (tai kahteen, Carmexin purkki on myös hyvä) ainoaan huulirasvalaatuun addiktoituminen on vielä huonompi juttu. Se tietää ongelmia.

Täällä ei tietenkään myydä Blistexiä eikä edes Carmexia.

A-p-u-a-!

48 comments on “Ou nou!”

    1. Ei ole tuttu sarja, nimi ja logokaan eivät ole tuttuja. Myydäänkö niitä apteekeissa vai muissa liikkeissä?

      Vastaa

      0
  1. No mutta eiköhän Korresilta löydy joku kiva huulirasva kokeiltavaksi...? ;)

    Vastaa

    0
    1. Eivät kelpaa, valitettavasti :/ Kokeiltu on. Mun huulet on todella, todella nirsot. :(

      Vastaa

      0
    2. Guava huulivoi, hoitaa jopa minun korppuhuuliani :) Kokeile edes, kun saat halvalla paikan päältä...
      Tai La Roche Posayn Ceralip - vaseliinimönjää, joka auttaa pahimman kuivuuden yli... Pitäisi löytyä apteekkien hyllyiltä Välimeren maissa.

      Vastaa

      0
    3. Guava huulivoi, hoitaa jopa minun korppuhuuliani :)

      Sain juuri tuon Guava Lip Butterin Korresilta syksyn 2012 tehdasvierailun yhteydessä. Kokeilin pari kertaa, ei toiminut --> huulille ei jää rasvan jljiltä "tyydyttynyt" olo, ja hetken kuluttua tulee tunne että ne on rasvattava uudelleen. Annoin purkin siskolleni, joka myös on normaalisti "blistexisti", ja hän kommentoi tuotteesta samaa. Ei tykätty. :/

      Jänniä juttuja nämä huulten ja eri voiteiden väliset toimivuudet.

      Tosi monihan rakastaa käyttää esim. pelkkää vaseliinia huulirasvana. Mä en ole juuri kuivattavampaa tuotetta huulillani tuntenut..! :D Tuntuu ihan hullulta että vaseliini yksinään ylipäänsä voi toimia jollakulla huulirasvana, kun se ei tunnetusti imeydy eikä itsessään tuo ihoon mitään kosteutta. Jos huulet ovat kuivat ja niille levittää vaseliinia, niin huulet jäävät rasvakerroksen alla edelleen ilman kaipaamaansa lipidiannosta... Silti tiedän että monelle vaseliini on ihan paras huulirasva! ^_^ Niin kummia juttuja...

      Vastaa

      0
    4. Harmi, että guava-voi ei auta.
      Se La Roche Posayn Ceralip ei muistaakseni ole pelkkää vaseliinia, mukana on mm. sheavoita sopivassa voidepohjassa.
      Olen itsekin todella vaativa kuluttaja huuletni suhteen, ja kaikki sävyttävät tuotteet (varsinaisesta huulipunasta puhumattakaan) ovat täysin out of the question.
      Risiiniöljyä sisältävät ei sovi lainkaan, niillä on jokin kuivattava teho. Siksi tuo Korres on mukava. Nuxen lasipurkissa olevaa en vielä ole kokeillut, mutta joskus aion rohkaistua testaamaan senkin..

      Vastaa

      0
  2. Hyvä hetki testata Babylipsin hypetys :D Onko se niin hyvää kuin luvataan? ( mun mielestä on kaiken sen hypetyksen veroinen) :)

    Vastaa

    0
    1. Mäkin meinasin just tulla kommentoimaan, että nythän ois hyvä hetki testata nää! :D

      Vastaa

      0
  3. I feel you!! Mun huulille käy ainoastaan Vaselinen Aloe Vera lip therapy, jota löytyy nykyisestä kaupungistani lähinnä vain Sokokselta ja apteekista. Sitä tulee kotiinkin ostettua kerralla monta purnukkaa varoiksi. Mulla kerran loppui se ja jouduin 1 päivän olemaan ilman, huuleni tekivät kuolemaa! :/

    Vastaa

    0
  4. Ou nou tosiaan! Osanotto :/ Oon itse tehnyt saman, tai lähtenyt itse asiassa epähuomiossa kokonaan ilman Blistexiä Aasiaan, eikä toivoakaan että olisi mistään löytynyt... Ihan kamalaa oli, ei auttaneet korvikkeet :(

    Vastaa

    0
  5. No hö. Montako kertaa päivässä muuten rasvaat huulet? Mä koen suoranaista tarvetta aniharvoin, iltaisin tulee rasvattua ihan vain tavan vuoksi. Käytän lähinnä EOSin huulirasvoja. En ole sen kummemmin perehtynyt, mutta uskoisin että riippuvuuden syntyminen liittyy ehkä jotenkin huulirasvan laatuun? Mä koen et mun rasvoilla tosiaan sitä tarvetta ei usein ole, koska toimivat niin hyvin, ettei koko ajan tarvi lisäillä :D tummansininen blistex on kyllä flunssassa niistämisen ja suun kautta hengittämisen aiheuttaman rohtumisen hoitoon ihan ässä. Yhdistän sen tuoksun mielessäni niin vahvasti flunssaan, etten muulloin käytä :D

    Vastaa

    0
    1. Montako kertaa päivässä muuten rasvaat huulet?

      Säästä ja sisäilman kuivuudesta riippuen tunnin-neljän tunnin välein. Mutta ei yksi purkki mulla hurjan nopeasti kulu kotioloissa, kestää ehkä kaksi kuukautta, joskus kolmekin. Täällä auringon porotuksessa ja tuulessa rasvaa menee tosi paljon. Tuo purkki oli jo vajaa matkaan lähtiessä joten mun olis todellakin pitänyt varustautua kahdella...

      mutta uskoisin että riippuvuuden syntyminen liittyy ehkä jotenkin huulirasvan laatuun?

      Mä en osaa sanoa muuta kuin että mun huulet vaatii sellaisen hyvin notkean, rasvaisen (mutta ei "voimaisen") ja kihelmöivän huulirasvan. Jostain syystä juuri tuo pieni kihelmöinti on tosi tärkeä, varmaankin osittain psykologinen juttu. Blistexin ja Carmexin koostumus on siitä täydellinen mulle, että se on ohutta mutta kuitenkin rasvaista, imeytyy jäämättä kalvona huulen pinnalle ja tuo sen pienen kihelmöinnin tunteen. Käytännössä ihan kaikki puikkohuulirasvat esimerkiksi on mun huulille koostumukseltaan liian paksuja, jää tunne että huulten pintaan ilmestyi vain kerros jotain mutta se ei imeydy minnekään. Purkkihuulirasvoissa taas on usein se ongelma, että ne ovat liiankin rasvaisia, ja leviävät huulten ympärille. Ja hullua kyllä, vaikka ne ovat rasvaisia, ne tuntuvat silti jättävän itse huuleen kuivan tunteen. Ne vain jotenkin katoavat huulelta jonnekin. Blistex ja Carmex eivät.

      Vastaa

      0
    2. Tuo addiktio kihelmöintiin on tyypillinen juttu ärsytyskierteessä... Mulla on sama kokemus kuin Sarilla tuossa vähän alempana: Blistexit ovat niiden pahiten addiktoivien joukossa. Muistan kouluajoilta asti, että ne jotka käyttivät Blistexin valkoista purnukkaa olivat läärystämässä sitä huulilleen ihan jatkuvalla syötöllä, ja yleensä huulten ympärillä näkyi vielä hentoisen punainen ihottumarengas. En nyt sitten tiedä nykyisestä koostumuksesta, mutta kannustan kyllä jossain kohti nollaamaan tilanteen valkovaseliinilla tms. Se kuivuminen kyllä rauhoittuu kun ärsytys lakkaa, ja myöhemmin voi palata hoitavampien rasvojen pariin, kunhan välttää ärsyttäviä aineita.

      Vastaa

      0
  6. Ou nou , ymmärrän niin sua ! Blistex ja juuri tuo purkki on ainoa mikä mun huulille kelpaa. Eikä sitä kyllä Kreikasta ole löytynyt . Ostin noita Baby Lipsejäkin kokeeksi , ei käy .

    Vastaa

    0
  7. Oletko katsonut jostain Hondos Centeristä? Niissä on ainakin ennen myyty molempia, Carmexia tai Blistexiä. Onkohan maahantuonti sitten lopetettu, jos ei enää löydy.

    Vastaa

    0
    1. Hondos Centereitä on vain hyvin harvoilla saarilla, vain suurimmissa asutuskeskuksissa. Syroksella olisi pitänyt tajuta katsoa....

      Vastaa

      0
  8. Babylipsiä komppaan minäkin. Olen kokeillut huulirasvaa jos toistakin, mutta pakko myöntää, että Babylipsin huulituntumassa on jotain ihan erityistä. Skeptikko kääntää kelkkansa. ;)

    Vastaa

    0
  9. Hyvä hetki vieroitushoitoon?;) Luonnonkosmetiikan huulirasvaa korvikkeeksi (niihin ei jää niin pahaan koukkuun) ja Suomeen palatessa pahin on jo ohi.

    Vastaa

    0
  10. Musta juuri mikään ei kuivata huulia niin pahasti kuin Blistex, ja Blistex-kuivuuteen auttaa vain Blistex, useita kertoja päivässä levitettynä. Blistexistä eroon päästyäni ei ole tarvinnut rasvata huulia kuin kerran päivässä.

    Vastaa

    0
    1. Mä oon huomannut tän ihan saman. Kun pääsin eroon Blistexistä, niin huulia ei ole tarvinnut rasvata kuin poikkeustapauksissa (esim. flunssassa). Jossain blogissa taisi joskus olla joku kirjoituskin niistä Blistexin kuivattavista ainesosista, mut en kyllä enää muista missä...

      Vastaa

      0
  11. Entä Bepanthen? Tehokas ja turvallinen, on ainakin ennen löytynyt apteekeista.

    Vastaa

    0
    1. Luulisi, että lääkejätti bayerin tuotteita saa kaikkialta euroopasta?

      Vastaa

      0
    2. Bepanthenin aikuttava aine on dekspanthenoli, sillä kysymällä apteekista löytyy varmaankin Bepanthen-vastine.

      Vastaa

      0
  12. Tiiän fiiliksen ettei huulirasvat riitä. Mun suosikkeja on apteekkimerkit ACO, Avene ja ruotsalainen Militärens, mutta sitä ei Kreikasta löydy.

    Vastaa

    0
    1. Kaivoin purkista viimeiset eilen yöllä. Tänään on siis suunnattava heti ensimmäisenä apteekkiin, katsotaan jos sieltä vaikka löytyisikin joku yllätys... En ole tutustunut kaikkien apteekkimerkkien huulituotteisiin.

      Vastaa

      0
  13. normaalisti mullekin on parasta Blistexin purkki-versio, mutta nyt ei riitä sekään. Weledan "Skin food" on osoittautunut jokseenkin toimivaksi. Mutta tuskin sitäkään löytyy joka kulmalta... :)

    Vastaa

    0
  14. Hei! Kyselisin ihan aiheen vierestä silmämeikinpoistoaineista. Mulla on käytössä Maybellinen Cils Demasq 2in1, joka siis poistaa myös vedenkestävän meikin. Vaikka yritän poistaa meikin tosi huolellisesti, tuntuu että meikinpoistoainetta silti aina pääsee ihan silmiinkin asti jonkun verran. Osaatko sanoa, että onkohan tästä jotain haittaa silmille pidemmän päälle? Tuote ei varsinaisesti kirvele silmiä, mutta mietityttää silti.

    Tyhmä kysymys, mutta on jäänyt vaivaamaan :D

    Vastaa

    0
    1. Ei ole tyhmä kysymys, ei sellaisia olekaan :)

      Joo, silmämeikinpoistoainetta joutuu pakostikin silmään puhdistuksen yhteydessä, eikä se ole haitallista. Tuotteiden koostumus on kehitetty tätä, heh, silmällä pitäen. :)

      Vastaa

      0
  15. Kääk!!
    Kerran töihin mennessä unohdin huulirasvan kotiin ja voi sitä tuskaa. Sinnittelin päivän Helosanilla hölväten mutta eihän se toinna mitään tälläiselle valikoivalle huulirasva-addiktille. Huulirasvoja on kyllä tullut kokeiltua jos jonkinmoisia, mutta parhaiten minulle käy Acon face plus lip balm (samalla saa ihanan kiillon). Yöksi laitan Bepanthenin voidetta. Hätätilassa käy Blistexin medilip lip balm.
    Onnea ja menestystä uuden huulirasvan metsästykselle! :)

    Vastaa

    0
  16. Ostin Babylipsin kun tyttökin niitä niin hehkutti. Sen lilanpuikon. Ihan kamala! Sitä täytyy laittaa vartin välein, eikä kosteuta mitään. Huulet tuntuu jopa ihan rohtuneilta. Väri tosin on ihan kiva

    Vastaa

    0
  17. Blistexin purkissa olevien huulivoiteiden saatavuus on muuten suomessakin vähentynyt..Varsinkin sen vaaleassa purkissa olevan, sinistä löytyy enemmän.Monet marketit ovat ottaneet valikoimaan tilalle Carmexin ja mun mielestä se ei ole yhtään sama asia.
    Mä oikein etsimällä etsin tota vaaleeta ja ei, ei niin sitten missään. Kysyin asiaa vielä suoraan blistexiltä ja tällä alueella jossa asun, valitettavasti kaupat ovat ottaneet toisen tuotteen tilalle.
    Mä niin vaivuin epätoivoon..Nimim. Riippuvainen blistex huulirasvasta

    Vastaa

    0
  18. Heips, mites olisi Aphrqdite:ä (the secret of natural beauty), original olive lip balm tai -with mango. Itse ostin näitä kesällä kreetalta ja tykkään kovasti :).

    Vastaa

    0
  19. Entä jos kokeilet olla ilman, kun tulet kai jo kohta takaisin Suomeen?! ;) Minusta tuntuu, että liiallinen rasvaus aiheuttaa sen, että ilman rasvoja huulet tai iho tuntuu kuivalta. Talvella tietenkin tilanne toinen. Itse en käytä huulirasvaa kuin talvella.

    Ja tietenkin tiedän, että tilanne voi olla jollakin toinen ja oikeasti tarvitsee rasvaa; tämä oli vain yksi näkökulma "huulirasvariippuvuuteen". :)

    Vastaa

    0
  20. Kokeilepa elizabeth ardenin 8 hour creamia! Sitä luulisi olevan testattavana joka paikassa :)
    Kokeile nimenomaan sitä tuubissa olevaa, varsinainen huulirasvapuikko on vähän huonompi.

    Tykkään muuten valtavasti tästä matkailumoodista - joka päivä täytyy tulla katsomaan mitä sulle kuuluu! Hauskaa lomailua!

    Vastaa

    0
  21. Tämä nyt ei tietenkään päällä olevassa tilanteessa mitään auta, mutta oletko koskaan kokeillut iHerbistä tosi halvalla (joskus jopa ilmaiseksi näytteenä) saatavia Sierra Bees -huulirasvoja? Merkki taisi ennen olla Madre Bees, mutta samaa tavaraa ovat edelleen. Niistä Organic Mint Burst on ihanan raikkaan tuoksuinen ja kihelmöi huulilla ihan Blistexin malliin :) Mulla on kulunut jo muutama näitä, vaikkei tätä huulirasvaa tarvitsekaan koko ajan lisäillä.

    Jos muuten Kreikkalaisissa kaupoissa on tullut vastaan Ecotoolsin tavaraa, kannattaa katsoa, löytyisikö valikoimasta huulirasvaa myös. Ecotoolsin Plant a kiss -huulirasva meinaan on toinen piparminttuinen ja kihelmöivä tehokosteuttaja luonnollisemman kosmetiikan puolelta ;)

    Vastaa

    0
  22. Jostain syystä noihin voi jäädä oikeasti koukkuun, tai siis ainakin itselläni juuri blistex ja carmex ovat aiheuttaneet samanlaisen pirullisen kierteen. Tilanne vain pahenee ja pahenee, ja lopulta on pakko saada se kihelmöivyyskin. Jossain vaiheessa kyllästyin tuohon kierteeseen totaalisesti. Eihän se kihelmöintikään ole mitään oikeaa hoitavuutta tai kosteutusta vaan käsittääkseni vain ärsytysreaktio. Niinpä jossain vaiheessa vieroittauduin ja siirryin pelkkiin lk-huulirasvoihin. Hirveää tuskaahan se alku oli, mutta kas kummaa, rasvailun tarve väheni ja huuleni ovat nyt aivan älyttömän paljon paremmassa kunnossa. Tietysti lk-rasvat eivät anna yhtä hyvää suojaa sääoloja vastaan kuin ainakin carmex, joten kaikkein hasardeimmissa oloissa on pakko turvautua siihen. Ehkä vieroittautuminen ei ole vaihtoehto, mutta itselleni se on ainakin ollut oikeasti suuri helpotus, vaikka saattaakin kuulostaa hullulta että tuollainen juttu voisi vaikuttaa elämään niin paljon :D kannattaa harkita, huulet kyllä alkavat lopulta kosteutua - ainakin mulla siis - pelkillä laadukkailla luonnonrasvoilla ja kihelmöintiäkään ei enää kaipaa. on oikeasti mahtavaa ettei huulet huuda rasvaa tunnin välein, vaan pysyvät kosteina parhaimmillaan koko päivän!

    Vastaa

    0
  23. huulirasvariippuvuus on vähän ku tupakka, ei sitä tarvi todellakaan, mut mikäs siinä jos siitä jotain kiksejä saa. mut jos rahat on tiukilla tai ympäristön tila kiinnostaa, ni turhaa kuluttamista vois kyl vähentää. just se rasvalla läträäminen aiheuttaa sen kuivumisen - tiedän kokemuksesta. oikeesti riittää ku muistaa kosteuttaa sisäisesti itseään, ellei sit oo jotain ihosairautta. joskus talvella voi laittaa harvakseltaan bebanthenia. mä rasvaan sillä ehkä kerran vuodessa, eipä ne muuten kuivu mitenkään.

    Vastaa

    0
  24. Ou nou! :D Totta, hyvää huulirasvaa on hankala löytää. Tiedän tunteen ja tiedän, että tuohon Blistexiin koukuttuu. Olen myös samaa mieltä vaseliinista.

    Eivätkös ne ole juuri nuo kihelmöintiä aiheuttavat ainesosat, jotka sen "addiktion" aiheuttavat? Ne on yleensä mentholia tai kamforia (joskus eukalyptus) tms, jotka viilentää ensin ihoa aiheuttaen näin näennäisen "kosteutuksen" ja "imeytymisen" tunteen. Samoja ainesosia käytetään kylmägeeleissä (ja Vicksissä): ensin iho viilenee, sitten verenkierron lisääntyessä kuumenee. Ne siis todellisuudessa ärsyttävät kudoksia parantaen verenkiertoa. Huulirasvassa tästä voi aiheutua kierre: vain Blistex / Carmex auttaa. Eipä tuo Blistex-riippuvuus onneksi nyt kuitenkaan niitä pahimpia addiktioita taida olla. :D

    Kannattaa kokeilla huulille esim. oikeasti kosteuttavia voiteita, kuten ohutta perusvoidetta tai tosi kosteuttavaa kasvovoidetta tai vaikka hoitavaa silmänympärysvoidetta. Kosteuden voi sitten "lukita" paikalleen sopivalla huulirasvalla.

    Nivean "sininen" rasva käy myös huulille, vaikkei huulirasvaa olekaan. Tai kokeile oliiviöljyä kostutetuille huulille.

    Ehkä sieltä apteekista löytyy joku yllättäjä... Avenen huulirasva on hyvä ja oikeasti korjaa huulia sukralfaatin avulla. Keramidit auttavat sitomaan kosteutta, jossain apteekkirasvoissa on niitäkin.

    Ehkä siinä Baby Lips mintussa olisi mentolia, jos et löydä muuta kihelmöivää rasvaa. Se ainakin viilentää.

    Sun matkapostauksia on aina kiva lukea. Mukavaa viikonloppua! :)

    Vastaa

    0
  25. Ou nou, I so feel you! Blistex on mulle se ainoa oikea huulirasva. Ja nimenomaan se vaalea purkki. Addiktiksi olen tunnustautunut jo monta vuotta sitten ja vannoutunut käyttäjäkin olen ollut varmaan yhtä kauan kuin sinä. Ei ole Blistexin voittanutta. Joku muukin kirjoitti siitä, että monet kaupat ovat Suomessa luopuneet just sen vaalean purkin myynnistä. Meitä ajetaan ahtaalle!
    Tilanne on vähän sama kuin Tampaxien kanssa. Jos unohtaa ottaa paketin mukaan reissuun, niin saa todella kierrellä kaupasta toiseen etsimässä - usein turhaan. Mutta se Ob ei vaan ole sama... :)

    Vastaa

    0
  26. Hahah on niin hauskaa löytää toinen blistexin orja. Itse olen sitä käyttänyt "vasta" noin 7 vuotta ja mikään muu kuin tuo valkea purkki ei kelpaa, carmex hätätapauksissa. Mulla menee yksi purkki noin 3 viikossa ja kun pohja alkaa näkyä iskee jo paniikki. Huvittavasti kuulostan ihan joltain narkkarilta, mutta niin se vaan on :D

    Vastaa

    0

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *


  • Sanni

  • Arkisto

    • 2025 (30)
    • 2024 (125)
    • 2023 (149)
    • 2022 (174)
    • 2021 (178)
    • 2020 (227)
    • 2019 (203)
    • 2018 (227)
    • 2017 (298)
    • 2016 (284)
    • 2015 (343)
    • 2014 (389)
    • 2013 (400)
    • 2012 (214)
    • 2011 (226)
    • 2010 (287)
    • 2009 (207)
  • Avainsanat